Visa fullständig version : Vilka kosttillskott, om några, tar ni?
Kralligare
2023-11-27, 16:38
När man tränar hårt och/ eller går på diet så kan det vara svårt att nå optimala nivåer av vitaminer och mineraler. Dels för att kunna maximera sina träningsresultat men även för att hålla sig så frisk som möjligt. Vad kompletterar ni med bortsett från proteinpulver som många tar, särskilt vi diet?
Koffeintabletter, vitamin D+K(höst till vår), magnesium(När jag tar vitamin D), Kreatin.
Har testat annat bös, vissa grejer kan ha en nisch.cofffee
Koffein och kreatin. Jag äter en allsidig kost även vid diet så har aldrig komplimenterat med vitaminer utöver D-vitamin under den mörka tiden av året.
Har du upplevt att du haft brister av något?
D-vitamin (50mcg), stor dos bra omega3, högdoserad multimineral/vitamin, Aswaganda före sängdax för minskat kortisol och djupare/bättre sömn.
D3, K2, B-komplex, magnesium, zink (och jod de dagar jag inte äter ägg/fisk etc.).
D3, magnesium, zink, omega-3, kreatin, +1 "multivitamin"
Kreatin
Zink och magnesium för dampen
Järntabletter för dampen
D-vitamin för att jag bor i norra Sverige
Omega 3 för jag glömmer bort att äta fisk
Aschwagandha för dampen
D-vitamin och någon multivitamin ibland.
Apotekets multivitamin "sport". En på morgonen.
Wrenchgirl
2023-12-02, 11:42
Omega3 (Möhlers Tran) och kreatin. Sen tvistar de lärde om var proteinpulver hamnar. Men övriga näringsämnen försöker jag få i mig via kosten även om där tvistar de lärde om det räcker med att äta varierat eller om man måste supplementera.
Varje dag
1 matsked Bjäst, Omega-3, Astaxanthin, D3+K2, Taurine, NAC, Tudca, Tributyrin, Methylfolat.
Ibland, Kreatin, Tyrosine, ALCAR, B-vitamin-komplex.
D3 5000 IU, K2, Zink, Magnesium, B12, Kalium, Omega 3
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.