Visa fullständig version : Rikard Janssons Psykologitråd
Rikard Jansson 2
2025-04-07, 07:58
Hej allesammans, varit borta ett tag p.g.a. klantade bort kontot eftersom jag glömde lösenordet och mailen till det kontot är låst.
Pluggar vidare på Psykologprogrammet, går termin 4 och har börjat Youtubea igen. Behöver ha något att göra mitt i bodelning, uppbrott och allt vad det är. Om någon vill snacka psykologi och/eller kolla in mina klipp så hade det varit sjukt kul. Siktar på att lägga upp ett klipp om dagen i minst 1100 dagar till, fram till examen :D
Ha en fin måndag!
CW9_mCZ55jBn667Q
https://youtu.be/qo_X67oU-F4?si=CW9_mCZ55jBn667Q
Edit: varför funkar aldrig mina inbäddningar :laugh:
Testa YThd taggen istället för YT, din video blev blockad eftersom embed url:en inte är en https url. Det verkar den dock bli om man använder YThd taggen istället.
YThd:
qo_X67oU-F4
YT:
qo_X67oU-F4
(Se även fel i browser-console: Mixed Content: The page at 'https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=8376592&posted=1#post8376592' was loaded over HTTPS, but requested an insecure plugin resource 'http://www.youtube.com/embed/qo_X67oU-F4'. This request has been blocked; the content must be served over HTTPS.) Med andra ord blockad eftersom kolozzeum kör https just nu (även om den ibland inte gjort det?, men embed länken är inte en https länk).
tldr: Använd [YT.HD] [/YT.HD] utan punkter
Scratch89
2025-04-07, 19:11
Alltid kul med en psykologitråd! Det kommer förhoppningsvis vara som relationstråden fast mindre grabbgissningar och pseudo!
Rikard Jansson 2
2025-04-08, 08:25
fm-Di-jDdgs
Nu så! Fick en annan länk när man satt på datorn som fungerade. Idag har vi en fem (sex) minuter lång video om vad trauma är och hur man kan fixa det. Rekommenderas. Notera också mina galna thumbnail-skills.
fm-Di-jDdgs
Nu så! Fick en annan länk när man satt på datorn som fungerade. Idag har vi en fem (sex) minuter lång video om vad trauma är och hur man kan fixa det. Rekommenderas. Notera också mina galna thumbnail-skills.
Det är ta mig fan det fulaste jag sett på internet. 5/5 för uppmärksamhet
Rikard Jansson 2
2025-04-08, 16:24
Mission accomplished :D satt med ChatGPT och lyckades nästan fixa en bra men så renderade den fel. Sen tog Pro slut för dagen och fick sätta mig i paint typ :laugh:
Scratch89
2025-04-08, 20:45
Har du fått höra att du är ganska lik sångaren i Rise Against?
Den handlar ju om hur man fixar trauma.
Ja, då borde väl inte thumbnailen skapa trauma hos tittaren? :smash:
edit: Eller så är det 5d, han skapar ett trauma för att man sen ska laga det.
Smart Rikard.
Rikard Jansson 2
2025-04-09, 07:41
Har du fått höra att du är ganska lik sångaren i Rise Against?
Nej men kan se det :D har fått höra Steve O och Russel Crowe så får lägga till på listan hehe
Exakt!
Ja, då borde väl inte thumbnailen skapa trauma hos tittaren? :smash:
edit: Eller så är det 5d, han skapar ett trauma för att man sen ska laga det.
Smart Rikard.
:cool:
Rikard Jansson 2
2025-04-09, 09:12
yMu1u0EHz7s
Hade glömt hur roligt det är att göra intron lol
intepurewhey
2025-04-09, 09:58
Är snus med på topp 3?
Rikard Jansson 2
2025-04-09, 11:25
Är snus med på topp 3?
Bra gissning och jag tycker egentligen snygga brudar borde vara top 3 också men man får helt enkelt se i klippet om man gissar rätt :D
Thunde12
2025-04-09, 16:37
kan du göra ett avsnitt om Trump?
Rikard Jansson 2
2025-04-09, 17:25
kan du göra ett avsnitt om Trump?
Hahaha kanske, vad tänker du för tema?
Alla 21 skolor psykologi är fullständig nonsens, precis allting
Hur gammal var du när du började plugga?
Vad pluggar ni mest på programmet? Alltså inom psykologi dvs.
Rikard Jansson 2
2025-04-10, 13:21
Alla 21 skolor psykologi är fullständig nonsens, precis allting
21? Berätta mer :cool:
Rikard Jansson 2
2025-04-10, 13:24
Hur gammal var du när du började plugga?
Vad pluggar ni mest på programmet? Alltså inom psykologi dvs.
29 tror jag, då började jag läsa på Komvux, fick plugga där 1.5 år innan jag fick behörighet till universitetet :D
Skulle säga att det är 35% vetenskapsteori, 25% neurovetenskap, 30% olika sorters psykologi och 10% typ kritiska perspektiv med allt vad det innebär....
Dagens, får se om länken funkar eller om jag måste sitta vid datorn:
OULKbsmsOJE
trädgårdsmöbel
2025-04-10, 18:10
Har man helt övergett Freud och Jung numera på psykologprogrammet?
Urk...såg uppbrott och bodelning. Beklagar :(
Rikard Jansson 2
2025-04-10, 19:42
Har man helt övergett Freud och Jung numera på psykologprogrammet?
Urk...såg uppbrott och bodelning. Beklagar :(
Freud finns kvar på vissa ställen men Jung får man verkligen leta i mörka korridorer för att hitta någon som kan något om :D har läst 6 av hans böcker på egen hand och ska gå en distanskurs i Gävle med jungiansk psykologi i sommar.
Tack, det har varit minst sagt tufft!
trädgårdsmöbel
2025-04-10, 22:35
Freud finns kvar på vissa ställen men Jung får man verkligen leta i mörka korridorer för att hitta någon som kan något om :D har läst 6 av hans böcker på egen hand och ska gå en distanskurs i Gävle med jungiansk psykologi i sommar.
Tack, det har varit minst sagt tufft!
Har du läst Wotan? Jag är fascinerad av den teorin.
Beklagar igen. Du har otur med fruntimmer :( (Fast de har ju vart jäkligt snygga bägge 2, tur i oturen)
Rikard Jansson 2
2025-04-11, 05:39
Har du läst Wotan? Jag är fascinerad av den teorin.
Beklagar igen. Du har otur med fruntimmer :( (Fast de har ju vart jäkligt snygga bägge 2, tur i oturen)
Nej, den måste jag ha missat, vad handlar det om? :D
Du har ledsna ögon. Må du finna lyckan igen.*hug*
Har du läst Johan Cullbergs "kris och utveckling"?
Några tankar om det?
trädgårdsmöbel
2025-04-11, 06:04
Nej, den måste jag ha missat, vad handlar det om? :D
Wotan är en essä han skrev som är som en slags mix av beteendevetenskap och andlighet. Om den Germanska människan och Wotans ande som förändrar den germanska människan från fredlig till krigisk.
Rikard Jansson 2
2025-04-11, 07:03
Du har ledsna ögon. Må du finna lyckan igen.*hug*
Har du läst Johan Cullbergs "kris och utveckling"?
