Visa fullständig version : Rismjöl, recept?
Hej
Jag ligger lite lågt på kolhydrater så tänkte ta 1dl inför passen,jag köpte hem en påse risenta rismjöl.
Försökte värma,röra , värma men det blev bara skit, klumpigt och oätbart,,,,
Nån som får till rismjöl?
eller måste man köpa cream of rice?
StarkaUlf
2023-02-18, 08:58
Hej
Jag ligger lite lågt på kolhydrater så tänkte ta 1dl inför passen,jag köpte hem en påse risenta rismjöl.
Försökte värma,röra , värma men det blev bara skit, klumpigt och oätbart,,,,
Nån som får till rismjöl?
eller måste man köpa cream of rice?
Rismjöl används väl som ersättning till vetemjöl och har liknande egenskaper. Till bröd, bakning, pannkakor och att reda såser med t.ex. Förtjockande egenskaper.
Vill du göra något som liknar risgrynsgröt/risifrutti så måste du nog köpa t.ex grötris och tillaga det med mjölk.
ok, då är jag ej kass som kock ...
vad tar ni för att kolhydrat ladda?
exevision
2023-02-18, 18:18
vad tar ni för att kolhydrat ladda?
499 SEK inklusive moms.
Menar du just före passet? Inget. Möjligen en liten chokladbit eller en liten bulle/snitt.
skyffelmördarn
2023-02-18, 18:29
Kan du inte prova mannagryn istället? Är väl samma som rismjöl fast med vete istället. Ris är inget du ska satsa på att få i dig för mycket av oavsett.
nä, testade för dom säljer cream of rice... och tänkte snåla,, smålänning!
Äh, skärp er. Mannagryn? Risgryn? Pffft, senaste trenden bland svenska byggare är rismjöl, kom in i matchen nu.
TS: Blanda 2 dl vatten till 50 g rismjöl och rör om i en skål, du får nog blanda lite pulver i taget så det inte klumpar sig. Sen värmer du 30 sekunder , rör om, repeat till värme och konsistens är enligt önskemål.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.