Visa fullständig version : Är en karriärskvinna dejtingmaterial?
Svar nej.
8 röda flaggor att tänka på innan man dejtar eller ännu hellre inleder ett seriöst förhållande med en kvinna
1. Ensamstående mamma
2. Tatueringar, ju fler desto värre/färgat hår i någon onaturlig hårfärg
3. Feminist/feministika värderingar
4. Karriärskvinna
5. Uppväxt utan pappa/daddy issues.
6. Killkompisar
7. Fiskar efter bekräftelse på sociala medier, tar mycket selfies.
8. Haft många pojkvänner/sexuella kontakter.
bunkrulle
2023-03-03, 12:43
Jag skaffade katt istället.
Jag vill inte vakna upp en morgon och se att det står "carpe diem" och "love, live, laugh" på varenda jävla vägg i huset.
Carpe diem som dessutom är helt felanvänt av alla.
Mm, jag hörde på radion i morse att hela det här redpill tramsandet hade ökat på senaste.
Var väl bara en tidsfråga innan någon kände att de måste frälsa kollo.
Hej och välkommen nya användare, hoppas träningen går bra!
Baittråd av plastis 27363838e konto?
Lafayette
2023-03-03, 13:03
Nilz!
Baittråd av plastis 27363838e konto?
Kanske, men det låter inte som plastis, mer som att någon översatt en lista från Tate&CO
Men typ det här har väl ältats sedan Neil Strauss ,Jordan Peterson och hela Incelrörelsen var stor.
Mm, jag hörde på radion i morse att hela det här redpill tramsandet hade ökat på senaste.
Kunde inte bry mig mindre om redpill.
Försök förstå samhället, och gör bra val i livet, undvik problemkvinnor
Kunde inte bry mig mindre om redpill.
Försök förstå samhället, och gör bra val i livet, undvik problemkvinnor
Din omtänksamhet värmer, hoppas du och din icke karriärkvinna lever lyckliga och har många barn!
Å forumets vägnar tackar jag för din visdom!
Men typ det här har väl ältats sedan Neil Strauss ,Jordan Peterson och hela Incelrörelsen var stor.
Knappast Strauss, men Peterson kanske skulle hålla med om i alla fall en del, även om han kanske inte skulle säga det högt.
Jag tycker dessa röda flaggor i de flesta fall är för diffusa, du måste vara tydligare på detta aspieforum. Uppdatera listan är du snäll!
bunkrulle
2023-03-03, 13:22
Hey. Jag vill bara påpeka att jag distansierar mig från TS. Så om jag är menad som en av de du skriver om i ditt inlägg så har du fel.
Men man måste vara världsfrånvänd om man inte kan se vissa röda flags som rimliga
För mig som satsar på en tidig pension så är det en stor röd flagg att slänga bort pengar på tatueringar och hårfärg till exempel.
Och jag vill inte ha fler barn, vare sig egna eller bonusbarn. Och har ingen lust att dejta någon som sitter limmad vid mobilen och kollar social medier dagarna i ända.
Men man måste vara världsfrånvänd om man inte kan se vissa röda flags som rimliga
För mig som satsar på en tidig pension så är det en stor röd flagg att slänga bort pengar på tatueringar och hårfärg till exempel.
Och jag vill inte ha fler barn, vare sig egna eller bonusbarn. Och har ingen lust att dejta någon som sitter limmad vid mobilen och kollar social medier dagarna i ända.
Många som inte ser dessa, så väl värda att poängtera.
Bra att i alla fall du ser dem!
Incel-högern är precis lika patetisk som woke-vänstern.
Jag tycker dessa röda flaggor i de flesta fall är för diffusa
LOL, där fick du till det. :)
Håller med!
Att ha standards för att undvika skitförhållanden har inget med incels att göra.
Dom positiva egenskaperna en kvinna skall ha som man vill träffa, är det gröna flaggor? Startflaggor? Piratflaggor?
Kan du lista 8st gröna flaggor som folk skall leta efter?
bunkrulle
2023-03-03, 14:04
Dom positiva egenskaperna en kvinna skall ha som man vill träffa, är det gröna flaggor? Startflaggor? Piratflaggor?
1. Stora bröst
1. Stora TALANGER
Fixed that for you
bunkrulle
2023-03-03, 14:33
Fixed that for you
:laugh:
Perramja
2023-03-03, 14:56
Svar nej.
8 röda flaggor att tänka på innan man dejtar eller ännu hellre inleder ett seriöst förhållande med en kvinna om man är en incelhögergris
1. Ensamstående mamma
4. Karriärskvinna
6. Killkompisar
Rättat
Men det som utmärker incel-högern är just att de är patetiska, woke är även spritt språngande...:d
Svar nej.
8 röda flaggor att tänka på innan man dejtar eller ännu hellre inleder ett seriöst förhållande med en kvinna
1. Ensamstående mamma
Självklart ska man endast dejta eller inleda förhållande med mammor som redan är gifta eller i ett förhållande!
:hbang:
Rikard Jansson
2023-03-03, 16:07
Jag håller också med om listan, överlag är det vettigt. Men sen kan man alltid göra undantag. Mycket tatueringar om de är vettiga och välgjorda (dyra) t.ex. behöver inte vara en röd flagga. Det finns andra anledningar till undantag, det kan ju vara en ensamstående mamma pga änka t.ex.
Fredszky
2023-03-03, 16:19
"Karriärskvinna" behöver inte betyda något dåligt.
Listan är ju inte fel.
Precis. 👍
skyffelmördarn
2023-03-03, 17:15
undvik problemkvinnor
_7RMg9LKo5E
Håller med om hela listan förutom just karriärskvinnor. Ersätt med fitnesstjej istället så är listan komplett.
bunkrulle
2023-03-03, 18:06
Jag håller också med om listan, överlag är det vettigt. Men sen kan man alltid göra undantag. Mycket tatueringar om de är vettiga och välgjorda (dyra) t.ex. behöver inte vara en röd flagga. Det finns andra anledningar till undantag, det kan ju vara en ensamstående mamma pga änka t.ex.
Det är en röd flagg med många tatueringar, särskilt dyra sådana. Ty det innebär att de förmodligen inte har ett sparkapital eller framtidssparande.
Vilket också är en röd flagg för att ekonomin i helhet är sämre. Oddset på att en fulltatuerad människa har skulder är inte jättehögt.
Sen kan det också vara en röd flagg för riskbruk av alkohol och andra substanser.
Det låter som rena fördomar, men det är det av en anledning.
Rikard Jansson
2023-03-03, 18:09
Det är en röd flagg med många tatueringar, särskilt dyra sådana. Ty det innebär att de förmodligen inte har ett sparkapital eller framtidssparande.
Vilket också är en röd flagg för att ekonomin i helhet är sämre. Oddset på att en fulltatuerad människa har skulder är inte jättehögt.
Sen kan det också vara en röd flagg för riskbruk av alkohol och andra substanser.
Nja
Rikard Jansson
2023-03-03, 18:53
Carpe diem är bara två ord av ett citat.
"carpe diem, quam minimum credula postero means 'pluck the day, trusting as little as possible in the future'"
Vilket alltså betyder att man ska ta vara på dagen för att planera och förbereda sig inför framtiden. Alltså raka motsatsen till vad alla carpe diem-idioter tror att det betyder.
Av min erfarenhet så har tatueringsfantaster sällan pengar till något annat än slöseriutgifter, ännu mindre ett sparkapital.
Och de som har ett sparkapital och god ekonomi har inte många tatueringar.
Illuminati confirmed
Jag tror man är lite fel ute om man förväntar sig att ens framtida kvinna ska ha ett sparkapital.
bunkrulle
2023-03-03, 18:57
Jag tror man är lite fel ute om man förväntar sig att ens framtida kvinna ska ha ett sparkapital.
Skuldfri vore inte fel åtminstone.
Vadå 40+ och inte ha sparkapital? Varför inte?
Jag håller också med om listan, överlag är det vettigt. Men sen kan man alltid göra undantag.
Ja, en av dessa KAN vara acceptabelt, men generellt sett inte.
Det finns andra anledningar till undantag, det kan ju vara en ensamstående mamma pga änka t.ex.
Precis, det KAN vara en acceptabel orsak. Om mannen dött pga en arbetsolycka eller liknande.
"Karriärskvinna" behöver inte betyda något dåligt.
Generellt sett är det inte något positivt, en sådan har många manliga drag, tävlingsinriktad, prioriterar arbete framför familj osv. En tjej kan vara bra på att tävla, ha en karriär, men det det gör henne INTE till en bra mamma/och eller flickvän.
Ja, det är inget plus. Däremot skall hon INTE ha skulder.
Langster
2023-03-03, 20:54
Generellt sett är det inte något positivt, en sådan har många manliga drag, tävlingsinriktad, prioriterar arbete framför familj osv. En tjej kan vara bra på att tävla, ha en karriär, men det det gör henne INTE till en bra mamma/och eller flickvän.
Jag anser absolut inte att en karriärskvinna skulle vara något negativt, på något sätt.
