Visa fullständig version : Grand Theft Auto VI
Lafayette
2023-11-08, 11:30
Glädjen var lite för stor för att kunna ta det i vanliga tv-spelstråden. Jag har väntat aktivit i två år ungefär. Snart ska det utannonseras.
Bara man ser loggan blir man som ett litet barn på julafton.
Vice City baby!!!*drool*
Det enda man själv har spelat var GTA 1. Var tvungen att googla när det kom ut, och det var ingen bra idé. Fan vad man känner sig gammal.
Lafayette
2023-11-08, 11:36
Det enda man själv har spelat var GTA 1. Var tvungen att googla när det kom ut, och det var ingen bra idé. Fan vad man känner sig gammal.
Lite samma här, fast tvåan. Det totalt förbjudna spelet jag spelade när föräldrarna inte såg.
Minns hur besviken jag blev när trean kom och bytte till 3D, hade hypat det så mycket så blev så besviken:d
Hela den här tråden får en att känna sig geriatrisk.
Lafayette
2023-11-08, 12:41
Hela den här tråden får en att känna sig geriatrisk.
Läran om ålderdomens sjukdomar?
När man inte längre vet vilket som är det senaste GTA är det tidpunkten då man ska hoppa från skanstullsbron för att slippa ruttna bort på ett demensboende?
Läran om ålderdomens sjukdomar?
En geriatriker, en som studerat ovanstående, hjälper geriatriska patienter.
Lafayette
2023-11-08, 13:03
När man inte längre vet vilket som är det senaste GTA är det tidpunkten då man ska hoppa från skanstullsbron för att slippa ruttna bort på ett demensboende?
Eller att du inte är en nörd som slösat livet på tv-spel *flex*
Langster
2023-11-08, 15:15
Jag tycker GTA-spelen är rena rama sömnpillren. Jag KÄMPADE mig verkligen igenom 4:an och 5:an. Välgjorda och tekniskt briljanta för sin tid, absolut. Men herregud vad tråkiga de är att spela. Detsamma gäller Red Dead (eller ettan var banne mig snäppet tråkigare än GTA, 2:an har jag inte ens provat eftersom jag vet att jag kommer att avsky det.
Även Elder Scrolls spelen lider av samma problem, fina att se på och man vet att det finns jättemycket att ”sätta tänderna i” men de är så tråkiga i själva spelandet att jag nästan kan jämföra det med att sitta och stirra rakt in i en vägg.
Alla har olika smak, absolut. Men rent objektivt är ovan nämnda spelseriers ”spelbarhet” motsvarigheten till ”träsmak”. Jag tittar hellre på en film helt enkelt - och det kommer från någon som i 99 fall av 100 skulle välja att spela något före att kolla på en film.
Väntar på vad FZ samt utvalda objektiva youtubers säger innan jag offentligt går ut med min åsikt om detta spel.
Elder skrolls spelen har lite startsträcka och är mer frustrerande kontra kul gentemot säg Diablo-spelen.
Kommer ihåg att vi lånade ut Daggerfall-spelet till en klasskompis, han kom inte upp ur Privateérs hold(start-dungeonet). Då känner man inte magin, alltså.
Akerhage
2023-11-08, 15:39
Vad är skillnaden på att vänta aktivt 2 år och vänta passivt 2 år?
Har du under tiden du väntat snott bilar och skjutit prostituerade IRL?
Lafayette
2023-11-08, 15:46
Vad är skillnaden på att vänta aktivt 2 år och vänta passivt 2 år?
Har du under tiden du väntat snott bilar och skjutit prostituerade IRL?
Ja jag är gangster Laffelito
Lafayette
2023-11-08, 15:48
https://www.gamereactor.se/media/forum/se/19864493_86.jpg
BelowAverage
2023-11-08, 16:50
Vill du göra gemensam ättestupa?
Ett par hantlar i vardera i hand.
Var det inte gta 6 som det läckte en trailer till för år sedan?
