Visa fullständig version : Vilka hänger fortfarande kvar här?
Fredszky
2025-04-27, 11:13
Om jag kisar med ögonen och koncentrerar mig tycker jag mig kunna se att det tunnas ut med aktivitet på brädan som en funktion av tiden.
Nyfiken på vilka som hänger här fortfarande.
Publik poll!
Lafayette
2025-04-27, 11:23
King Grub är ju knappt här längre då är det illa
https://m.youtube.com/watch?v=FMxH0pZtw_0&pp=ygUeYWxsIGdvb2QgdGhpbmdzIGNvbWUgdG8gYW4gZW5k0gc JCYQJAYcqIYzv
https://m.youtube.com/watch?v=BXqPNlng6uI&pp=ygURVGhlIGVuZCB0amUgZG9vcnM%3D
https://m.youtube.com/watch?v=eVTXPUF4Oz4&pp=ygUIVGhlIGVuZCA%3D
StarkaUlf
2025-04-27, 11:24
Forum > instagram/fb/tiktok osv.
R7SA6jfjCCs?si=9hlH71stfq9FYocp
The_RobRoy
2025-04-27, 13:08
Jag är här, men nu börjar de bli så långsamt att jag nästan ger upp också..
King Grub
2025-04-27, 13:13
King Grub är ju knappt här längre då är det illa
https://m.youtube.com/watch?v=FMxH0pZtw_0&pp=ygUeYWxsIGdvb2QgdGhpbmdzIGNvbWUgdG8gYW4gZW5k0gc JCYQJAYcqIYzv
https://m.youtube.com/watch?v=BXqPNlng6uI&pp=ygURVGhlIGVuZCB0amUgZG9vcnM%3D
https://m.youtube.com/watch?v=eVTXPUF4Oz4&pp=ygUIVGhlIGVuZCA%3D
Jag är här och övervakar men syns inte som inloggad av pöbeln.
https://imgur.com/a/PJCEgYi
Lafayette
2025-04-27, 13:18
Jag är här och övervakar men syns inte som inloggad av pöbeln.
https://imgur.com/a/PJCEgYi
Känns tryggt ändå
https://m.youtube.com/watch?v=6cucosmPj-A&pp=ygUgdGhlIHBvbGljZSBldmVyeSBicmVhdGggeW91IHRha2U %3D
Magnus N
2025-04-27, 14:38
Jodå kollar in
Scratch89
2025-04-27, 14:55
Jag är kvar men mest i några utvalda trådar i Allmänt.
Jag är kvar men mest i några utvalda trådar i Allmänt.
Mmm.
För övrigt så är jag ganska snart topp-4 i blabla.
Forum > instagram/fb/tiktok osv.+1
Fast jag hamnar oftare på jogg.se nuförtiden.
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
StarkaUlf
2025-04-27, 15:48
+1
Kan tänka mig att det är lite mer aktivitet där :) bra ställe för löpning helt klart!
Jag läser hela tiden, men skriver inte så mycket. Men kvar är jag.
Av någon anledning är jag här.
Arne Persson
2025-04-27, 21:23
Jag saknas här…
ChuckTesta
2025-04-27, 22:51
Här cofffee
intepurewhey
2025-04-27, 22:54
Enbart för att jag väntar på Arnes bicepsartikel.
Raschmus
2025-04-28, 06:54
Fast jeden tag!
Illustrerade mannen
2025-04-28, 06:57
Här...
BRING BACK ARGA FETTOT!
*capslockskydd*
+1
Då har vi nog skrivit där också :)
Lasse Kongo
2025-04-28, 12:23
Jag kan inte lämna förrän jag hittat tidningen på vinden.
Jag kan inte lämna förrän jag hittat tidningen på vinden.
Det är dig och Arne vi väntar på. När ni levererat kan vi stänga forumet :)
Det var Jwzrd jag tänkte på, men det fattade nog alla
Langster
2025-04-28, 21:54
Insåg först nu att jag varit medlem mer än halva mitt liv.
