handdator

Visa fullständig version : Diskussionsforum ellerSociala medier

Skorpio76
2025-10-10, 07:57
Vilket väljer du?

Diomedea exulans
2025-10-10, 08:04
Forum eftersom de har så otroligt mycket bättre gränssnitt.

På ett forum så kommer alla inlägg i kronologisk ordning i en enda tråd. Det betyder att om fem personer skriver samma sak, och jag vill skriva ett motargument till dem, så kan jag skriva det en gång, och alla kommer se det.

På sociala medier skapad en ny undertråd varje gång man svarar någon. Det betyder att om jag vill svara fem olika personer så måste jag skriva samma sak på fem olika ställen.

stridis
2025-10-10, 08:28
På sociala medier så är det doxxning och banning och bottar och allskönt skräp.

På riktiga diskussionsfora diskuteras sakfrågorna.
mQ1ycOl48Hc

Skorpio76
2025-10-10, 09:56
På sociala medier så är det doxxning och banning och bottar och allskönt skräp.

På riktiga diskussionsfora diskuteras sakfrågorna.
mQ1ycOl48Hc

Forum eftersom de har så otroligt mycket bättre gränssnitt.

På ett forum så kommer alla inlägg i kronologisk ordning i en enda tråd. Det betyder att om fem personer skriver samma sak, och jag vill skriva ett motargument till dem, så kan jag skriva det en gång, och alla kommer se det.

På sociala medier skapad en ny undertråd varje gång man svarar någon. Det betyder att om jag vill svara fem olika personer så måste jag skriva samma sak på fem olika ställen.Just precis! Jag håller med dig till 100%. Om det fanns mer än hundra procent skulle jag hålla med till det antalet. Dessutom hade jag gärna startat ett eget forum om jag bara hade kunnat.

Fredszky
2025-10-10, 10:07
Just precis! Jag håller med dig till 100%. Om det fanns mer än hundra procent skulle jag hålla med till det antalet. Dessutom hade jag gärna startat ett eget forum om jag bara hade kunnat.

Spännande, vad skulle det forumet vara inriktad på? Vad skulle man diskutera där? Hårt modererat eller väldigt liberalt?

Skorpio76
2025-10-10, 10:18
Spännande, vad skulle det forumet vara inriktad på? Vad skulle man diskutera där? Hårt modererat eller väldigt liberalt?Det skulle vara som Flashback, d v s rejält allsidigt, men ändå snällt. Inga diskussioner om droger, vapen och sådana saker. Om jag skulle ha ett forum som hae ett särskilt tema skulle det handla om nostalgi från 1970-talet till 00-talet. Det skulle handla om musik, filmer, mode, kläder, inredning och sådana saker.

stridis
2025-10-10, 10:22
Det skulle vara som Flashback, d v s rejält allsidigt, men ändå snällt. Inga diskussioner om droger, vapen och sådana saker. Om jag skulle ha ett forum som hae ett särskilt tema skulle det handla om nostalgi från 1970-talet till 00-talet. Det skulle handla om musik, filmer, mode, kläder, inredning och sådana saker.

Ah, det magiska 80-talets musik, samt ens nostalgi från 90-talet. Glöm inte spel-nostalgin bara. Sweet.*cupid*

Mental
2025-10-10, 10:31
Välja? Jag nyttjar många forum och övriga sociala medium. För mig är diskussionsforum ett socialt medium där folk delar med sig av liv och erfarenhet i form av text och bild.

Skorpio76
2025-10-10, 10:35
Ah, det magiska 80-talets musik, samt ens nostalgi från 90-talet. Glöm inte spel-nostalgin bara. Sweet.*cupid*Precis!