Det finns gott om dåliga mammor och flickvänner på samhällets botten däremot.
Incels som anser att kvinnor inte ska göra karriär utgår från att de då inte är beroende av en man som ska försörja dem, vilket gör dem mindre lojala. Men på samhällets botten är man inte heller beroende av en man, eftersom samhället tar hand om en. Det ni söker är en kvinna som är ful och helt saknar självförtroende, detta bäddar för ett långt och troget förhållande. Börja leta där, det är er gröna flagga. Lycka till!
Skuldfri vore inte fel åtminstone.
En helt annan sak! :)
Jag anser absolut inte att en karriärskvinna skulle vara något negativt, på något sätt.
Det finns gott om dåliga mammor och flickvänner på samhällets botten däremot.
Ja, sök en ung kvinna, som inte legat runt, som är intresserad av att ta vara på och utveckla sin kvinnlighet. Laga mat, vara en god mor, och vara dig trogen. '
Incels som anser att kvinnor inte ska göra karriär utgår från att de då inte är beroende av en man som ska försörja dem, vilket gör dem mindre lojala.
Blanda inte in incels, har inget med detta att göra. Du har gått på den feministiska lögnen, att starka män, vill ha "starka kvinnor" (egentligen inget annat än manliga kvinnor med få eller inga kvinnliga egenskaper.) Män och kvinnor skall komplettera varandra, inte tävla MOT varandra.
Men på samhällets botten är man inte heller beroende av en man, eftersom samhället tar hand om en.
Jag har aldrig nämnt incels eller samhällets botten. Det får stå för dig, inget jag förespråkar eller tar i försvar.
Langster
2023-03-03, 21:28
Jag har aldrig nämnt incels eller samhällets botten. Det får stå för dig, inget jag förespråkar eller tar i försvar.
Du behöver inte nämna något, det är uppenbart.
Lafayette
2023-03-03, 21:35
Ska hon laga all mat åt dig och vara din husa?
Jag håller överlag med om den, men de absolut främsta röda flaggorna är om de är långt ut på vänsterkanten/woke, har ett bekräftelsebehov på sociala medier, och sist, men inte minst, ett stort sexuellt bagage/förhållanden. Alla dessa är dealbreakers för mig.
Ska hon laga all mat åt dig och vara din husa?
Ja hon lagar all mat, och tar ansvar för större delen av hushållet. Inget konstigt med det.
Jag håller överlag med om den, men de absolut främsta röda flaggorna är om de är långt ut på vänsterkanten/woke, har ett bekräftelsebehov på sociala medier, och sist, men inte minst, ett stort sexuellt bagage/förhållanden. Alla dessa är dealbreakers för mig.
Ja precis, de är alla STORA, röda flaggor!
Gift karriärskvinna med en man som tjänar tre gånger mer än en själv, är inte heller lämpliga att dejta. Talar av egen erfarenhet.
I princip motsatssen till de röda flaggorna, plus lite till.
1. Ung (naturligtvis inom rimliga gränser, och i relation till dig, men några år yngre än dig)
2. Redo att ta ansvar för, och utveckla sin kvinnlighet (kunna laga bra mat, intresse för att hålla rent och snyggt i hemmet osv).
3. Utveckla sin personlighet, vara givmild, omtänksam, tänka på dig och era barn.
4. Vara dig trogen, fokusera på familjen, eller framtida familjen.
5. Inte rest "jorden runt" med sina tjejkompisar
6. Inte genomgått några år av partyn, och killar
7. Haft en bra uppväxt, så skyddad som möjligt, fri från trauman osv.
8. Intresserad av att vara ett komplement i ditt liv, och i ert gemensamma liv, inte att du skall vara ett komplement i hennes.
David_wigren
2023-03-03, 23:45
I princip motsatssen till de röda flaggorna, plus lite till.
1. Ung (naturligtvis inom rimliga gränser, och i relation till dig, men några år yngre än dig)
2. Redo att ta ansvar för, och utveckla sin kvinnlighet (kunna laga bra mat, intresse för att hålla rent och snyggt i hemmet osv).
3. Utveckla sin personlighet, vara givmild, omtänksam, tänka på dig och era barn.
4. Vara dig trogen, fokusera på familjen, eller framtida familjen.
5. Inte rest "jorden runt" med sina tjejkompisar
6. Inte genomgått några år av partyn, och killar
7. Haft en bra uppväxt, så skyddad som möjligt, fri från trauman osv.
8. Intresserad av att vara ett komplement i ditt liv, och i ert gemensamma liv, inte att du skall vara ett komplement i hennes.
Är det inte bara enklare att köpa en robotdammsugare och en sexdocka? Det lär täcka in allt du söker hos en kvinna.
Gift karriärskvinna med en man som tjänar tre gånger mer än en själv, är inte heller lämpliga att dejta. Talar av egen erfarenhet.
Karriärskvinnor, och familj är ofta en dålig kombination.
Män som satsar på en karriär gynnas av detta på dejtingmarknaden. De får fler tjejer att välja mellan.
Och motsatsen för kvinnor. De gynnas inte av att ha en karriär, utan tvärtom, får svårare att träffa en partner, och när de väl träffar en, så löper de större risk för skilsmässor, bli ensamma osv.
Finns statistik på detta, i form av skilsmässor, fler partners osv.
Nej, inte fördomar, det är helt korrekt.
Stor röd flagga som skulle varit med på listan.
Röda flaggor för mig:
Vegan.
Vänster.
Lila hår.
Feminist.
Ohälsosam vikt.
Svennebanan.
Följer flocken.
Grammatiskt inkompetent (utan dyslexi).
Rikard Jansson
2023-03-04, 07:42
Ja hon lagar all mat, och tar ansvar för större delen av hushållet. Inget konstigt med det.
Hon behöver inte jobba då antar jag utan du står för den ekonomiska försörjningen?
bunkrulle
2023-03-04, 07:47
Hon behöver inte jobba då antar jag utan du står för den ekonomiska försörjningen?
Good bye, early retirement :(
Det viktiga är att ni verkligen tittar på hur föräldrar och syskon är, där har ni mycket av facit hur det kommer bli.
är du minsta syskonet, dejta inte ett äldsta syskonet. lägg dig på samma nivå som du själv.
Hur ter sig närmsta släkten kring alkohol och andra former av missbruk? dejta ingen som familjen inte skulle synka med din egen.
Korvmedmos
2023-03-04, 09:04
Jag vet inte om det är en försvarsmekanism att sålla ut typ 98 % av alla kvinnor så att man kan rättfärdiga sin singel/oskuldsstatus med att "ja men jag VÄLJER ju detta. Det finns ju INGEN som förtjänar MIG ju".
Jag tycker man komma ihåg vilka röda flaggor man har själv. Kan ta ett exempel på en bekant som är med ibland på fester och annat. Han brukar rätt ofta komma in på spår liknande denna tråd med mycket fokus på den moderna kvinnan där han bland annat tar upp dessa red flags likt mångas listor här inne.
Men det dumma är att han har minst lika många red flags han själv, bara att de kanske är motsatserna till de krav han har. Ex:
Krav 1. Hon ska helst vara oskuld, INTE legat med någon (men han kan ju nöja sig med KAAANSKE typ 2...). Men han själv är 20+ och oskuld?
Krav 2. Hon ska laga maten, gärna kunna sånna där husmorssysslor som att sticka, sy osv. Men han själv är väl så långt bort från händig man man kan bli och skulle inte ens klara av att byta däcken på hans bil, eller ens köra den för den delen för han har inte ens ett körkort. Så medan hon gör allt så sitter han och bidrar med.. att spela spel kanske?
Krav 3. Roligaste av allt - krav på att hon inte ska ha separerade föräldrar för det visar på att hon kommer lida av psykisk ohälsa. Han själv har separerade föräldrar och verkar ha ett urkasst förhållande till båda.
Men det är väl ok för honom, att inte själv ha krav men krav på andra. Jag menar inte att man inte ska ha krav eller att detta gäller alla er. MEN jag tycker man bör tänka på hur man själv ligger till i poängskalan. Vill man ha en med oskuldsstatus så kanske man själv ska ha motsatsen?. Vill man ha en kvinna med psykisk stabil hälsa? Ja men då kanske man själv inte ska sitta på youtube och internetforum hela dagarna och gnälla på världen och istället ta tag i saker och erövra lite som den man man är? Ska hon inte vara karriärkvinna eller ha ett högbetalt statusjobb? Ja men se till att du själv är en rik jävla chef för annars är du ju minst lika misslyckad som man.
bunkrulle
2023-03-04, 09:25
Jag vet inte om det är en försvarsmekanism att sålla ut typ 98 % av alla kvinnor så att man kan rättfärdiga sin singel/oskuldsstatus med att "ja men jag VÄLJER ju detta. Det finns ju INGEN som förtjänar MIG ju".