Kanske man borde lira. Inte kört gta sedan Vice City.
Lafayette
2023-11-08, 17:18
En del Gameplay läcktes, inget värt att se då det var i så tidigt stadie. Men man fick bekräftat att man spelar som kärleksparet Lucia och Jason i Vice City och de stora träskmarkerna runt omkring.
Ser ruggigt mycket fram emot släppet.
Dagen det släpps tar jag ledigt och stänger igen mig verksamhet har jag bestämt.
2008 när GTA 4 släpptes stod jag i kö utanför GameStop. Minns hur fruktansvärt många som köpte det, tog slut på alla ställen om man inte hade förbokat.
2013 GTA 5, köpte det inte själv vid släpp men spelade mycket hos en vän vid släpp innan jag köpte det själv.
Spelar fortfarande 4an till och från. Lite mörkare story än det lekfulla som i 5an eller de tidigare spelen. Allting är lite segare, från bilkörning till skjutande. Men det är en skön och lite mörk känsla över spelet.
Lafayette
2023-11-08, 20:01
Tweeten har nu 1 miljon likes, och de har inte ens visat loggan.
Lafayette
2023-11-08, 20:02
Ser ruggigt mycket fram emot släppet.
Dagen det släpps tar jag ledigt och stänger igen mig verksamhet har jag bestämt.
2008 när GTA 4 släpptes stod jag i kö utanför GameStop. Minns hur fruktansvärt många som köpte det, tog slut på alla ställen om man inte hade förbokat.
2013 GTA 5, köpte det inte själv vid släpp men spelade mycket hos en vän vid släpp innan jag köpte det själv.
Spelar fortfarande 4an till och från. Lite mörkare story än det lekfulla som i 5an eller de tidigare spelen. Allting är lite segare, från bilkörning till skjutande. Men det är en skön och lite mörk känsla över spelet.
Håller med. Ska börja spela om fyran imorgon:hbang:
Kul. Det är jäkligt fett.
Håller riktigt bra för att vara från 2008. Var minst lika kul att spela nu som när det kom.
Så jävla gött. Femman blev jag så beroende av att jag sjukskrev mig från jobbet. Har aldrig hänt före eller efter.
Jag spelade femman på en xbox 360. Satt i en stor fåtölj som jag ställde någon meter framför 55" tv:n. Och så några glas vin på det, fan det var inlevelse som aldrig förr. Fattigmans vr.
Thunde12
2023-11-09, 07:18
kommer det till PC också?
Jag ska också spela om fyran. Tror att jag köpt det fyra gånger nu. Till varje generation och till PC.
kommer det till PC också?
Dom grisarna har ju för vana att inte släppa till PC förrän flera år senare, så vi får se.
Thunde12
2023-11-09, 18:28
Dom grisarna har ju för vana att inte släppa till PC förrän flera år senare, så vi får se.
Haha, vilka svin!
WiltTheStilt2
2023-11-09, 18:46
Är mest sugen på nytt GTA Online o se hur det utvecklas över kommande år.
Förhoppningsvis spårar det inte ur efter några år med flygande fordon som griefar sönder spelet.
Kör mest racing förresten så skitsamma för mig.
Jag spelade femman på en xbox 360. Satt i en stor fåtölj som jag ställde någon meter framför 55" tv:n. Och så några glas vin på det, fan det var inlevelse som aldrig förr. Fattigmans vr.
Låter som en helt fantastisk upplevelse.
Själv spelade jag det också på 360 men på en tidig, grynig 720p-tv. Hade den i mitt studentrum där jag rökte cigarill, drack bärs och spelade i sängen.
Rätt äckligt när man tänker tillbaka på det, tur man rätat ut ryggen.
Spelet verkar bli dåligt:
IclDTsr9Fbs
Lafayette
2023-11-13, 11:36
Om man bortser från det uppenbara trolleriet kan man ju ha en viss oro för "doesnt punch down" och att de tog bort "transfobiskt innehåll" i GTA V. Det började ju med att de censurerade sydstatsflaggan i Vice City..
