handdator

Visa fullständig version : Ang färdigblandade proteindrinkar - bra eller dåliga?

mrheavensmile
2024-06-02, 15:15
Jag så det finns ju en tråd här på forumet där och har ju funnits väldigt länge en tråd där vi diskuterat och recencerar proteinpulver. Förutom pulver så finns ju även färdigblandade drinkar i handeln.

Vad tycker ni om dem? Är de bra eller dåliga? Personligen så jag ju tycka att de kan vara smidiga Samtidigt så är de också lite åt det dyrare hållet samt alltid whey och mjölkbaserade produkter.

Så frågan är väl om de är bra och om ni är värt priset på ca 20-25 kr flaskan. Ibland så kan väl tycka att det är bra och ibland inte optimalt. 20-23 spän för en måltid kan ju bli en del cash när vanlig standardmjölk mjölk och andra mejeriprodukter är ganska mycket billigare per servering hehe. Så tycket nästan att de färdigblanade drinkarna känns lite som en lyxprodukt i någon mån. Vet inte om det är bara jag som tycket det.

Det känns ju lite lustigt, för jag undrar också om det är optimalt att dricka 330ml som en måltid. De flesta glas är typ på ca 200 ml vilket ofta också känns som en mer lagom mängd vätska per måltid. Samtifit känns det ju verkligen som tillverarna uppmnar en att dricka hela flaskan direkt. Kanske inte mycket att liksom spara 100 ml hehe. Eller första använda 100 ml dricka resten sen hehe.

Vet ju att det säljs färdig blandad shake på 200 ml fast då är den är också ofta dyrare än standard flaskorna på 330 ml så det känns inte direkt som en smart ide att köpa en sådan flaska för ofta (priset för shaken som är på 200 ml säljs ofta för 23 kr när motsvarade 330 ml sälja för ca 20.

Sen den det väl också en fråga om märke. Nje och Barebells är väl de stora på den svenska markanden där Nje ofta eller ja nästan alltid är billigare än Barebells. Har dock noterat att Lidel säljer en billigare varient under ett eget märke för typ 16-17 spän. Som ganska god faktiskt hehe. Antar att vi kan ha en ganska genrellt diskussion här med. Dvs om ni har någon favoritsmak eller märke.

King Grub
2024-06-02, 16:33
Det är utmärkt protein. Om de är prisvärda är helt upp till dig. De kan vara för dyra för någon och inte ha någon som helst ekonomisk betydelse för någon annan.

skyffelmördarn
2024-06-02, 17:18
Lidel säljer en billigare varient under ett eget märke för typ 16-17 spän. Som ganska god faktiskt hehe. Antar att vi kan ha en ganska genrellt diskussion här med. Dvs om ni har någon favoritsmak eller märke.

Just den på LIDL tror jag innehåller någonting som vissa har flaggat lite för.

mrheavensmile
2024-06-02, 18:27
Det är utmärkt protein. Om de är prisvärda är helt upp till dig. De kan vara för dyra för någon och inte ha någon som helst ekonomisk betydelse för någon annan.

Jo men tror nog också att det finns en anledning till varför Ygourt och Kvarg säljer så bra. Alltså de känns som att många kanske köper någon proteinshake ibland och kvarg ibland. Skulle typ endast kunna mig att konsumera dessa shakes men ah dels förstått det som att det kanske inte är det mest lämpliga samt så att de kan orska vissa problem (som jag kanske inte ska gå in på här). Men visst är de är trevliga snygga produkter så sätt. Det är ju roligt att de finns så många smaker att välja på också. NJE har ju släppt några nya smaker senaste tiden också hehe