Jag tycker man komma ihåg vilka röda flaggor man har själv. Kan ta ett exempel på en bekant som är med ibland på fester och annat. Han brukar rätt ofta komma in på spår liknande denna tråd med mycket fokus på den moderna kvinnan där han bland annat tar upp dessa red flags likt mångas listor här inne.
Men det dumma är att han har minst lika många red flags han själv, bara att de kanske är motsatserna till de krav han har. Ex:
Krav 1. Hon ska helst vara oskuld, INTE legat med någon (men han kan ju nöja sig med KAAANSKE typ 2...). Men han själv är 20+ och oskuld?
Krav 2. Hon ska laga maten, gärna kunna sånna där husmorssysslor som att sticka, sy osv. Men han själv är väl så långt bort från händig man man kan bli och skulle inte ens klara av att byta däcken på hans bil, eller ens köra den för den delen för han har inte ens ett körkort. Så medan hon gör allt så sitter han och bidrar med.. att spela spel kanske?
Krav 3. Roligaste av allt - krav på att hon inte ska ha separerade föräldrar för det visar på att hon kommer lida av psykisk ohälsa. Han själv har separerade föräldrar och verkar ha ett urkasst förhållande till båda.
Men det är väl ok för honom, att inte själv ha krav men krav på andra. Jag menar inte att man inte ska ha krav eller att detta gäller alla er. MEN jag tycker man bör tänka på hur man själv ligger till i poängskalan. Vill man ha en med oskuldsstatus så kanske man själv ska ha motsatsen?. Vill man ha en kvinna med psykisk stabil hälsa? Ja men då kanske man själv inte ska sitta på youtube och internetforum hela dagarna och gnälla på världen och istället ta tag i saker och erövra lite som den man man är? Ska hon inte vara karriärkvinna eller ha ett högbetalt statusjobb? Ja men se till att du själv är en rik jävla chef för annars är du ju minst lika misslyckad som man.
Det viktiga är att ni verkligen tittar på hur föräldrar och syskon är, där har ni mycket av facit hur det kommer bli.
är du minsta syskonet, dejta inte ett äldsta syskonet. lägg dig på samma nivå som du själv.
Hur ter sig närmsta släkten kring alkohol och andra former av missbruk? dejta ingen som familjen inte skulle synka med din egen.
Hear, hear! På er båda.
Jag själv hade negativa tendenser förut både mentalt och i förhållandet till alkohol.
Ändrade kosten när jag tröttnade på att vara en jävla loser. Och nu ser jag så klart hur jag var förr ocg hur mina ex har varit och dett tecknen i efterhand gällande deras familjer och så vidare.
För att kunna få en toppentjej, så måste man vara en toppenkille. Och det innebär snygg, ekonomiskt välbärgad (eller åtminstone framstå som det) och trevligt utan att vara en cuck.
Men jag är inte i behov av ett förhållande just nu eftersom att de som står till buds är i familjeskapande ålder och jag vill inte ha mer familj.
Så jag pausar med dejtandet.
Rikard Jansson
2023-03-04, 09:55
Good bye, early retirement :(
Om båda ska jobba så är det ju orimligt att en ska sköta hushållet själv. Ska man vara konservativ, då får man vara konservativ. Mannen jobbar, har ansvar för huset, tomten och bilar, kvinnan sköter mat, tvätt, städning och barn. Om båda ska jobba så får också båda sköta hushållet, då det är den största övriga arbetsbördan.
bunkrulle
2023-03-04, 10:21
Om båda ska jobba så är det ju orimligt att en ska sköta hushållet själv. Ska man vara konservativ, då får man vara konservativ. Mannen jobbar, har ansvar för huset, tomten och bilar, kvinnan sköter mat, tvätt, städning och barn. Om båda ska jobba så får också båda sköta hushållet, då det är den största övriga arbetsbördan.
Mjo. Men jag vill ju inte ha en hemmafru heller och har inga problem med att dela på hushållssysslor. Jag gör ju allt själv nu...
Det ekonomiska ansvaret ligger på mig.
Hon kan jobba en del, inga problem, men det jag menar är att hon inte skall vara en karriärskvinna, inte låta jobbet få bli en central punkt i hennes liv. Då detta kommer gå ut över er relation, och framtida familj.
Denna tråd handlar om vilka egenskaper en kvinna skall ha för att öka chanserna för ett bra och stadigt förhållande.
Att vi män skall ta ansvar, det är en självklarhet. Du kan starta en ny tråd där det diskuteras.
I denna tråd sätter vi fokus på kvinnan, där vi som män kan ställa krav på kvinnan och där hon som individ har ett ansvar att bejaka, värdera, behålla och vårda sin kvinnlighet.
Mannen, du har tittat på för många högertokvideos på youtube...
Ja, hur hennes föräldrar och syskon är, kan vara bra indikationer, men inte en dealbreaker.
Har hört om den där syskonteorin, intressant, men har inte undersökt tillräckligt för att bilda mig en egentlig uppfattning om det dock.
Ja missbruk är en STOR varningflagga om det gäller kvinnan du skall dejta, och en indikation om det gäller en familjemedlem, men inte per automatik en dealbreaker, kan vara, men behöver inte vara.
Mjo. Men jag vill ju inte ha en hemmafru heller och har inga problem med att dela på hushållssysslor. Jag gör ju allt själv nu...
Som jag tidigare skrev, hon kan jobba, bara det att hon inte skall vara en karriärskvinna, då det kommer att vara en belastning för er framtida relation och för er framtida eventuella familj.
Rikard Jansson
2023-03-04, 11:36
Hon kan jobba en del, inga problem, men det jag menar är att hon inte skall vara en karriärskvinna, inte låta jobbet få bli en central punkt i hennes liv. Då detta kommer gå ut över er relation, och framtida familj.
Så hon ska jobba men också ha hand om hushållet?
Så någon som har en hemmafru?
Jag har.
Så hon ska jobba men också ha hand om hushållet?
Ja, hon kan jobba om hon själv vill, om hon orkar, men hennes fokus skall INTE ligga på JOBBET/KARRIÄREN, det skall vara att ta hand om hemmet, barnen, familjen.
Om du som man vill ta en del ansvar för hemmet, ingen big deal. Detta är inte svart på vitt.
Huvudtesen när det gäller just detta område, är att du inte skall dejta en kvinna som inte är intresserad av att vara kvinna, och bejaka sin femininet och hellre fokuserar på sin karriär.
Så någon som har en hemmafru?
Jag har.
Serverar hon Janssons frestelse och slår upp groggar när du super med polarna?
Varför är det "högertokvideos" för att man har dessa preferenserna? Det är väl inte konstigare än att många kvinnor vill ha en man som tjänar mycket, är >190 cm lång, "alpha" och har stor k*k? Dessa preferenserna är det okej att kvinnor öppet pratar om, men fan ta dig om en man delar med sig av sina. De flesta av de där punkterna håller i stort sett alla män jag känner med om, i synnerhet den sista. Det är ingen slump att oskyldighet och feminimitet har värderats högt genom historien. Det är f.ö. lite ironiskt att de flesta feministerna idag påstår sig avsky detta, och gärna hatar på vita män som har dem, men på samma gång så vurmar de för att vi tar in en kultur som lever efter just de mer naturliga könsrollerna, överlag är mot homosexualitet och i synnerhet kvinnlig promiskuitet.
trädgårdsmöbel
2023-03-04, 12:11
Inte dejtingmaterial? Förstår inte den logiken. Dejting behöver inte betyda bilda familj med eller ha sex med.
Om vi tänker oss en riktig rabiat woke feminist, hade det verkligen inte vart roligt att gå på dejt med en sådan? Det hade räckt med väldigt lite för att provocera fram en överreaktion. Tex. Bara säga: Jag gillar Trump, jag stödjer inte BLM, Det där med att identifiera sig som icke-binär är att vara störd i huvudet.
Hade jag vart singel hade jag gärna gått på dejt med någon jag har så lite gemensamt med som möjligt, det hade vart skitkul.
Varför är det "högertokvideos" för att man har dessa preferenserna? Det är väl inte konstigare än att många kvinnor vill ha en man som tjänar mycket, är >190 cm lång, "alpha" och har stor k*k? Dessa preferenserna är det okej att kvinnor öppet pratar om, men fan ta dig om en man delar med sig av sina.
Korrekt.
Det är ingen slump att oskyldighet och feminimitet har värderats högt genom historien.
Nej verkligen ingen slump
Och viktigt att komma ihåg, detta har alltså skett, INNAN internet, så avlägsna kulturer har inte kunna influera varandra.
Utan detta har skett I ALLA kulturer, i HELA världen, genom hela historien.
Ingen slump...
Titta på demografiutveckling/ nativitet för europer, sen kan du ta dig en funderare om detta kan ha korrelation med TS lista.
