Visa fullständig version : Sport är tråkigt
Lafayette
2023-01-25, 23:20
Sport är något av det tråkigaste som finns på denna jord. Jag började fundera på det när det var några idrottsmän med i skavlan, och jag blev så uttråkad så jag smällde av. Jag har försökt lite att titta på basket, var på en match en gång med riktigt bra tryck, snygga cheerleaders och tänkte nu blir det åka av. Men sen efter en kvart när matchen började det krypa i kroppen av tristess.
Fotboll är värst, karlar som joggar i 90 minuter. Hua.
Jag anser därför att vi bör förbjuda sport.
Sport är ett uttryck för mannens evolutinonära instinkter att imponera på kvinnor.
Det är därför kvinnor är så mycket sämre på det än män, de krävs noll ansträngning för dom att ligga.
Alltså är män som tittar på sport betahanar, hur många chads tittar på idrott liksom, endast mma och strongman är ok.
King Grub
2023-01-26, 06:30
Glöm inte sumobrottning.
MasterChief
2023-01-26, 07:35
Sport är överlag väldigt trist och idrottsmän- och kvinnor är överhypade och överbetalda. Det finns ju dock tillfällen när det blir spännande, till och med fotboll. Men oftast är det 99,9% transportsträcka och otroligt trist.
Reaktionerna hos gemene man vid idrottsframgångar är ju oftast helt hysteriska och utan proportioner. De blir ju fan gladare än de som vann. Det kommer jag aldrig fatta. Och när det blir ett oändligt hyllande då någon jeppe lyckas med något så banalt som att hoppa över en ribba. Eller min släkting som är bajenfans ända ner på DNA-nivå och tatuerar kroppen med bajenmärken och alltid har bajenkläder och åker på varenda match. Han sitter till och med och kollar på deras träningar. För övrigt är han helt normal. Det kan jag heller inte begripa.
Jag är dock fascinerad av snooker och det händer att jag fastnar i TdF. Den första eftersom det är en så ofattbar precision kopplad till strategi och det andra för att jag cyklat själv så mycket. Men jag tittar med samma engagemang som jag glor på random TV-serie.
Men eftersom sport är så stort så är det kanske jag som är onormal. Och alla jag känner tycker jag är konstig eftersom jag kan ägna en halv natt i en buske i skogen för att få en bra bild på en fågel.
Rikard Jansson
2023-01-26, 07:39
Är ju kul att kolla på när är folk man känner eller tränar med. Att se klubbkamrater tävla i armbrytning t.ex. är spännande. Givetvis är det svintråkigt att se två lag i fotboll där man inte vet vem någon är, det tycker nog till och med en fotbollsentusiast.
MasterChief
2023-01-26, 07:41
Är ju kul att kolla på när är folk man känner eller tränar med. Att se klubbkamrater tävla i armbrytning t.ex. är spännande. Givetvis är det svintråkigt att se två lag i fotboll där man inte vet vem någon är, det tycker nog till och med en fotbollsentusiast.
Lol, då har du träffat få fotbollsentusiaster.
Rikard Jansson
2023-01-26, 07:49
Det är inte direkt min umgängeskrets, nej, så jag kan ha fel :D
VoDaresVins
2023-01-26, 07:56
Jag har överlag bara varit intresserad av sporter där landsmän haft nån medaljchans.
Jag brukade tycka fotboll var otroligt tråkigt och kunde inte förstå hur nån kunde sitta och se 90 minuter på en mållös match och ändå tycka det var en bra match. Intresset att se större matcher föddes först efter att sett massor med matcher dottern spelat från knattefotbollsnivå.
Jag ser också gärna Premier League matcher idag, men har ändå inte fattat grejen med alla nordbor som väljer ett random lag i PL som de sedan avgudar. Under åren kan alla spelare och ledningen bytts ut men ändå ligger hjärtat kvar hos t.ex. Liverpool trots att de inte har nån annan koppling än att det var det laget de valde till favorit för 10 år sen. Skulle ha större förståelse att man favoriserar en viss spelare och därmed favoriserar laget den spelar för, oavsett vilket det är.
