handdator

Visa fullständig version : Vill bli av med fett men har ingen disiplin!

Gabber
2004-05-28, 14:03
Hej!

Jag har tränat styrketräning i snart 3 år och väger 92 kg, har en hel del muskler men mycket fett oxå på de. Nu vill jag bli av med lite, inte deffa alltså, bara tappa några kilon.

Mitt problem är att jag älskar att äta och kan inte lägga av med det, jag orkar eller kan inte heller räkna och hålla på.

Finns det några grundregler för att minska i vikt över 6 mån?

Vilka övningar ska jag göra, alltså springa, cykla, trappmaskin??? Vilket är bäst och hur mycket? Ett enkelt program tack med minuter av varje.

Hoppa någon kan hjälpa mig.

King Grub
2004-05-28, 14:07
Grundregeln är att äta mindre än du gör av med. När du förbrukat 7000-7500 kcal mer än du ätit, oavsett hur lång tid detta tar, har du gått ner ett kilo.

Vill du inte ändra på kosten... ja, då får du som sagt röra på dig mer. Samma sak gäller där: förbruka ovannämnda energimängd mer än du ätit, så har du gått ner ett kilo.

Motionsformen spelar mindre roll; välj det du trivs med. En timmes joggning, t ex, kanske förbrukar någonstans mellan 500-800 kcal, beroende på vikt och temp.

Obs: att strunta i kosten försämrar naturligtvis resultaten. Men det förstår du säkert själv.