magnater
2022-12-14, 23:51
Jag är 40 nu och har tagit kört kreatinkurer 10 gånger i mitt liv. Allt ifrån när jag var 18 tills nu. Under den här tiden har förutsättningarna varit helt olika, olika gym, olika åldrar, olika mycket tränar, årstider, näring, sömn, vänner, etc. Allt. Varje gång dessa 10 gånger har jag blivit förkyld ca 1-2 veckor efter jag började ta det. Inga undantag. Till det ska tilläggas att jag kanske varit sjuk ca 12 gånger sedan jag var 18.
Har googlat på det många gånger men inte kommit fram till något. Ingen online verkar veta varför vissa personer blir det men många skriver liknande upplevelser. Men ett svar som vissa verkar skriva är att man blir sjuk för att man kan träna hårdare och pressa kroppen och därför blir sjuk.
Så nu för ca en vecka sedan tänkte jag börja med kreatin igen och - för vetenskapens skull - så tänkte jag sluta träna inför den här gången för att se om det kan vara pga ovan teori. Samma sömn och näring som alltid (väldigt bra). Och det är ett hemmagym. Och se på fan, nu sitter jag här igen med snuva, huvudvärk och halsont IGEN. Enda skillnaden i mitt liv är kreatinet. Denna gången tog jag 2,5 g dagligen tillsammans med kvällsmaten.
Med 10/10 gånger så kan jag inte säga att jag inbillar mig längre.
Mina frågor:
- Någon som har någon teori om varför?
- Någon som har upplevt samma och vet hur man löser det?
Har googlat på det många gånger men inte kommit fram till något. Ingen online verkar veta varför vissa personer blir det men många skriver liknande upplevelser. Men ett svar som vissa verkar skriva är att man blir sjuk för att man kan träna hårdare och pressa kroppen och därför blir sjuk.
Så nu för ca en vecka sedan tänkte jag börja med kreatin igen och - för vetenskapens skull - så tänkte jag sluta träna inför den här gången för att se om det kan vara pga ovan teori. Samma sömn och näring som alltid (väldigt bra). Och det är ett hemmagym. Och se på fan, nu sitter jag här igen med snuva, huvudvärk och halsont IGEN. Enda skillnaden i mitt liv är kreatinet. Denna gången tog jag 2,5 g dagligen tillsammans med kvällsmaten.
Med 10/10 gånger så kan jag inte säga att jag inbillar mig längre.
Mina frågor:
- Någon som har någon teori om varför?
- Någon som har upplevt samma och vet hur man löser det?