Några tankar om det?
Till slut så! Nej tyvärr... har som så många andra typ 200 böcker man vill läsa och när jag som det senaste året ägnat mig åt Jung tar det typ en månad att ta sig igenom en bok om man vill plocka isär och analysera dem :laugh: den senaste, Själen och dess problem, gjorde jag 20 sidor anteckningar om de första hundra sidorna. Till slut fick jag ge upp, ha! Paradoxalt att inte kunna läsa klart en bok för att den är FÖR bra. Kommer ta upp den igen när jag har mer tid men just nu vill jag läsa extra idrottspsykologi.
Vad handlar kris och utveckling om?
Wotan är en essä han skrev som är som en slags mix av beteendevetenskap och andlighet. Om den Germanska människan och Wotans ande som förändrar den germanska människan från fredlig till krigisk.
Aaah, nej den har jag missat då. Har läst hans autobiografi, Det Omedvetna, Människan och hennes symboler, Själen och dess omedvetna, sen 2 till som jag har glömt namnet på. Varje bok är ju ett riktigt projekt att ta sig an men det är häpnadsväckande hur grisigt intelligent den mannen var.
Låter som flum.
Rikard Jansson 2
2025-04-11, 09:01
Redan gått en månad! Blir lite blandat men tänker väl att en life update en gång i månaden eller kanske en gång i kvartalet vore kul.
UDLVgpvqyzI
lördagsgrogg
2025-04-11, 16:22
Tämligen okunnig om psykologi men jag uppskattade teorierna om ett ID. Var det Jung?
Brukade spendera många timmar med att samtala med mitt eget när jag var ung. Vanligtvis om jag skulle gå på krogen och hitta fruntimmer eller sova.
Mitt ID vann nog 8/10.
Rikard Jansson 2
2025-04-11, 18:22
Tämligen okunnig om psykologi men jag uppskattade teorierna om ett ID. Var det Jung?
Brukade spendera många timmar med att samtala med mitt eget när jag var ung. Vanligtvis om jag skulle gå på krogen och hitta fruntimmer eller sova.
Mitt ID vann nog 8/10.
Freud först men Jung också ja :D och ja oftast blir det väl så :laugh:
lördagsgrogg
2025-04-11, 19:07
Freud först men Jung också ja :D och ja oftast blir det väl så :laugh:
Har träffat några fruntimmer på krogen som läst psykologi så jag tror jag fått lite genom osmosis.
Så den här teorin om att generell högre bildning påverkar befolkningen på macro-basis tror jag på.
:)
En perfekt cirkel när mitt id tvingade mig att gå ut och ragga klockan 12 på natten en helt vanligt tisdag.
Rikard Jansson 2
2025-04-12, 10:34
Äntligen lite träning + psykologi :D
cZUzLpb8Y9M
Lycka till Rikard, sista filmen var intressant håller med sjukt underskattat att träna utomhus.
Rikard Jansson 2
2025-04-13, 13:39
Lycka till Rikard, sista filmen var intressant håller med sjukt underskattat att träna utomhus.
Tack så mycket och ja det är fan underbart :D
Idag är det äntligen söndag vilket innebär Sport Psychology Sunday, vilket passar perfekt in på kolozzeum!
H4RSIPn9MJU
Thunde12
2025-04-13, 15:08
Testa YThd taggen istället för YT, din video blev blockad eftersom embed url:en inte är en https url. Det verkar den dock bli om man använder YThd taggen istället.
YThd:
qo_X67oU-F4
YT:
qo_X67oU-F4
(Se även fel i browser-console: Mixed Content: The page at 'https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=8376592&posted=1#post8376592' was loaded over HTTPS, but requested an insecure plugin resource 'http://www.youtube.com/embed/qo_X67oU-F4'. This request has been blocked; the content must be served over HTTPS.) Med andra ord blockad eftersom kolozzeum kör https just nu (även om den ibland inte gjort det?, men embed länken är inte en https länk).
Intressant avsnitt, tack! Vem är det du citerar när du säger: "Every philosopher says and believes that you can live with a toothache, except for the one who has it"?
Rikard Jansson 2
2025-04-13, 15:41
Intressant avsnitt, tack! Vem är det du citerar när du säger: "Every philosopher says and believes that you can live with a toothache, except for the one who has it"?
Det är en parafrasering på vad jag hörde Alex O'Connor säga en gång (jag minns inte vem han citerade :D )
Rikard Jansson 2
2025-04-14, 08:23
Tenta idag! Är expert på att plugga vilket jag tycker är ett intressant ämne men det är inte direkt videos som går bra på YT :laugh:
https://youtu.be/K101foSY36k?si=jNwJtRcWgOJsplFy
Vettefan vilken av dom koderna jag ska inbädda så försöker inte ens. Får köra kolozzeum på datorn hädanefter:D
Tenta idag! Är expert på att plugga vilket jag tycker är ett intressant ämne men det är inte direkt videos som går bra på YT :laugh:
https://youtu.be/K101foSY36k?si=jNwJtRcWgOJsplFy
Vettefan vilken av dom koderna jag ska inbädda så försöker inte ens. Får köra kolozzeum på datorn hädanefter:D
Du får plugga hur då...
Rikard Jansson 2
2025-04-15, 20:56
Blev sent idag men till slut så :D
M-nkUY34Pjk
Rikard Jansson 2
2025-04-16, 08:34
En banger idag, för den som vill lära sig mer om både Freud och Jung;
t17wvaNC-Hw
Rikard Jansson 2
2025-04-17, 08:01
Om dating och red flags:
UMRC3MVQIgE
Rikard Jansson 2
2025-04-18, 08:43
Idag kör vi gröna flaggor istället!
25bXMcMv8Hs
Om dating och red flags:
UMRC3MVQIgE
Avsaknad av ansvar är så vanligt idag, det är så bekvämt att skylla allt på män/kvinnor/ex etc.
Rikard Jansson 2
2025-04-18, 13:51
Avsaknad av ansvar är så vanligt idag, det är så bekvämt att skylla allt på män/kvinnor/ex etc.
100%, och det är en av de värsta sakerna som finns... vilket gör det surt att det är så vanligt
Rikard Jansson 2
2025-04-19, 08:56
SCg4e4pIZgQ
Lite personligt idag också men det gör väl inget. Det är ju ändå 70% psykologi, 20% mig, 10% livet som student typ :D
Rikard Jansson 2
2025-04-20, 14:29
Dagens video handlar om rädsla i idrottssammanhang men också i livet:
9oQiL6LGxLQ
Rikard Jansson 2
2025-04-21, 06:40
100 subscribers :D
NDVe16ZnU4Y
WHITEFOLKS
2025-04-22, 01:32
started from the bottom etc
Rikard Jansson 2
2025-04-22, 07:07
started from the bottom etc
Ja det kan man ju lugnt säga i det här fallet :D
21? Berätta mer :cool:
21 inkluderar de läror som ännu inte finns eller behövs behovet är påhittat du vill veta mer Rikard är det verkligen vad du behöver? Freud Jung drömmar prat kbt moderna ord alltsammans nonsens
Rikard Jansson 2
2025-04-22, 08:48
Vad tycker du om Kluster A, jmk?
sKh0JlqCink
Rikard Jansson 2
2025-04-24, 12:01
Gårdagens, blev lite stressigt :D Bjuder på den oerhört snygga thumbnailen också.
