Logga in

Visa fullständig version : Youtube blockerar videouppspelning pga adblock

frys
2023-10-21, 08:20
Detta gick o ignorera ett par dagar, hur gör ni för att komma runt det?

Använt ublock i många år men den detectar det nu.

rooz
2023-10-21, 08:25
Detta gick o ignorera ett par dagar, hur gör ni för att komma runt det?

Använt ublock i många år men den detectar det nu.

Använd ett annat program? Med Adblockplus så kan jag se YT utan reklam.

skyffelmördarn
2023-10-21, 09:33
Kolla deras reddit finns mycket tips där https://www.reddit.com/r/uBlockOrigin/

mattilainen
2023-10-21, 10:12
Jag laddade ner Ublock sen copy paste detta. du trycker på settings sen my filters sen apply changes. Fungerar just nu iaf

youtube.com##+js(set, yt.config_.openPopupConfig.supportedPopups.adBlock MessageViewModel, false)
youtube.com##+js(set, Object.prototype.adBlocksFound, 0)
youtube.com##+js(set, ytplayer.config.args.raw_player_response.adPlaceme nts, [])
youtube.com##+js(set, Object.prototype.hasAllowedInstreamAd, true)

frys
2023-10-21, 10:44
laddade ner en annan adblocker som ska vara "undetectable" än så länge funkar det, annars får jag testa någon av era tips sen

ceejay
2023-10-21, 10:58
adblockplus verkar funka utan probs

1x0
2023-10-21, 12:09
uBlock Origin 1.52.2
Google Chrome PC 118.0.5993.89 (Officiell version) (64 bitar)

Inte fått någon reklam på youtube senaste dagarna.
--
Använder "YouTube ReVanced" till telefonen. Slipper ads där med den (+andra QOL).

Lafayette
2023-10-21, 12:21
Jag är så trött på den där I like what you got-fjanten så jag spyr

frys
2023-10-25, 07:33
Jag laddade ner Ublock sen copy paste detta. du trycker på settings sen my filters sen apply changes. Fungerar just nu iaf

youtube.com##+js(set, yt.config_.openPopupConfig.supportedPopups.adBlock MessageViewModel, false)
youtube.com##+js(set, Object.prototype.adBlocksFound, 0)
youtube.com##+js(set, ytplayer.config.args.raw_player_response.adPlaceme nts, [])
youtube.com##+js(set, Object.prototype.hasAllowedInstreamAd, true)

Verkar som detta funkar, youtube började bråka idag igen trots att jag haft en annan adblocker ett par dagar

Bandid0
2023-10-25, 07:36
Youtube premium är en av få saker jag tycker det är värt att betala för i livet.

skyffelmördarn
2023-10-25, 07:53
Youtube premium är en av få saker jag tycker det är värt att betala för i livet.

Mjo med tanke på hur mycket man faktiskt kollar på tuben och har gjort genom åren.

Mental
2023-10-25, 08:33

För mig är det tuben och spotify. Lyssnar sjukt mycket på musik den vägen, och tycker väl att jag bör göra rätt för mig.

40plus
2023-10-25, 09:10
För mig är det tuben och spotify. Lyssnar sjukt mycket på musik den vägen, och tycker väl att jag bör göra rätt för mig.

Finns det någon mening med att ha Spotify om man har Youtube Premium? För yt premium har väl lika mycket musik om inte mer?

agazza
2023-10-25, 09:13

+1, det är ju inga pengar när man kollar hur mycket man använder youtube

Jag köper google one premium 2tb för 999kr per år, eller 83kr i månaden och får 2tb lagring med backup för hela familjen, VPN Dark web monitoring, youtube premium. Lätt mest värt av alla tjänster jag köper

Ribcage
2023-10-25, 09:33
+1, det är ju inga pengar när man kollar hur mycket man använder youtube

Jag köper google one premium 2tb för 999kr per år, eller 83kr i månaden och får 2tb lagring med backup för hela familjen, VPN Dark web monitoring, youtube premium. Lätt mest värt av alla tjänster jag köper

Oj, detta låter värt. Jag var inte så noga med premium men jag betalar ändå per månad för lagring nu.
Får flera konton youtube premium då också tex sambon?

Edit: Verkar så. Men oklart om jag får med henne på tåget. det är 700 extra per år för att slippa reklam. En liten sväng till ica kostar samma.

Mental
2023-10-25, 09:58
Finns det någon mening med att ha Spotify om man har Youtube Premium? För yt premium har väl lika mycket musik om inte mer?

För mig finns kanske 80% av musiken överlappande. Men jag föredrar appen till spotify.

agazza
2023-10-25, 10:14

Fördelen är Spotify connect, det funkar bättra än att casta YT premium.