Korvmedmos
2023-03-04, 13:34
Varför är det "högertokvideos" för att man har dessa preferenserna? Det är väl inte konstigare än att många kvinnor vill ha en man som tjänar mycket, är >190 cm lång, "alpha" och har stor k*k? Dessa preferenserna är det okej att kvinnor öppet pratar om, men fan ta dig om en man delar med sig av sina. De flesta av de där punkterna håller i stort sett alla män jag känner med om, i synnerhet den sista. Det är ingen slump att oskyldighet och feminimitet har värderats högt genom historien. Det är f.ö. lite ironiskt att de flesta feministerna idag påstår sig avsky detta, och gärna hatar på vita män som har dem, men på samma gång så vurmar de för att vi tar in en kultur som lever efter just de mer naturliga könsrollerna, överlag är mot homosexualitet och i synnerhet kvinnlig promiskuitet.
För att många "högertokfolk" är bara motsatsen till "vänsterwokefolk", de har bara olika medier som har skapat deras syn på samhället. Högern är redpillträsket och vänstern är genustwitter-träsket, sedan har vi de mindre rabiata där emellan.
Det är väl inte konstigare än att många kvinnor vill ha en man som tjänar mycket, är >190 cm lång, "alpha" och har stor k*k?
Nej det är inte konstigare än kvinnor som ställer de krav du nämner. Men dessa kvinnor är också för de mesta ganska lågstatus själva och kommer förmodligen leva ensamma och bittra för att de aldrig får sin prins charming och det är ju bara deras egna fel - och likaså är det för snubbar som letar efter en oskuld ultrafeminim undergiven slavflicka med perfekta familjerelationer och som gärna har feta.. personligheter. Oddsen att landa det är nästintill 0 för den absoluta majoriteten.
Men jag upplever ändå inte att det finns gott om kvinnor med realistiska krav i det verkliga livet. Om man får skryta så anser att jag har landat en pangbrud både utseende- och personlighetsmässigt, och jag är varken rik, snygg eller storkukad, likaså för många av mina polare (förutom en storkukad jävel, fan ta han *grr27*). Om man utgår från hur sociala medier pratar kring ideal så förstår jag att man känner sig dödsdömd om man inte når upp till de sjuka kraven som framställs där av vissa. Men jag tycker ändå att majoriteten har sunda krav på sin partner, räcker med att man går ut och tar en titt på hur många mediokra snubbar som har, vad man i alla fall kan ana, schyssta brudar.
Korvmedmos
2023-03-04, 13:44
Korrekt.
Nej verkligen ingen slump
Och viktigt att komma ihåg, detta har alltså skett, INNAN internet, så avlägsna kulturer har inte kunna influera varandra.
Utan detta har skett I ALLA kulturer, i HELA världen, genom hela historien.
Ingen slump...
Klart det inte är någon slump. Men inte fan hade jag velat vara kvinna på den tiden, och vem hade det? Man skulle föda barn och hålla käft. Tycker du inte att man kan leva mer modernt och låta män som kvinnor leva som de vill, där vissa följer det traditionella och de som ogillar det gör någonting annat, typ knullar och knarkar. Tycker det är asskönt att inte behöva hävda mig och behöva slåss med andra snubbar som man behövde förr. Att inte behöva ha press att tjäna massa pengar konstant så att min hjälplösa fru kan få mat på bordet. Sen absolut kan det bli för fritt och liberalt med samhällsvärderingar och det är ju en helt annan diskussion. Men motsatsen är inte att leva som de gör i arabvärlden, för inte fan är de skitländerna något att eftersträva på något sätt.
För att många "högertokfolk" är bara motsatsen till "vänsterwokefolk", de har bara olika medier som har skapat deras syn på samhället. Högern är redpillträsket och vänstern är genustwitter-träsket, sedan har vi de mindre rabiata där emellan.
Nej det är inte konstigare än kvinnor som ställer de krav du nämner. Men dessa kvinnor är också för de mesta ganska lågstatus själva och kommer förmodligen leva ensamma och bittra för att de aldrig får sin prins charming och det är ju bara deras egna fel - och likaså är det för snubbar som letar efter en oskuld ultrafeminim undergiven slavflicka med perfekta familjerelationer och som gärna har feta.. personligheter. Oddsen att landa det är nästintill 0 för den absoluta majoriteten.
Men jag upplever ändå inte att det finns gott om kvinnor med realistiska krav i det verkliga livet. Om man får skryta så anser att jag har landat en pangbrud både utseende- och personlighetsmässigt, och jag är varken rik, snygg eller storkukad, likaså för många av mina polare (förutom en storkukad jävel, fan ta han *grr27*). Om man utgår från hur sociala medier pratar kring ideal så förstår jag att man känner sig dödsdömd om man inte når upp till de sjuka kraven som framställs där av vissa. Men jag tycker ändå att majoriteten har sunda krav på sin partner, räcker med att man går ut och tar en titt på hur många mediokra snubbar som har, vad man i alla fall kan ana, schyssta brudar.
Du missuppfattar tråden.
Tråden handlar om vilka varningssignaler man skall uppmärksamma för att optimera sina chanser för ett bra relation, och för i framtiden, eventuell familjebildning.
Klart det inte är någon slump. Men inte fan hade jag velat vara kvinna på den tiden, och vem hade det? Man skulle föda barn och hålla käft. Tycker du inte att man kan leva mer modernt och låta män som kvinnor leva som de vill, där vissa följer det traditionella och de som ogillar det gör någonting annat, typ knullar och knarkar. Tycker det är asskönt att inte behöva hävda mig och behöva slåss med andra snubbar som man behövde förr. Att inte behöva ha press att tjäna massa pengar konstant så att min hjälplösa fru kan få mat på bordet. Sen absolut kan det bli för fritt och liberalt med samhällsvärderingar och det är ju en helt annan diskussion. Men motsatsen är inte att leva som de gör i arabvärlden, för inte fan är de skitländerna något att eftersträva på något sätt.
Se mitt svar ovan
Tråden handlar om vilka varningssignaler man skall uppmärksamma för att optimera sina chanser för ett bra relation, och för i framtiden, eventuell familjebildning.
Håller bara med om punkt 2 och 7. Möjligen 8 också, om vi snackar sexmissbrukar-siffror.
Vad är nackdelen med att ha en partner med hög inkomst?
Inte dejtingmaterial? Förstår inte den logiken. Dejting behöver inte betyda bilda familj med eller ha sex med.
Man skall undvika drama, och negativitet/problem in i sitt liv.
Ju fler egenskaper kvinnan besitter av dessa röda flaggor, desto större är risken att just detta drabbar ditt liv.
Håller bara med om punkt 2 och 7. Möjligen 8 också, om vi snackar sexmissbrukar-siffror.
Vad är nackdelen med att ha en partner med hög inkomst?
Ett stort problem, bland många, är just det att de sannolikt är karriärskvinnor, med allt vad det innebär.
trädgårdsmöbel
2023-03-04, 21:07
Man skall undvika drama, och negativitet/problem in i sitt liv.
Ju fler egenskaper kvinnan besitter av dessa röda flaggor, desto större är risken att just detta drabbar ditt liv.
Drama och rabiata arga kvinnor är ett underskattat nöje här i livet. Jag vill propagera starkt för att om ni har chansen att gå ut med en rabiat extremfeminist på dejt så borde ni ta den. Jag tror detta kan bli ett minne för livet och något du kan skrocka åt i många år.
Tänk att få någon att pysa av ilska bara genom att säga varsågod lilla gumman när man drar ut en stol.
Perramja
2023-03-05, 09:43
Min sambo som jag har äran att ha delat livet med i snart 15 år är karriärskvinna ut i fingerspetsarna. Vi har två fantastiska barn. Hon tjänar 40 k i månaden (mer än mig) och är otroligt driven och pigg på livet. I tillägg är hon feminist och tror på jämlikhet. När vi träffades var hon ensamstående mamma så jag har fått en helt fantastisk bonusdotter på köpet. Hon har haft säkerligen minst tredubbelt så många sexuella kontakter som jag, so what? Just det ja, 70 % av hennes kompisar är killar, gör väl inget? Kort sagt vi lever vårat drömliv tillsammans och är ledsamt att det en gång måste ta slut.
Misstänker att män som följer en sådan lista som postas här antingen är religiöst funtade eller nedgaggade i gamla träiga könsroller eller helt enkelt saknar erfarenhet av kvinnor. Alternativt är personen sjuhelvetes osäker på sig själv och rädd att bli ägd av en kvinna :cool:
trädgårdsmöbel
2023-03-05, 09:56
Min fru var arbetslös och sjukskriven i många år och jag var the provider. Men nu tjänar hon 3 ggr så mycket som mig så jag har gått ner till 60% (för det mesta, nu har vi en period där jag nog är på 125 till 150% men det är beordrad övertid pga extrem situation och inget jag valt)
Jag bryr mig inte speciellt mycket om min partners arbetsliv och bakgrund så länge vår relation är bra.