I-9Q-66K_oU
Rikard Jansson 2
2025-04-24, 14:47
Och så dagens klipp :D
3g-leIHxl58
Rikard Jansson 2
2025-04-26, 14:28
Missade visst att lägga upp gårdagens klipp, men här kommer iallafall dagens:
Väldigt fascinerande och djup idé av den enligt smartaste psykologen som funnits! Kan användas för att förklara både livskriser och varför folk blir skolskjutare men mycket annat också.
gXJqttO9QnY
Skulle vilje se en video där du ge tips på bra populärkulturella böcker om psykologi på svenska.
Rikard Jansson 2
2025-04-27, 19:14
Skulle vilje se en video där du ge tips på bra populärkulturella böcker om psykologi på svenska.
Får kolla upp detta då, tycker det är svårt att hitta bra böcker, och är de populära brukar de vara fullkomlig BS :D
Dagens, Sport Psychology Sunday!
XqPEJw2caQY
Rikard Jansson 2
2025-04-29, 08:26
Laddar upp dagligen men missar ibland kolozzeum p.g.a. har gjort uppladdningsschema så det kommer ut 15.00 varje dag och sitter bara vid datorn på morgonen :D
BsyrlaXRpyY
Rikard Jansson 2
2025-04-30, 14:43
Här har du -squat-, hoppas det är iallafall någorlunda svar på frågan:
5k-Y7mX2Wh8
Och här kommer dagens video, är lite sorgligt nästan att såga en gammal favorit-teori men ja sånt är livet :D
Y9cGLxRwfYc
Här har du -squat-, hoppas det är iallafall någorlunda svar på frågan:
Tack! Jag är nöjd. Kommer nog att börja med Marcus Aurelius, sen tar jag resten. :)
Rikard Jansson 2
2025-05-01, 14:37
Femtio dagar i rad, damn! Bara typ 1080 kvar till examen lol
P5EZqTH0Usw
Du är jävligt trevlig att lyssna på kompis. Alltid underbart med youtube material som avviker från hela ja vad ska man kalla det, den ytliga tillrättalagda skiten, med fokus på substans istället.
Thunde12
2025-05-03, 11:56
instämmer! gillar verkligen avsnittet "How To Conquer Fear; From A Coaching Athlete"
Försöker tillåta mig själv att va dålig för att bli bra.
Rikard Jansson 2
2025-05-03, 13:01
Du är jävligt trevlig att lyssna på kompis. Alltid underbart med youtube material som avviker från hela ja vad ska man kalla det, den ytliga tillrättalagda skiten, med fokus på substans istället.
instämmer! gillar verkligen avsnittet "How To Conquer Fear; From A Coaching Athlete"
Försöker tillåta mig själv att va dålig för att bli bra.
Tack så hemskt mycket för de fina orden! Betyder mycket när det inte är så många views (kanske eftersom man inte kör enligt det normala Youtube-spåret :laugh: ), för tanken är att det ska vara mer jordnära och verkligt än vad man oftast ser på Youtube, som ofta är så himla strömlinjeformat att man somnar känns det som.
Rikard Jansson 2
2025-05-03, 13:03
Aaron Beck är The Big Boy inom K-delen av KBT och en av sakerna som han la fram var hur människor oftast kan delas in i två personlighetsgrupper baserat på vad de mäter sig själva och sin lycka efter; relationer eller prestationer. Dessa två olika sätt att vara på kommer med sina unika problem.
BOXTBbaFOdE
Rikard Jansson 2
2025-05-04, 08:52
Heu6ZtdX4Mg
Blir en dags delay nu på klippen eftersom de postas kl 15.00 som sagt men idag är det söndag och idag ska jag därmed spela in Sport Psychology Sunday :D
Rikard Jansson 2
2025-05-04, 14:44
Också armbrytning då:
UmGFhTYo4io
Rikard Jansson 2
2025-05-05, 15:00
I fysik får man lära sig att tid egentligen bara är ett mått på rörelse, eller något sådant. Inom psykologi och hur hjärnan fungerar så är tid bara ett mått på händelser. Detta är superviktigt att förstå om man vill skapa distans mellan sig själv och något jobbigt.
AbLrKET-yJI
Rikard Jansson 2
2025-05-06, 17:35
Idrottspsykologi, stålböjning, pole, grepp och armbrytning; hade podcast med David här på brädan. Kolla in den för den blev bra tycker jag :D
tqi2jfIP3TQ
Rikard Jansson 2
2025-05-08, 17:13
Gårdagens:
4SyOZ3yN4Bc
Dagens:
adrjr2Q--OA
Jag gillar dina videos. När du har lite att göra så får du gärna reda ut varför vissa (dvs jag) är som kattmynta för tjejer med daddyissues och vad man kan göra för att slippa det. Jag vågar fan inte umgås med kvinnor längre :d
Rikard Jansson 2
2025-05-09, 09:16
Jag gillar dina videos. När du har lite att göra så får du gärna reda ut varför vissa (dvs jag) är som kattmynta för tjejer med daddyissues och vad man kan göra för att slippa det. Jag vågar fan inte umgås med kvinnor längre :d
Kan svara på det på rak arm, vill inte ta upp det på Youtubekanalen för det kommer tolkas som en direkt personlig attack mot mina ex :D
Det första svaret är förstås för att du har (antar jag, minns inte nu men) stora muskler och tatueringar? Vilket signalerar en kraftfull beskyddare, både biologiskt och symboliskt.
Sedan kommer man till daddy issues gör att de antingen har modellerat vad en man ska vara efter deras pappa - ett drägg med några tatueringar och lite muskler kan ju se ut som en actionhjälte i ett barns ögon om det är ens pappa - eller att de har en upplevd brist av maskulin kärlek ifall de inte fått tillräckligt med uppmärksamhet av pappa. Då blir en muskulös tatuerad man ofta en "symbolisk uppfattning" om vad maskulinitet är, och därmed så dras de till dig inte för dig utan för vad du representerar i deras huvud. Och eftersom den representationen enbart är en fantasi så matchar aldrig verkligheten och förhållandet är ofta dödsdömt från början.
Lösningen är att aktivt söka efter tjejer som inte bryr sig om de dragen över huvud taget :)
Kan svara på det på rak arm, vill inte ta upp det på Youtubekanalen för det kommer tolkas som en direkt personlig attack mot mina ex :D
Det första svaret är förstås för att du har (antar jag, minns inte nu men) stora muskler och tatueringar? Vilket signalerar en kraftfull beskyddare, både biologiskt och symboliskt.
Sedan kommer man till daddy issues gör att de antingen har modellerat vad en man ska vara efter deras pappa - ett drägg med några tatueringar och lite muskler kan ju se ut som en actionhjälte i ett barns ögon om det är ens pappa - eller att de har en upplevd brist av maskulin kärlek ifall de inte fått tillräckligt med uppmärksamhet av pappa. Då blir en muskulös tatuerad man ofta en "symbolisk uppfattning" om vad maskulinitet är, och därmed så dras de till dig inte för dig utan för vad du representerar i deras huvud. Och eftersom den representationen enbart är en fantasi så matchar aldrig verkligheten och förhållandet är ofta dödsdömt från början.
