Visa fullständig version : Paraflex (muskelavslppande) efter träning
Hej, jag har en skada i ländryggen som gör att jag får paraflex. Dock så är min skada på så vis att jag kan träna på bra övriga keoppen om jag är försiktig. Undrar dock om paraflex förstör eller till och med kan hjälp mina "gains". Har sökt runt men hittar inget svar.
Mvh Weakboi
Langster
2023-07-07, 20:49
Troligtvis - och detta är en ren gissning - Så lär det inte vara optimalt för själva träningen. Åtminstone inte om man tar det så det är aktivt i kroppen när man tränar.
Scratch89
2023-07-08, 09:44
Hej, jag har en skada i ländryggen som gör att jag får paraflex. Dock så är min skada på så vis att jag kan träna på bra övriga keoppen om jag är försiktig. Undrar dock om paraflex förstör eller till och med kan hjälp mina "gains". Har sökt runt men hittar inget svar.
Mvh Weakboi
Du kommer säkert inte vara lika uthållig under seten men inga kontraindikationer på att träna generellt.
Som sagt, detta gäller då att ta muskelavslppande efter träningen. Har varit svårt att luska ut detta, men som jag förstår så är det möjligt att det faktiskt kan hjälpa till med återhämtningen, men precis som ni säger tar jag muskelavslappnande innan träning så kan jag ej maxa styrka med risk för skada etc. Men fortfarande rätt luddigt detta.
Magrauta
2023-07-09, 00:15
Är noll insatt i just paraflex men "återhämtning" är inte samma sak som maximal muskeltillväxt. Utan ibland kan det vara tvärtom, du snabbar på läkningsprocessen vilket resulterar i sämre gains.
https://www.youtube.com/watch?v=V7KIfQIPPfs&ab_channel=RenaissancePeriodization
Är noll insatt i just paraflex men "återhämtning" är inte samma sak som maximal muskeltillväxt. Utan ibland kan det vara tvärtom, du snabbar på läkningsprocessen vilket resulterar i sämre gains.
https://www.youtube.com/watch?v=V7KIfQIPPfs&ab_channel=RenaissancePeriodization
Tack! Det var en bra video. Fortfarande luddigt haha men jag känner att jag nog köper det ändå och är nöjd med att återhämtning inte är samma som byggande. Magkänslan säger att det nog är det som gäller i mitt fall.
:cool:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.