Visa fullständig version : Pulsklocka med dygnsmätning
Kan någon hjälpa mig hitta en pulsklocka med dygnsmätning? Tänker mig alltså en klocka som jag har på armen där jag sedan ska kunna få upp grafik (i form av diagram) som visar hur min puls sett ut över dygnet.
Antar att de flesta större märken fungerar ungefär likadant.
Jag har själv bara erfarenhet av Garmin.
Men där finns det massa färdiga ”appar” att ladda ner till klockan. Så det finns troligen någon sån som funkar för dina ändamål.
Finns även så kallade watch faces som en del innehåller grafer och dylikt.
Hemsidan/mobilappen som klockan kopplas till har också historik i grafform för allehanda metrics.
Och om inte annat så kan man om man har lite programmeringsskills eller känner någon som har det ganska enkelt skapa en egen app genom att tanka ner gratis SDK och koda lite själv.
Garmin kör på Monkey-C som programmeringsspråk som ligger någonstans mellan C och Java i syntax.
Kollade lite snabbt och på min klocka så var just pulshistorik över dagen en grundfunktion så det behövs inte ens en nedladdning.
För alla Garmin som har pulsmätning (alla i dagsläget??) så gissar jag på att svaret är det samma.
Tack, ska kolla på billigaste Garmin då.
Tack, ska kolla på billigaste Garmin då.
Brasklapp på att jag sa att jag TROR alla modeller har denna funktion.
Jag har aldrig provat och använt de billigaste varianterna.
Så dubbelkolla gärna det innan du köper något.
Jag veta att Garmin liksom många andra företag ibland att exkludera till och med vissa enkla funktioner som känns självklara för att kunna rättfärdiga prisdifferensen mellan olika modeller.
Men mäter den puls kontinuerligt så BORDE statistiken finnas i åtminstone appen.
Dogmatix
2023-12-05, 00:10
Nu är min klocka iofs många år gammal, men har för mig att den har den funktionen. Dock har jag också ett tydligt minne av att den var bristfällig. Trots att den ska mäta över dygnet, så är det ingen realtids mätning, utan den mäter med något intervall. Antagligen är det så att kontinuerlig pulsmätning över dygnet hade slukat alldeles för mycket batteri. Så om det är det du är ute efter så får du nog kolla upp om den verkligen mäter kontinuerligt, eller bara gör stickprov och trollar ihop en graf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.