Lösningen är att aktivt söka efter tjejer som inte bryr sig om de dragen över huvud taget :)
Förstår inte vad du menar angående exflickvänner :d
100kg, 188cm, tatueringar, rakat huvud, skägg. Som grädde på moset har jag en del försvarsmekanismer som bland annat gör att jag ofta ser bister ut med lagom mörk blick, även om jag bakom den mörka blicken oftast tänker på programmering, alternativt roliga saker jag och barnen ska hitta på.
Slutsatsen är i princip att jag ska undvika damer som dras till mig och istället sikta på dom som ser mig som den vandrande varningsflagga jag är ;)
Rikard Jansson 2
2025-05-09, 10:47
Förstår inte vad du menar angående exflickvänner :d
100kg, 188cm, tatueringar, rakat huvud, skägg. Som grädde på moset har jag en del försvarsmekanismer som bland annat gör att jag ofta ser bister ut med lagom mörk blick, även om jag bakom den mörka blicken oftast tänker på programmering, alternativt roliga saker jag och barnen ska hitta på.
Slutsatsen är i princip att jag ska undvika damer som dras till mig och istället sikta på dom som ser mig som den vandrande varningsflagga jag är ;)
Exakt :D Kan vara besvärligt men tror nästan man får gå via de man känner, vänners vänner etc.
Exakt :D Kan vara besvärligt men tror nästan man får gå via de man känner, vänners vänner etc.
Ja, refferals kan nog vara vettigt. Eventuellt med en säkerhetsprövning av Säpo eller must som ett lämpligt mellansteg
Rikard Jansson 2
2025-05-09, 15:21
Dagens: Kan vem som helst bli vad som helst, med rätt uppfostran? Tittarfråga!
sFIvgxjtwjk
Rikard Jansson 2
2025-05-10, 14:34
quTsFpifFzk
Fredszky
2025-05-10, 21:17
Slutet med över en minuts grävande utan berättarröst är poetiskt.
Sköna videos för övrigt.
Rikard Jansson 2
2025-05-11, 15:54
Slutet med över en minuts grävande utan berättarröst är poetiskt.
Sköna videos för övrigt.
Tack! Försökte förmedla känslan av lugn, något som det känns som vi saknar i dom här ständigt upptagna och uppkopplade tiderna. När var senaste gången man bara... var? Måste skaffa mig en stuga någonstans och ta med sonen och inte ha med någon teknologi en gång om året.
Idag är det söndag, vilket förstås betyder armbrytning och Sport Psychology Sunday! Fortsätter utforska hur andra idrotter och sporter tränar.
l08PpOTF8h4
Rikard Jansson 2
2025-05-14, 12:13
Måndagens video, med uppföljning senare idag:
w4gGOZH4A6k
Rikard Jansson 2
2025-05-14, 17:16
Stenjävel!
Tv1qqRQTIYA
Rikard Jansson 2
2025-05-15, 17:55
Efter omröstning på Threads:
pW4Fgruvz8A
Rikard Jansson 2
2025-05-17, 14:03
Podcast, med Derek Smith, som tävlat på East vs West:
udXiY_B-QbM
Rikard Jansson 2
2025-05-19, 16:14
Äntligen måndag!
jtoTvd6x7Kg
Rikard Jansson 2
2025-05-20, 18:47
Besvarar en tittarfråga! Om du har några frågor, ställ dom här eller på Youtube :D
MfJYc3ry6kM
Rikard Jansson 2
2025-05-21, 14:38
Avsnitt på svenska idag! Podcast/intervju med tyngdlyftaren Surya Sundqvist :)
j6WCGcFp0vg
Rikard Jansson 2
2025-05-22, 08:13
Dagens: om personlighetstestet Big Five!
VPmD5rCCRjQ
Rikard Jansson 2
2025-05-23, 11:13
Gå gärna in och hjälp mig och min grupp att få ihop tillräckligt med deltagare på vår studie :D
(Tar 5 minuter):
https://survey.kau.se/Survey/28283
Rikard Jansson 2
2025-05-24, 19:59
Två i rad om lycka och glädje :D
Gårdagens:
XUv0OeP5bA0
Dagens:
SS6qYBp_JCU
Rikard Jansson 2
2025-05-25, 16:40
Från gårdagens KM i armbrytning!
WFjO8u__CSo
Rikard Jansson 2
2025-05-26, 12:09
Måndag, woohooo! Attackera veckan och vinn :)
4B5VBuiY0vE
Rikard Jansson 2
2025-05-27, 06:21
Ville passa på att tacka till alla som tittar och gillar klippen :D alla kommentarer och likes uppskattas enormt mycket, dels för att det är kul och dels för att det boostar algoritmen:D
Rikard Jansson 2
2025-05-29, 07:47
För föräldrar med barn, speciellt speciella barn:
5hifGKJTifk
En kort video om identitet:
s9NPopQgcwY
Rikard Jansson 2
2025-05-30, 16:04
Skillnaden mellan klassisk och operant betingning:
MqJg0lyyWZU
Var inte bitter:
sZvqPi7frjA
Rikard Jansson 2
2025-06-01, 15:11
Igår om förhållanden:
jCQVxfF1nak
Idag, armbrytning och om sammanhang:
O6-QofAivJk
Rikard Jansson 2
2025-06-02, 10:09
Måndag! Kör hårt :D
_Kp8tNbJKxY
Rikard Jansson 2
2025-06-03, 17:12
Är huvudet dumt får kroppen (och plånkan) lida :D
vYSSb5gwvTI
Kolla rakt in i kameran rikard upplysningen finns där
Rikard Jansson 2
2025-06-06, 14:00
Gårdagens: Äntligen är år 2 över! Äntligen, på många vis haha.
lWpqiL2eGQs
Håller på att ladda upp en riktig banger om mitt favoritämne.
Rikard Jansson 2
2025-06-06, 14:36
Äntligen dags för sommarkursen!
s6pP3NnjB8s
Rikard Jansson 2
2025-06-08, 16:08
Idag för Sport Psychology Sunday så handlar det om att medvetet göra allt till en maximal ansträngning, och enligt det temat var jag förstås tvungen att göra det med videoredigeringen på klippet, och är helt slut :laugh:
Kolla in den och säg vad ni tycker!
kHPwrDhF9B4
Rikard Jansson 2
2025-06-09, 08:06
Ha en grym måndag :D
6k4KwfUYI8M
Rikard Jansson 2
2025-06-10, 16:24
Ibland måste man ta bort lite gammalt... för att göra plats för annat gammalt :laugh:
MrWw13fpmI8
Rikard Jansson 2
2025-06-11, 17:46
Om operant betingning:
5KK43LACTv4
Rikard Jansson 2
2025-06-12, 15:29
Om Jordan Petersons "Clean Your Room":
zuAvVTWnq54
Hej Rickard, du är en skön typ! Jag är övertygad om att du kommer lyckas superbra med din utbildning. När du förklarar nya koncept och teorier så befäster du även din egen kunskap :thumbup:
Rikard Jansson 2
2025-06-13, 17:11
Hej Rickard, du är en skön typ! Jag är övertygad om att du kommer lyckas superbra med din utbildning. När du förklarar nya koncept och teorier så befäster du även din egen kunskap :thumbup:
Tack :D Det är den ursprungliga motiveringen och tycker det är mer effektivt än själva plugget, haha!