Kommer man kunna pöka prostituerade och tortera folk med bensin som i GTA V i dagens känsliga klimat. Det är frågan.:naughty:
Spelet verkar bli dåligt:
Vilken chock att ”du” tycker det.
xD.
Lafayette
2023-11-14, 12:04
https://www.youtube.com/watch?v=770mrmWRcGw
Vilken chock att ”du” tycker det.
xD.
Antar att du är en av de många fejk-Rockstar-fans som bara tuggar i dig det du blir serverad. :confused:
Antar att du är en av de många fejk-Rockstar-fans som bara tuggar i dig det du blir serverad. :confused:
Med ”dina” mått mätt så är jag säkert det.…
Har spelat både Red dead och San Andreas.
Lite osäker på var gränsen går mellan det du (nåja….) definierar som ”äkta” och ”fejk” fans.
Men jag gissar att jag inte passar in på någon av dem.
Lafayette
2023-11-15, 13:55
Lite osäker på var gränsen går mellan det du (nåja….) definierar som ”äkta” och ”fejk” fans.
Han trollar bara. kopierar saker Michael Does Life säger.
WiltTheStilt2
2023-11-15, 18:45
Kan man vara ett äkta GTAfan om man älskade GTA Online men inte orkade med GTA V singleplayer? *popcorn*
Ärligt talat hoppas jag bara nya GTA har bra onlinespel.
Lafayette
2023-11-15, 18:51
De kommer nog satsa stenhårt på online också. Det är där det har blivit som mest framgångsrikt och de kan tjäna de stora sharkcard-summorna.
WiltTheStilt2
2023-11-15, 19:03
De kommer nog satsa stenhårt på online också. Det är där det har blivit som mest framgångsrikt och de kan tjäna de stora sharkcard-summorna.
Japp. Hörde även att Rockstar ville öka spelpriserna så kanske blir onormalt dyrt att köpa detta spel..(?) Samt att dom ville få med sig andra på kuppen.
Jag betalade cirka 1 lakan för Payday 3 vilket är helt sjukt, särkilt eftersom Payday 3 hade kass release
Gta 4 och 5 då? Vice City?
Du kvalificerar ju inte in som äkta utan dem. Sen bör du har laddat ner Bully och spelat det litegrann för att vara äkta på riktigt. Men du bryr dig väl inte.
Kan man vara ett äkta GTAfan om man älskade GTA Online men inte orkade med GTA V singleplayer? *popcorn*
Ärligt talat hoppas jag bara nya GTA har bra onlinespel.
Nej då är man inte ett äkta fan. Att du ens frågar??
Hur fan kan du hoppas det!?
Jag har spelat nästan alla GTA sedan det första, ja även Bully och RDR 1 och 2. Trots det är jag försiktigt optimistisk och skeptisk till uppföljaren. Det finns så mycket de kan göra fel. Men, jag tyckte verkligen om femman när det kom så är det den typen av kvalitet vi får se igen så blir det fullpott.
Du kvalificerar ju inte in som äkta utan dem. Sen bör du har laddat ner Bully och spelat det litegrann för att vara äkta på riktigt. Men du bryr dig väl inte.
Var jag otydlig när jag sa att jag inte är något äkta fan?
Och inte fejk heller, för den delen.
Jag är inget rockstarfan alls skulle jag säga. Likgiltig är nog bästa beskrivningen.
Han trollar bara. kopierar saker Michael Does Life säger.
Här är det ingen som trollar ;-P
Mer likt en individ utan egna åsikter som rapar efter vad han tror kommer vara provocerande och kontroversiellt.
Hans copy/paste av youtubelänkar håller allt för låg nivå för att klassas som trollning.
Förstår dock att han har funnit dåren på youtube.
De känns som om de är i samma nivå intellektuellt.
