handdator

Visa fullständig version : Kopiera min telefon till en annan

Spiffy
2024-12-19, 08:34
Något har skadats i min telefon. När jag pratar med andra så hör de sig själv.
Vill då se om den kan lagas. Men under tiden behöver jag en annan telefon.

Finns det något enkelt sätt att flytta över allt på min telefon med appar och allt till en annan telefon?
Mycket appar följer ju med när man installerar en ny telefon med google kontot. Men ändå massor som behöver ställas in.

Såg detta när jag sökte på google.

Hur flyttar man över allt från Android till Android?
Öppna Phone Clone-appen och välj [Detta är den nya telefonen] på den nya enheten och [Detta är den gamla telefonen] på den gamla telefonen. Scanna QR-koden och anslut. Välj vilken data som ska överföras och starta överföringen. Vänta tills enheten informerar dig om att överföringen är fullförd.

StarkaUlf
2024-12-19, 08:51
Finns en app som heter Samsung Smart Switch som fungerar med Android-telefoner i alla fall. Använde den när jag hjälpte min mor, den kan flytta över det mesta.
Kan vara värt att kolla in.

Albatross
2024-12-19, 13:31
De flesta Android-telefoner bör fråga dig vid uppstart om du vill kopiera över från en befintlig enhet. Som du nämner är det inte säkert att alla inställningar i appar följer med, och sådant som BankID behöver du utfärda på nytt till den nya enheten.

Spiffy
2024-12-20, 08:23
De flesta Android-telefoner bör fråga dig vid uppstart om du vill kopiera över från en befintlig enhet. Som du nämner är det inte säkert att alla inställningar i appar följer med, och sådant som BankID behöver du utfärda på nytt till den nya enheten.

Ja, den flyttar över en hel del.
Men ändå massor man måste ordna. Hade det bara varit bankid och några liknande sådana är det ju ok.

Spiffy
2024-12-20, 08:23
Finns en app som heter Samsung Smart Switch som fungerar med Android-telefoner i alla fall. Använde den när jag hjälpte min mor, den kan flytta över det mesta.
Kan vara värt att kolla in.

Ska kika på den.