Visa fullständig version : Hur gör ni när ni påbörjar samt avslutar en deff?
Minskar samt ökar ni stegvis kaloriintaget när ni gör detta, eller gör ni en stor minskning/ökning över en dag? Finns det några nackdelar med det sistnämnda?
King Grub
2022-11-23, 16:12
Börjar beror på utgångsläget. Har du mycket att tappa kan du gå ut hårt.
Att sluta en deff med att höja kaloriintaget drastiskt leder till större fettökning. Är det fett du förlorar under deffen kommer ett plötsligt stort överskott bara att bilda fett.
Börjar beror på utgångsläget. Har du mycket att tappa kan du gå ut hårt.
Att sluta en deff med att höja kaloriintaget drastiskt leder till större fettökning. Är det fett du förlorar under deffen kommer ett plötsligt stort överskott bara att bilda fett.
Tack! I vilken takt är det rimligt att öka med säg 800 kalorier för att motverka detta?
Tack! I vilken takt är det rimligt att öka med säg 800 kalorier för att motverka detta?
800 kcal i veckan, ja det låter klokt *popcorn*
Skämt åsido, 800 per dag är flera hundra för mycket. 200?
Aha, jag missförstod din fråga. Men mitt sista står jag vid, 200 per dag och sedan utvärdera efter 3-4 veckor.
Diomedea exulans
2022-11-25, 14:31
Gör allt på en gång.
Tycker faktiskt detta kan vara lite problematiskt när man ska avsluta en deff, jag kan glömma lite hur man äter normalt. Borde nästan göra en lista innan nästa deff över "det här äter du en normal dag".
toyexex287
2022-11-27, 10:38
800 kcal i veckan, ja det låter klokt *popcorn*
Skämt åsido, 800 per dag är flera hundra för mycket. 200?
Slimmestar (https://se.slimmestar.eu)
Aha, jag missförstod din fråga. Men mitt sista står jag vid, 200 per dag och sedan utvärdera efter 3-4 veckor.
Ja, 200 per dag kommer att vara respektive
Tack för svaren! Jag har alltid minskat och ökat allt på en gång, för att vara på den säkrare sidan så testar jag att öka med 50-100 kalorier om dagen när jag är klar denna gången, blir ju bara 8-16 dagar.
Minskar samt ökar ni stegvis kaloriintaget när ni gör detta, eller gör ni en stor minskning/ökning över en dag? Finns det några nackdelar med det sistnämnda?
Jag börjar alltid en diet stenhårt, och med nitisk kontroll, brukar avluta genom att låta det rinna ut i sanden över tid ;)
Så länge man inte går från underskott till överskott är det väl rätt lugnt.
Att gå från ett underskott till balans är rätt lungt (förutsatt att man faktiskt har bra koll på sin verkliga balans, och inte baserar det på någon kalkylator)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.