mrheavensmile
2023-06-09, 10:22
Så jag har under en längre tid varit ganska intresserad av olika måltidsersättningsprodukter (främst för lunch). Men jag har fått intrycket av att kolhydrats delen ofta till största delen utgörs av antingen rismjöl eller maltodextrin vilket jag tänker kanske är särskilt nyttigt att konsumera under en längre tid. Ofta leder det till att jag istället gör en egen improviserad shake på eftermiddagen som innehåller någon frukt, några gram havregryn och lite nötter (samt eventuellt proteinpulver). Jag upplever ofta själv att jag blir mätt tillfredsställd på detta men har tänkt att det ibland skulle vara bekvämare att bara dricka en färdiggjord måltidsersättning istället men tvekar ofta att göra det lite pga av att de ofta just verkar innehålla ganska mycket maltodextrin och rismjöl. Exempel på ingredienser som jag inte är säker är särskilt hälsosamma att konsumera under en längre tid. Vet inte kanske jag har fel.. Avänder många här måltidsersättnings pulver eller dryck regelbundet? Inte läst om det så mycket i trådarna hhehe,
Det händer också att jag ibland exempelvis konsumerar en proteinshake med en frukt som lunch. Tänker då protein plus kolhydrater hehe.
Det händer också att jag ibland exempelvis konsumerar en proteinshake med en frukt som lunch. Tänker då protein plus kolhydrater hehe.