*kissass*
Scratch89
2023-11-16, 17:56
Rockstar är duktiga på att göra tv-spel som känns som Tarantinofilmer. De har roliga och välutvecklade karaktärer, skojiga dialoger, coola världsbyggen och bra set-pieces. Tyvärr tycker jag att deras cover-shooting-mekanik blev gammalt redan vid GTA 4 men det är ju inte främst för detta man spelar GTA, tänker jag.
Jag ser fram emot GTA VI men jag har inte heller spelat om några av deras spel, även fast jag spelat igenom flera av dem (GTA 4 & 5, RDR 1 & 2, L.A Noire, Max Payne...).
Det är alltid roligt att spela igenom dem! Älskade GTA 5 men kommer inte ihåg så mycket nu.
WiltTheStilt2
2023-11-17, 11:06
Nej då är man inte ett äkta fan. Att du ens frågar??
Hur fan kan du hoppas det!?
Förlåt min ärade sentient being som buddha pratade om.
I detta inlägg är jag theravadabuddhist:
Med mitt inlägg gjorde jag dig upprörd då din meddelande till mig var agiterat av den emotionella sorten ilska. "hur fan...".
Med mitt oskickliga inlägg skapade jag en känslostämning som inte är bra för dig, även om du inte inser det just nu. Dock lever vi i eoner eoner o eoner osv så min kära kännande indvid. Även du har buddhanatur. En dag slipper du samsara.
För att inte öka mer ilska och irritation skriver jag inte mer nu.
Lafayette
2023-11-17, 11:51
Är du ett ritigt GTAfan-test:
Vad hände när du tryckte på tab i GTA 2
Lafayette
2023-11-17, 14:51
Kartan som folk har satt ihop med hjälp av läckorna. De har lagt in GTA Vs karta för att jämföra. Ser ut att bli ungefär fyra gånger så stor.
https://pbs.twimg.com/media/F_E21h4WQAAXU-m?format=jpg&name=medium
WiltTheStilt2
2023-11-17, 15:07
Är du ett ritigt GTAfan-test:
Vad hände när du tryckte på tab i GTA 2
Ingen aning. Fan också inte ens ett äkta GTAfan fick man vara. Lika bra jag drar nåt gammalt över mig.
Lafayette
2023-12-04, 14:38
https://media0.giphy.com/media/Qz4RaxcOh4qndWOG5N/giphy.gif
ChuckTesta
2023-12-05, 00:25
QdBZY2fkU-0
Lafayette
2023-12-05, 00:55
Watch Dogs 2?
stargate
2023-12-05, 07:39
kommer det till Xbox och Xbox Game Pass?
@ G.W
Är meningen att man ska man skratta med eller åt det där psykfallet?
@ G.W
Är meningen att man ska man skratta med eller åt det där psykfallet?
Beror helt på din EQ skulle jag säga.
Jag skrattar med.
Beror helt på din EQ skulle jag säga.
Jag skrattar med.
Ok, då har jag nog inte speciellt hög EQ, gillar inte killen i videon, utifrån erfarenhet gillar jag ca max 50% av alla personer som är skelögda med hjärnskada, ICA-jerry ser väldigt sympatisk ut exempelvis.
ChuckTesta
2023-12-05, 14:59
Ok, då har jag nog inte speciellt hög EQ, gillar inte killen i videon, utifrån erfarenhet gillar jag ca max 50% av alla personer som är skelögda med hjärnskada, ICA-jerry ser väldigt sympatisk ut exempelvis.
Han endast är rolig för folk med IQ lika hög som rumstemperaturen.
En misslyckad individ som inte ens klarar av att trolla.
Någon som inte har tillräckligt mycket intelligens eller finess att trolla själv och i stället förlitar sig på att copy/paste länkar till youtube i sitt försök att provocera.
En misslyckad individ som inte ens klarar av att trolla.
