Visa fullständig version : Vigselring i titan?
Jag har slarvat bort flera dyra guldringar (min vigselring) så nu tänkte jag ta ett billigare material. Titan är både lättare och hårdare, så man kan ta en rätt fet ring utan att den känns klumpig. Är det "B" att ta en sådan ring istället för en traditionell guldring? Silver är lite väl mjukt för min smak. Någon som har erfarenhet av titanringar, går de bra att träna med eller repas de lätt?
Jag har en förlovningsring i titan men med det sagt så har jag inte ringarna på fingrarna när jag tränar(min vigselring är ju i guld och den börjar för övrigt bli lite tajt).
bunkrulle
2023-03-04, 18:35
Jag och mitt ex hade titan. De funkade väl bra. Säga att de repar lätt. Men vi var gifta i knappt fyra år bara så jag vet inte ;)
Kralligare
2023-03-05, 20:47
Nu är guld svindyrt och jag tycker personligen inte att guldringar per automatik ska vara det givna valet vid förlovning/ giftermål. Även om kvinnan oftast vill ha lite extra bling så behöver ju inte mannen vräka på. En fet maskulin guldring kostar en bra slant och varför inte ta ett annat material? Jag känner flera kompisar (män) som slarvat bort sina ringar och det är jävligt sura pengar att köpa ny i guld. Ringen är bara symbolen för att man är tillsamman med någon och materialet i denna symbol är av underordnad betydelse. Tycker titaniumringar verkar perfekt. När jag gifte mig så valde vi helt olika typer av ringar, så man behöver absolut inte välja samma stil, färg, material osv.
Vem uppfattar skillnad om någon har silver, vitt guld eller titan? Är de så olika i utseende?
Illustrerade mannen
2023-03-06, 10:12
Kanske inte svar på "frågan", men min vigselring är i Tungsten! Fet, snygg och i princip omöjlig att repa!
Kanske inte svar på "frågan", men min vigselring är i Tungsten! Fet, snygg och i princip omöjlig att repa!
Bra tips, ska kolla på det med ..
Rikard Jansson
2023-03-08, 08:35
Hur slarvar man bort en vigselring?
Hur slarvar man bort en vigselring?
Det är lätt. Jag tar av mig min ring för att inte skada den vid träning, grovräfflade redskap gör annars ringen väldigt repig och ful. Man kan tappa den vid kalla bad när fingrarna "krymper", eller om man av annan anledning tar av sig ringen. Det finns många sätt att förlora sin ring, särskilt för en man. Fruntimmer brukar sällan ta av sig sina ringar. Jag har bara tappat min ring 1 gång :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.