Rikard Jansson
2023-03-05, 10:22
Mm, jag tycker man snurrar in sig lite när man har för starka åsikter om att kvinnor ska jobba eller inte. Ursprungskonceptet är vettigt men det går snabbt att modifiera det för att det ska passa ens unkna kvinnofientliga maktbehov där man har all kontroll över kvinnan som inte kan klara sig själv ekonomiskt, så att man kan behandla henne hur man vill. Har sett flera exempel på män som erbjuder sig att ta hand om kvinnan p.g.a. hur mycket pengar de har, och efter ett par år när de visar sig vara grisar så får kvinnan svårt att lämna för att hon har inga egna pengar, inget jobb, och har inte varit ute på marknaden på länge.
Sen ja, om man vill ha en familjekvinna så kanske man inte ska satsa på en stjärnadvokat eller kirurg, det fattar väl vem som helst.
I tillägg är hon feminist och tror på jämlikhet. När vi träffades var hon ensamstående mamma så jag har fått en helt fantastisk bonusdotter på köpet. Hon har haft säkerligen minst tredubbelt så många sexuella kontakter som jag, so what? Just det ja, 70 % av hennes kompisar är killar, gör väl inget?
Wow, du la då inte ribban högt! Men vissa kan väl leva med att ta resterna.
Jag gissar att det är bättre än den stora gruppen som har 0. Och som kommer att ha 0 en lång tid framöver.
eternallord
2023-03-05, 12:20
Känns som där är ett linjärt samband mellan hur många obskyra ”flaggor” man listar för potentiella partners och hur oattraktiv man är för det motsatta könet överlag.
Jag bryr mig inte speciellt mycket om min partners arbetsliv och bakgrund så länge vår relation är bra.
Är du kille och vill försöka undvika problem, bör man INNAN man dejtar eller väljer kvinna att dela livet med, känna till hennes bakgrund. Allt annat är vansinne.
Kvalitén på din relation bygger i stor utsträckning på hennes förflutna.
Jag gissar att det är bättre än den stora gruppen som har 0. Och som kommer att ha 0 en lång tid framöver.
Nej, att ha en kvinna som försvårar livet, och är en belastning för dig, är betydligt värre, än att vara ensam.
En annan sak är naturligtvis om kvinnan drabbas av sjukdom eller olycka när ni redan är tillsammans, då skall man naturligtvis ta hand om varandra.
Mm, jag tycker man snurrar in sig lite när man har för starka åsikter om att kvinnor ska jobba eller inte. Ursprungskonceptet är vettigt
Ja, låt oss ta det därifrån, och inte snurra till det och låta fantasin ta över.
Har sagt det många gånger i tråden, men säger det igen. Hon kan jobba om hon vill, men det skall inte vara en av det viktigaste prioriteringarna i hennes liv, det är det som menas med karriärskvinna.
trädgårdsmöbel
2023-03-05, 13:31
Alternativt är personen sjuhelvetes osäker på sig själv och rädd att bli ägd av en kvinna :cool:
Ah, det gamla gillar du inte att vara cuckold är du incel argumentet. Blivande klassiker.
bunkrulle
2023-03-05, 14:02
Ett stort problem, bland många, är just det att de sannolikt är karriärskvinnor, med allt vad det innebär.
Du har fortfarande inte svarat på frågan?
Vad innebär det att vara karriärskvinna? Och vad är det dåliga med att kvinnan tjänar mer än mannen?
Du har fortfarande inte svarat på frågan?
Vad innebär det att vara karriärskvinna? Och vad är det dåliga med att kvinnan tjänar mer än mannen?
Några uppenbara saker som man bör ta i beaktning är dels anledningen varför hon har hög lön, mycket sannolikt att hon är fokuserad på sitt jobb, vill klättra i karriären, det gör att hon kommer ha mindre fokus på hemmet, familjen, dig och barnen.
En annan aspekt är att kvinnor överlag har en tendens att vilja ha en partner som tjänar lika eller ännu hellre, mer än sig själva.
I motsats till män som inte har några problem med kvinnor som tjänar lika eller mindre än de själva. Kvinnor gifter sig uppåt. Detta gör att kvinnan i förhållandet där kvinnan tjänar mer än sin man, har en ÄNNU större tendens att vilja skilja sig.
I skilsmässor är det typ 80 procent av fallen kvinnan som väljer bort sin man än tvärtom.
Ah, det gamla gillar du inte att vara cuckold är du incel argumentet. Blivande klassiker.
Precis.
bunkrulle
2023-03-05, 19:49
Några uppenbara saker som man bör ta i beaktning är dels anledningen varför hon har hög lön, mycket sannolikt att hon är fokuserad på sitt jobb, vill klättra i karriären, det gör att hon kommer ha mindre fokus på hemmet, familjen, dig och barnen.
En annan aspekt är att kvinnor överlag har en tendens att vilja ha en partner som tjänar lika eller ännu hellre, mer än sig själva.
I motsats till män som inte har några problem med kvinnor som tjänar lika eller mindre än de själva. Kvinnor gifter sig uppåt. Detta gör att kvinnan i förhållandet där kvinnan tjänar mer än sin man, har en ÄNNU större tendens att vilja skilja sig.
I skilsmässor är det typ 80 procent av fallen kvinnan som väljer bort sin man än tvärtom.
Hon kan ju också en högre lön för att hon inte är en jävla loser och har valt att utbilda sig till ett välavlönat yrke
Perramja
2023-03-05, 23:21
Ja hon är ju dessvärre värdelös, men jag är mycket lycklig tillsammans med henne och så även hennes barn. Jag hoppas du också är lycklig:)
Ja, känns inte allt för dum denna lista, jämfört med vad brudar skulle svara
som inte är dejtbart för dom
1. Kort
2. Fattig
3. Ful
Lafayette
2023-03-06, 00:39
Varför startar man ett konto för enbart detta på ett träningsforum?
Hon kan ju också en högre lön för att hon inte är en jävla loser och har valt att utbilda sig till ett välavlönat yrke
En kvinna är ingen loser för att hon inte är högutbildad. De flesta män väljer inte en kvinna utifrån hennes utbildning. Inte heller samhället anser att en lågutbildad kvinna är en loser.
Intelligens, hög utbildning, hög lön, gynnar män när de skall hitta en partner.
Detsamma är tvärtom för kvinnor. Ju högre lön, högre utbildning, desto större risk att hon blir ensamstående.
Ja, känns inte allt för dum denna lista, jämfört med vad brudar skulle svara
som inte är dejtbart för dom
1. Kort
2. Fattig
3. Ful
Precis, och när tjejer har krav anses det som ett tecken på styrka och självständighet.
När män har krav anses det som patetiskt, svagt, och detta bara kan vara incels som har dessa krav.
bunkrulle
2023-03-06, 06:15
En kvinna är ingen loser för att hon inte är högutbildad. De flesta män väljer inte en kvinna utifrån hennes utbildning. Inte heller samhället anser att en lågutbildad kvinna är en loser.
Intelligens, hög utbildning, hög lön, gynnar män när de skall hitta en partner.
Detsamma är tvärtom för kvinnor. Ju högre lön, högre utbildning, desto större risk att hon blir ensamstående.
Det var mitt sätt att säga att du är en loaer
Perramja
2023-03-06, 07:17
Varför startar man ett konto för enbart detta på ett träningsforum?
Det här Var ett träningsforum, för 10 år sedan ;)
Det var mitt sätt att säga att du är en loaer
Se mitt svar ovan
Lafayette
2023-03-06, 15:04
Precis, och när tjejer har krav anses det som ett tecken på styrka och självständighet.
När män har krav anses det som patetiskt, svagt, och detta bara kan vara incels som har dessa krav.
Så bara vet man att du kommer direkt från Flashback och frossar i misogyna kommentarer med dina incel-polare.
Så bara vet man att du kommer direkt från Flashback och frossar i misogyna kommentarer med dina incel-polare.
Kan ju vara så men just den kommentaren du svarade på säger inget sådant.
Vi som är lite äldre kan ju säga att vissa fruntimmer skall man hålla sig undan även om kuken vill ha sitt.
trädgårdsmöbel
2023-03-06, 16:09
Misogyna män ligger i regel betydligt mer och med fler kvinnor än feministiska män (med undantag av kapten klänning-typer. Då blir feminismen inget hinder, tvärtom)
Så det är oärligt att uppmana incels att sluta vara misogyna för att ta sig ur sitt incelskap. Att inte vara misogyn kommer snarare cementera incelskapet.
Langster
2023-03-06, 17:17
Nja, du blandar nog ihop äpplen och päron nu. När en ful outbildad kvinna har orimliga krav ses det också som patetiskt, alternativt ingen bryr sig ens om vad hon tycker.
När en snygg kille som dessutom är läkare och jäkligt social har krav så ses han som sofistikerad.
- blanda inte ihop det med att en inceljävel sitter i mammas källare och gnäller, det är inte samma sak, de bör rikta in sig på den fula kvinnan första exemplet ovan.
Nja, du blandar nog ihop äpplen och päron nu. När en ful outbildad kvinna har orimliga krav ses det också som patetiskt, alternativt ingen bryr sig ens om vad hon tycker.
När en snygg kille som dessutom är läkare och jäkligt social har krav så ses han som sofistikerad.
