Visa fullständig version : Filmer ni sett om flest gånger
Lafayette
2023-01-25, 03:42
Vilka filmer ser ni om och om och om igen utan att tröttna?
Mina är nog Apocalype Now, Coraline, The Nightmare Before Christmas, American Beauty, Heathers, Dazed And Confused.. som jag kommer på just nu.
MasterChief
2023-01-25, 05:23
Exempelvis Nyckeln till frihet, LotR, Harry Potter, Star Wars, Pulp fiction, The martian.
Vet inte varför vissa av ”mina” filmer funkar att se flera gånger medan andra liknande filmer funkar max en gång. En sak är ju dock given, jag är ingen finsmakare.
Magnus N
2023-01-25, 05:42
Nyckeln till frihet, div utav Clintans western (pale rider, jose wales, etc etc),
BelowAverage
2023-01-25, 06:16
In Bruges, Water World, Star Dust, LOTR, Con air, John Carter, Gran Torino är några jag kommer på spontant att jag sett flera gånger.
Det är lite lustigt då jag inte skulle kalla typ John Carter något mästerverk, men det är en film jag verkligen gillar att se och som åkt på när jag varit uttråkad eller så.
Finns flera filmer jag skulle säga är bättre men som jag inte så gärna vill se igen. Är de verkligen bättre då?
Frågor för sömnlösa nätter.
The Rock från 1996, men det beror nog till stor del på att den fanns i familjens skrala VHS-utbud under min uppväxt. Faktiskt en riktigt bra actionrulle! Borde se om den...
Rikard Jansson
2023-01-25, 07:46
Blade. Hade den på VHS och somnade till den varje kväll i de unga tonåren i några år.
Lock Stock and Two Smoking Barrels
The Rock från 1996
Vilken cast sedan! Sean Connery, Nick Cage, Ed Harris, han som spelade Dr Cox i Scrubs...
eFPtQYY4ozc
"A shweet, a shower, a shave. The feel of a shoot." :d
VoDaresVins
2023-01-25, 08:04
Hade under många år tradition att se National Lampoons Christmas Vacation under julen så har nog sett den 10ggr.
Få filmer jag annars medvetet ser flera gånger, blir mest bara vad som kommer på tv som avgör och där har jag alltid svårt att inte se Tarantinos filmer till slut oavsett var i filmen jag hoppat in. De filmer jag sett flest ggr medvetet är The Big Lebowski, Pulp Fiction, Millers Crossing och O Brother, Where Art Thou.
För mig är det nog Tarantino och bröderna Coen som lockar mest.
hahavaffan
2023-01-25, 08:21
The Rock, T2, Armageddon, Die Hard 1 & 2, Cliffhanger.
StarkaUlf
2023-01-25, 08:23
LOTR och The Rock.
Slartibartfast
2023-01-25, 09:06
Top Gun, Point Break och Fight Club.
Point Break
Vilken skräll. :)
Jag tror nog det är American History X som jag sett typ 3 gånger, jag hatar att kolla på filmer mer än en gång
Oldboy sett den 3 ggr hitills, "de andras liv" har jag sett 2 eller 3 minns ej.
Jag ser gärna om filmer jag tycker är bra. Rekordet tror jag är Braveheart med ca 25 gånger. Sedan finns det massor med filmer jag sett 10+ gånger, alla filmer jag anser är bra har jag sett minst 2-3 gånger.
Fredszky
2023-01-25, 10:17
Conan the Barbarian (1982) har jag sett över 100 ggr.
Fantastisk musik
4XsTt3UYYOA&start=100
Coraline såg jag varje gång jag var sjuk i 6-7 år. Så det blev några varv med den. Under tonåren mycket LOTR, Fight Club, Braveheart, Star Wars (ep4-6). I ung vuxen ålder In Bruges, Werckmeister Harmoniack, STALKER, Sånger från andra våningen, Kill Bill, Inglorious Bastards. Nu för tiden ser jag sällan om film. Ibland utsätter jag sambon för någon film hon inte sett och som jag tycker är allmänbildning, men i snitt ser jag kanske 2-3 filmer eller serieavsnitt i veckan så det finns inte tid för omtittningar. Eller jo, sambon brukar vilja sträckkolla Harry Potter-serien varje höst (dock inte senaste hösten), så tillsammans med tidigare tittningar i ung ålder så rör det sig kanske om 7 varv av den filmserien totalt.
MasterChief
2023-01-25, 12:26
Förmodligen Gladiator
Hur kunde jag glömma den. Antagligen den jag sett flest gånger. Och Rome är den serie jag sett om flest gånger.
dluddeckens
2023-01-25, 13:03
Interstellar har jag nog sett 3 ggr, första ggn på bio - nog min bästa bokupplevelse de senaste 10 åren!
Lafayette
2023-01-25, 14:33
Interstellar har jag nog sett 3 ggr, första ggn på bio - nog min bästa bokupplevelse de senaste 10 åren!
Jag vet inte om det är friskt men de filmer jag nämner snackar vi 30 gånger minst. Men det kan ju alltid bli värre
xcUXtEeVy-Y
the rock, t2, armageddon, die hard 1 & 2, cliffhanger.
+1
trädgårdsmöbel
2023-01-25, 15:10
Dawn of the dead och day of the dead (äldre versionerna) är nog 20 talet ggr vardera.
Scratch89
2023-01-25, 15:20
Oj, flera.
Flera av Wes Andersons filmer (särskilt Darjeeling Limited, Moonrise Kingdom och Life Aquatic), Tarantinos filmer (Pulp Fiction och Reservoir Dogs). Drive, Inception, Stranger Than Fiction, samt en hel drös gamla mästerverk från 90-talet som Die Hard, hela den eran av bra komedier som Dumb & Dumber, Smala Sussie osv.
Icke att förglömma The Room. Den har jag nog faktiskt sett flest gånger, troligen runt 10.
Tomten är far till alla barn. Varenda jävla jul...
Office Space kan jag slå på bara för att se en kvart medans jag äter.. och vips så har jag sett hela filmen igen :)
The Rock från 1996, men det beror nog till stor del på att den fanns i familjens skrala VHS-utbud under min uppväxt. Faktiskt en riktigt bra actionrulle! Borde se om den...
The rock och die hard. Är flest gånger för mig. Ja förutom Ivanhoe då.
Carlo Fatface
2023-01-25, 18:12
Är inte mkt för att se om filmer så antalen är nog låga men(bortsett från en del 80-talsrullar som man såg om igen så länge man hade kassetten,när videon var ny)märkligt nog är det nog är det The Beach.
Hänger väl samman med en rastlösheten tillsammans med reseviljan.
Pulp Fiction finns nog med i toppen också.
Half Baked säkert med i sedd antal ggr på den tiden man rökte ogräs:laugh:
skyffelmördarn
2023-01-25, 18:56
Jag skulle nog säga att LOTR ligger ganska högt på den listan även fast det är några år sedan nu.
Såg dom x2 på bio också.
dluddeckens
2023-01-26, 08:58
Jag vet inte om det är friskt men de filmer jag nämner snackar vi 30 gånger minst. Men det kan ju alltid bli värre
xcUXtEeVy-Y
Haha 30 filmer ser jag inte ens på ett helt år :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.