Fredag idag, vilket betyder avsnitt 2 av Jungian Psychology;
PP6lxVZO67Y
Rikard Jansson 2
2025-06-15, 14:48
Gårdagens video:
Y6AMhH_iuoY
Dagens! (Trött idag)
UWtVKdzFkBI
Rikard Jansson 2
2025-06-16, 11:16
Äntligen måndag!
qhc820eNJPM
Rikard Jansson 2
2025-06-18, 14:36
Gårdagens: (STÄLL FRÅGOR)
Ub7TJmsKYRo
Dagens:
OyQOod1VJXo
Rikard Jansson 2
2025-06-19, 17:19
Tror ni på ödet? :D
mAH_h_5PpcY
Rikard Jansson 2
2025-06-21, 18:20
Dag 100!
xtieapuWxnQ
Och dagens, som inte alls blev renovationsvideon, hehe
r2RLBdMJx1k
Rikard Jansson 2
2025-06-22, 16:09
Sport Psychology Sunday och strongmanträning :D
3IWMqdrRcrQ
Rikard Jansson 2
2025-06-23, 12:53
ÄNTLIGEN måndag!!!
uRw5wA24BjI
Rikard Jansson 2
2025-06-24, 15:21
Renovering och individuering! Den här videon var mer jobb än alla andra videos tillsammans :laugh:
j27_zTW6UVc
Rikard Jansson 2
2025-06-25, 14:11
Fejka de tills de går :cool:
c8uvcylqVlI
Rikard Jansson 2
2025-06-26, 15:03
Namnbyte... why?
mIbZ63-Jtn0
Fan viss plot twist från RJ 2009 men jag gillar det!! Ska kolla Jung-filmerna minst. Har du sett Alex Datepsych?
Rikard Jansson 2
2025-06-27, 15:02
Fan viss plot twist från RJ 2009 men jag gillar det!! Ska kolla Jung-filmerna minst. Har du sett Alex Datepsych?
Hahaha tiderna förändras!
Nää? Vad gör han för nåt?
Dagens:
ChCygGDDJ6Q
Rikard Jansson 2
2025-06-28, 15:31
Beställde den här boken för snart 3 månader sen, hoppas jag får den innan jul :D
WyrF98588UQ
Rikard Jansson 2
2025-06-29, 20:05
Sport Psychology Sunday! Lite sent på dagen men haft häcken full :D
BOqDehXKtCo
Rikard Jansson 2
2025-06-30, 13:39
500 (507) subscribers, wohooo!!! Stort tack till alla som tittar och kommenterar och gillar klippen :D
Idag är det äntligen måndag, bästa dagen på veckan för det är då vinnare fortsätter vinna :cool:
bS-rVs_kr5g
Rikard Jansson 2
2025-07-01, 14:51
Dagens:
dn-igxzDI5o
Rikard Jansson 2
2025-07-02, 14:15
Banger video idag!
0dcs1SqYLbs
Rikard Jansson 2
2025-07-03, 15:22
Dagens:
DzWBexhktl4
Gillade verkligen dina idéer om självförbättring där du gjorde liknelsen mellan grönt, oranget och rött och att försöka göra sin träning så perfekt som möjligt eller så bra som möjligt.
Tycker själv det är riktigt roligt om man har något mål och verkligen tycker att alla steg mot det målet är värda nogrannhet och kvalité. Ingen av ens tid känns bortkastad då!
Rikard Jansson 2
2025-07-04, 16:58
Gillade verkligen dina idéer om självförbättring där du gjorde liknelsen mellan grönt, oranget och rött och att försöka göra sin träning så perfekt som möjligt eller så bra som möjligt.
Tycker själv det är riktigt roligt om man har något mål och verkligen tycker att alla steg mot det målet är värda nogrannhet och kvalité. Ingen av ens tid känns bortkastad då!
Kul att du gillade liknelsen! Och ja jag håller helt med, så kan man ju göra vilken aktivitet som helst dopaminfylld :D
Rikard Jansson 2
2025-07-05, 15:56
QHvdYR426Qk
Klar med intervjuerna, var väldigt lärorikt. Nu ska jag bara skriva ihop PMet :D
Rikard Jansson 2
2025-07-06, 17:35
Sport Psychology Sunday!
tZ0YqqCrR28
Rikard Jansson 2
2025-07-07, 13:33
By the way, om ni vill hjälpa mig så gör det EXTREMT mycket för algoritmen för små Youtubers om man:
1. Tittar klart på hela videon (om går in och stänger av direkt så skapar man faktiskt negativa vibes för algoritmen, så nu vet ni hur man ska göra om man vill sabba också :laugh: )
2. Kommenterar (!)
3. Och så klart like, men detta verkar påverka mycket mindre.
Förmodligen den viktigaste videon hittills, tror jag;
1rJ8Gp-IEPg
Rikard Jansson 2
2025-07-08, 14:18
Finns väl ett gäng här på kolo som inte tränar? Kolla på den här:
arn0EmDYUpM
Rikard Jansson 2
2025-07-09, 14:49
Solo podcast idag typ. Nästan 1.5 timme :D
sVwx0ScNgpk
By the way, om ni vill hjälpa mig så gör det EXTREMT mycket för algoritmen för små Youtubers om man:
1. Tittar klart på hela videon (om går in och stänger av direkt så skapar man faktiskt negativa vibes för algoritmen, så nu vet ni hur man ska göra om man vill sabba också :laugh: )
2. Kommenterar (!)
3. Och så klart like, men detta verkar påverka mycket mindre.
Förmodligen den viktigaste videon hittills, tror jag;
1rJ8Gp-IEPg
Ska kolla igenom ordentligt, för det är genuint intressant :)
Thunde12
2025-07-09, 21:23
Sport Psychology Sunday!
tZ0YqqCrR28
Så intressant!
Kan du inte avsluta det där du snackade om med “getting a girl” och “getting a certain girl”? Kändes som du var på väg att säga nåt viktigt, och jag blir lite nyfiken på hur det skulle sluta.
Rikard Jansson 2
2025-07-09, 21:26
Så intressant!
Kan du inte avsluta det där du snackade om med “getting a girl” och “getting a certain girl”? Kändes som du var på väg att säga nåt viktigt, och jag blir lite nyfiken på hur det skulle sluta.
Getting a certain girl är omöjligt. Man kan inte få någon att älska en. Getting a girl är bara en volym- & kravtröskel-fråga :)
Och tack! Till både dig och Kaalle :D
Finns väl ett gäng här på kolo som inte tränar? Kolla på den här:
arn0EmDYUpM
Bra video overall, men argumentet mot slutet att man får bra resultat om man gör det man tycker är kul, fallerar nog i en del fall där det finns personer som inte gillar(/tycker det är roligt) någon av de aktiviteter som faktiskt ger bra träning, och ja, det finns nog en hel del sådana personer.