Stannar kvar tills slutet. Vem tar slut först, jag eller forumet?
Har vi några kända dödsfall på kolozzeum förresten? Det var en kille som hade cancer som dog, minns jag. Och coxie som kanske, kanske inte tog sitt liv? Fler?
Det här med döden och internet är rätt kusligt egentligen. Då man inte vet om det man läser skrivits av en död eller levande människa om man går tillbaka några år. Något jag faktiskt gillar att göra, kul att se både vad andra och jag själv skrev tidigare. Man får en märklig inblick i hur man själv tänkte i dåtid.
Har vi några kända dödsfall på kolozzeum förresten? Det var en kille som hade cancer som dog, minns jag. Och coxie som kanske, kanske inte tog sitt liv? Fler?
Det här med döden och internet är rätt kusligt egentligen. Då man inte vet om det man läser skrivits av en död eller levande människa om man går tillbaka några år. Något jag faktiskt gillar att göra, kul att se både vad andra och jag själv skrev tidigare. Man får en märklig inblick i hur man själv tänkte i dåtid.
Det var en grov byggare som hette Micke som hade en typ defftråd som var väldigt populär för 100 år sedan. Han var degig som tusan och sen stenhård på slutet och folk var väldigt imponerade. Läste sedan på annat håll att han blivit rånad i Pattaya och sedan dog han i en hjärtattack tror jag. Minns inte om han var aktiv på forumet under den här tiden. Nu kanske det inte är någon som minns detta. Vet inte ens varför jag själv gör det, minns ofta detaljer och saker som jag egentligen inte är engagerad i alls.
The_RobRoy
2025-04-29, 02:20
Det var en grov byggare som hette Micke som hade en typ defftråd som var väldigt populär för 100 år sedan. Han var degig som tusan och sen stenhård på slutet och folk var väldigt imponerade. Läste sedan på annat håll att han blivit rånad i Pattaya och sedan dog han i en hjärtattack tror jag. Minns inte om han var aktiv på forumet under den här tiden. Nu kanske det inte är någon som minns detta. Vet inte ens varför jag själv gör det, minns ofta detaljer och saker som jag egentligen inte är engagerad i alls.
Minns helt klart Micke, var väl på slutet all time top 10 bygge på hela brädan skulle jag säga. Sjukt imponerande då han va lite äldre också..
Samma som jag. cofffee
Lasse Kongo
2025-04-30, 06:58
Det är dig och Arne vi väntar på. När ni levererat kan vi stänga forumet :)
Haha
Är det inte Micke Nylander från Halmstad som ställde upp i SM och hade Halmstad sportklubb?
Kommer ihåg när det var både aktivt och en ganska tajt grupp som hade journaler på flashback och en tog livet av sig och lämnade personliiga avskedsbrev till flera stycken, varav jag var en.
Väldigt sorgligt och jag tänker på det då och då fast det gått över 15 år.
MackeJuve
2025-04-30, 14:30
Jag är kvar och det är nog väldigt mycket (kanske enbart?) p.g.a. gammal vana. Klickar mig in här lite som utav en reflex men jag gör inte så mycket utav mitt besök :D Langster nämnde att han hade varit medlem här i halva sitt liv och den hemska insikten kom jag fram till nu jag också :laugh: Usch.
Är det inte Micke Nylander från Halmstad som ställde upp i SM och hade Halmstad sportklubb?
Jag vet faktiskt inte. Jag såg en artikel om rånet i Pattaya, kände igen honom samt hans flickvän från kolozzeum. Sen minns jag inte vart jag läste om hans hädanfärd.
exevision
2025-05-01, 07:14
+1
Din bänk och övrig gymutrustning till salu snart? :)
intepurewhey
2025-05-01, 12:22
Jag är kvar och det är nog väldigt mycket (kanske enbart?) p.g.a. gammal vana. Klickar mig in här lite som utav en reflex men jag gör inte så mycket utav mitt besök :D Langster nämnde att han hade varit medlem här i halva sitt liv och den hemska insikten kom jag fram till nu jag också :laugh: Usch.
