Visa fullständig version : Vilka funktioner tycker ni är viktigaste i en träningsdagboksapp?
Repit guden
2024-09-16, 21:07
Hej,
Jag och en kompis håller på att bygga en träningsapp som vi ska lansera i januari 2025. Vi skulle behöva lite feedback av vad ni tycker är de viktigaste funktionerna i en app som ska agera som träningsdagbok?
Ifall ni är intresserade av det vi bygger får ni gärna besöka våran instagram (repitapp (https://www.instagram.com/repitapp.se/)) eller vår hemsida repitapp.se (http://repitapp.se).
Glöm inte kommentera vilka funktioner ni vill ha!
Armed Dingo
2024-09-17, 06:22
Det ska vara supersimpelt, om man vill. Det är därför jag använder Notes appen. Jag behöver inte mer. Men om jag hade kunnat toggla historik från mina inputs med grafer t.ex så hade det vart kul.
Och ha med ett tidtagar-ur under statusbaren typ så man kan starta/stoppa hela tiden mellan set
Ha, jag är supernöjd med strenght log, så lycka till.
intepurewhey
2024-09-17, 09:56
Det ska vara supersimpelt, om man vill. Det är därför jag använder Notes appen. Jag behöver inte mer. Men om jag hade kunnat toggla historik från mina inputs med grafer t.ex så hade det vart kul.
Och ha med ett tidtagar-ur under statusbaren typ så man kan starta/stoppa hela tiden mellan set
Prova Hevy, jag använder den för det du skriver.
Enkelt att få in reps/set/övning, du kan se stats (grafer etc) för övningar och muskler och du har inbyggd timer som är lätt att justera.
Devsen trevliga också, har fått in 2 funktioner över åren efter att ha mailat med dem.
Att appen kommer ihåg senaste passet, kan göra egna övningar, säg att du har ett schema så nästa pass tydligt som gäller.
Att man får en notifiering om man når ett rekord, och säger till när man ska höja arbetsvikten till nästa pass.
Armed Dingo
2024-09-17, 15:14
Prova Hevy, jag använder den för det du skriver.
Enkelt att få in reps/set/övning, du kan se stats (grafer etc) för övningar och muskler och du har inbyggd timer som är lätt att justera.
Devsen trevliga också, har fått in 2 funktioner över åren efter att ha mailat med dem.
Får testa!
Wrenchgirl
2024-09-17, 17:43
Att appen kommer ihåg senaste passet, kan göra egna övningar, säg att du har ett schema så nästa pass tydligt som gäller.
Att man får en notifiering om man når ett rekord, och säger till när man ska höja arbetsvikten till nästa pass.
Istället för att upprepa så håller jag med om detta. Sen gillar jag att ha muskelkartan som exempelvis Strengthlog som visar vilka muskler som övningarna prickar och vilka muskler som har fått jobba under passet. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.