handdator

Visa fullständig version : Min Upplevelse med Shilajit – En Positiv Recension

Banangrodan
2024-07-15, 16:41
Min Upplevelse med Shilajit – En Positiv Recension
Ville bara dela med mig av mitt tidigare inlägg efter att ha provat Shilajit.

Jag hade hört talas om Shilajit tidigare, men det var inte förrän nyligen jag bestämde mig för att ge det en chans. Efter några veckor av regelbunden användning kan jag verkligen säga att det har gjort en märkbar skillnad i mitt välbefinnande.

Ökad Energi och Fokus
En av de första sakerna jag märkte var en tydlig ökning i min energi och mitt fokus. Tidigare brukade jag känna mig trött och ofokuserad under dagen, särskilt på eftermiddagen. Men efter att ha börjat med Shilajit känner jag mig piggare och mer koncentrerad genom hela dagen. Det har verkligen hjälpt mig att vara mer produktiv både på jobbet och hemma.

Förbättrad Träning och Återhämtning
Jag tränar regelbundet och har märkt att Shilajit har hjälpt mig att prestera bättre under mina träningspass. Min uthållighet har ökat och jag känner mig starkare. Dessutom har min återhämtning förbättrats avsevärt. Jag brukade ha träningsvärk i flera dagar efter hårda pass, men nu känns det som att min kropp återhämtar sig snabbare och mer effektivt.

Allmänt Välbefinnande
En annan positiv effekt jag har upplevt är en förbättring av mitt allmänna välbefinnande. Jag känner mig mer balanserad och harmonisk. Min sömn har också förbättrats; jag somnar lättare och vaknar utvilad.

Förbättrad Matsmältning
En oväntad men välkommen effekt har varit förbättrad matsmältning. Jag har märkt att min mage känns lugnare och att jag har mindre problem med uppblåsthet och obehag.

Slutsats
Jag är mycket nöjd med resultaten jag har fått från att använda Shilajit och kan varmt rekommendera det till andra. Det har verkligen gjort en positiv skillnad i mitt liv, och jag ser fram emot att fortsätta använda det för att se vilka ytterligare fördelar det kan ge.

Ville bara dela med mig, då jag lovade att göra en recension tidigare!

stargate
2024-07-15, 18:10
Jag testade det för några månaders sedan. Använde upp hela burken men kände noll effekt. Tror du inte det kan ha varit placebo du upplevde? (Inget fel med det)

Som sagt, blandade det i kaffet varje morgon men kände ingen som helst skillnad...

Banangrodan
2024-07-16, 10:23
Jag testade det för några månaders sedan. Använde upp hela burken men kände noll effekt. Tror du inte det kan ha varit placebo du upplevde? (Inget fel med det)

Som sagt, blandade det i kaffet varje morgon men kände ingen som helst skillnad...

Jag försöker verkligen att göra allt jag kan för att motbevisa placebon när jag provar nya saker.

Jag brukar köpa allt för att testa och mycket är ju skit.

Därför går jag alltid in med inställningen att ingenting fungerar. Min vän cross-testar det med mig också och upplever sig själv piggare och lite mer alert. Det är ju inte kokain, men du fattar. Lite som koffein skulle jag nog mer säga.

Hur är din kost i övrigt skulle du säga? Jag dricker det till morgonkaffet, 100% shilijait nästan stenhård kräm som löser upp sig i vatten.

Jag har honung också, men det fungerar inte lika bra. Tror det är mindre koncentrerat.

Kan det vara skillnad på kvalitén i olika produkter?

Kört moringa pulver också, vid sidan av ibland. Slutat med shilajit och bara moringa och viseversa för att känna skillnad också.

trapjunkie
2024-10-17, 13:28
Tack för recensionen!! Har själv testat flera olika shilajit och insett att det kan vara stor kvalitetsskillnad (viktigt att kolla % halten av fulvosyra samt test av tungmetaller).

Har testat Mountain Drop och Holistic Nordics (https://holisticnordic.se/) Shilajit varav jag märkt minimal skillnad, dock erbjuder de sistnämnda både shilajit i resin och gummies samt är ett svenskt företag vilket känns säkrare.