Haha, om ~2 år är det halva mitt liv med *popcorn*
Coxie lever väl fortfarande, men blev mer känd för sitt tradeande så han kanske inte ville ha kvar sina internetpersonligheter
tyvärr... som munherpes. life-long!
Jodå!
Hade mycket hjälp av forumet när jag trappade upp styrketräningen runt 2007.
Numera är det mest Allmänt Forum. :)
mattilainen
2025-05-03, 22:57
Jag är här :)
Jag har länge undrat över en medlem som var här förr, kan han heta Andreas? Hade en blogg där han la upp mycket hur han åt och gjorde ofta proteinfluff eller glass kommer jag ihåg. Väldigt vältränad och rippad. Han fick barn och sedan tror jag han slutade blogga eller så slutade jag läsa och nu har jag ingen aning om var det tog vägen för honom. Någon som minns eller vet något? Rätt random men coolt om någon vet vem jag menar :)
ChuckTesta
2025-05-04, 02:09
Kommer ihåg någon som hette typ Mac någonting, som dog? Har för mig att det var nån "känd" medlem som tränade med honom, och sen dog han. Någon som kommer ihåg?
Strangelove
2025-05-04, 12:30
Dito.
nisse1976
2025-05-04, 18:48
Jag är här :)
Jag har länge undrat över en medlem som var här förr, kan han heta Andreas? Hade en blogg där han la upp mycket hur han åt och gjorde ofta proteinfluff eller glass kommer jag ihåg. Väldigt vältränad och rippad. Han fick barn och sedan tror jag han slutade blogga eller så slutade jag läsa och nu har jag ingen aning om var det tog vägen för honom. Någon som minns eller vet något? Rätt random men coolt om någon vet vem jag menar :)
Tror du tänker på Baboom.
Ingen koll på honom alls dock. Men minns också hans feta bunkar med proteinfluff
forslund
2025-05-04, 19:02
Tror du tänker på Baboom.
Ingen koll på honom alls dock. Men minns också hans feta bunkar med proteinfluff
Baboom tänker jag också på. Coachades väl av Martin Berkhan ett tag. Brukar få upp honom som kontaktförslag på LinkedIn emellanåt men just nu lyckas jag inte komma på hans efternamn.
Din bänk och övrig gymutrustning till salu snart? :)Haha [emoji846]
Inte riktigt ännu. Men jag springer oftare än jag tränar med vikterna.
200 i mark är blott ett minne nu.
MackeJuve
2025-05-06, 08:11
Haha [emoji846]
Inte riktigt ännu. Men jag springer oftare än jag tränar med vikterna.
200 i mark är blott ett minne nu.
Jag är tyvärr verksam i kretsar (ultra) där styrketräning är ett populärt inslag i träningen :D Det har lett till den hemska insikten att löpare börjar komma ifatt mig. Marklyftet är lugnt men när det kommer till en sorgeövning så som bänkpress så har jag noterat att det som i början var ett jätteglapp börjar täckas igen...
Den tio år yngre versionen av mig hade blivit deprimerad om han visste vad som väntade ett decennium fram i tiden :D
Går in här och läser ifatt Blabla-tråden någon gång i månaden. Viktigt att inte missa vad som pågår där.
Langster
2025-05-06, 20:20
Kommer ihåg någon som hette typ Mac någonting, som dog? Har för mig att det var nån "känd" medlem som tränade med honom, och sen dog han. Någon som kommer ihåg?
En Mac, MegaMac tränade jag med tidigt, då vi gjorde lumpen tillsammans. Han hade Ronnie Coleman-gener, på riktigt, en vit RC. Helt sjukt stor redan som naturlig 20-åring. Började dock ta en hel del grejer blandat med rekreationella droger efter ett tag, vilket många som började tidigt med AAS föll in i.
