Visa fullständig version : Nutidshistoria och masshysteri
trädgårdsmöbel
2023-05-04, 21:11
Vår närmaste historia har präglats av väldigt stora händelser som orsakat masshysteri som avlöst varandra och ibland tagit paus för en annan händelse och sedan återupptagits.
Nu vet nog de flesta att jag är ideologiskt åt högerhållet i de flesta frågor, men försöker så gott jag kan ha rättvisa alternativ, samt alternativ som beroende på tolkning både kan bli känga åt vänster och höger, eller bägge.
Ett par solida bubblare som inte nådde upp till de övriga alternativen är koranupplopp, organiserat tiggeri, australienska bränder och apkoppor.
Vilken av följande har orsakat mest/störst masshysteri?
Magnus N
2023-05-04, 21:16
Var tight i toppen men fick lägga min röst på klimatet
Alla foliehattar! Allt är en konspiration nu för tiden 😁
trädgårdsmöbel
2023-05-04, 21:53
Alla foliehattar! Allt är en konspiration nu för tiden 😁
Jag älskar att foliehatta det mesta, men jag vill få foliehatta själv först innan jag ger mig in i andras foliehattande. Händer något nytt vill jag begränsa mig till basfakta, sedan introspektion för att se hur det här på något sätt skulle kunna vara en konspiration och det egentliga syftet och först därefter läsa på ordentligt, ta del av andras foliehattande och mer av de officiella källorna.
När min introspektion sedan ger liknande svar som en annan foliehatt, som genom konvergent evolution, separat men ändå samma resultat då ser jag det som ett tecken på att mitt foliehattande har tyngd.
trädgårdsmöbel
2023-05-05, 08:14
En annan bubblare är incels som var synonym till stundande massmord och ett stort hot mot samhället.
Rikard Jansson
2023-05-05, 09:34
Problemet är media. De tjänar pengar på rädsla. Hade det inte varit för dem så hade allt varit lugnt.
Scratch89
2023-05-05, 09:56
Allt när läkemedelsindustrin styr och ställer. Covid är ju ett praktexempel på när saker går ordentligt fel på flera fronter samtidigt.
Borde ju vara bankelitens fel då dom äger både massmedia och läkemedelsindustrin?
King Grub
2023-05-05, 10:45
Borde ju vara bankelitens fel då dom äger både massmedia och läkemedelsindustrin?
Nja, bankeliten i sin tur styrs ju av jesuiterna och de 13 satanistiska blodlinjerna!
https://bartoll.se/2022/09/control-structure-of-the-world-simplified/
Ahh! Jag tänkte på Rotschild och Rockefeller! Dom kanske hör till de 13 familjerna :D
BelowAverage
2023-05-05, 11:20
Covid var mycket skrik för lite ull. Känner jag iofs delvis om klimatet med. Ebola skulle väl också bli pandemi?
Klimat med golfströmmen, istid och nu överhettning.
Svårt att välja en men fick bli covid.
Ukraina stör mig mest att folk glömmer Tjetjenien och Georgien och första Ukraina invasionen, löjligt att vana för Ryssland då. Och nu tycker samma människor Putin är djävulen själv, för att de plötsligt blivit tillsagda att tycka så.
Men det är fortfarande legitimt att att oroa sig för Ryssland även fast folk kanske gör de av fel anledningar (de har blivit tillsagda att oroa sig) eller kass timing.
Zonar ut mer och mer från nyheter, trött på hetsen och sensationalismen från höger och vänster.
Klimatet.
Att vi ska "rädda planeten" är fantastiskt kul.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.