handdator

Visa fullständig version : Vad slänger ni ihop?

Metal_boy_
2004-05-31, 18:28
Vad slänger ni ihop om ni har ont om tid men ändå vill ha en bra måltid som går snabt att fixa? själv blir det mycke gröt o tonfisk om dagarna...

fel trådkategori..ta bort inlägget så slänger jag upp ett nytt där det hör hemma

nej förresten jag ångarr mig..skumt nyss stod det där uppe att jag va inne på Diet deff och fettminskning??? wierd

Prankie
2004-05-31, 18:38
Hur snabbt? När jag verkligen har bråttom så kokar jag kornris medan jag tina kycklingfile i micro. Skär kyckling i skivor och hacka grönsaker och allt ner i med ris när det kokar som mest. Krydda och ät. :) Har jag så bråttom att jag inte ens hinner göra mat på 10 minuter så blir det nog en protte drink mixad med grynblandning och psyliumfrö.

[ZipX]
2004-05-31, 20:06
Det där med havregrynsgröt och tonfisk känns igen... :smokin:

Metal_boy_
2004-05-31, 20:54
Originally posted by [ZipX]
Det där med havregrynsgröt och tonfisk känns igen... :smokin:

klassiker :D mycke protein me..ca 30g från tonfisken o sen mera i gröten..de gillar musklerna:eating:

supremo
2004-05-31, 21:03
Jag tar tillfället i akt att posta ett recept som Kin Grub tipsade om tidigare här på forumet. Ett lite snnorlunda recpet på pannkakor som jag brukar länga ihop när jag har dåligt med tid eller dåligt med fantasi!

Originally posted by King Grub:
2 pannkakor:

200 gram rå äggvita
1 gula
125 gram havregryn
200 gram mosad mogen banan

Rör ihop klabbet och stek ett par pannkakor, ett par minuter på varje sida. Ta inte fler gulor; konsistensen blir otrevlig. Otroligt mycket godare än det låter. För fler pannkakor, dubbla ingredienserna.

Rekommenderas varmt! Har även ungefärligt beräknat näringsvärden o.d.

Per sats (ca):
787 kcal
42.11 g protein 21.4 E%
116 g kolhydrater 59.0 E%
16.35 g fett 18.7 E%

Per 100 g (ca):
144 kcal
7.73 g protein
21.29 g kolhydrater
3 g fett

Avesta
2004-06-01, 20:07
Originally posted by Metal_boy_

klassiker :D mycke protein me..ca 30g från tonfisken o sen mera i gröten..de gillar musklerna:eating:
visst sa du nåt om att max ot inte fungerat för armarna?...har samma problem här..började köra med lägre vikt, 6-8 rep istället...hjälper?
puss ;):cheers:

SeWs
2004-06-01, 20:45
hum 200g äggvita blir inte det en hel del ägg?

Metal_boy_
2004-06-01, 22:06
Originally posted by Avesta

visst sa du nåt om att max ot inte fungerat för armarna?...har samma problem här..började köra med lägre vikt, 6-8 rep istället...hjälper?
puss ;):cheers:

funkade inte på mig bra tycker jag inte iaf...kör 12-14 reps på dom nu o ser vad det ger...svettas gör jag iaf :thumbup:

200sx
2004-06-02, 07:04
Lustigt det där med Max ot och armar....funkar inte vidare för mig heller??

fick dock lite bättre resultat då jag körde bicce efter rygg å tricce efter axlar...

King Grub
2004-06-02, 09:08
Originally posted by SeWs
hum 200g äggvita blir inte det en hel del ägg?

Jo? Här knusslas det inte med det vita guldet.

Callister
2004-06-03, 14:52
När jag har bråttom blir det en burk tonfisk med pasta, som oftast finns klar i kylen. Men det är inte ofta jag stressar, har varit stressad en gång i mitt liv och det är inget man vill vara regelbundet. :sleep:

Nalle_Björn
2004-06-03, 16:49
Något som går snabbt är

Makaroner
Dressing med olja+vatten och salt, peppar och basilika.
Och en burk tonfisk.

Blanda allt. Slinker ner göör fint :D

Avesta
2004-06-05, 19:49
Originally posted by 200sx
Lustigt det där med Max ot och armar....funkar inte vidare för mig heller??

fick dock lite bättre resultat då jag körde bicce efter rygg å tricce efter axlar...
märkligt, jag vet.
men jag är jävlig nöjd med max ot vad gäller ryggen, har fått vingar :angel: ...men armarna...förhoppningsvis blir det bättre nu....triceps ska jag kanske också öka till 6-8.
undrar om det gäller triceps övningar också, jag är rätt nöjd med tricepsen ändå.

Hnke
2004-06-05, 23:26
När jag har bråttom blir det kanske lite tonfisk eller så en proteindrink, i absoluta nödfall bröd lr vad f*n som helst bara det mättar och en ½-1 liter mjölk... gröt kan jag inte, tar en 15-20 min bara för att äta upp lite mer än en portion, går ej om man har bråttom

gosh
2004-06-05, 23:38
Havregryn med mycket utblandad saft som är smaksatt med funlight, det är både gott och nyttigt och går extremt snabbt.

jag gillar inte gegga (gröt m.m.) så därför ser jag till att äta snabbt innan havregrynen blivit geggiga.

Personligen så bryr jag mig inte specielet om att det hela tiden måste vara en viss mängd protein. Det går bra ändå och är maten ok så har det mesta en del protein i sig.

Hnke
2004-06-06, 01:08
så doktorn menar havregryn med saft... fun light, låter ganska gott, trött på gegga själv så, får väl ta och testa ditt lilla recept

Edde_1
2004-06-06, 18:02
Havregryn, canderell, cacao + minimjölk. Varje frukost består av denna delikatess. :eating: