Visa fullständig version : Måste man äta varierat?
Jag har jobbat ihop ett kostschema. Saknar detta något för muskelbygge och näring? Kan jag äta såhär 5-6 dagar i veckan?
Frukost: 400gram kvarg med bär, och tre kokta ägg
Lunch: 250g köttfärs (12% fett) med 300gram potatis och spenat
Mellanmål innan träning: smoothie på 250gram kvarg, bär och 1/2 avokado i
Middag: Samma som lunch fast ibland typ fläskkotlett eller biff. Har spenat eller annan grönsak här också
Kvällsmål: Kanske 3-4 ägg om jag är hungrig
Blir ca 2500 kalorier och 200gram protein. Jag är dålig på fisk jag vet. Försöker äta det på helgen ibland.
Dogmatix
2024-11-22, 22:31
Ser inte ensidigt ut. Väldigt komplett.
EnergiÖverskott
2024-11-23, 05:25
LUDDSSON, du vet redan svaret själv.
Uncle Joe
2024-11-23, 21:38
Mer fibrer tycker jag du ska ha i maten.
Testa.
Mår du bra av det och får de resultat du efterströvar . kör på det. Allt behöver inte vara optimalt - bara tillräckligt bra.
kostacheman är det värsta du kan utsätta dig för, det eller någon slags 'optimering'
BabaYaga
2024-12-27, 20:23
kostacheman är det värsta du kan utsätta dig för, det eller någon slags 'optimering'
Varför det? Personligen tycker jag det är mycket enklare att ha koll på kalorier, protein osv. om jag följer någon form av kostschema. Sen är vi alla olika såklart.
Varför det? Personligen tycker jag det är mycket enklare att ha koll på kalorier, protein osv. om jag följer någon form av kostschema. Sen är vi alla olika såklart.
Ja du tycker om ha livet strukturerat & organiserat, problemet är att livet inte fungerar sådär, det är oplanerat som händer som avgör, scheman är en hangup för att komma igång, skapa en rutin. Vad jag menar är att du ska göra vad du gillar, vad du är här för. Det behövs inget schema man kan lära sig allt om kost, nutrition och matematik det som avgör är målet, vill du ta dig till ett mål vilket dom flesta på ett sånt här gammalt forum faktiskt vill, måste du lära dig att älska alla steg dit, du kan använda scheman, eller begränsas av dom. Jag tycker inte om idén alls, det säger jag med 30 års erfarenhet av byggning. 2-3 timmar cardio om dagen, droppa kolisar till ~50g om dagen teorin är superenkel alla borde veta vad som funkar idag, som sanningen är alltid enkel och gratis lögner dyra och komplexa. Alla kan förstå det här, det är inget trick gimmick eller säljsnack. I verkligheten är det svårt att omsätta, dag ut och in, varför? Det behövs ett livsmål, du ser ut som du lever, en cheeseburgare, lösviktsgodiset. krångla inte till det mer. Sen till moderatorer som tar bort mina inlägg banna mig istället jag behöver inte vara här som ni vet så kan vi ha konsensus
Sorry om jag kapar tråden, och gör den till något
vad gäller muskelbygge finns det bara 3 frågor, hur hårt tränar du, hur många kg kött äter du, hur mycke tid lägger du på återhämtning
Sen kan du avgöra din nivå
Fun facts; du kan äta allt du behöver varje eller varannan dag
och
det tar tid att se extraordinära resultat, lång tid
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.