Det är ju roligt att se andra utöva en sport som man själv har tränat på, så man vet förstår hur extremt duktiga de är. Sedan får de möta andra som är minst lika extremt duktiga och tävla, ganska spännande ju.
Jag tycker om att se de flesta sporter förutom handboll, det har jag aldrig själv provat en enda minut av, det är bara extremt tråkigt. Hur svårt kan det vara att kasta en boll i målet typ.
The_RobRoy
2023-01-26, 07:57
Jag levde för sport som barn, om det var sommar OS och jag hade sommarlov kunde jag sitta och titta typ 12h per dag, igenom hela OS, jag älskade att kliva upp på helger och kolla vinterstudion i soffan, jag såg typ allt. Älskade alla sorters VM kunde va fotboll, handboll eller min personliga favorit pingis, som är enda sporten jag varit bra på.
Sen började jag spela datorspel rätt seriöst, speciellt Counter-Strike, då tappade jag det totalt inbitna sportintresset. Under Universitetsåren slutade jag ha koll på Elitserien och Allsvenskan. När jag sen flyttade till Hongkong för 12 år sen, då tappade jag allt helt. All sport gick på fel timmar, jag tog ett mer aktivt beslut att lägga tiden jag lagt på sport att istället kolla TV-serier, filmer, studera vidare och i ett senare skedde lägga fritid på att analysera bolag/aktier för investeringar.
Så nu för tiden är jag jäkligt tråkig bland sportintresserade medelåldersgubbar som kan snacka sport en hel kväll. Jag har noll-koll, kan inte namnen på någon. Jag kan sakna mitt sportintresse ibland och nu under fotbolls-VM gjorde jag en insats att kolla kanske en fjärdedel av matcherna, det va kul och spännande ju mer man tittade. Sport är så, det ger mer när man lägger ner mer tid på det. Älskar hur allt kan hända och man blir så ofta häpnad över vad vi människor klarar av att göra och hur nagelbitande spännande situationer kan bli. Med det sagt, är rätt nöjd med mina val och gillar att jag faktiskt blivit duktig på något på fritiden (bolagsanalys) istället för att bara blänga sport.
Har förövrigt helt fastnat på YT att titta på armbrytning, sett hur mycket armbrytningsmaterial som helst senaste 2 åren :)
StarkaUlf
2023-01-26, 08:19
Sport är överlag väldigt trist och idrottsmän- och kvinnor är överhypade och överbetalda. Det finns ju dock tillfällen när det blir spännande, till och med fotboll. Men oftast är det 99,9% transportsträcka och otroligt trist.
Reaktionerna hos gemene man vid idrottsframgångar är ju oftast helt hysteriska och utan proportioner. De blir ju fan gladare än de som vann. Det kommer jag aldrig fatta. Och när det blir ett oändligt hyllande då någon jeppe lyckas med något så banalt som att hoppa över en ribba. Eller min släkting som är bajenfans ända ner på DNA-nivå och tatuerar kroppen med bajenmärken och alltid har bajenkläder och åker på varenda match. Han sitter till och med och kollar på deras träningar. För övrigt är han helt normal. Det kan jag heller inte begripa.
Jag är dock fascinerad av snooker och det händer att jag fastnar i TdF. Den första eftersom det är en så ofattbar precision kopplad till strategi och det andra för att jag cyklat själv så mycket. Men jag tittar med samma engagemang som jag glor på random TV-serie.
Men eftersom sport är så stort så är det kanske jag som är onormal. Och alla jag känner tycker jag är konstig eftersom jag kan ägna en halv natt i en buske i skogen för att få en bra bild på en fågel.
Snooker är bra :) Tror att du skulle tycka om dart också!
