handdator

Visa fullständig version : Sluta äta kött, lite optinoja..

baggard
2024-02-02, 17:36
Tänkte testa sluta äta kött pga diverse anledningar

men lite optinoja har man ju över proteinkvaliteten.

Är det så simpelt att om jag t.e.x. glufsar i mig massa gula ärter och havregryn under dagen så är jag golden vad gäller fullvärdigt protein och mina muskler får det dom vill ha?

Edit: Helvete glömde snabba idiot-frågor tråden. Skulle lagt den där

Skitsamma kör en till fråga här då så gör tråden nytta eventuellt ändå:

Det verkar som Google har de-indexat Kolo så det går inte att googla och hitta trådar via google vilket var väldigt fiffigt. Någon kanske kan kolla hur det ser ut på Google Search Console och se vad problemet är och förhoppningsvis lösa det?

Perramja
2024-02-02, 20:07
Tänkte testa sluta äta kött pga diverse anledningar

men lite optinoja har man ju över proteinkvaliteten.

Är det så simpelt att om jag t.e.x. glufsar i mig massa gula ärter och havregryn under dagen så är jag golden vad gäller fullvärdigt protein och mina muskler får det dom vill ha?

Edit: Helvete glömde snabba idiot-frågor tråden. Skulle lagt den där

Skitsamma kör en till fråga här då så gör tråden nytta eventuellt ändå:

Det verkar som Google har de-indexat Kolo så det går inte att googla och hitta trådar via google vilket var väldigt fiffigt. Någon kanske kan kolla hur det ser ut på Google Search Console och se vad problemet är och förhoppningsvis lösa det?

Enklast vore väl att kompensera med fullvärdiga källor exempelvis ägg och mjölkprodukter innan du börjar att pussla med andra alternativ för att uppnå fullvärdighet. Annars är det bara att läsa på om vegetabiliska livsmedel och deras innehåll av aminosyror. Inga konstigheter, själv slutade jag med kött för flera år sedan och mår som en prins, äter inte mjölkprodukter heller och det går alldeles utmärkt. Vill man optimera får man dock ha i åtanke att man kan behöva räkna lite för kunna optimera intaget av sina makronutrienter.

baggard
2024-02-02, 20:15
Enklast vore väl att kompensera med fullvärdiga källor exempelvis ägg och mjölkprodukter innan du börjar att pussla med andra alternativ för att uppnå fullvärdighet. Annars är det bara att läsa på om vegetabiliska livsmedel och deras innehåll av aminosyror. Inga konstigheter, själv slutade jag med kött för flera år sedan och mår som en prins, äter inte mjölkprodukter heller och det går alldeles utmärkt. Vill man optimera får man dock ha i åtanke att man kan behöva räkna lite för kunna optimera intaget av sina makronutrienter.

Okej det var lite pill med det då ändå. Får sätta mig in i det här med att räkna aminosyror och kolla på vad man ska ha. Blir väl lika enkelt som att räkna kalorier, protein, osv efter ett tag förhoppningsvis

King Grub
2024-02-02, 20:25
You don’t need to worry too much about such things, because your body is smart enough to do the combining for you. There is no need to combine different plant proteins in a particular meal, as long as you eat a varied diet.As long as your diet contains various legumes, grains, nuts, and seeds, your body will take care of things, improving your overall protein quality enough to build muscle without issues.

As a vegan, you can simply eat a little more protein than an omnivore. Increasing your protein intake by 25% compared to standard recommendations does the trick.

Från mina fina artikel https://www.strengthlog.com/build-muscle-on-a-vegan-diet/ Referenser i den.

baggard
2024-02-02, 20:34
Från mina fina artikel https://www.strengthlog.com/build-muscle-on-a-vegan-diet/ Referenser i den.

Grymt! :thumbup:

Kush Preka
2024-02-04, 09:04
Detta har ingenting med din fråga att göra.

Twitter representerar knappt verkligheten men har sett ett dussintal personer som berättar om sin resa från vegetarianer/veganer till att gå all in carnivore. Jag tkr det är sjukt intressant hur de kan växla till två extrema och helt motsatta sidor.

Wilshere
2024-02-10, 13:46
Detta har ingenting med din fråga att göra.

Twitter representerar knappt verkligheten men har sett ett dussintal personer som berättar om sin resa från vegetarianer/veganer till att gå all in carnivore. Jag tkr det är sjukt intressant hur de kan växla till två extrema och helt motsatta sidor.

Sett samma sak fast på Tiktok. Tycker dock det är störigt att folk alltid ska vara så extrema i tänket och sprida så mycket propaganda. Dom har blivit carnivores/veganer och mår bättre och då är den dieten såklart ett mirakel när det istället handlar om att de överlag börjat leva mer hälsosamt.