Visa fullständig version : Om du blev diktator över hela världen...
Rikard Jansson
2024-05-09, 15:23
Vad skulle du göra?
Jag skulle införa offentligt dödsstraff på de som lägger för långa eller krångliga order i McDriven samt de som saktar ner när det blir enfiligt och gasar när det blir tvåfiligt.
https://imgs.search.brave.com/bNBYcnm_wNaqSm5WbRwXr-IIxyHzwFYQG8e4ocXXwdQ/rs:fit:860:0:0/g:ce/aHR0cHM6Ly9tZWRp/YS50ZW5vci5jb20v/Zi1WZzZpM1dhSWNB/QUFBTS9nYWxhZHJp/ZWwtbG90ci5naWY.gif
Nä, jag skulle ge mig själv ett år att räta ut lite skit här i världen sen skulle jag dra mig tillbaka.
1* ej centraliserad global valuta kopplat till procentuella rättigheter för jordens tillgångar
2* införande av 2 barn per par policy för hela världen
Sen kommer ju anpassningen ta ett tag, så att säga
En global insats för miljön. Med tvång och dödsstraff för utsläpp, överfiske, skövling mm.
Ta kontroll över all droghandel men judge dred-langare.
2x30 min obligatorisk styrketräning i skolan.
Den nya världen kommer kräva stora kroppskrafter, det kan jag lova.
En global insats för miljön låter bra, möjligen med tillägget att samtliga plasticider och andra hälsovådliga ämnen kopplade till mat (såsom förpackningar) och kläder skulle utfasas inom loppet av en 12-månaders period.
Sedan skulle jag ta USA:s undanhållna UFO-teknologi och skapa en utopi.
https://mediaproxy.salon.com/width/1200/https://media2.salon.com/2023/07/futuristic_city_1136403140.jpg
Naturligtvis skulle alla behöva knäböja vid min blotta närvaro.
En global insats för miljön. Med tvång och dödsstraff för utsläpp, överfiske, skövling mm.
Det stora orm-språnget.
lördagsgrogg
2024-05-10, 12:15
1 barns policy helt utan undantag för alla tills vi är nere på 3 miljarder. Nåja tvillingar tolerereras men med dryga böter.
1 barns policy helt utan undantag för alla tills vi är nere på 3 miljarder. Nåja tvillingar tolerereras men med dryga böter.
Eller så plockar vi bort de folkslag som har jättehög summerad fruktsamhet?:devil:
... Men varför egentligen? Vi har inga sådana problem så det är bara att inte importera sådana problem. Vad de gör i sina egna länder får de ju göra lite efter eget huvud. Om de vill leva fattigt och överbefolkat så låt dem.
Eller så plockar vi bort de folkslag som har jättehög summerad fruktsamhet?:devil:
... Men varför egentligen? Vi har inga sådana problem så det är bara att inte importera sådana problem. Vad de gör i sina egna länder får de ju göra lite efter eget huvud. Om de vill leva fattigt och överbefolkat så låt dem.
Vi delar pool, det hjälper inte att du badar i det lilla lilla hörnet med kissförbud om de i den andra halvan alla pissar i poolen....
Vi delar pool, det hjälper inte att du badar i det lilla lilla hörnet med kissförbud om de i den andra halvan alla pissar i poolen....
De med problematiskt hög fruktsamhet är länder i Afrika + Iran(plus några länder till om du vill hårddra det). Afrika är en stor kontinent men det är inte halva världen.
trädgårdsmöbel
2024-05-10, 19:39
Saker som kan verka destruktiva, brutala och rasistiska men som blir en vinst längre fram.
skyffelmördarn
2024-05-10, 20:09
Hade styrt med hjälp av en sorts modern version av riksrådet vi hade förr.
Typ 12 framstående politiskt oberoende ingenjörer, vetenskapsmän och allmänt kunnigt folk. Sen hade jag använt deras input och expertis i en AI maskin för att få fram det bästa av två världar.
BelowAverage
2024-05-11, 04:35
Slå samman Skandinavien som USA med mer fristående stater, lämna resten av världen åt sitt öde.
