Visa fullständig version : revolut - eller liknande för gratis växling utomlands?
Någon som testat revolut? Försökte söka lite men verkar variera lite från världens bästa kort till scammers som tappar bort ens pengar man skickar.
finns det något annat bolag? Vill kunna betala utomlands med kort och kunna växla pengar o ta ut, utan en avgift. ifall det går?
Anders The Peak
2024-07-17, 08:18
Någon som testat revolut? Försökte söka lite men verkar variera lite från världens bästa kort till scammers som tappar bort ens pengar man skickar.
finns det något annat bolag? Vill kunna betala utomlands med kort och kunna växla pengar o ta ut, utan en avgift. ifall det går?
Rekommenderar att öppna ditt bankkort för utlandsaffärer även om det tas en mindre avgift för det.
Jag har använt wise och tycker det fungerar bra.
https://wise.com/se/blog/wise-sverige
Du kommer nog aldrig ifrån att betala en "avgift" oavsett om den består av en fast summa eller att växlingskursen är dålig bara, men det kostar iaf ingenting att betala eller ta ut pengar med wise.
Du kommer nog aldrig ifrån att betala en "avgift" oavsett om den består av en fast summa eller att växlingskursen är dålig bara, men det kostar iaf ingenting att betala eller ta ut pengar med wise.
Precis, dock ar ju vissa saker psykologiska
x = priset du betalar
Dalig vaxlingskurs + ingen avgift = x
Bra vaxlingskurs + avgift = x
Billig vara online + frakt = x
Dyrare vara online + fri frakt = x
Dyra bostadspriser + lag ranta = x
Billiga bostadspriser + hog ranta = x
Akerhage
2024-07-18, 13:44
Det är iaf inget scam-företag.
Använt revolut i många år, även utomlands. Minns dock inte om det blev billigare att faktiskt ta ut pengar utomlands eller inte, tror det varierade mer på vilken bankomat jag använde utomlands (vilken bank i det landet) än vilket av mina kort jag använde.
Skaffade revolut förr i tiden då man enkelt iaf kunde skicka pengar till kraken och andra kryptomarknader utan problem.
intepurewhey
2024-07-18, 15:59
Det är iaf inget scam-företag.
Använt revolut i många år, även utomlands. Minns dock inte om det blev billigare att faktiskt ta ut pengar utomlands eller inte, tror det varierade mer på vilken bankomat jag använde utomlands (vilken bank i det landet) än vilket av mina kort jag använde.
Skaffade revolut förr i tiden då man enkelt iaf kunde skicka pengar till kraken och andra kryptomarknader utan problem.
Att ta ut pengar blir väl i princip alltid dyrare, iaf aldrig billigare, än att betala rakt av med kort? Såvida man inte har riktigt kassa villkor.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.