- blanda inte ihop det med att en inceljävel sitter i mammas källare och gnäller, det är inte samma sak, de bör rikta in sig på den fula kvinnan första exemplet ovan.
De bortsållade kvinnorna kommer blanda rena rama fruktkompotten ändå.
Misogyna män ligger i regel betydligt mer och med fler kvinnor än feministiska män (med undantag av kapten klänning-typer. Då blir feminismen inget hinder, tvärtom)
Så det är oärligt att uppmana incels att sluta vara misogyna för att ta sig ur sitt incelskap. Att inte vara misogyn kommer snarare cementera incelskapet.
Stämmer titta på följande, tjejer blir desperata över snygga män trots att det rör sig om svin, pedofil och nazist i detta fall.
MSq54f2JT_U
.
En genomsnittlig snubbe har 1-2% matchrate på Tinder men en fet kvinna i klimakteriet får över 20%, en orsak är att män simpar som fan för mediokra kvinnor under deras nivå.
StarkaUlf
2023-03-06, 18:48
Visste ni att simpa är en riktigt ful fisk? Fick upp några såna när vi pimplade för typ 20 år sen. Usch :)
Visste ni att simpa är en riktigt ful fisk? Fick upp några såna när vi pimplade för typ 20 år sen. Usch :)Är det något annat nu?
Skickat från min ASUS_I006D via Tapatalk
Visste ni att simpa är en riktigt ful fisk? Fick upp några såna när vi pimplade för typ 20 år sen. Usch :)
Nani!?!
https://c1.staticflickr.com/5/4074/4811874705_9233b056dc_b.jpg
Lafayette
2023-03-06, 19:07
TS får väl testa att vara bad boy nazist och pedofil ett tag då och se om resultaten blir bättre
TS får väl testa att vara [...] pedofil ett tag då och se om resultaten blir bättre
100% av tjejerna ser upp till honom.:d
bunkrulle
2023-03-06, 20:09
Stämmer titta på följande, tjejer blir desperata över snygga män trots att det rör sig om svin, pedofil och nazist i detta fall.
MSq54f2JT_U
.
En genomsnittlig snubbe har 1-2% matchrate på Tinder men en fet kvinna i klimakteriet får över 20%, en orsak är att män simpar som fan för mediokra kvinnor under deras nivå.
Är det inte att kvinnor får matchningar för att de flesta männen blindsvajpar?
Så gjorde jag iallafall. Svajpade allt höger och tog bort alla matchningar i efterhand.
trädgårdsmöbel
2023-03-07, 01:02
[YT]MSqvå.
I rättvisans namn så är män inte bättre med sådant alls. Ta tre väldigt fysiskt attraktiva kvinnor varav en är hobbynekrofil, en är en mördare som rymt från rättspsyk och den tredje en demon från helvetet röd hy och horn som växer ur pannan så hade ändå horder av män viftat med penis och sagt "snälla välj mig".
Nej, jag pratar om samhället och västvärlden i stort. I media, litteratur, filmer, serier, är det så, inte vad en enskild individ tycker och tänker.
De bortsållade kvinnorna kommer blanda rena rama fruktkompotten ändå.
Ja så är det.
MasterChief
2023-03-07, 10:50
Vilken jävla tråd. Känns som jag lever på en annan planet.
Det är inte lätt att vara ful helt enkelt.
Är man det får man jobba på annat.
100% av tjejerna ser upp till honom.:d
haha, så är det tyvärr inte.
Men det är viktigt att ha lite koll på vilka egenskaper som är bra och dåliga när man väljer partner!
Vilken jävla tråd. Känns som jag lever på en annan planet.
Eh? Har inte det här ältats på forumet sedan Jesus gick i kortbyxor?
Lafayette
2023-03-07, 11:58
Det är inte lätt att vara ful helt enkelt.
Är man det får man jobba på annat.
https://previews.123rf.com/images/supernam/supernam1103/supernam110300483/9759817-man-with-money.jpg
MasterChief
2023-03-07, 12:03
Jo, men det motsäger väl inget av det jag sade?
Langster
2023-03-07, 12:03
Jo men innan Jesus fick sina kortbyxor så ältades inte detta. Tror du får svårt att hitta incel-trådar från innan 2010.
Jo men innan Jesus fick sina kortbyxor så ältades inte detta. Tror du får svårt att hitta incel-trådar från innan 2010.
Jesus kanske matchade sina kortbyxor med strumpor i sandalerna?
Bra att du tar ansvar för dina egna tillkortakommanden, det är få incels som gör.
Denna tråden handlar dock om vilka egenskaper som är bra, respektive dåliga för att öka oddsen för ett bra förhållande med en kvinna.
Langster
2023-03-07, 12:15
Bra att du tar ansvar för dina egna tillkortakommanden, det är få incels som gör.
Denna tråden handlar dock om vilka egenskaper som är bra, respektive dåliga för att öka oddsen för ett bra förhållande med en kvinna.
Ok ok…
Om vi vänder på det då?
Vilka egenskaper hos en man är bra respektive dåliga för ett lyckat förhållande med en kvinna? Vad bör en kvinna leta efter hos en man, vilka är röda flaggor hon bör se upp med?
Vilka av dessa egenskaper besitter du?
Fredszky
2023-03-07, 12:16
2010. Ungefär alltså när nätdejtingen slog igenom och kvinnor plötsligt fick super-egoboost av outgrundlig anledning.
Langster
2023-03-07, 12:42
2010. Ungefär alltså när nätdejtingen slog igenom och kvinnor plötsligt fick super-egoboost av outgrundlig anledning.
Jag tycker att kvinnor - och med ”kvinnor” menar du kvinnor du är attraherad av och därmed troligen sådana som attraherar många män - alltid haft en super-egoboost.
De kvinnor som du inte är attraherad av märker du troligen knappt att de existerar, åtminstone de utanför din familj och ditt jobb. Har dessa kvinnor verkligen super-egoboost? Hmm, jag är inte så himla säker på det.
Det är klart, de behöver inte göra sig till för att fånga en man heller, eftersom de kan försörja sig själva/leva på soc. Men detta hände långt innan 2010.
Jag tror tidslinjen snarare ser ut något så här:
2000 - de flesta har råd att skaffa hemdator och internet slår igenom.
2004 - World of Warcraft lanseras
2010 - många unga män har spelat bort hela sin ungdom på onlinespel och har noll sociala färdigheter.
Langster
2023-03-07, 12:43
Jesus kanske matchade sina kortbyxor med strumpor i sandalerna?
Som man bör.
Jag tycker att kvinnor - och med ”kvinnor” menar du kvinnor du är attraherad av och därmed troligen sådana som attraherar många män - alltid haft en super-egoboost.
De kvinnor som du inte är attraherad av märker du troligen knappt att de existerar, åtminstone de utanför din familj och ditt jobb. Har dessa kvinnor verkligen super-egoboost? Hmm, jag är inte så himla säker på det.
Det är klart, de behöver inte göra sig till för att fånga en man heller, eftersom de kan försörja sig själva/leva på soc.
Vi har ju faktiskt statistik för det från den tiden dejting apparna lämnade ut siffror. Det har blivit vanligt att just unga kvinnor överskattar sin status genom just uppmärksamhet från randos på nätet.
Men du har även rätt om problem för män.
Är man 35+ så har man nog missat det hela. Du sticker ut extremt mycket som socialt kompetent man på Universiteten.
Rikard Jansson
2023-03-07, 13:12
Ok ok…
Om vi vänder på det då?
Vilka egenskaper hos en man är bra respektive dåliga för ett lyckat förhållande med en kvinna? Vad bör en kvinna leta efter hos en man, vilka är röda flaggor hon bör se upp med?
Vilka av dessa egenskaper besitter du?
Jag besitter såklart inga av dessa egenskaper men några motsvarande röda flaggor av olika kategorier hos killar är;
Har växt upp utan någon mamma
Har inga manliga vänner
Har på sig en offerkofta/är narcissistisk/misogyn (se incels, men även machiavelliska psychos)
Har blivit sjukt curlad på alla sätt och vis av sin mamma, även upp i 20årsåldern. (Se många av generationen 90-95)
Klagar på att livet är orättvist
Lever i en sits de inte är nöjda med men gör inget åt det
Startar trådar på internet där man diskuterar kvinnors röda flaggor
MasterChief
2023-03-07, 13:27
Jag besitter såklart inga av dessa egenskaper men några motsvarande röda flaggor av olika kategorier hos killar är;
Har växt upp utan någon mamma
Har inga manliga vänner
Har på sig en offerkofta/är narcissistisk/misogyn (se incels, men även machiavelliska psychos)
Har blivit sjukt curlad på alla sätt och vis av sin mamma, även upp i 20årsåldern. (Se många av generationen 90-95)
Klagar på att livet är orättvist
Lever i en sits de inte är nöjda med men gör inget åt det
Startar trådar på internet där man diskuterar kvinnors röda flaggor
De brukar även ha en övertro om sin egen förträfflighet och intelligens.