Återinföra dödstraff och tvångsarbete i fängelser.
Enbart ge skattefinansierat eftergymnasialt utbildningsstöd till samhällsbärande utbildningar och/eller tillfälliga samhällsnyttiga bristyrken.
Införa direktdemokrati som skall implementeras av råd. Råden tillses som X antal per skrå, typ hantverkare, vårdpersonal osv och yrkesutövande inom sitt yrke röstar fram representanter från sitt skrå. Dessa ska sedan efter bästa förmåga följa det röstberättigade röstat på i digitala val.
Förhoppningen är att minska byråkrati och komma lite närmre någon slags *riktig* demokrati. Ingen aning hur det skulle fungera i praktiken. Svårt att se det sämre än vårt nuvarande.
Slopa presstödet och kulturstöd, allt statligt kulturstöd . Staten ska inte jiddra med kultur och kommunikation.
På det stora hela lägg ned allt statligt utom direkt infrastruktur, sjukvård, rättsstat och militär. Samt ta över via tvång infrastruktur som elnät, vattennät, järnvägar mm. Utlandsägda företag för ingen ersättning för detta.
The_RobRoy
2024-05-11, 05:03
Religion är bannat förutom att utövas på ett personligt plan. Inga samlingar alls kring religösa platser och inte på internet heller. Tyvärr blir det såhär även om merparten religösa sköter sig så finns en minoritet som är så dumma i huvudet så vi tvingas banna det totalt..
skyffelmördarn
2024-05-11, 07:11
Religion är bannat förutom att utövas på ett personligt plan. Inga samlingar alls kring religösa platser och inte på internet heller. Tyvärr blir det såhär även om merparten religösa sköter sig så finns en minoritet som är så dumma i huvudet så vi tvingas banna det totalt..
Jag tänkte som du för kanske 10 år sedan men har börjat inse nu att vissa människor behöver ha ett syfte, något att tro på som ger deras värld mening.
Visst borde man ersätta det med något annat men är man fattig och bor i ett miserabelt skitland så kan det ju vara trevligt att tro att det finns någon som är på en sida
Vad skulle poängen med ett sådant förbud vara? Det vi vill förbjuda är väl ändå tvång och våld från religiösa grupperingar. Ett gäng buddhistmunkar som traskar omkring med sina orangea rockar är väl ändå mysigt?
https://c.pxhere.com/photos/1b/70/monk_buddhists_sitting_elderly_old_bald_tradition_ ceremony-1092021.jpg!d
https://i.stack.imgur.com/Iilax.jpg
https://fm.cnbc.com/applications/cnbc.com/resources/img/editorial/2012/10/10/100016566-thailand-wat-dhammakaya-buddhist-monks--gettyp.1910x1000.jpg?v=1349894391
https://p0.pikist.com/photos/796/92/buddhists-monks-buddhism-walk-orange-robes-thai-buddhist-wat.jpg
Sluta vara så trångsynt.
Vilka huliganer de där... Håller på och karate-sparkar mot varandra.
https://i.pinimg.com/originals/45/a2/54/45a254ee7f6107af1a46bd464f3d6e6e.jpg
The_RobRoy
2024-05-11, 09:49
Jag tänkte som du för kanske 10 år sedan men har börjat inse nu att vissa människor behöver ha ett syfte, något att tro på som ger deras värld mening.
Visst borde man ersätta det med något annat men är man fattig och bor i ett miserabelt skitland så kan det ju vara trevligt att tro att det finns någon som är på en sida
Helt okej att utöva valfri religion på hemma-plan somsagt. Håller med att alla kan behöva någon att vända sig till i jobbiga stunder. Det är hela grejen att samlas runt en religion och bestämma kollektiva regler efter religion som är bannat. Om man själv vill låta bli att äta nöff nöff eller valfri annan religions-kopplad idé så är det fine. Ingenting får dock fortsätta utanför hemmet eller där du ska påverka andra till ett beslut. T.ex. inget mer halall-slaktat kött i matbutiker, men om du vill slakta halall hemma får du göra det om du följer alla andra regler runt slakt.