Även argumentet att du fått bra resultat genom att göra det du tycker är kul (och att andra därför också kommer få det), inte ett starkt argument, du nämnde exempelvis att du körde bänkpress i 4 är, det är ändå en övning som är en bra form av träning för några muskler, och argumentet är inte en bra grund för att andra kommer nå bra resultat om de gör det de tycker är kul, eftersom det nog finns en del personer som inte tycker att de moment som ger effektiv träning, är kul.
Rikard Jansson 2
2025-07-10, 09:03
Bra video overall, men argumentet mot slutet att man får bra resultat om man gör det man tycker är kul, fallerar nog i en del fall där det finns personer som inte gillar(/tycker det är roligt) någon av de aktiviteter som faktiskt ger bra träning, och ja, det finns nog en hel del sådana personer.
Även argumentet att du fått bra resultat genom att göra det du tycker är kul (och att andra därför också kommer få det), inte ett starkt argument, du nämnde exempelvis att du körde bänkpress i 4 är, det är ändå en övning som är en bra form av träning för några muskler, och argumentet är inte en bra grund för att andra kommer nå bra resultat om de gör det de tycker är kul, eftersom det nog finns en del personer som inte tycker att de moment som ger effektiv träning, är kul.
Garanterat bättre resultat än att inte göra något alls, dock, vilket är det videon syftar till :D
Rikard Jansson 2
2025-07-10, 16:06
Mot stress, utbrändhet, prokrastination och skärmberoende (dom hänger ofta ihop):
YcsQZ9BiadU
Thunde12
2025-07-10, 17:07
Önskar ett avsnitt om ämnet självförtroende och negativa tankar!
Rikard Jansson 2
2025-07-10, 17:35
Ska bli :cool: håller faktiskt på och lär mig mer om just detta nu. Det är dock ganska svårt att förmedla i det här formatet men ska ge det ett ärligt försök!
Thunde12
2025-07-10, 17:56
Ska bli :cool: håller faktiskt på och lär mig mer om just detta nu. Det är dock ganska svårt att förmedla i det här formatet men ska ge det ett ärligt försök!
Ser fram emot det! :D
Rikard Jansson 2
2025-07-10, 19:01
Om du säger i vilken kontext så kan jag garantera att videon blir betydligt bättre iallafall :D
Thunde12
2025-07-10, 19:25
Om du säger i vilken kontext så kan jag garantera att videon blir betydligt bättre iallafall :D
Relationer, sociala sammanhang och attraktion skulle vara intressant!
Rikard Jansson 2
2025-07-11, 14:49
EFTMjReXU5c
Rikard Jansson 2
2025-07-12, 16:55
snark, bullshit
Du är go du :)
Dagens, efter begäran;
Ng0tonE7zPk
Thunde12
2025-07-12, 17:50
Tack för videon! :D Den var väldigt insiktsfull och innehöll saker jag definitivt kommer att ta med mig. Att omvandla negativt tankar till något positivt genom att se det ur ett annat perspektiv.
Rikard Jansson 2
2025-07-13, 15:28
Tack för videon! :D Den var väldigt insiktsfull och innehöll saker jag definitivt kommer att ta med mig. Att omvandla negativt tankar till något positivt genom att se det ur ett annat perspektiv.
Ja gör det men tänk inte för mycket överlag :)
Dagens:
NgopPI55_gw
Thunde12
2025-07-13, 16:53
Ja gör det men tänk inte för mycket överlag :)
Det kanske är ett framtida avsnitt, övertänka mindre:)
Rikard Jansson 2
2025-07-14, 13:55
Det kanske är ett framtida avsnitt, övertänka mindre:)
Rekommenderar faktiskt kanalen Alan Watts Inspires för det, GRYM kanal för det.
Dagens:
g7A2fZpkHcs
Rikard Jansson 2
2025-07-16, 14:12
Dagens:
ji6lmwJgsHs
Rikard Jansson 2
2025-07-17, 15:21
Lång men viktig video idag:
05IzzHswIzI
Rikard Jansson 2
2025-07-18, 14:11
Idag försvann hennes namn :)
eXkp1VIjJz8
Rikard Jansson 2
2025-07-19, 16:06
Kom på en sjätte som jag nästan hade glömt... men den har jag redan tatuerad :cool:
NW9n7ND3XPU
Rikard Jansson 2
2025-07-20, 15:06
Strongmantävling och WR i bending av David;
(Samt om Trägen Vinner)
GsVKw1eW3-E
Rikard Jansson 2
2025-07-21, 05:27
Äntligen måndag :cool:
68YWWbpNChY
Rikard Jansson 2
2025-07-22, 14:22
ZjL5hxzuunU
Träningstisdag! Damn.
Rikard Jansson 2
2025-07-23, 14:42
Asså snusabstinens och den här värmen, fy fan
_OcDUYsv2BY
Rikard Jansson 2
2025-07-24, 14:57
Dagens:
Ato2-UVvl1Y
Rikard Jansson 2
2025-07-25, 14:47
F-VFlIJay5g
Imorgon blir det klart!
Rikard Jansson 2
2025-07-26, 14:18
Idag blir det 2 videos :O
Jag bestämde mig för att göra den i två delar; den första innehåller bakgrundshistoria och teori, den andra innehåller de praktiska övningarna.
rYVhBhu7E_U
Rikard Jansson 2
2025-07-26, 18:59
Övningarna:
4l7JdHwR1xc
Rikard Jansson 2
2025-07-27, 14:53
Sport Psychology Sunday!
I4xZWfVFDN4
Rikard Jansson 2
2025-07-28, 11:36
f0E4asVbD7s
Omg klämchecht värre djupsinnet sprutar
Rikard Jansson 2
2025-07-29, 14:20
Omg klämchecht värre djupsinnet sprutar
Haha du är min första och främsta hater. Nice <3
Dagens:
BFROsA9syM8
Rikard Jansson 2
2025-07-30, 17:56
Dagens:
Wfrpf4Ko7RE
Rikard Jansson 2
2025-07-31, 15:13
1000 subscribers wohooo :D
V-Jdd1cWc3I
Rikard Jansson 2
2025-08-01, 14:33
WC8yWUdtTxo
Tjötar med min gode vän Tom om de maskulina arketyperna från boken King/Warrior/Magician/Lover!
Rikard Jansson 2
2025-08-03, 15:00
ZPN-nVsUnLA
Rikard Jansson 2
2025-08-04, 08:03
Ha en grym måndag :cool:
LNaS_cilKv8
Rikard Jansson 2
2025-08-05, 15:13
c4Q1KAo33fg
Rikard Jansson 2
2025-08-06, 14:07
fW_IHI5hjGo
Rikard Jansson 2
2025-08-07, 14:19
43AEjogIbY0
Rikard Jansson 2
2025-08-08, 17:22
xGzGbzEeODI
Jag kollar på varje även om jag inte skriver i tråden så ofta mannen, kör på!
Rikard Jansson 2
2025-08-09, 15:42
Jag kollar på varje även om jag inte skriver i tråden så ofta mannen, kör på!
Grymt, kul att höra :D
jn0vWZ-Ctuc
Rikard Jansson 2
2025-08-10, 17:29
Lite idrottspsykologi!
gviXYEVn-UE
Rikard Jansson 2
2025-08-11, 12:19
Ääääntligen måndag!
