handdator

Visa fullständig version : Världens starkaste björn

Lafayette
2023-04-30, 23:15
https://static.partyking.org/fit-in/1300x0/products/original/lil-nitro-gummibjorn-1.jpg

Ser denna jämt. Och börjar bli rätt sugen. Känner mig lite kaxig när jag inte är främmande från starka grejer, älskar chili, stark mat men samtidigt kanske det går snett och jag får ingen luft och döden dör.

Någon som testat? Eller california reaper, ghost chilli pepper eller andra goa grejer?:devil::devil:

skyffelmördarn
2023-05-01, 09:34
Överdrivet stark mat är ett självplågeri som jag har svårt att se meningen i.

svag74
2023-05-01, 09:35
Är det inte Bamse som är världens starkaste björn?

https://www.bamse.se/wp-content/uploads/Bamse-page.jpg

stridis
2023-05-01, 10:05
Gör det och lägg upp på tiktok. Gärna medan du gör en dubbelbicca i flanellskjorta.

Kan gå vitalt...

skyffelmördarn
2023-05-01, 10:44
Är det inte Bamse som är världens starkaste björn?

Jo men han dopar sig så det gillar vi inte

https://static1.squarespace.com/static/5af0384d31d4dfc85d158efe/t/5b04089e6d2a735b9706f5fe/1526991013226/Sk%C3%A4rmavbild+2018-05-09+kl.+11.27.38.png?format=1500w

Langster
2023-05-01, 13:52
Jag älskar stark mat och chili, men har aldrig nördat ner mig i scoville-skalor och sånt. Ser inget självändamål i att det bara ska vara starkt, det måste vara gott först och främst - då kan styrkan vara knorren som tar upplevelsen till nästa nivå.

Med det sagt skulle jag säkert dra i mig en sån där gummibjörn om tillfälle gavs ändå.

Stonewall kitchens ghost pepper salsa fastnade jag för, tyvärr verkar den svår att få tag på i Sverige numera. Någon som har testat? I min mening var den otroligt stark, men ändå väldigt god. Är den stark eller är jag bara en chili-noob?
Jag brukade dra i mig ett par burkar i veckan.
De hade även en California reaper salsa, som skulle vara ännu starkare, men konstigt nog var den rätt lam i jämförelse.

Bearius
2023-05-01, 19:53
Brukar man inte ta en näve gummibjörnar när man äter det, inte en..

Brofessorn
2023-05-01, 20:34
Var ser du Lil' Nitro The World's Hottest GUMMY BEAR jämt, Laffelito?

Lafayette
2023-05-01, 20:47
Var ser du Lil' Nitro The World's Hottest GUMMY BEAR jämt, Laffelito?

Hemmakväll, en annan godisbutik i stan, partykungen bla. ja till och med cdon

trädgårdsmöbel
2023-05-02, 00:19
Jag avskyr egentligen stark mat men känner jag på något sätt att det är en tävling så "måste" jag.

svag74
2023-05-02, 07:37
Är den för stark så är det ju bara att spotta ut liksom, känns inte särskilt risky.
Värre med något man tuggar på som genast löses upp i hela munnen och är svårt att bli av med...

bunkrulle
2023-05-02, 08:05
Är den för stark så är det ju bara att spotta ut liksom, känns inte särskilt risky.
Värre med något man tuggar på som genast löses upp i hela munnen och är svårt att bli av med...

Som LSD en dålig dag till exempel.

Langster
2023-05-02, 09:03

Så om du äter väldigt stark mat och känner: Oj detta var för starkt för min smak. Så räcker det att du spottar så är du av med det starka?

Eller om du blir pepparsprayad (vilket är samma sak), så spottar du lite/gnuggar lite i ögonen och sen är du good to go?

En tugga på den där björnen och det är nog rätt kört om den är så jävla stark som förpackningen vill få oss att tro.

MasterChief
2023-05-02, 10:28
Så om du äter väldigt stark mat och känner: Oj detta var för starkt för min smak. Så räcker det att du spottar så är du av med det starka?

Eller om du blir pepparsprayad (vilket är samma sak), så spottar du lite/gnuggar lite i ögonen och sen är du good to go?

En tugga på den där björnen och det är nog rätt kört om den är så jävla stark som förpackningen vill få oss att tro.

Den är injicerad med ett ämne som ligger på 9 miljoner i Scoville-skalan (vilket är sinnessjukt starkt). Fattar inte poängen med detta. Ungefär lika smart som att sätta en tändare under handflatan för att se hur varm eldlågan är. Eller varför inte hälla aceton i ögonen, lär svida fint. Eller kanske cyklar barbacka och hoppa av mot asfalten och låta den blästra huden. Kommer garanterat svida i veckor. Vill man ha det extra kul kan man ju hälla chilisås i såren. Eller varför inte dricka svavelsyra, varför stanna vid Kapsaicin (nervgiftet som skapar hettan)?

Lite trött på alla dessa bolag som marknadsför dessa produkter som Napalm! Satans fire! Burnt Anus! Töntigt är bara förnamnet.

Stark mat är gott, När det inte är gott är det bara idioti.

svag74
2023-05-02, 13:08

Jag menar att hela björnen har inte smälts i min mun på 10 sekunder, utan man kan spotta ut 99% av det starka.
Men om man tuggar en chilifrukt eller tar en sked av nån superstark sås, så är hela munnen full med det starka och det är svårare att ångra sitt val av mat!