Givet sjukt svårt att implementera med rätt balans, men jag är härskare över hela världen så jag tänker försöka iaf!
Observera att citatet är nedkortat.
Slå samman Skandinavien som USA med mer fristående stater, lämna resten av världen åt sitt öde.
[...]
Enbart ge skattefinansierat eftergymnasialt utbildningsstöd till samhällsbärande utbildningar och/eller tillfälliga samhällsnyttiga bristyrken.
Införa direktdemokrati som skall implementeras av råd. Råden tillses som X antal per skrå, typ hantverkare, vårdpersonal osv och yrkesutövande inom sitt yrke röstar fram representanter från sitt skrå. Dessa ska sedan efter bästa förmåga följa det röstberättigade röstat på i digitala val.
Förhoppningen är att minska byråkrati och komma lite närmre någon slags *riktig* demokrati. Ingen aning hur det skulle fungera i praktiken. Svårt att se det sämre än vårt nuvarande.
Predika, broder!
https://www.flaggoronline.se/PICTURE/806-81-nordensfasadflagga.jpg
inte låta någon veta om det
bygga en gård
flytta dit
leva som om jag inte var diktator
typ samma sak som om jag inte var diktator
Annars finns det en tråd om kontroversiella åsikter som om man är diktator har makt att genomföra.:devil:
lördagsgrogg
2024-05-11, 17:56
Jag är en egalitär diktator. Och sådana småsaker skulle jag inte bry mig om.
Jag skulle ha fullt upp med att upprätthålla min första regel.
skyffelmördarn
2024-05-11, 19:07
Helt okej att utöva valfri religion på hemma-plan somsagt. Håller med att alla kan behöva någon att vända sig till i jobbiga stunder. Det är hela grejen att samlas runt en religion och bestämma kollektiva regler efter religion som är bannat. Om man själv vill låta bli att äta nöff nöff eller valfri annan religions-kopplad idé så är det fine. Ingenting får dock fortsätta utanför hemmet eller där du ska påverka andra till ett beslut. T.ex. inget mer halall-slaktat kött i matbutiker, men om du vill slakta halall hemma får du göra det om du följer alla andra regler runt slakt.
Givet sjukt svårt att implementera med rätt balans, men jag är härskare över hela världen så jag tänker försöka iaf!
Problemet som jag ser det med religion är ju att det finns flera av dom vilket skapar oenigheter.
Bästa hade nog varit att skapa en ny religion som alla kan enas om och förbjuda alla andra.
Armed Dingo
2024-05-11, 19:22
Problemet som jag ser det med religion är ju att det finns flera av dom vilket skapar oenigheter.
Bästa hade nog varit att skapa en ny religion som alla kan enas om och förbjuda alla andra.
Jag vettefan. Jag tror man tar annan religion som ursäkt för att puckla på sina grannar. Felet är inte religionen utan att gelikar i berörda områden är fattiga och efterblivna.
Alla skulle tvingas att vaccinera sig mot allt så fort ett nytt vaccin kom ut på maknaden.
Även om man vill ta det skulle jag tvinga folk med våld och hot om mer våld.
trädgårdsmöbel
2024-06-04, 20:46
inte låta någon veta om det
bygga en gård
flytta dit
leva som om jag inte var diktator
typ samma sak som om jag inte var diktator
Istället för att vara diktator över hela världen hade det nog vart roligare att vara diktator över något väldigt litet fiktivt land i centralamerika där man genom revolution blivit diktator. Så har man en lyxig hacienda man styr ifrån, en armé på några tusen (mäktig i landet men pluttig om man hamnar i en konflikt med annat land) med vapen från 70-talet, kanske tiotalet stridsflyg som är propellerplan med kulsprutor monterade på, någon gammal rostig men fungerande reparerad stridsbåt från andra världskriget som flotta.
Trots detta skall man utveckla massiv hybris och mucka gräl med alla, speciellt USA.