VOvQP0SbHps
Rikard Jansson 2
2025-08-12, 14:50
Sommarlovet är för långt :laugh:
KYdPJOR9fvs
Rikard Jansson 2
2025-08-13, 14:35
En halvtimmes Jung-plugg :D
p2YSL_ov-8c
Rikard Jansson 2
2025-08-14, 14:32
7Dp1JsXOkNY
Rikard Jansson 2
2025-08-15, 16:51
Oerhört fascinerande ämne:
D_qfu_oq7_o
Rikard Jansson 2
2025-08-17, 18:42
#functionaltraining
DTqBJIx9VI0?si=alXPjsWgYuXK6Bh_
Rikard Jansson 2
2025-08-18, 11:33
Äntligen måndag!
ylPSfOuQu_U
Rikard Jansson 2
2025-08-19, 14:02
Idag firar vi 2000 subscribers och har en speciell begäran och det är om alla som tittar kunde ta sig tiden att orka sitta igenom hela klippet, ge en like och en kommentar för att se om man kan pusha klippet till att bli viralt :D
clN0HwbiFhE
Rikard Jansson 2
2025-08-20, 16:18
Om Reticular Activating System och Selective Attention:
XDOQ_eJxY8g
Rikard Jansson 2
2025-08-21, 15:49
Hyenan! Spännande symbol.
fVjFSyXs--I
Rikard Jansson 2
2025-08-22, 17:15
Schack och livet:
BGKNf7IB_94
Rikard Jansson 2
2025-08-23, 19:09
ryKUiYy1KWc
Rikard Jansson 2
2025-08-24, 14:24
Ja ni vet vad söndag betyder :D
UEpLuW9aagQ
Rikard Jansson 2
2025-08-25, 09:14
Ha en grym måndag :cool:
mGh63PelHY0
Rikard Jansson 2
2025-08-26, 16:53
Tacksamhet är oerhört viktigt!
tZA2xwox6B8
Rikard Jansson 2
2025-08-27, 16:52
Dags att reda ut begreppen sanning, kommunikation och förståelse :)
1XSAloob30I
Rikard Jansson 2
2025-08-29, 15:10
Gårdagens:
lyoMUYLzX18
Dagens:
HDjZkcgT00Q
Haha du är min första och främsta hater. Nice <3
Dagens:
BFROsA9syM8
vi har alla våra sätt och vägen dit; man kan till och med uppskatta jung eller freud eller någon efterapande dom har alla sina sätt men själva spridandet av någon som helst lära ideal sanning eller lärande kaoset är nödvändigt inte helande pengar är gratis !
Rikard Jansson 2
2025-08-30, 14:33
Idag blev det en video om träning lol;
d-TABpkqdOI
Rikard Jansson 2
2025-09-03, 18:19
Stressig vecka!
Men firade 3000 subscribers :D
he7_AmrVcXY
Rikard Jansson 2
2025-09-04, 14:15
Dagens:
GRBixaN-nIg
Kan lägga till den finska varianten: Ta det lugnt, det ordnar sig aldrig.
Rikard Jansson 2
2025-09-05, 19:04
Kan lägga till den finska varianten: Ta det lugnt, det ordnar sig aldrig.
Hah! Lagom optimistiskt :D
Dagens:
IJLzwgVrgMs
Wrenchgirl
2025-09-06, 10:03
Jag har inte läst hela tråden och har inte hunnit titta på någon video.
Men det jag kan säga är att sedan jag började med att studera den stoiska filosofin så har jag haft betydligt lättare med att bearbeta mina trauman just för att en grundpelare i den är ju att acceptera det som har hänt för det går inte att ändra och om det går dra lärdom av det. Men låt det inte kontrollera ditt liv. Det har hjälpt till den nivån att min psykolog har dragit ned på antalet av våra samtal eftersom han tycker att det finns egentligen inte så mycket mer att göra. Och då har jag gått hos psykolog sedan jag var 14 efter att en del dåliga saker hände mig.
Det har också hjälpt mig med min utbrändhet eftersom en annan pelare är att inte stressa upp sig över framtiden. Visst planera inför den men glöm inte bort att leva just idag. Och även tacksamhet eftersom vi är egentligen inte lovade en morgondag.
Rikard Jansson 2
2025-09-06, 10:53
Jag har inte läst hela tråden och har inte hunnit titta på någon video.
Men det jag kan säga är att sedan jag började med att studera den stoiska filosofin så har jag haft betydligt lättare med att bearbeta mina trauman just för att en grundpelare i den är ju att acceptera det som har hänt för det går inte att ändra och om det går dra lärdom av det. Men låt det inte kontrollera ditt liv. Det har hjälpt till den nivån att min psykolog har dragit ned på antalet av våra samtal eftersom han tycker att det finns egentligen inte så mycket mer att göra. Och då har jag gått hos psykolog sedan jag var 14 efter att en del dåliga saker hände mig.
Det har också hjälpt mig med min utbrändhet eftersom en annan pelare är att inte stressa upp sig över framtiden. Visst planera inför den men glöm inte bort att leva just idag. Och även tacksamhet eftersom vi är egentligen inte lovade en morgondag.
Fantastiskt ju! Och ja stoicismen är verkligen en banger. Det jag menar är att kognitiv reframing, som stoicismen är, funkar väldigt dåligt vid akut känslomässig trauma, t.ex. de första 2-3 månader efter en traumatisk händelse som en nära persons plötsliga dödsfall eller vid extrem heartbreak, exempelvis. Då kan det till och med vara kontraproduktivt för långsiktigt läkande.
Rikard Jansson 2
2025-09-06, 10:54
Dagens:
b8qVoWXlQv8
Rikard Jansson 2
2025-09-07, 11:43
Livechatt:
QZntmzpIveo
Rikard Jansson 2
2025-09-08, 20:38
Äntligen måndag!!!
0ts6iodxYmo
Rikard Jansson 2
2025-09-10, 17:29
Från igår, träna med mig :D
w9RO_1cKzO4
Från idag:
tKnj2SemNMI
Rikard Jansson 2
2025-09-11, 18:32
Podcast med en världsmästare i armbrytning!
uKmP78LfrHM
Rikard Jansson 2
2025-09-12, 14:54
Det absolut bästa botemedlet mot lathet och prokrastinering:
q2nHPJs5CBQ
Rikard Jansson 2
2025-09-13, 14:50
6 månader och 4000 subscribers idag!
nWRZdQVPxDQ
Rikard Jansson 2
2025-09-14, 15:49
hUr mYcKeT pRoTeIn sKa mAn äTa?
kAGFy8_3gIE
WiltTheStilt2
2025-09-15, 10:08
Myt eller sanning:
Sigmeund Freud har sagt att tjejjer blir intresserade av penis när dom inser att dom inte har en själva.
Inga sexuella skämt nu era jävla degenerates
Rikard Jansson 2
2025-09-15, 17:00
Myt eller sanning:
Sigmeund Freud har sagt att tjejjer blir intresserade av penis när dom inser att dom inte har en själva.
Inga sexuella skämt nu era jävla degenerates
Det är ett symboliskt uttryck för feminism (skämtar inte)
Måndag!!! Krossade tentan idag :D
VhMnfTb-leQ
Ok Rikard har hållit mig från rycka mattan men nu åker den !