Oj, detta låter värt. Jag var inte så noga med premium men jag betalar ändå per månad för lagring nu.
Får flera konton youtube premium då också tex sambon?

Edit: Verkar så. Men oklart om jag får med henne på tåget. det är 700 extra per år för att slippa reklam. En liten sväng till ica kostar samma.

Jag vet faktiskt inte, ifall du hittar hur man gör så säg till mig för jag skulle gärna vilja ha det på frugan och barnen också

King Grub
2023-10-25, 10:15
YouTube Premium ingår inte i Google One. De har erbjudit några månader som ett speciellt erbjudande någon gång, men det är inte standard.

Slartibartfast
2023-10-25, 10:20

Youtube Premium ingår väl inte i Google One? Hittar ingen info om det.

agazza
2023-10-25, 10:25
YouTube Premium ingår inte i Google One. De har erbjudit några månader som ett speciellt erbjudande någon gång, men det är inte standard.

Jag fick det bara i någon bundle när jag uppgraderade från 1 till 2 tb, men det är typ 3 år sedan och jag har fortfarande youtubepremium

EDIT: det står absolut ingenstans att jag har premium, men jag har premium, märkligt

Ribcage
2023-10-25, 11:28
Youtube Premium ingår väl inte i Google One? Hittar ingen info om det.

Det står under premium services på 2TB. Det ingår.

King Grub
2023-10-25, 11:33
Nej.

Ribcage
2023-10-25, 11:35
Det var premiumfunktioner i google workspace. Vissa premiumfunktioner på youtube hmmm. Men du agazza får inte reklam och har bara Google One?

Hittade detta

3 Months of YouTube Premium Plan
Last but not least, Google also provides 3 months of YouTube Premium when you subscribe to a Google One plan. YouTube Premium gives you an ad-free experience, with access to a few additional perks like offline access, background play, picture-in-picture view, YouTube Music Premium, and more.
https://techpp.com/2023/03/31/google-one-guide/

Så kan ha varit någon sådan deal.

Inte värt det för min del då. 200 GB räcker för mig.

agazza
2023-10-25, 12:15
Det var premiumfunktioner i google workspace. Vissa premiumfunktioner på youtube hmmm. Men du agazza får inte reklam och har bara Google One?

Hittade detta

3 Months of YouTube Premium Plan
Last but not least, Google also provides 3 months of YouTube Premium when you subscribe to a Google One plan. YouTube Premium gives you an ad-free experience, with access to a few additional perks like offline access, background play, picture-in-picture view, YouTube Music Premium, and more.
https://techpp.com/2023/03/31/google-one-guide/

Så kan ha varit någon sådan deal.

Inte värt det för min del då. 200 GB räcker för mig.

Nej, ingen reklam, kan spela video utan att ha skärmen på.

Men jag tror det var ett specialerbjudande för jag betalar mindre än listpris för 2tb också. Jag har för mig det var för att jag skaffade 1tb direkt när det kom och har haft det hela tiden sen dess. Men det är ändå värt pengarna att köpa det för listpriset

ceejay
2023-10-27, 07:43
Nu pallade inte jobbdatorn att skippa ads på youtube med adblock plus. Förslag på andra?

r3mpuh
2023-10-27, 08:42
YouTube ReVanced funkar finfint på mobilen, inge reklam eller sponsorer segment, samt bakgrundsuppspelning.

Samma för YouTube Music ReVanced.

r3mpuh
2023-10-27, 08:54
Nu pallade inte jobbdatorn att skippa ads på youtube med adblock plus. Förslag på andra?

Ublock Origin funkar fin fint på Desktop här iaf. *flex*

40plus
2023-10-27, 09:00

Det var samma för mig i några dagar eller någon vecka innan det hoppade igång igen utan att jag gjorde något. Jag antar att ABP behövde uppdatera sig eller nått.

svag74
2023-10-27, 11:31
Ublock Origin funkar fin fint på Desktop här iaf. *flex*

Här får jag popups som säger att jag ska stänga av min adblocker, så de lär ju kunna blocka Ublock när de känner för det antar jag, eftersom den kan identifieras...
Sen blir det slut med YT - inte en chans att jag betalar för sånt, och tänker inte kolla med reklam varannan minut heller (de skulle ju öka frekvensen rejält).

frys
2023-10-28, 08:14
nu får jag inte ens upp en videospelare, oavsett ifall adblockern är på eller avstängd xD

skyffelmördarn
2023-10-28, 09:35
nu får jag inte ens upp en videospelare, oavsett ifall adblockern är på eller avstängd xD

nu är han förbannad på dig

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/7d948174-93e5-4358-8e18-d8555950e676.jpeg