Visa fullständig version : Vilken tid brukar ni bli hungriga ungefär?
skyffelmördarn
2024-01-28, 14:11
På en helt vanlig söndag när det kanske inte händer allt för mycket, jag har plockat och städat lite hemma och kom hem från ett 90 minuter konditionspass för typ en timme sen men har inte lust på att äta något.
Perfekt för deff antar jag.
Jag blir alltid hungrig vid samma tillfälle , efter första målet för dagen.
Så klockan spelar ingen roll om det är 9 eller 14.
Men när jag väl satt i mig första målet är det som hungern är konstant resten av dagen, trots stora intag.
TaylorHawkins
2024-01-28, 17:06
Jag blir alltid hungrig vid samma tillfälle , efter första målet för dagen.
Så klockan spelar ingen roll om det är 9 eller 14.
Men när jag väl satt i mig första målet är det som hungern är konstant resten av dagen, trots stora intag.
Jag provade periodisk fasta ett tag. Att man struntar i frukost och äter första målet vid 12. Det passade mig inte alls. Jag hade inga problem med hungern men precis som du säger så kan man äta tills man storknar när man väl tagit första tuggan. Var också tvungen att äta en jättemiddag och sov kasst. För mig är det bäst att äta ett stort mål på morgonen efter träning, sen lunch och middag.
Periodisk fasta ska väl vara hälsosamt men tror min sömn väger över.
Langster
2024-01-28, 18:34
På en helt vanlig söndag när det kanske inte händer allt för mycket, jag har plockat och städat lite hemma och kom hem från ett 90 minuter konditionspass för typ en timme sen men har inte lust på att äta något.
Perfekt för deff antar jag.
Som de flesta andra så blir jag inte hungrig förrän jag börjar äta, om vi pratar lat helgdag. På jobbdagar blir jag oftast hungrig kl 11-12.
skyffelmördarn
2024-01-28, 18:45
Som de flesta andra så blir jag inte hungrig förrän jag börjar äta, om vi pratar lat helgdag. På jobbdagar blir jag oftast hungrig kl 11-12.
Intressant, nästan som att vi vore biologiskt skapade för att fasta.
Langster
2024-01-28, 19:06
Intressant, nästan som att vi vore biologiskt skapade för att fasta.
Det är förstås inte många hundra år som vi alltid haft tillgång till mat direkt på morgonen.
Troligen behövde man ofta göra en fysisk insats innan man åt, även om det bara handlade om att plocka lite bär eller nåt.
TaylorHawkins
2024-01-28, 19:07
Hur gör ni som morgontränar om ni inte äter första målet förens lunch?
skyffelmördarn
2024-01-28, 21:01
Äter givetvis även fast man inte är hungrig, det gör jag med i stort sett alla mina mål jag äter.
Runt 22 blir jag hungrig/sugen ta mig fan jämt.
Äter normalt första målet 1130 men har börjat lagt till protein vid 09 på vardagar eftersom jag börjat träna innan lunch.
Äter igen runt 19. Är sällan vare sig hungrig eller sugen förrens just runt 22.
Illustrerade mannen
2024-01-29, 09:07
Det enda jag äter under ett dygn är middag och den äts ca kl 21-21.30, oavsett om jag är hungrig eller inte.
Akerhage
2024-01-29, 11:06
Går upp klockan 6 bara för att jag är så hungrig så jag inte kan sova längre. Är alltid superhungrig vid 5-6 på morgonen.
Tar en shake efter passet med kolhydrater och protein. Sen äter jag vid 12 oftast
Första gången mellan kl 10-13. Andra gången mellan 17-19.
trädgårdsmöbel
2024-01-30, 22:37
Som fet person är det lätt att alltid känna sig hungrig, och skillnaden mellan att vara hungrig eller bara sugen på något är inte självklar.
Enda stunden jag inte känner mig hungrig är om jag ätit alldeles för mycket och är illamående pga det.
Så för en del så är det bättre att ha nån slags planering utöver "äter när jag är hungrig"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.