Vi tappade kontakten runt 2010. Har dock inte hört något om att han skulle ha dött, snarare att han lugnade ned sig och fick barn osv, så det är troligen inte honom du syftar på. Vi tränade tillsammans med en annan känd Kolo-medlem, Clash - minns ni den token? Jag skulle inte bli förvånad om han dött, då jag inte direkt fick uppfattningen om att han var på väg att lugna ned sig. Jag var väldigt anti AAS vid den tiden, så jag drog mig undan från det gänget. Samtidigt har jag noll närvaro på sociala medier vilket innebär att jag helt och hållet tappar kontakten med folk om man slutar umgås bara under typ ett år. På sätt och vis är det skönt tycker jag, är bekväm med att ha ett relativ anonymt privatliv.
Langster
2025-05-06, 20:29
Dito.
Wow, du joinade 2006 och detta är ditt första inlägg någonsin. Måste vara nåt slags rekord!
Har du lurkat konstant? Eller periodvis? Skulle vara kul att läsa dina reflektioner om det du läst under nästan 20 års tystnad.
Magnus N
2025-05-06, 20:32
Wow, du joinade 2006 och detta är ditt första inlägg någonsin. Måste vara nåt slags rekord!
Har du lurkat konstant? Eller periodvis? Skulle vara kul att läsa dina reflektioner om det du läst under nästan 20 års tystnad.
Kanske enbart skrivit i allmänt, de inläggen räknas väl inte?
Har varit här ett bra tag själv men inte många räknade inlägg :p
skyffelmördarn
2025-05-06, 20:52
Kanske enbart skrivit i allmänt, de inläggen räknas väl inte?
https://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=111257
Det ska synas i historiken i alla fall
Magnus N
2025-05-06, 20:59
https://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=111257
Det ska synas i historiken i alla fall
ah ok :)
Illustrerade mannen
2025-05-07, 09:14
Är Ozziking kvar här? Pojk från Gotland om jag minns rätt. Tränade hårt och hade riktigt bra linjer och ram.
Strangelove
2025-05-07, 09:57
Regelbundet.
Är Ozziking kvar här? Pojk från Gotland om jag minns rätt. Tränade hårt och hade riktigt bra linjer och ram.
Tänker på honom också emellanåt. Undrar om han tränar ännu. Vore konstigt om han slutat träna; han tränade ju så in i helvete när han var aktiv här. Dubbelpass flera ggr i veckan. 50-70 veckoset per muskelgrupp (sjukt). Bra fysik och styrka.
intepurewhey
2025-05-07, 14:12
Var inte Ozziking relativt liten och spinkig? Eller tänker jag på någon annan / missade när han la på sig massa?
I början var han spinkig, ätstörd och optinojans mamma. Vägde ketchupen och hade sig. Sen verkade han få ett sundare förhållande till träningen, började med oly och blev till slut rätt stark och bitig.
intepurewhey
2025-05-08, 08:43
I början var han spinkig, ätstörd och optinojans mamma. Vägde ketchupen och hade sig. Sen verkade han få ett sundare förhållande till träningen, började med oly och blev till slut rätt stark och bitig.
Ah då tänker jag på rätt person. Kul att han blev bitig till slut, jag missade det.
Ah då tänker jag på rätt person. Kul att han blev bitig till slut, jag missade det.
https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215501&page=391
Enligt signaturen har han 116 kg clean&jerk iaf, det är inte kattpiss för en som vägde 40 kg när han började skriva här :D
Uncle Joe
2025-05-09, 20:39
Är här!
HookersUnited
2025-05-10, 06:05
Trogen läsare.
Rikard Jansson 2
2025-05-10, 07:22
Är här. Det är egentligen ganska tragiskt att internet/sociala medier inte blev bättre än kolozzeum :D
Fortfarande kvar. Kolozzeum är en del av svensk internet historia och vi har alla varit aktivt delaktiga i den.
Dissector
2025-05-21, 17:52
Jag är inte här längre. Jag fick aldrig vare sig steinhard definitzion eller gigantische muskelmasse. Blev en medelålders, cyklande man i lycra istället.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.