handdator

Visa fullständig version : Personlighetstest i projektiv + jungiansk anda

Rikard Jansson 2
2025-10-03, 07:39
Tja. Började göra ett test som jag tänkte skulle utgöra grunden för mitt masters-arbete, men har fått möjlighet att göra det till en studie + publicerad artikel vilket är sjukt kul. Behöver få många svar på ett formulär i förstahand, sen kommer jag göra intervjuer och testa både AI och mig själv vs andra personlighetstester och kliniska metoder.

Länkar till formuläret nedan; det är helt och hållet anonymt. Om man vill få en analys är det bara att höra av sig till mig. Då är det förstås inte helt anonymt längre, men inga personuppgifter kommer komma med i artikeln eller liknande.

Tack <3

https://tally.so/r/nGWZMe

Diomedea exulans
2025-10-03, 08:01
Fixat!

Äntligen ett personlighetstest som hade riktiga frågor. Och inte typ: "Vad stämmer bäst in med vad du tycker? Att röd är en annan färg än blå, eller att historien kan lära oss någonting viktigt?"

Mental
2025-10-03, 08:01
Jag har ingen aning om vad man ska få ut av svaren på de frågorna. Men hey, några av de var kul.
Varför så stort fokus på djur?

G.W
2025-10-03, 08:22
Svarade :cool:*uppdate**jorgen*

Rikard Jansson 2
2025-10-03, 09:11
Fixat!

Äntligen ett personlighetstest som hade riktiga frågor. Och inte typ: "Vad stämmer bäst in med vad du tycker? Att röd är en annan färg än blå, eller att historien kan lära oss någonting viktigt?"

Jag har ingen aning om vad man ska få ut av svaren på de frågorna. Men hey, några av de var kul.
Varför så stort fokus på djur?

Svarade :cool:*uppdate**jorgen*

Tack :D

Angående djuren så kan jag inte spoila det i det här läget hehe.

Diomedea exulans
2025-10-03, 09:19
"Jungiansk ändå", då lär ju djuren representera olika arketyper, vågar jag gissa. :naughty:

agazza
2025-10-03, 09:56
Jag förväntar mig en analys för min som jag skickade in nu för tio sekunder sedan

Mental
2025-10-03, 10:05
Vill du intervjua för studien är det bara att skicka ett PM.

Diomedea exulans
2025-10-03, 10:47
Vad svarade ni på frågan om vilket djur ni är? Jag valde engelsk bulldogg.

Mental
2025-10-03, 10:52
Vad svarade ni på frågan om vilket djur ni är? Jag valde engelsk bulldogg.

Nu rök ju din anonymitet!

Diomedea exulans
2025-10-03, 10:56
Nu rök ju din anonymitet!

Han hade ändå fattat att det var jag, för på frågan vad man hade för favoritdjur så sa jag höns.

Rikard Jansson 2
2025-10-03, 11:38
Första steget nu är att pilottesta konstruktionen lite, sen göra lite modifieringar innan det går över till den officiella studien :D Så kan analysera, men har inget behov av det i det här skedet.