Visa fullständig version : Temperatur på gymmet?
Friskis på Eksjö sparar el som så många andra lokaliteter som rymmer mycket folk.
Dom kommer i vinter att hålla en temperatur på 17 grader *grr*
Tränade kondition där idag med rejält hög puls. men det var faktiskt för kallt.
Vägrar betala för detta och kommer byta gym nu snarast!
bigtraps
2022-12-14, 06:09
Konditionsträning i så låg temperatur måste vara direkt skadlig.
Konditionsträning i så låg temperatur måste vara direkt skadlig.
Oj. Jag som brukar löpträna ner till ungefär minus 5...
Oj. Jag som brukar löpträna ner till ungefär minus 5...
Jag också :) , men tränar man inomhus i tunna kläder som blir svettiga så fryser jag faktiskt. Tycker vitsen med att träna inne är att man inte ska behöva pälsa på sej.
Vi har 15-17 grader hemma så är van, skulle inte ha problem alls med det
RökteUppMinKatt
2022-12-14, 08:42
Låter skönt. Man blir ju alltid varm som fan när man väl tränar.
MasterChief
2022-12-14, 08:59
Jag också :) , men tränar man inomhus i tunna kläder som blir svettiga så fryser jag faktiskt. Tycker vitsen med att träna inne är att man inte ska behöva pälsa på sej.
Sätt på dig en tjockare tröja? Alternativet är kanske att gymmet måste höja priserna eller så kanske de kånkar om det är en mindre aktör med små marginaler. De gör det ju inte för att jävlas. Det är tuffa tider för en hel del nu på grund av elpriserna.
Och så föddes tankarna som kom att leda till stora gymråtteupproret.
Brofessorn
2022-12-14, 09:09
Och så föddes tankarna som kom att leda till stora gymråtteupproret.
Ingen kommer vilja ta ledigt för att upprora.
Diomedea exulans
2022-12-14, 09:25
Har ärligt talat ingen aning om hur 17 grader känns.
Temperaturen på gymmet är (hitintills) som vanligt. Däremot har man sänkt värmen i den tennishall jag spelar i, vilket gjort att mina knän värker och känns gamla dagarna efter en match. :( Får väl skaffa såna där knävärmare eller... *kväljning*...tights.
Sätt på dig en tjockare tröja? Alternativet är kanske att gymmet måste höja priserna eller så kanske de kånkar om det är en mindre aktör med små marginaler. De gör det ju inte för att jävlas. Det är tuffa tider för en hel del nu på grund av elpriserna.
Har full förståelse, då detta gym har typ 15 m i takhöjd och stor luftvolym. Men dom "värmer" med ventilationssystemet vilket innebär att det "blåser" 17 gradig luft i lokalen (windchill). Samtidigt finns det gott om gym i trakten som håller runt 20 grader inne.
Uncle Joe
2022-12-14, 12:02
17 grader är för varmt.
Friskis på Eksjö sparar el som så många andra lokaliteter som rymmer mycket folk.
Gissar att du hade haft noll problem att springa utomhus i 17grader men du tycker att gymmet ska gå i konkurs hellre än att du ska ha en tjocktröja på dig.
Om jag var du så hade jag snackat med personalen och sagt att om de inte höjer temperaturen som går du till media.
Om inget händer, vänd dig till media.
Förstår dig fullt. Min kommentar var riktad till den som ansåg det skadligt.
Man blir ju varm som fan när man tränar. Men i början känns det garanterat kallt om man ligger på en bänk i linne.
Hade dödat för 17 grader träningstemperatur! Har 10-13 där jag tränar. Ska erkänna jag acklimatiserat mig bra, är inte så farligt längre.
Ogillar främst temperaturen för klädseln blir så 'knölig'. Obekvämt med flera lager på överkroppen. Främst i basövningarna. Ta på sig lyftarbältet, få det att sitta bra med tjocktröja på sig. Få till en bra bänksetup med dubbla tröjor på sig. Göra rörelser över huvudet (tröjärmarna fastnar i axlarna).
Pumpen blir väldigt mycket sämre av kylan märker jag. :(
Inbillar jag blir svagare också. Har för mig jag sett en studie (dock bara gjord på kvinnor) som visade att de blev svagare av låg (eller lägre än de var vana vid) träningstemperatur?
Positiva är jag inte svettas en droppe (bara lite ljumskfukt, men noll armsvett) - vågar återanvända mina träningsplagg (sänkt tvättfrekvens) utan vara rädd för stinka. :)
Ingen kommer vilja ta ledigt för att upprora.
Vissa av oss är inte följare av den tomma pungens väg åtminstone.
Förtydligande:
Det är ju lite av ett lyxproblem egentligen, men jag menar på
att har jag möjligheten att träna på ett likvärdigt gym i närheten för samma
penning, där dom håller 20-22 grader, då väljer jag hellre det.
Och ja, jag har pratat med personalen, men deras beslut står fast.
fett kallt men gött att träna i tjockbrallor så gör inget
Gymmen jag vart på har alltid snålat röven av sig.
Lite kyligare på vintern bryr jag mig dock inte så mycket om, klär på mig och håller igång bara.
Värre är det på sommaren när man kokar ihjäl innan man ens gjort första arbetssetet..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.