Någon som inte har tillräckligt mycket intelligens eller finess att trolla själv och i stället förlitar sig på att copy/paste länkar till youtube i sitt försök att provocera.
Du påminner mig om Michaels fru i GTA 5.
Han endast är rolig för folk med IQ lika hög som rumstemperaturen.
Du påminner mig och Michaels son i GTA 5.
Du påminner mig om Michaels fru i GTA 5.
Ok.
Lafayette
2023-12-05, 20:45
Är du en het milf Beemel:naughty:
Är du en het milf Beemel:naughty:
Det låter jag andra uttala sig om.
trädgårdsmöbel
2023-12-06, 05:42
Känns som den spelserien är skapad för att tilltala n-ord och människor som önskar att de var n-ord. Det är den enda spelserien jag förbjudit för min son, är helt ok med resident evil, evil within, doom, the forest, RDR osv. Allt egentligen utom GTA.
Scratch89
2023-12-06, 08:58
Känns som den spelserien är skapad för att tilltala n-ord och människor som önskar att de var n-ord. Det är den enda spelserien jag förbjudit för min son, är helt ok med resident evil, evil within, doom, the forest, RDR osv. Allt egentligen utom GTA.
Knepigt sätt att resonera. :D
I GTA 5 är en av tre huvudkaraktärer svart, i GTA 4 är han öststatare, i San Andreas är han förvisso svart. Men i övrigt är det ju... yrkeskriminella, oavsett hudfärg. Det är som att spela en Tarantinofilm med ännu mer utflippade karaktärer.
Alla de spel du nämner har väl ingen rasistiska undertoner i sin story mot vita, svarta, gula osv, din son kommer bli en tolerant antirasistisk världsmedborgare.
Lafayette
2023-12-06, 12:51
Stackars pojk.
Spela GTA är en viktig del av varje grabbs uppväxt.
King Grub
2023-12-06, 15:21
https://bartoll.se/2023/12/gta6-1st-trailer/
Vore det inte för hans sida hade jag inte vetat att Henry Kissinger inte dog en naturlig död vid 100 utan blev rituellt mördad och GTA IV är producerat av jesuiterna.
All makt åt bartoll! :hbang:
Alla de spel du nämner har väl ingen rasistiska undertoner i sin story mot vita, svarta, gula osv, din son kommer bli en tolerant antirasistisk världsmedborgare.
Doom, med Moon Man-modden lär ta ur honom det.:eek:
https://bartoll.se/2023/12/gta6-1st-trailer/
Tror du personligen på det här?
Eller varför länkar du till detta hela tiden.
Tror du personligen på det här?
Eller varför länkar du till detta hela tiden.
För att det är humor, lyteskomik och en fascinerande titt in i hur trasigt och fördärvat psyke en människa kan få.
King Grub
2023-12-07, 08:33
Det är Kolozzeums grundare!
Lafayette
2023-12-07, 11:35
Trailern nådde 100 miljoner views på ett dygn. Det är ungefär lika mycket som GTA Vs första trailer har sedan den släpptes
Lafayette
2023-12-07, 12:30
Bara Batroll och Mackle. Så trist.:(
WiltTheStilt2
2023-12-07, 13:29
Bara Batroll och Mackle. Så trist.:(
Jag har lite svårt att känna hypen för GTA 6 när det inte släpps förrens 2025.
Vi kan börja med att lyckas överleva 2024. Here's to en meme 2025 för alla fallna gamers som inte fick uppleva GTA 6.
Lafayette
2023-12-07, 14:17
Jag har lite svårt att känna hypen för GTA 6 när det inte släpps förrens 2025.
Vi kan börja med att lyckas överleva 2024. Here's to en meme 2025 för alla fallna gamers som inte fick uppleva GTA 6.
Åren bara flyger förbi ju. Och att det är minst ett år från första trailer var självklart, Red Dead 2 var nästan 2 år tror jag.
