handdator

Visa fullständig version : Era kreativa ideer till "Temagym"

trädgårdsmöbel
2023-06-03, 09:00
Det finns en tråd om nakengym. På några ställen i världen har det dykt upp kombinerat "beach och det mesta är gjort i trä" - gym.

Just det här med ett temagym tycker jag är en rolig idé, inte ett gym där kunder egentligen vill ha ett medlemskort och träna på hela tiden, utan istället sälja engångsbiljetter, ett gym som är annorlunda och roligt att träna på med något speciellt tema, träning såväl som en rolig upplevelse.

Kan ni klura ut ideer till något sådant temagym hade jag tyckt det var kul att läsa. Min egen idé är ett gruvgym, eller "jobba i gruvan"-gym. där man åker en skraltig hiss långt under jord, det är 50grader varmt och fuktigt, det finns fejkrostiga vikter att lyfta, istället för cardiomaskiner gruvvagnar att lasta med sten, knuffa eller dra längs en bana, väldigt tunga korphackor man kan banka i sten med, tungt svettigt "gruvarbete". Jag tror det hade vart en kul idé!

Nu vill jag att ni klurar ut några ideer!

stridis
2023-06-03, 09:09
Old school-gym.

vadå bänkpress? Inte uppfunnet än!

MasterChief
2023-06-03, 09:25
Disco gym

Ungefär som disco-bowling. Ljusshower, bra och hög musik och sen tävlar man med gänget i max antal reps på en specifik vikt på alla gymmets maskiner och allt visas på en storskärm. I receptionen kan man köpa sprit. Allt avslutas med en pizzabuffé.

kvarnis
2023-06-03, 13:32
Ett gym med maskiner byggda helt i lego, det skulle king grub gilla.

Ett Orm
2023-06-03, 17:34
Spartan/Gladiator-gym med sandgolv och tunga svärd och konstiga vapen som träningsredskap.

skyffelmördarn
2023-06-03, 18:09
Skulle vilja ha ett rövhatts gym, där det är fritt fram att vara en riktig gris. Spilla ut saker på golvet utan att torka upp, aldrig hänga tillbaka vikter efter sig os.v.

Dogmatix
2023-06-03, 19:57
Disco gym

Ungefär som disco-bowling. Ljusshower, bra och hög musik och sen tävlar man med gänget i max antal reps på en specifik vikt på alla gymmets maskiner och allt visas på en storskärm. I receptionen kan man köpa sprit. Allt avslutas med en pizzabuffé.

Det där sista nappar jag på. Varje gympass borde avslutas med en buffé. Ätandet är ju en del av passet, sjukt att ingen kedja har snappat upp det.

skyffelmördarn
2023-06-03, 20:08
Det där sista nappar jag på. Varje gympass borde avslutas med en buffé. Ätandet är ju en del av passet, sjukt att ingen kedja har snappat upp det.

Planet fitness har väl pizza, tycker det finns ett gäng gymkedjor med restaurang.

dmoller
2023-06-03, 21:19
Varje gympass borde avslutas med en buffé.

my man

exevision
2023-06-04, 12:24
Knäböjarna!

Allt i gymmet är fokuserat på knäböj. En rörelse som ens påminner om bicepscurl och utfört i bur eller lyftarplats resulterar i avstängning.

trädgårdsmöbel
2023-06-04, 15:09
Knäböjarna!

Allt i gymmet är fokuserat på knäböj. En rörelse som ens påminner om bicepscurl och utfört i bur eller lyftarplats resulterar i avstängning.

Så en tidsmaskin 10-20 år tillbaks i tiden? Folk som blir sura när man tränar militärpress i rack och skriver "djuuuuuup knäböj" istället för "djup knäböj"? :)

Bra idéer från övriga men den där sved :) Jag försökte införa "international curl in the rack- day" på olika forum men idén blev ignorerad.