Logga in

Visa fullständig version : vänta hur länge?

Alexandra
2004-05-31, 10:48
Hur länge tycker ni att man ska "vänta ut" en deff innan man börjar ändra i den, om man inte tycker att man ser resultat? En månad? Kan det ta tid för kroppen att ställa om sig osv eller är det tänkt att de där halva kilot ska börja falla av som en klocka efter vecka ett på deffen (förutsatt att man ligger på -500 kcal det vill säga)..?
Jag har inte bråttom men vill gärna höra om era personliga erfarenheter.

Herkulez
2004-05-31, 10:51
första veckan brukar man tappa ganska mycket men det är då mest vätska, men säg efter 2-3veckor, har du inte gått er då så hade då jag absolut funderat på vad som är fel och gjort ändringar

King Grub
2004-05-31, 11:52
En fungerande ämnesomsättning svarar ganska omgående på omställningar i energiintaget. Händer inget äter man antingen för mycket... eller för lite.

Callister
2004-05-31, 12:53
Jag brukar ändra om det inte funkar första veckan.

Alexandra
2004-05-31, 13:26
Ah well, jag har nog ätit för mycket nu när jag dubbelkollar med Uppladdningens näringsberäkning. Jag tycker bara att det blir så lite, med mina -500 kcal ska jag enligt dem ligga på 1700 kcal (de dagar jag inte styrketränar), trots att jag väger 75 kg. Jag har iofs ett jobb som är relativt stillasittade men morgonpromenerar till jobbet (ca 40 min) de dagar jag inte tränar.

Jaja, det är väl bara att lägga in mer cardio så jag får äta mer..

:rolleyes:

King Grub
2004-05-31, 14:27
Originally posted by Alexandra
Ah well, jag har nog ätit för mycket nu när jag dubbelkollar med Uppladdningens näringsberäkning. Jag tycker bara att det blir så lite, med mina -500 kcal ska jag enligt dem ligga på 1700 kcal (de dagar jag inte styrketränar), trots att jag väger 75 kg. Jag har iofs ett jobb som är relativt stillasittade men morgonpromenerar till jobbet (ca 40 min) de dagar jag inte tränar.

Jaja, det är väl bara att lägga in mer cardio så jag får äta mer..

:rolleyes:

Hur lyckas du får en så låg siffra på Uppladdningen? Ligger du i sängen oavbrutet när du inte är på jobbet? :)

Alexandra
2004-05-31, 15:00
Först så är jag ju kvinna vilket orättvist ger mig mindre kalorier att förbruka än om jag vore en lika lätt/tung man..;)

Sen efter några timmar med hemmapyssel antar jag att resten av tiden går till att sitta vid dator eftersom både jobb & hobby hamnar där. Voila blir det runt 2000-2300 kcal vid normalaktivitet.

Surt sa räven och fick ge sig ut i joggingspåren..

King Grub
2004-05-31, 15:04
Ah okej - du har räknat bort de 500 kcal redan. Jag blev lite förvirrad när du skrev "ska jag enligt dem ligga på 1700 kcal", vilket jag fick för mig betydde att det var siffran du fick fram som energibehov.

Alexandra
2004-05-31, 18:23
det var snårigt skrivet ser jag nu. Men jo, det blir alltså 1700 kcal efter mina borträknade 500, och det känns litet, men det är ju som sagt bara till att röra sig mer.

Makk
2004-06-01, 10:21
Originally posted by King Grub
En fungerande ämnesomsättning svarar ganska omgående på omställningar i energiintaget. Händer inget äter man antingen för mycket... eller för lite.

Hur mycket mindre än sitt energibehov måste man äta för att man inte ska få resultat pga. det?

King Grub
2004-06-01, 10:49
Originally posted by Makk

Hur mycket mindre än sitt energibehov måste man äta för att man inte ska få resultat pga. det?

Så mycket mindre att du hamnar i ett svälttillstånd och stryper fettförbränningen. Det är individuellt, och dessutom är det många faktorer som spelar in, så det går inte att ange någon exakt siffra.