Fredszky
2023-03-07, 14:09
Det är klart, de behöver inte göra sig till för att fånga en man heller, eftersom de kan försörja sig själva/leva på soc. Men detta hände långt innan 2010.
2010 - många unga män har spelat bort hela sin ungdom på onlinespel och har noll sociala färdigheter.
Vi har väldigt olika erfarenheter av kvinnor verkar det som.
Jag har har dejtat ett par hundra kvinnor över kanske 25 år, för mig är skillnaden på kvinnors egon astronomisk före respektive efter nätdejting slog igenom.
Undrar hur västvärldens födelsetal kommer att se ut om ett tag.
Antingen gå mot noll, eller så kommer det bara ploppas ut massa mini chads. Samtliga svenska nyfödda delar på samma 100 tal superchadpappor spritt på 3 miljoner egoboostade mammor :P
Langster
2023-03-07, 14:18
Vi har väldigt olika erfarenheter av kvinnor verkar det som.
Jag har har dejtat ett par hundra kvinnor över kanske 25 år, för mig är skillnaden på kvinnors egon astronomisk före respektive efter nätdejting slog igenom.
Följdfrågorna blir då:
A. Hur många kvinnor som du initialt inte fann attraktiva dejtade du? (Jag menar inte att du bör dejta kvinnor som du inte tycker är attraktiva, jag menar bara att ”alla kvinnor är super-egoboostade” kanske inte är ett objektivt påstående)
B. De kvinnor du ansåg super-egoboostade kanske helt enkelt inte fann dig särskilt intressant? Oavsett super-egoboost eller ej?
trädgårdsmöbel
2023-03-07, 14:48
Personligen känner jag inte någon brudmagnet som inte samtidigt är jäkligt misogyn, antingen öppet eller i smyg så unga män idag, om syftet är att få ligga mer behöver lära sig bli mer misogyna, inte mindre.
Fredszky
2023-03-07, 15:15
Följdfrågorna blir då:
A. Hur många kvinnor som du initialt inte fann attraktiva dejtade du? (Jag menar inte att du bör dejta kvinnor som du inte tycker är attraktiva, jag menar bara att ”alla kvinnor är super-egoboostade” kanske inte är ett objektivt påstående)
B. De kvinnor du ansåg super-egoboostade kanske helt enkelt inte fann dig särskilt intressant? Oavsett super-egoboost eller ej?
A)
Jag "dejtade" alla möjliga. De som inte var flickvänsmaterial fick i alla fall följa med hem. En av tio kanske var flickvänsmaterial. Nioochenhalv av tio dög till annat.
B)
Förut var det lätt att dejta tjejer i samma liga eller över. På senare år är det en klar raritet. Jätteskillnad. Och jag ser rätt likadan ut som för 20 år sen, klart jag åldrats men det har de kvinnorna jag dejtat också.
trädgårdsmöbel
2023-03-07, 23:28
Jag har lite spin-off ideer till trådar baserat på denna om karriärkvinnor.
Så om de byts ut mot seriemördarkvinnor har vi en tråd. Narkoman en till. Sedan historiskt om man hämtar hem en med tidsmaskin jägar/samlar stenålderskvinna, babylonisk sköka (räddad från precis innan Gud surade till på dem) och ung Engelsk adelsdam från 1785.
bunkrulle
2023-03-08, 11:18
Jag har lite spin-off ideer till trådar baserat på denna om karriärkvinnor.
Så om de byts ut mot seriemördarkvinnor har vi en tråd. Narkoman en till. Sedan historiskt om man hämtar hem en med tidsmaskin jägar/samlar stenålderskvinna, babylonisk sköka (räddad från precis innan Gud surade till på dem) och ung Engelsk adelsdam från 1785.
Jag tror att allmännyttans bästa är en kvinna från stenåldern. Så nära vårt ursprung som möjligt.
sköka (räddad från precis innan Gud surade till på dem)
Behövs ingen tidsmaskin för att få fatt i en sådan.
Langster
2023-03-08, 12:43
Jag tror att allmännyttans bästa är en kvinna från stenåldern. Så nära vårt ursprung som möjligt.
Varför inte en chimpans rakt av bara?
Mass-Tech
2023-03-08, 14:03
Varför inte en chimpans rakt av bara?
Tar väl för långtid att lära den hur spisen och tvättmaskinen fungerar.
BelowAverage
2023-03-08, 14:21
1. Ensamstående mamma
Nej tack.
Bryr mig inte speciellt. Ser det som en onödig utgift, men det tycker jag om en massa smink och kläder också. Och de flesta kvinnor verka tycka det om speldatorer. Sålänge man står för sina egna ekonomiska utspel är det rätt oväsentligt för min del.
Behandlar hon mig med samma respekt hon själv förväntar sig, samt går att diskutera med, så är det ok. Annars, nej tack.
4. Karriärskvinna
Jag är ju inte någon karriärsman öht, lika barn leka bäst. Det + vetskapen om hur mycket vanligare skilsmässor blir när mannen tjänar mindre.
Nej tack.
Uppväxten utan pappa bryr jag mig inte om ifall hon verkar sund i.o.
Daddy issues vet jag inte riktigt vad man menar. Saker som manipulativ / väldigt osäker / stort konstant bekräftelsebehov -> nej tack. Om hon är normalstörd dvs inte alltför knäpp, som jag själv, så är det ok.
6. Killkompisar
Det skulle ju kunna innebära att hon har grabbigare intressen, lättare att hitta killar som gillar äventyrligare friluftsliv och såklart datorspel, i min erfarenhet. Bryr mig inte.
Nej tack.
Nu är jag ju 31, och tänker jag mig en tjej i samma ålder ryms det ju rimligtvis fler pojkvänner än när vi var 20.
Massvis av förhållanden där det alltid bara var killarna som var dumma enl. henne är en dealbreaker, samt att ha legat runt besinninglöst, det gjorde inte jag heller, då har vi nog rätt olika syn på sex och relationer.
F.ö svårt för det här tankeexperimentet att trolla hit kvinnor från X århundrade eller andra länder. Visst har vi en socialisering och kulturella värderingar vi lärt oss, men jag tror väldigt mycket är aktuell kultur och valmöjligheter. Dvs tar man hit en kvinna, eller man för den delen, från en annan tidsera är jag inte övertygad om att de skulle hålla kvar de värderingarna istället för att bara smälta in i dagens samhälle.
MuWJeLwM_jc
Lägger in den här.
MuWJeLwM_jc
Lägger in den här.
Hemskt :(
Vi har ju faktiskt statistik för det från den tiden dejting apparna lämnade ut siffror. Det har blivit vanligt att just unga kvinnor överskattar sin status genom just uppmärksamhet från randos på nätet.
Ja precis, och i synnerhet narcisistiska kvinnor har tillgång till verktyg de tidigare inte haft, just sociala medier.
Angående punkt 2 när det gäller varningsflaggor, så ser jag en del missförstånd omrking detta med tatueringar och skrikande onaturliga hårfärger.
Jag personligen tycker det är väldigt fult med tatuerade kvinnor, MEN, anledningen varför de är röda flaggor är främst följande:
Kvinnor som tatuerar sig signalerar daddy issues/trauman/psykologiska problem, ju fler, dessvärre.
En tatuering behöver nödvändigtvis inte betyda något stort, men i takt med att de ökar, så ökar sannolikheten att något är galet.
Vad gäller skrikande hårfärger är det samma sak, eller kanske ännu starkare signal att något är fel. typ bipolär/narcissist osv.
Det signalerar psykiska problem.
Inte 100% garanti, men absolut en varningsflagga väl värd att beakta.
Nej tack.
Bryr mig inte speciellt. Ser det som en onödig utgift, men det tycker jag om en massa smink och kläder också. Och de flesta kvinnor verka tycka det om speldatorer. Sålänge man står för sina egna ekonomiska utspel är det rätt oväsentligt för min del.
Behandlar hon mig med samma respekt hon själv förväntar sig, samt går att diskutera med, så är det ok. Annars, nej tack.
Jag är ju inte någon karriärsman öht, lika barn leka bäst. Det + vetskapen om hur mycket vanligare skilsmässor blir när mannen tjänar mindre.
Nej tack.
Uppväxten utan pappa bryr jag mig inte om ifall hon verkar sund i.o.
Daddy issues vet jag inte riktigt vad man menar. Saker som manipulativ / väldigt osäker / stort konstant bekräftelsebehov -> nej tack. Om hon är normalstörd dvs inte alltför knäpp, som jag själv, så är det ok.
Det skulle ju kunna innebära att hon har grabbigare intressen, lättare att hitta killar som gillar äventyrligare friluftsliv och såklart datorspel, i min erfarenhet. Bryr mig inte.
Nej tack.
Nu är jag ju 31, och tänker jag mig en tjej i samma ålder ryms det ju rimligtvis fler pojkvänner än när vi var 20.
Massvis av förhållanden där det alltid bara var killarna som var dumma enl. henne är en dealbreaker, samt att ha legat runt besinninglöst, det gjorde inte jag heller, då har vi nog rätt olika syn på sex och relationer.