Skulle inte slappa pengar vara syftet med studier skulle du inte vara intresserad- själva intresset - bekväm som du är hatar du vägen bort från den drömmen kalla mig inte hater, älskar din illusion den går från en sak till en annan det är inte med hat jag säger bullshit med kärlek ! mellan en illusion till en annan pengar dyker endast upp om läran om sjukdom lärs ut ! fuck hela historian inte dig personligen hade hörandet av självtalande nötter varit slappa pengarna hade det varit din topic för dagen jag tror inte på prat vem som än för ordet Rikard det är du själv som hatar min verklighet säljer ingenting kapitaliserar inget inte på kunskap heller den är liksom ‘onödivändig’ det är ju trots allt inte som jag tar mitt eget ord på för stort allvar tankar byts ut hela tiden en lära mot en annan en illusion more en annan illusion illusionen mot mirage nu är vi där ute i hägrarna se en oas! Trivsamt! Väldigt sköna fotöljer ett glas vatten och se här en gammal bok! den ska vi läsa tillsammans! abel andreasson- läran om hur man retar upp en flock arga kameler;mycket lång förklaring
se mig i ögonen rikard den här verkligheten hatar du, du skryter om irrlära dessutom ska ha betalt för den !
är vi på min flygande matta? hallå? Lite svårt att höra vad du säger när sandstormen av ord rasar vad fan betyder allt? guld i fickan? fort lasta kamelerna!
var befinner vi oss kapten rikard? enterprise? i din hjärna? tankar? en dröm? aha vi måste vakna
vi har hittat på alltsammans nu går alla hem till sig själva i våra egna tankar vi behöver inte betala någon att lyssna det är nämligen det falskaste som finns
abu andresson- hur man retar upp en flock redan ilskna kameler ännu mer kapitel 27 avskrivet från minnet efter den stora jordbävern år 6000000 efter nån
sorry
du säljer din själ för pengar en sak men visa ingen annan till porten av guds rike när du själv är vilse
adjö rikard du får gärna fortsätta posta videos som att ingenting har hänt- ingenting har hänt
es nada
ultimo baile
baile final
du är satans man rikard
abul andeson- läran om hur man retar upp en flock rasande kameler tusenfalt kapitel 7000
hur mycket guld som helst!
lasta guldet lasta de här idioterna sover lasta kamelerna !
vad ska du med guldet rikard? bygga en trapp att hoppa på ett ben? upp för ett berg?
det är också bullshit!
Mvh kakavsmakare
ps moderera inte sönder forumet pez är gay ta bort min profil stäng av mig häng mig efter en kärra prygla och bränn bort alla spår jantelagen åt alla !
Rikard Jansson 2
2025-09-16, 05:04
Hur går det egentligen?
jmk:s prosa påminner mig om James Joyce.
Hur går det egentligen?
Här har du nått att bita i som psykolog!
Om inte, hänvisa till Hannibal Lecter.
Jmk:
Jag veta mer om den stora jordbävern!
Rikard Jansson 2
2025-09-16, 15:06
Det är mer psykiatri...
t2NnBwyn8lc
Lafayette
2025-09-16, 15:21
Allt är skit meningslöst sen dör man
Rikard Jansson 2
2025-09-16, 15:48
Allt är skit meningslöst sen dör man
Lennix, är det du?
Lennix, är det du?
hahahaha
Rikard Jansson 2
2025-09-17, 14:38
uuq6VfGz0w8
Rikard Jansson 2
2025-09-18, 15:51
Boom, podcast med Toddzilla;
VVcahG78TNs
Rikard Jansson 2
2025-09-19, 17:13
fkVeSufKoqo
Rikard Jansson 2
2025-09-20, 15:41
5000!!!!
IbJmNUKHlVA
Rikard Jansson 2
2025-09-21, 17:58
yusAsrpdY5k
Rikard Jansson 2
2025-09-22, 14:07
brFvMAhj9KA
Rikard Jansson 2
2025-09-23, 19:16
SU86LKdLlHc
Rikard Jansson 2
2025-09-24, 15:28
o_WRxiqpoUc
Rikard Jansson 2
2025-09-25, 14:04
Veckans podcast!
SwsBNQrqRSk
Rikard Jansson 2
2025-09-26, 16:26
Optimetoder:
tWLUv6pjKYQ
Rikard Jansson 2
2025-09-27, 14:34
Renoveringen fortsätter!
qx57zTJChHk
Rikard Jansson 2
2025-09-28, 17:28
Lite systemträning idag;
UzpLJc_ScNw
Rikard Jansson 2
2025-09-29, 16:47
sUSlGx0vS3o
Rikard Jansson 2
2025-10-02, 15:59
Talking Thursday! Podcast med armbryterskan Victoria Karlsson;
OZeDbdC6tuA
Rikard Jansson 2
2025-10-04, 15:07
Oerhört spännande ämne!
9ZuwU3QaUUI
Rikard Jansson 2
2025-10-06, 07:14
Ixa2znjCvc0
Skorpio76
2025-10-07, 00:18
sNEwl_XFzNI?si=GlAuey6fLu9KGRjW
Rikard Jansson 2
2025-10-11, 06:53
Podcast med Coach Ray!
P7Va8AsgjG0
och 8000 subscribers :D
9Q3bNrN-f7c
Rikard Jansson 2
2025-10-13, 15:57
ÄNTLIGEN. Måndag :D
Syurii9s-0c
Rikard Jansson 2
2025-10-16, 11:52
Förrgår;
kzYCLLJJqsA
Igår;
S3tCtMBSugQ
Rikard Jansson 2
2025-10-16, 15:06
Podcast-dags! :D forskning och vetenskap kring klinisk psykologi;
tu9z3LVy9z8
Rikard Jansson 2
2025-10-18, 14:33
Fick möjlighet att hålla en presentation som jag ska hålla inför en större publik till våren, vilket jag är väldigt glad för. Perfekt övning och intresserad publik på 18-20 personer.
Ev61cLY4AyM
Rikard Jansson 2
2025-10-19, 16:34
Sport Psychology Sunday :cool:
KznPW3C1O74
Rikard Jansson 2
2025-10-23, 14:22
Podcast!
_NSoGyZgA78
Rikard Jansson 2
2025-10-30, 16:54
Veckans podcast är på svenska, och mycket intressant om man gillar jungiansk psykologi;
DuIbERCnTjc
Rikard Jansson 2
2025-11-09, 16:45
cMMNfqe6Kj0
Rikard Jansson 2
2025-11-22, 14:06
Poddade med Björn Liljeqvist, som var ordförande för MENSA International bra länge. Sjukt kul samtal om intelligens, AI, medvetande osv.
Ro4Z96gsXhE
Rikard Jansson 2
2025-12-03, 13:29
Kolo har krånglat lite men håller på med en serie om 10 delar som handlar om Jungs individuation. Har lagt ner extreeeemt mycket tid på det haha så gå gärna in på spellistan och kolla och se vad ni tycker. Är väldigt komprimerat tidsmässigt med hög kvalitet så rekommenderas varmt.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLaPp9vvNvYIT7v_tvzUDj3saa_hocSMOl
Rikard Jansson 2
2025-12-03, 16:48
Del 4:
WB1R3exurfg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.