Visa fullständig version : ALA
Tobbeone
2002-05-14, 07:34
Någon som har bra eller dålig erfarenhet av ALA!? Jag tror att både SKIP och Eiselt`s säljer ALA (enligt annonser i B&K) men jag hittar inte produkterna vare sig p denna site eller deras egna! Var kan man köpa det!? (Om det nu är bra).
Jag är också lite nyfiken på ALA men har inte testat själv. Muskelbyggarn.com har ALA från AST.
Jag vet att gymgrossiten har ALA från Star nutrition, har för mig att det kostar 159:- för en burk på 90-100 kapslar (100 mg)..e ju mycket billgare än AST:s..
Men har själv aldrig testat..
Någon som har testat ALA från star??
Muskelsmurfen
2002-05-17, 16:29
Star's produkter är lite luriga. En del gillar dem skarp (kanske just för att de är billiga) och andra tycker det är värsta skiten.
AST, Eiselt och Fairing har jag inte hört någon tala illa om och de verkar sålunda ha en mer genomgående god kvallité.
Detta är inte för att svärta ned Star's produkter, de har helt enkelt lite mer skamfilat rykte. Prova och se själv...
Muskelsmurfen
2002-05-17, 16:30
En sak till, AST's kapslar har 200mg/kapsel.
Hej!
Vi [EISELT] säljer inte rent ALA, men vi har en liten dos [25 mg] av det i nya vitamintillskottet Balance. Jag tror på små doser under en längre tid för bästa effekt. Höga doser bör man nog bara använda om man vet att man lider av insulinresistens, men man bör vara medveten om att man i början riskerar att lägga på sig en del fett.
Mvh
Henrik
Jocketiger
2002-05-17, 16:40
Kosttillskotts företaget Euromedic har ett preparat som heter Opti Lipoic 200.
Ett bra ALA preparat enligt mig, kanske lite dyrt.
Jocke
Läkemedelsföretaget Asta-Medica har enligt mig en bra ALA-produkt av riktigt bra kvalitet. Den är i tablettform och tillverkningsprocessen är patenterad.
Mvh
Henrik
Ursprungligen skickat av Eiselt:
<STRONG>Läkemedelsföretaget Asta-Medica har enligt mig en bra ALA-produkt av riktigt bra kvalitet. Den är i tablettform och tillverkningsprocessen är patenterad.
Mvh
Henrik</STRONG>
Har inga erfarenheter av ALA själv, men det sägs ju att ämnet är känsligt för ljus/luft eller nåt sånt (inte så insatt i det). Påverkar inte det om ALA´n är i tablettform?
:confused:
Vänligen,
Petrus
Jo, men de har en patenterad metod som de är ensamma om i världen. Dessutom är själva råvaran av toppkvalitet, och inte det halvtoxiska skit som säljs från Kina.
/ Henrik
Först o främst vad e priset?? (mängd/kapsel)Var kan man få tag på denna??
Var? Pris? etc...
Sen får gärna någon som orkar förklara lite vad det är som gör att ALA är så känsligt... Och vad är det som gör att Asta-Medica´s metod hämnar detta?
Vänlgien,,
Petrus
Asta-Medica Pharma är ett tyskt företag och kan vad jag vet ännu bara köpas där, men som läkemedel.
Man bör under tillverkningen inte komma över +40 grader, även om smältpunkten ligger på 60 grader. Asta Medica har en process som håller värmen nere i tabletteringsprocessen.
Mvh
Henrik
The Dwag
2002-05-17, 18:02
Ursprungligen skickat av Eiselt:
<STRONG>Jo, men de har en patenterad metod som de är ensamma om i världen. Dessutom är själva råvaran av toppkvalitet, och inte det halvtoxiska skit som säljs från Kina.
/ Henrik</STRONG>
Du ser.. dina inlägg blir mycket bättre då det är lite krut i dem :D
Henrik>> Var och när kan man köpa erat nya vitamintillskott? kan man se nångonstans vad mer det innehåller??
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.