Visa fullständig version : Lära sig segla som gammal.
Denna tråd lär väl försvinna rätt fort…
Finns det någon som seglar här på forumet? Någon som börjat som vuxen? Jag var ute med en vän i somras, och kan inte släppa upplevelsen. Känslan av vinden i seglen och att vakna i kojen.
Så, min fråga. Finns det någon som seglar? Finns det någon som lärt sig detta som vuxen?
Baskagge
2023-09-09, 17:37
Seglade en del när jag var yngre på segelsällskap eftersom jag inte hade egen båt. Det brukar finnas kurser för nybörjare/vuxna på seglarskolor så det är bara att anmäla sig. Lite teori sedan är det bara att köra igång.
segling bergsklättring och jungler är fina kontraster kanske speciellt att vakna i en ny stad skog hav eller ingenmansland varje morgon vad som hände igår eller för en timme sedan är redan historia
man blir gammal fort av stillasittande
Vill du tävla och segla ocean race så är det svårt.
Att åka ut och ha det trevligt är plättlätt och trevligt. Finns skolor lite varstans. Googla lite segelsällskap i krokarna där du bor.
Segla och spela golf är som sex, man behöver inte vara så väldigt bra på det för att kunna njuta av det
Vill du tävla och segla ocean race så är det svårt.
Att åka ut och ha det trevligt är plättlätt och trevligt. Finns skolor lite varstans. Googla lite segelsällskap i krokarna där du bor.
Segla och spela golf är som sex, man behöver inte vara så väldigt bra på det för att kunna njuta av det
så sex och golf har någonting gemensamt, ändå
Denna tråd lär väl försvinna rätt fort…
Finns det någon som seglar här på forumet? Någon som börjat som vuxen? Jag var ute med en vän i somras, och kan inte släppa upplevelsen. Känslan av vinden i seglen och att vakna i kojen.
Så, min fråga. Finns det någon som seglar? Finns det någon som lärt sig detta som vuxen?
Ta båtförarintyg och ev kustskeppsrintyg nu i vinter. Ta sedan någon/några kurser i segling till vår/sommar, alt åk ut med någon som kan och är sugen på att lära ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.