Visa fullständig version : Semen retention
aibohphobia
2023-08-14, 14:55
Är det någon som prövat? Det verkar vara extremt blandade åsikter (som med allting idag) huruvida det är nyttigt eller direkt farligt. Jag är inne på dag 10 nu och vet inte om jag hamnat i en sk. "flatline" med väldigt tunga perioder av nedstämdhet. Har egentligen inte mått så bra sedan juni pga sjukdomsproblem och annat, det är bl.a. därför jag experimenterar med såna här saker men tycker det eskalerat i samband med SR.
En sak som verkligen är påtaglig är en känsla av ensamhet och meningslöshet. Jag har bott själv sedan jag var 16år (idag 31) och alltid tyckt om att bo/vara själv. Kan särskilt inte låta bli att tänka på en gammal flickvän som jag var ihop med för tio(!!) år sedan, börjar grina när jag tänker på tiden vi hade tillsammans. Det känns också som jag på nåt sätt kastat bort hela min tjugoårsålder och även sabbat min framtid för att man bara hållt sig för sig själv för det mesta och gjort minsta möjliga på jobbet/skolan.
Någon som har några erfarenheter?
WiltTheStilt2
2023-08-16, 15:08
Excuse my very much, vad är semen retention?
I övrigt satsa på bra karma så får du bra återfödsel för bättre nästa liv.
Lafayette
2023-08-16, 15:16
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRa2IpnulexnvganOjKBQdbo_dwXi9cy SYC8Yvm2ckkDrpKitgIzeqdAE96iakhCxIh2fY&usqp=CAU
WiltTheStilt2
2023-08-16, 15:17
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRa2IpnulexnvganOjKBQdbo_dwXi9cy SYC8Yvm2ckkDrpKitgIzeqdAE96iakhCxIh2fY&usqp=CAU
Aha. Nofaprörelsen tror jag iofs kan vara bra.
Lafayette
2023-08-16, 15:17
Aha. Nofaprörelsen tror jag iofs kan vara bra.
Jag går på tabletter så jag rånkar aldrig.
Varför har du ett nytt konto?*popcorn*
WiltTheStilt2
2023-08-16, 15:19
Jag går på tabletter så jag rånkar aldrig.
Varför har du ett nytt konto?*popcorn*
Tappade bort lösenordet till gamla kontot!
Lika bra det slutar ändo när det börjar kännas bra.
Finns nog få hälsofördelar men spekulerar att det kan eventuellt kan vara bra för att få känsligare dopaminreceptorer att inte orgasmera för ofta, speciellt till dekadent porr.
WiltTheStilt2
2023-08-16, 17:02
Finns nog få hälsofördelar men spekulerar att det kan eventuellt kan vara bra för att få känsligare dopaminreceptorer att inte orgasmera för ofta, speciellt till dekadent porr.
Att runka till internetporr flera dagar i veckan är direkt skadligt för ens sinne tror jag personligen. Min källa är en e-bok jag lyssnade ungefär halva på. Nej jag kommer inte ihåg vad boken hette.
aibohphobia
2023-08-17, 00:55
I övrigt satsa på bra karma så får du bra återfödsel för bättre nästa liv.
Inte för att jag ansträngt mig för att öka på karmakontot men tror inte jag ligger minus där... Har väl minst 30-40år kvar i denna kropp så känns lite tidigt att börja planera för nästa liv. Man vill ju gärna ha en någrolunda dräglig vardag.
Ja vi får se hur det går, känts något lättare senaste dagarna. Många man läser om som startar NoFap/SR gör det för att de i princip tappat lusten och/eller förmågan att ens gå igång på vanliga kvinnor och sex. Har aldrig haft det problemet men har samtidigt gått långa perioder utan att träffa någon just för att jag trivts bra att vara själv.
trädgårdsmöbel
2023-08-17, 18:59
Semen retention är ett av fyra sätt din kropp kan reagera på avhållsamhet.
1) Din kropp bryter ner och absorberar den för gamla härskna sperman för att kunna producera ny frisk. Spermieretention
2) Dina testiklar behåller den gamla härskna sperman men fortsätter producera ny ändå. Du får mer och mer härsken sperma i pungen. Pungen svullnar upp och du riskerar att få infektioner då du blir förgiftad av din egna härska sperma. Pungen smärtar och du kan med otur dö.
3) Du ejakulerar i sömnen och vaknar ca var tredje dag spermakladdig.
4) Kroppen slutar producera samma mängd sperma för att den anser att du ligger ju aldrig ändå, vad skall du då med sperma till? Nedsatt fertilitet.
Utöver det kommer du vara irriterad, sexuellt frustrerad och när du väl träffar någon som vill ha sex med dig kommer du sannolikt få prematur ejakulation. Dessutom sannolikt i en mängd som kommer skrämma henne om hon inte är van vid bukkakeporr.
aibohphobia
2023-08-17, 22:09
Semen retention är ett av fyra sätt din kropp kan reagera på avhållsamhet.
1) Din kropp bryter ner och absorberar den för gamla härskna sperman för att kunna producera ny frisk. Spermieretention
2) Dina testiklar behåller den gamla härskna sperman men fortsätter producera ny ändå. Du får mer och mer härsken sperma i pungen. Pungen svullnar upp och du riskerar att få infektioner då du blir förgiftad av din egna härska sperma. Pungen smärtar och du kan med otur dö.
3) Du ejakulerar i sömnen och vaknar ca var tredje dag spermakladdig.
4) Kroppen slutar producera samma mängd sperma för att den anser att du ligger ju aldrig ändå, vad skall du då med sperma till? Nedsatt fertilitet.
Utöver det kommer du vara irriterad, sexuellt frustrerad och när du väl träffar någon som vill ha sex med dig kommer du sannolikt få prematur ejakulation. Dessutom sannolikt i en mängd som kommer skrämma henne om hon inte är van vid bukkakeporr.
På engelska verkar begreppet användas som "the practice of not ejaculating".
Punkt 2 har jag inte hört tidigare och kan inte hitta nåt om heller, kroppen bryter ju ned sperman som du redan sagt i punkt 1. Blue balls kan man få om man edgar och så att säga vägrar sig själv orgasm. Att det skulle leda till dödsfall låter direkt löjligt, folk har väl levt i celibat i alla tider?
Även om mängden producerad sperma skulle minska verkar det som att uppehåll på mer än en vecka kan öka testosteronet med upp till 400%:
https://www.youtube.com/watch?v=JH1JJIuysm0
Har inte märkt någon större skillnad i humöret, dag 14 imorgon.
trädgårdsmöbel
2023-08-17, 22:29
På engelska verkar begreppet användas som "the practice of not ejaculating".
Punkt 2 har jag inte hört tidigare och kan inte hitta nåt om heller, kroppen bryter ju ned sperman som du redan sagt i punkt 1. Blue balls kan man få om man edgar och så att säga vägrar sig själv orgasm. Att det skulle leda till dödsfall låter direkt löjligt, folk har väl levt i celibat i alla tider?
Även om mängden producerad sperma skulle minska verkar det som att uppehåll på mer än en vecka kan öka testosteronet med upp till 400%:
https://www.youtube.com/watch?v=JH1JJIuysm0
Har inte märkt någon större skillnad i humöret, dag 14 imorgon.
Att du hittar ganska lite info om punkt 2) är för att det är kontroversiellt på flera olika sätt. Men det finns ett klarlagt samband. 15% av alla katolska präster dör i förtid pga komplikationer orsakade av celibat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.