Jag är en sån som kollar fotboll och tycker det är kul, men senaste 3 åren har jag fastnat oerhört mycket för dart. Men där är det ju roligast att se när tävlingarna är en bit in, då det är dom bästa kvar.
Senaste VM-finalen för några veckor sen var helt galen, och dom lyckades även få till tidernas bästa "leg" (en omgång) någonsin. Sjukt kul :)
MasterChief
2023-01-26, 08:25
Jag tycker om att se de flesta sporter förutom handboll, det har jag aldrig själv provat en enda minut av, det är bara extremt tråkigt. Hur svårt kan det vara att kasta en boll i målet typ.
Dottern spelade handboll och de var bland de bästa lagen i Sverige på ungdomsnivå. Som en kul grej spelade vi pappor mot dem i en kort match (de var typ 14 år). Det tog en minut sedan var man helt slut av alla ruscher och man var helt förvirrad då det går så jävla snabbt. Och då var jag vältränad. Andra pappor fick fullständig andnöd. Vi fick använda oss av storlek och muskelstyrka för att ha en chans men vi förlorade i alla fall. Det är en galet snabb och brutal sport. Det är också en sport som blir roligare om man förstår taktiken bakom. Men med det sagt så tittar jag inte ofta, finns ju alltid roligare saker att göra.
MasterChief
2023-01-26, 08:27
Snooker är bra :) Tror att du skulle tycka om dart också!
Jag är en sån som kollar fotboll och tycker det är kul, men senaste 3 åren har jag fastnat oerhört mycket för dart. Men där är det ju roligast att se när tävlingarna är en bit in, då det är dom bästa kvar.
Senaste VM-finalen för några veckor sen var helt galen, och dom lyckades även få till tidernas bästa "leg" (en omgång) någonsin. Sjukt kul :)
Har tittat lite på random dart-klipp på YT. Kanske ska sätta in mig lite i reglerna och kolla lite. Jag menar en sport som utförs på pubar kan ju aldrig vara fel.
The_RobRoy
2023-01-26, 08:36
Dottern spelade handboll och de var bland de bästa lagen i Sverige på ungdomsnivå. Som en kul grej spelade vi pappor mot dem i en kort match (de var typ 14 år). Det tog en minut sedan var man helt slut av alla ruscher och man var helt förvirrad då det går så jävla snabbt. Och då var jag vältränad. Andra pappor fick fullständig andnöd. Vi fick använda oss av storlek och muskelstyrka för att ha en chans men vi förlorade i alla fall. Det är en galet snabb och brutal sport. Det är också en sport som blir roligare om man förstår taktiken bakom. Men med det sagt så tittar jag inte ofta, finns ju alltid roligare saker att göra.
Jag tog en paus ifrån pingis när jag va 12-13 år, då många kompisar i klassen spelade handboll. Jag va då överlägset bäst i kommunen i pingis och vann min årskull samt de ovanför mig. Jag blev bänkvärmare i handboll, sjukt svår sport och klasskompisarna hade spelat sen de va 7-8 år gamla. Jag tragglade på i 2-3 år med handboll, fick tillslut lite matchtid men tillhörde fortfarande den sämsta fjärdedelen. Klarade inte att vara ett sänkte för laget och ju äldre vi blev desto tuffare blev sporten. Gick tillbaka till pingisen ett kort tag innan jag blev datornörd. Nu har jag tagit upp pingisen på jobbet som gammal gubbe, kineserna är helt förvånade här när en bitig vit gubbe spöar dom i pingis, vann en mästerskapsbuckla nyligen när vi hade en kontorstävling på banken jag jobbar på :cool:
Förstår. Det är lite det jag menar, om man begriper komplexiteten med en sport och då förstår hur skillade de utövande faktiskt är - då blir det roligare att titta på sporten
Jag har nog alltid tyckt att de som älskar att titta på sport har låg IQ, ännu värre är de som har favorit lag och verkligen blir glada eller ledsna efter en match.
