Visa fullständig version : Ben & Jerry bedragare
Mister Y
2023-10-06, 09:35
Jag har precis upptäckt Något fruktansvärt......
Jag köpte en ben Och Jerry och känner mig nu bedragen. Jag har precis lärt mig läsa & förstå innehålls förteckningen och jag tog mig för pannan när jag såg sanningen.
VATTEN Är den främsta ingrediensen.
Känner ni till detta bedrägeri?
StarkaUlf
2023-10-06, 09:38
Inget nytt, det är ingen kvalitetsglass precis.
Edit; Sen gäller det ju inte alla smaker, det är väl mest i dom veganska smakerna.
en stor stark
2023-10-06, 09:46
Bryr mig väl inte om vad som är i dom, bara det smakar gott och gör mig tjock.
exevision
2023-10-06, 10:20
Skapa ett konto för att skriva detta? Jobbar du för GB eller någon annan?
Råkade köpa gurka en gång. Aldrig mer!
Det står iaf på B&J-förpackingen att den bara innehåller vatten till skillnad från bedragargurkan som är den riktiga boven.
Var inte Ben and Jerry ”flykting”vurmare 2015 också?
Refugees welcome på deras förpackningar. Nej fyfan
Deras ärtproteinstyggelse som knappt smälter som de försöker lura i oss är glass? Dessert-slop för smucks.
Jag är inte en purist men gräddglass skall det vara och då förstås med åtminstone en rimlig andel grädde och inga slop-ingredienser.
Känner ni till detta bedrägeri?
Det priset de tar för den ingredienslistan är nästan det.
Bojkott är det enda rätta.
Scratch89
2023-10-06, 11:23
Helvete vad jag knyter näven i fickan nu!!1
Vatten som huvudingrediens betyder ju att det är iprincip dietmat. Bara börja äta 2 om dagen istället för kvarg.
hahavaffan
2023-10-06, 11:33
Deras veganska glassar är fruktansvärt äckliga. Men dom har många icke-veganska som är väldigt goda. Banoffee Pie t.ex.!
Jag köpte mig en rejäl ryggbiff som jag ska steka till middag, och så ser jag på livsmedelsverket att den innehåller 75%!!!!!!!!!!!! vatten!!!!!!! Skandal!
Jag köpte mig en rejäl ryggbiff som jag ska steka till middag, och så ser jag på livsmedelsverket att den innehåller 75%!!!!!!!!!!!! vatten!!!!!!! Skandal!
Men vaffan!!! *styrkekram*
Det enda positiva med ben and Jerrys är att de bojkottar istael trots judisk ägare.
trädgårdsmöbel
2023-10-06, 13:29
Var inte Ben and Jerry ”flykting”vurmare 2015 också?
Refugees welcome på deras förpackningar. Nej fyfan
Exakt. Bojkotta skiten.
All glass är en bluff. Innehåller 50 % luft och 60 % vatten
all glass är en bluff. Innehåller 50 % luft och 60 % vatten
det Är ju 110% bluff!
Jo men tänk när man står där på ICA, läser innehållsförteckningen och ser VATTEN! Klart man rusar hem till datorn, registrerar sig på ett döende träningsforum och RASAR! mot denna skandal.
För vem skulle annars bry sig?
Det enda positiva med ben and Jerrys är att de bojkottar istael trots judisk ägare.
Är det där vi skall ha förväntningarna? Att de skall skinna en medelst lågkvalitativa produkter men att ägaren åtminstone inte är en hycklare?
Är det där vi skall ha förväntningarna? Att de skall skinna en medelst lågkvalitativa produkter men att ägaren åtminstone inte är en hycklare?
De är mycket välsmakande dock?
BelowAverage
2023-10-06, 14:34
:laugh:
Lafayette
2023-10-06, 14:36
Det är beroendeframkallande att gräva fram kanelbullebitarna i kanelbulleglassen.
Exakt. Bojkotta skiten.
Ska man bojkotta alla företag på ideologiska grunder måste man gå helt off grid eller begå självmord inte ens Bartoll är så extrem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.