I command thee to hype
WiltTheStilt2
2023-12-07, 15:32
Åren bara flyger förbi ju. Och att det är minst ett år från första trailer var självklart, Red Dead 2 var nästan 2 år tror jag.
I command thee to hype
Ok chefen!
Min motivation är att kolo lever när GTA 6 släpps och jag får höra dina omdömen om spelet! Samt att GV länkar Marcus "Mackan" Ericssons youtubevideo om relasen. Sen att Marcus Ericsson vinner Indy 500. Är väl han som gör GVs ytklipp om jag inte blandat ihop allting igen.
Det är Kolozzeums grundare!
Det svarar inte på frågan.
Jag undrar fortfarande om du tror på det som skrivs?
Hur kan man inte tro på det. Synnerligen välgrundat.
ChuckTesta
2023-12-07, 20:51
Det är väl självklart att det som skrivs stämmer?
Du tror väl inte Bartoll far med osanning!?
Du tror väl inte Bartoll far med osanning!?
Det är säkert sant för honom. Spelar ingen roll om det är sant eller inte det, var inte det jag undrade.
Jag undrade hur den som sprider skiten här uppfattar saken.
Verkar som om typ alla i tråden utom den frågan är ställd till vill svara.
Det är säkert sant för honom. Spelar ingen roll om det är sant eller inte det, var inte det jag undrade.
Alla (utom du) begriper väl att den diskussionen inte hör hemma i en tråd om ett TV-spel.
Alla (utom du) begriper väl att den diskussionen inte hör hemma i en tråd om ett TV-spel.Tråden för oss som tror på Bartoll, eller funderar på att börja göra det.
Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
Alla (utom du) begriper väl att den diskussionen inte hör hemma i en tråd om ett TV-spel.
Hear, hear!
bunkrulle
2023-12-10, 13:27
Jahopp! Jag som såg fram emot GTAVI.
Hade faktiskt ingen aning om Rokstara Games uppenbara koppling till satanism och Saturndyrkande.
Tack för varningen Grub!
Inte så mycket till diskussion det var en fråga. En fråga som baserades på ett inlägg i tråden.
Vad är det med alla som känner att de måste svara istället för den som blev frågad.
Hade blivit väldigt mycket mindre offtopic om inte alla valde att svara på frågor som inte var riktade till dem.
ChuckTesta
2023-12-12, 18:16
Inte så mycket till diskussion det var en fråga. En fråga som baserades på ett inlägg i tråden.
Vad är det med alla som känner att de måste svara istället för den som blev frågad.
Hade blivit väldigt mycket mindre offtopic om inte alla valde att svara på frågor som inte var riktade till dem.
Vad spelar det för roll om Grub tror på det eller inte?
Vad spelar det för roll om Grub tror på det eller inte?
1. Jag vill veta (detta är vanligen orsaken till att jag frågar något)
2. Utbyte av ideer, ställande och svarande på frågor är lite syftet med ett forum.
3. Är det så hemskt off topic att jag ställde en fråga till ett inlägg i den här tråden. Så föreslår jag att ni slutar göda denna off topic genom att fortsätta prata om det. Så länge ni skriver till mig eller om något jag skrivit så kommer jag (till skillnad från vissa) svara på de inläggen.
Vill ni att jag ska sluta skriva? Skriv inte mer om/till mig.
Så enkelt. <3
skyffelmördarn
2023-12-12, 21:41
Skiten??
Det är ingen skit det är fakta.
Hans blogg är rena rama nationalencyklopedin.
Skiten??
Det är ingen skit det är fakta.
Hans blogg är rena rama nationalencyklopedin.
Ok.
Lafayette
2023-12-28, 21:37
https://pbs.twimg.com/media/GCKQEo5XYAAx2FN?format=jpg&name=900x900
*cupid*
Lafayette
2025-05-02, 14:41
26 Maj 2026 cofffee
Lafayette
2025-05-06, 14:36
https://m.youtube.com/watch?v=VQRLujxTm3c
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.