handdator

Visa fullständig version : Lös i magen

Karl_alfred
2004-05-27, 22:03
Det är nämligen så att jag lyckas bli just lös i magen när jag är hemma. Men när jag bor hos mina päron inträffar aldrig detta. Antar att de har något med livsmedlen som konsumeras att göra. så mina frågor är:

Vilka livsmedel kan göra att du blir lös i magen? Eller vilka livsmedel behöver du för att inte bli lös i magen?

skaparn
2004-05-27, 22:08
Originally posted by Karl_alfred
Det är nämligen så att jag lyckas bli just lös i magen när jag är hemma. Men när jag bor hos mina päron inträffar aldrig detta. Antar att de har något med livsmedlen som konsumeras att göra. så mina frågor är:

Vilka livsmedel kan göra att du blir lös i magen? Eller vilka livsmedel behöver du för att inte bli lös i magen?

Egna erfarenheter:
Färska bär
Linser, bönor (vita speciellt)
Vissa bröd, sådana med mycket frön och grova grejer i

Arwen
2004-05-28, 06:56
en rejäl fylla kombinerad med skräpmat

supremo
2004-05-28, 07:23
Överkänslighet kan ju göra att man blir lös i magen.
Ett tips är ju att föra kostdagbok nån vecka, sen när du du blir lös i magen så kollar du upp vad du ätit, och kanske kan dra några slutsatser om det?

emmzan
2004-05-28, 07:51
Antingen är det ju något laxerande i själva livsmedlen eller så kan det ju vara att du hanterar maten fel?

Dvs inte kyler snabbt nog det som ska in i kylen efter tillagning eller tinar det hela på fel sätt. Bakterietillväxt etc som kan störa magen!

U mama...
2004-05-28, 10:03
Du kankse är en liten nervös pojk som trivs hemma hos pärona och då får magen också ro.
Hemma ensam kanske inte är lika kul...
Magproblem är oftast psykologiskt betingade.

Karl_alfred
2004-05-28, 14:56
Fans ju många teorier, U mama hade ju den klart skojigaste.

Emmzan tror du att en för låg kyla i kylen även kan leda till detta?

Vi får se om jag kommer på vad det kan vara.

emmzan
2004-05-28, 16:40
Du ska ha max +8 i kylen - då kan man lita på varornas bäst-före och sistaförbruknings-datum etc.

Äter du annorlunda mat hemma än hos föräldrarna? Frukost-lunch-middag?

Karl_alfred
2004-05-28, 19:31
Okej ska kolla upp sen vad jag har för tempratur på kylen.

Nja äter väll lite mer grönisar, äter heller inge proteintillskott heller eftersom det blir för mycket att släpa på tåget. Käkar annat mellanmål här.

Frukost, middag och lunch är ungefär likvärdigt här.