F.ö svårt för det här tankeexperimentet att trolla hit kvinnor från X århundrade eller andra länder. Visst har vi en socialisering och kulturella värderingar vi lärt oss, men jag tror väldigt mycket är aktuell kultur och valmöjligheter. Dvs tar man hit en kvinna, eller man för den delen, från en annan tidsera är jag inte övertygad om att de skulle hålla kvar de värderingarna istället för att bara smälta in i dagens samhälle.
Precis massvis med förhållanden där det bara är "killens fel", är en del breaker.
För övrigt är även massvis med förhållande en dealbreaker.
En tjej som har ett förhållande med dig skall inte ha något behov av att hänga med andra killar, i synnerhet inte på tu man hand.
Då är det något som är galet.
Angående punkt 2 när det gäller varningsflaggor, så ser jag en del missförstånd omrking detta med tatueringar och skrikande onaturliga hårfärger.
Jag personligen tycker det är väldigt fult med tatuerade kvinnor, MEN, anledningen varför de är röda flaggor är främst följande:
Kvinnor som tatuerar sig signalerar daddy issues/trauman/psykologiska problem, ju fler, dessvärre.
En tatuering behöver nödvändigtvis inte betyda något stort, men i takt med att de ökar, så ökar sannolikheten att något är galet.
Vad gäller skrikande hårfärger är det samma sak, eller kanske ännu starkare signal att något är fel. typ bipolär/narcissist osv.
Det signalerar psykiska problem.
Inte 100% garanti, men absolut en varningsflagga väl värd att beakta.
Men du anser inte att din besatthet kring red flags är en ännu fetare redflag än något du nämner?
A)
Jag "dejtade" alla möjliga. De som inte var flickvänsmaterial fick i alla fall följa med hem. En av tio kanske var flickvänsmaterial. Nioochenhalv av tio dög till annat.
B)
Förut var det lätt att dejta tjejer i samma liga eller över. På senare år är det en klar raritet. Jätteskillnad. Och jag ser rätt likadan ut som för 20 år sen, klart jag åldrats men det har de kvinnorna jag dejtat också.
Ja, så är det.
Jag tror de flesta killar här på forumet, har MYCKET begränsad erfarenhet av kvinnor och därför också är vana att inte ha några krav på dem.
Jag tror de flesta killar här på forumet, har MYCKET begränsad erfarenhet av kvinnor och därför också är vana att inte ha några krav på dem.
Vilken erfarenhet är det som gäller då? Kristallbröllop, silverbröllop?;)
Langster
2023-03-10, 14:25
Ja, så är det.
Personligen är jag i ett fast förhållande sen mer än 15 år.
Något som enligt denna tråd torde vara mer positivt än att ha dejtat 100-tals tjejer de senaste 25 åren?
Hur får du ihop att ha stor erfarenhet av olika kvinnor med att veta vad som krävs av dem och av mannen för ett fungerande långvarigt förhållande? Det tyder snarare på motsatsen - och på att mannen i fråga faktiskt är en del av ”problemet” som beskrivs i den här diskussionen.
Men det är klart, har man varken erfarenhet av långa förhållanden eller av ”dejtande” så är det svårt att dra några logiska slutsatser. Då kommer man fram till röda flaggor och diverse tankemönster i tafatta försök att förklara de egna tillkortakommandena.
Ja, så är det.
Och du som har vart medlem i mindre än 2 veckor är så klart en expert på kollos demografi :d
lördagsgrogg
2023-03-10, 15:57
Ja precis, och i synnerhet narcisistiska kvinnor har tillgång till verktyg de tidigare inte haft, just sociala medier.
Utnyttjar dom inte enligt den fria viljan bara dom möjligheter dom har?
Om det visar sig att dom har fel så visar det sig väl i rent darwinistisk anda.
Jag gillar väl en god diskussion mer än dom flesta men i detta fallet verkar den inte leda någonvart.
Pressar man människor som du brukar det bara leda till att man inser att du vill att kvinnor ska göra som du önskar. Och det kommer ju inte att hända så det blir bara löjligt.
Om du bara vill påverka och poängtera att beteendet är felaktigt och missgynnar dom själva har jag inga problem med detta. Men det är ju så självkart att ingen bryr sig. Alkohol är inte bra, fetma är inte bra, rökning är inte bra. Vissa saker vet alla men gör ändå, välkommen till mänskligheten.
Men du argumenterar inte som så, utan från en redan fastställd norm som du inte viker en tum ifrån.
trädgårdsmöbel
2023-03-10, 16:12
Ja, så är det.
Många av killarna här är fullvuxna män eller rentav som mig: gamla gubbar. Oavsett erfarenhet eller brist på erfarenhet vad gäller kvinnor så blir det ett teoretiskt ämne om en yngre demografi av män.
Mer aktuella frågor vad gäller oss och kvinnor är hur får man penisen att stå ordentligt mer än en gång om dagen utan sildenafil? Hur har man samlag utan att få ont i ryggen efteråt? Hur skall man lyckas runka i fred med barn och fru i en trerumslägenhet?
Personligen är jag i ett fast förhållande sen mer än 15 år.
Något som enligt denna tråd torde vara mer positivt än att ha dejtat 100-tals tjejer de senaste 25 åren?
Hur får du ihop att ha stor erfarenhet av olika kvinnor med att veta vad som krävs av dem och av mannen för ett fungerande långvarigt förhållande? Det tyder snarare på motsatsen - och på att mannen i fråga faktiskt är en del av ”problemet” som beskrivs i den här diskussionen.
Men det är klart, har man varken erfarenhet av långa förhållanden eller av ”dejtande” så är det svårt att dra några logiska slutsatser. Då kommer man fram till röda flaggor och diverse tankemönster i tafatta försök att förklara de egna tillkortakommandena.
Har själv lekt runt i unga år, med många kvinnor, men har precis som du, långt stadigt förhållande sedan många år tillbaka.
Har rört mig i kretsar där det dejtats väldigt mycket och har observerat hur tendenser och trender har förändrats över tid.
Ja, du har helt rätt, jag förespråkar monogama, långvariga förhållanden.
Vilken erfarenhet är det som gäller då? Kristallbröllop, silverbröllop?;)
haha, nja, inte ännu.
Lafayette
2023-03-10, 16:19
Har själv lekt runt i unga år, med många kvinnor, men har precis som du, långt stadigt förhållande sedan många år tillbaka.
Nu ljuger du.
Utnyttjar dom inte enligt den fria viljan bara dom möjligheter dom har?
Om det visar sig att dom har fel så visar det sig väl i rent darwinistisk anda.
Jag gillar väl en god diskussion mer än dom flesta men i detta fallet verkar den inte leda någonvart.
Pressar man människor som du brukar det bara leda till att man inser att du vill att kvinnor ska göra som du önskar. Och det kommer ju inte att hända så det blir bara löjligt.
Om du bara vill påverka och poängtera att beteendet är felaktigt och missgynnar dom själva har jag inga problem med detta. Men det är ju så självkart att ingen bryr sig. Alkohol är inte bra, fetma är inte bra, rökning är inte bra. Vissa saker vet alla men gör ändå, välkommen till mänskligheten.
Men du argumenterar inte som så, utan från en redan fastställd norm som du inte viker en tum ifrån.
Ingen som pressar någon att göra något,
Ja självklart utnyttjar dem de verktyg som står till dess förfogande. Har man ett stort bekräftelsebehov så visar det sig tydligt genom sociala medier, något som var mindre tydligt förr i tiden.
Jo jag kan vika från mina åsikter om man kommer med bra argument som motbevisar de punkter jag har.
Hittills lyser dem med sin frånvaro.
Man vill ha en söt, trevlig, lättsam tjej som inte pratar för mycket, Det funkar för mig.
Min lön är högre än siffrorna som finns mitt hus har inget tak ingen dörr inga väggar och inga vägar leder dit
Lafayette
2023-03-11, 16:05
Min lön är högre än siffrorna som finns mitt hus har inget tak ingen dörr inga väggar och inga vägar leder dit
Amen
Tänk när jag skickar in mitt cv
kärlek är ett ögonblick
bunkrulle
2023-04-11, 15:12
En annan red flag. Kvinnor på Tinder som laddar upp screenshots på bilder från Snapchat istället för att spara bilderna och sedan ladda upp dom
Förstår ni vad jag menar?
Lafayette
2023-04-11, 15:29
Tror det men är det att de använder snapchat som är varningsflaggen menar du
bunkrulle
2023-04-11, 15:35
Tror det men är det att de använder snapchat som är varningsflaggen menar du
Nja. Mer att de är så jävla dumma i huvudet att de inte vet hur man sparar bilden. Istället laddar de upp en bild med hela redigeringsmenyfältet synligt.
Lafayette
2023-04-11, 15:42
Aha
bunkrulle
2023-04-11, 15:59
Det korrealerar väldigt ofta med såna som inte ens orkar gå upp ur soffan för att ta selfies. Knappt ens sätta sig upp
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.