Det hade inte slutat bra men jag tror man hade haft skitroligt så länge det varade. Det är mer lagom än hela världen och man kan fucka up hur mycket som helst utan att det blir globala konsekvenser. Dessutom kan man titulera sig El Presidente och har absolut makt i sin egen lilla nation.
Jag tror det hade vart mitt drömyrke. Diktator över en liten bananrepublik.
lördagsgrogg
2024-06-05, 16:10
Alla skulle tvingas att vaccinera sig mot allt så fort ett nytt vaccin kom ut på maknaden.
Även om man vill ta det skulle jag tvinga folk med våld och hot om mer våld.
Låter lite hårt. Så även om alla sa ja kom och ge mig skulle du med våld tvinga dom?
Varför? Är det någon kink du har?
Om du inte har någon vän att prata med kan jag nog få tag i en bra psykolog.
lördagsgrogg
2024-06-05, 16:18
Istället för att vara diktator över hela världen hade det nog vart roligare att vara diktator över något väldigt litet fiktivt land i centralamerika där man genom revolution blivit diktator. Så har man en lyxig hacienda man styr ifrån, en armé på några tusen (mäktig i landet men pluttig om man hamnar i en konflikt med annat land) med vapen från 70-talet, kanske tiotalet stridsflyg som är propellerplan med kulsprutor monterade på, någon gammal rostig men fungerande reparerad stridsbåt från andra världskriget som flotta.
Trots detta skall man utveckla massiv hybris och mucka gräl med alla, speciellt USA.
Det hade inte slutat bra men jag tror man hade haft skitroligt så länge det varade. Det är mer lagom än hela världen och man kan fucka up hur mycket som helst utan att det blir globala konsekvenser. Dessutom kan man titulera sig El Presidente och har absolut makt i sin egen lilla nation.
Jag tror det hade vart mitt drömyrke. Diktator över en liten bananrepublik.
Jag är lite inne på samma linje. Men jag skulle vilja äga bananrepuplikens största industri. Eller helst två tre största.
Några gruvor och bananplantager. Banker ett par.
Sen kan jag sitta och titta på när alla revolutioner sker.
För att det ska funka måste naturligtvis mina förfäder ha ägt dom i 400 (nåja det funkar med 200 ibland) år innan mig. Men då och först då kan jag eller någon sitta lugnt på stranden och filosifera som jag vill.
Alla drömmar jag någonsin har om att vara rik som ett troll slutar med att jag får slita livet ur mig. Jag är så dålig på att delegera.
Låter lite hårt. Så även om alla sa ja kom och ge mig skulle du med våld tvinga dom?
Varför? Är det någon kink du har?
Om du inte har någon vän att prata med kan jag nog få tag i en bra psykolog.
Mest för att jag kan, alla ska det lika illa. Rättvist.
Som diktator behöver jag inte vänner, alla är vänner, vare sig de vill eller inte.
Däremot folk som kan ta direktiv och förstå sarkasm behövs i min stab av Judge Dredds.
Lasse Kongo
2024-06-06, 15:05
Sälja Skåne till Bulgarien.
Öka invandringen, framförallt från menaländerna.
Avveckla polisen och hela rättsväsendet, inga straff utdelas, fängelser görs om till padelbanor.
Vrålökning av skatter för alla med höga inkomster, öka bidragen främst för nyanlända som ska integreras.
Bensin/diesel skulle omedelbart höjas till runt 350:- liter.
Gratis snacks för alla.
Tvångsvaccinera alla nyfödda med 1 covidvaccin och 7 efterföljande boosters.
Bygga minst 2 moskeer per stad med minst 10000 invånare, lägga till röda dagar för Edi Alt Fitr osv.
Det är vad som skulle införas första veckan iallafall, i Sverige.
Sen skulle jag sätta Trump som president/kung och statsminister globalt tills han dör.
Om jag blev diktator så skulle jag nog behöva drönarattackera Lasse Kongo.
Lasse Kongo
2024-06-06, 19:10
Om jag blev diktator så skulle jag nog behöva drönarattackera Lasse Kongo.
Känns ändå legit faktiskt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.