Gillar dock att utöva olika sporter men aldrig att sitta och titta, helt värdelöst och slöseri med sin tid.
Var en smart man som påpekade att detta var dagens kolosseum och att detta fanns för att sysselsätta folket med annat än att ta tag i samhällsproblemen som finns.
David_wigren
2023-01-26, 11:36
Jag tror det har ganska lite att göra med IQ. De flesta sporter blir mer intressant ju mer man kan om sporten, dess historia, utövande och dess deltagare. Jag är helt ointresserad av fotboll så även om jag förstår sporten och kan reglerna så flyger alla detaljer mig högt över huvudet. Så för mig är det skittråkigt att titta på.
Jag är å andra sidan väldigt insatt i armbrytning. När jag ser en match mellan Devon och Michael Todd och Devon pinnar Michael Todd utanför remmarna så flyger jag av stolen, eftersom jag förstår att det är i praktiken nästan omöjligt att göra det utan remmar pga hur Michael Todds arm är och hur han bryter. Jag ser något som inte har hänt på 10-15år och något som alla giganter i modern tid har misslyckats med. Något som ingen egentligen har uttalat men som alla förstår ska vara omöjligt. Jag ser det plus mycket mer medan en oinsatt bara ser någon som blir pinnad. Och då blir till och med armbrytning, som är världens mest intressanta sport, ointressant.
Jag tror det har ganska lite att göra med IQ. De flesta sporter blir mer intressant ju mer man kan om sporten, dess historia, utövande och dess deltagare. Jag är helt ointresserad av fotboll så även om jag förstår sporten och kan reglerna så flyger alla detaljer mig högt över huvudet. Så för mig är det skittråkigt att titta på.
Jag är å andra sidan väldigt insatt i armbrytning. När jag ser en match mellan Devon och Michael Todd och Devon pinnar Michael Todd utanför remmarna så flyger jag av stolen, eftersom jag förstår att det är i praktiken nästan omöjligt att göra det utan remmar pga hur Michael Todds arm är och hur han bryter. Jag ser något som inte har hänt på 10-15år och något som alla giganter i modern tid har misslyckats med. Något som ingen egentligen har uttalat men som alla förstår ska vara omöjligt. Jag ser det plus mycket mer medan en oinsatt bara ser någon som blir pinnad. Och då blir till och med armbrytning, som är världens mest intressanta sport, ointressant.
Typexempel, jag har alltid tyckt F1 är skittråkigt och fattar inte alls varför man ska kolla på en bil köra runt runt runt runt runt runt men så sat tjag hos en polare som är insatt som förklarade bakgrund om varje förare, stall och intriger inom sporten. Genast jublade man högt när Nikita Mazepin körde av :laugh:
Illustrerade mannen
2023-01-26, 15:08
Precis så. Sport i allmänhet är ointressant, onödigt och fördummande. Ett skådespel med överbetalda deltagare för att vi i den dumma massan inte ska bry oss om saker som är viktiga på riktigt. Ishockey och fotboll är praktexempel!
Men kampsport! Det är minsann både intressant, spännande, viktigt och nyttigt!:hbang:
skyffelmördarn
2023-01-26, 18:05
Är man ingen tävlingsmänniska själv så tycker man nog sport är tråkigt ja.
skyffelmördarn
2023-01-26, 18:10
Jag har nog alltid tyckt att de som älskar att titta på sport har låg IQ
Tror det är tvärtom, folk som exempelvis kollar på dart och tycker det är tråkigt har nog svårt att sätta sig in i exakt hur svårt det är att träffa en 180 poängare 3 gånger i rad. Det är när man förstår exakt hur svårt det är att göra vad Lionel Messi gör som man börjar uppskatta det. För mig handlar det bara om prestationen, man imponeras över när någon gör det omöjliga eller något som få eller ingen annan kan göra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.