Visa fullständig version : Kan man överkonsumera olivolja?
RökteUppMinKatt
2022-12-06, 20:21
Verkar inte vara någon fara vid en snabb googling, men måste ju hålla forumet vid liv :)
Har märkt att jag verkar ligga på en flaska på 750g i veckan, så lite över 100g per dag.
Något negativt med det tro?
King Grub
2022-12-06, 22:30
Dricker du för mycket så kräks du, men det är väl det.
EnergiÖverskott
2022-12-08, 19:33
100 gram olivolja om dagen? Tell me more. Låter galet. Haha.
Skickat från kunskapens oändliga källa.
camarade
2022-12-08, 23:21
Är väl som med fett generellt, man får bygga upp toleransen. Jag har faktiskt testat hälla olivolja i en shake när jag inte orkat laga mat, ingen höjdare.
RökteUppMinKatt
2022-12-11, 20:08
100 gram olivolja om dagen? Tell me more. Låter galet. Haha.
Skickat från kunskapens oändliga källa.
Olivolja är sjukt gott och väldigt nyttigt :)
Är så svårt att hitta bra livsmedel som man kan fylla ut sitt kaloribehov med, men olivolja verkar vara ett av dem.
Vilken olivolja kör du på? Det är väll extra Virgin som ska vara nyttig?
RökteUppMinKatt
2022-12-11, 20:40
Vilken olivolja kör du på? Det är väll extra Virgin som ska vara nyttig?
Japp, extra virgin, men det fuskas även mycket så gäller att veta hur man identifierar bra olivolja. Ska bränna i halsen.
Köper borges extra virgin. Vet inte om den finns i Sverige.
jag konsumerade ungefär 2dl extra rapsolja per dag när jag jobbade i norge för att täcka kaloribehovet, det har ju en viss smörjande effekt på toaletten..
jag konsumerade ungefär 2dl extra rapsolja per dag när jag jobbade i norge för att täcka kaloribehovet, det har ju en viss smörjande effekt på toaletten..
vilket är ett tydligt tecken på att du inte tar upp allt
vilket är ett tydligt tecken på att du inte tar upp allt
ja jag skulle ha delat upp det under dagen, men det var en positiv upplevelse i det stora hela i och med högproteindieten jag hade då
ja jag skulle ha delat upp det under dagen, men det var en positiv upplevelse i det stora hela i och med högproteindieten jag hade då
ja det är ju inte alltid negativt, inte så jag menade.
Jag testade dricka en deciliter olivolja för sisådär 16 år sedan. Det kom ut obehandlat på toaletten. T.o.m. färgen var kvar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.