Visa fullständig version : Påtvingad talangjakt: vad hade du gjort?
trädgårdsmöbel
2022-11-10, 19:42
En återkommande mardröm jag har är att jag av någon anledning befinner mig i ett slags väntrum och vilken minut som helst kommer jag ropas ut på en scen, med publik och jury och det är meningen att jag skall uppträda och uppvisa någon talang. Men jag har ingen talang att visa upp på en scen, jag vet inte om jag skall sjunga dåligt, dra vitsar ingen skrattar åt, härma dialekter dåligt, misslyckas att jonglera, visa hur vig jag är fast jag är kylskåpsstel. Jag har ingen talang och paniken stiger. Jag kan inte bara strunta i det eller bara gå ut på scenen, göra något talanglöst och gå därifrån utan jag måste av någon anledning verkligen försöka.
Vad hade DU gjort i den sitsen? Har du något go-to partytrick eller något som kan klassas som talang att visa upp på en scen?
Albatross
2022-11-10, 19:51
Kanalisera den inre Bajsmannen.
Diomedea exulans
2022-11-10, 20:15
Hade pratat om mig själv.
RökteUppMinKatt
2022-11-10, 20:24
Hade nog halat fram brandslangen bara
Scratch89
2022-11-10, 22:02
Haha!
Exakt det här har jag pratat om med mina vänner.
Om jag någon gång skulle gifta mig och de skulle planera den klassiska göra-bort-sig-inför-okända-grejen, så hade jag inte klarat av att t.ex sjunga eller dansa. Hade fått ordentlig ångest.
Hade de däremot slängt upp mig på en open mic standup-scen hade jag nog fixat det. Jag är van att dra skämt där ungefär 1 av 5 landar. :D
trädgårdsmöbel
2022-11-10, 23:16
Kanalisera den inre Bajsmannen.
Gått för chockeffekt alltså?
Hade pratat om mig själv.
Nu är du ju hyfsat duktig på det för att vara man, men du blir ändå slagen av en genomsnittlig kvinna, så jag vet inte om det når upp till nivån talang.
Hade nog halat fram brandslangen bara
Då din penis sannolikt är helt ordinär, vilket de flesta som antyder att de har enorm penis på internet sannolikt egentligen har så hade det väl väckt viss anstöt hos någon, men resten av publiken inklusive juryn hade nog sagt "meh"
Haha!
Exakt det här har jag pratat om med mina vänner.
Om jag någon gång skulle gifta mig och de skulle planera den klassiska göra-bort-sig-inför-okända-grejen, så hade jag inte klarat av att t.ex sjunga eller dansa. Hade fått ordentlig ångest.
Hade de däremot slängt upp mig på en open mic standup-scen hade jag nog fixat det. Jag är van att dra skämt där ungefär 1 av 5 landar. :D
På min svensexa var jag skitfull. Fast de andra var ännu fullare. Så det blev lite antiklimaktiskt, jag lekte Oddjob och kastade min Tyrolerhatt på en vakt på Liseberg ett par gånger tills han tappade tålamodet. Sedan blev vi utkörda. Det var det mest spännande som skedde. Jag var hemma redan vid halv elva på kvällen.
mattilainen
2022-11-10, 23:35
löser rubiks kub på runt 15 - 20 sekunder.
cyklar enhjuling.
Drar ut någon på en armbar eller stryper ut en person väldigt fort.
Berättar om ett intressant case från jobbet.
trädgårdsmöbel
2022-11-11, 00:09
cyklar enhjuling.
Första två är ju imponerande, tredje och fjärde not so much.
Rikard Jansson
2022-11-11, 07:03
Berätta om hur allt egentligen ligger till? :)
trädgårdsmöbel
2022-11-11, 07:46
Berätta om hur allt egentligen ligger till? :)
Det där lätt omfattande. Hinner du fånga både juryns och publikens intresse på en så kort tid? Din dialekt hjälper nog, men är den tillräcklig eller får du byta värmländskan mot schlätta?
Raschmus
2022-11-11, 08:08
Du är ju talangstark i axelpress samt talangbegåvad i att finna trivsamma honor på interwebbz.
För egen del har jag inte så många talanger.
* Duktig på att dricka väldigt många öl under en kväll. Blir långt och rätt tråkigt uppträde.
* Duktig på att mingla och få folk att fatta relativt tycke för mig rätt fort.
* Kunde tidigare (snudd på) alla Björn Rosenströms låtar (inte på instrument utan text), så hade väl fått sjunga typ Egon eller nåt.
Diomedea exulans
2022-11-11, 09:34
För att vara lite mer seriös så har jag faktiskt en hel radda talanger.
- Jag är den enda i hela världen som kan göra såhär: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=242211
- Jag är otippat duktig på det gamla bartricket att hacka mellan ena handens fingrar med en kniv utan att träffa fingrarna. Jag är rätt okoordinerad överlag, så det är en gåta varför jag är bra på just detta.
- Jag har samma talang som RökteUppMinKatt.
- Är lite poetisk, kan ibland komma på limerickar och haikus på stående fot.
- Kan rita, lite för långsamt för en talangjury kanske, men man kanske kan impa med nån snabbskiss.
- Har en gammal standup-rutin på tre minuter som jag kan dra.
- Jag är oerhört snygg.
- Jag har svart bälte i f*ttslickning. Kan funka om man kan få Kischti eller var hon heter att ställa upp.
- Känner att jag börjar skapa i botten av tunnan nu, men jag kan knaka i nästan alla mina leder.
- Jag är en outsinlig källa till onödigt vetande. Jag kan öppningstexten till Retur of the Jedi utantill. Jag kan massor om djur, speciellt dinosaurier och höns. Jag kan de latinska namnen på massor djurarter, när jag var liten och läste djurböcker så lärde jag mig dem vid sidan av de svenska namnen.
- Jag kan ta ett jättehårt slag i magen utan att det gör ont. När jag tränade karate lärde vi oss spänna magen på ett sätt som gjorde att man klarade det.
- Jag är hårig som ett vildsvin.
- Rätt bra på bänkpress, men ingenting om man jämför med vissa andra här.
Nu har jag även bevisat talangen jag nämnde i mitt första inlägg i tråden.
Akerhage
2022-11-11, 10:36
Bara dricka eller svepa en flaska tequila och bli riktigt "Talang-full" och gå hem.
Jag kan rulla med magen och föra ut skulderbladen i en " wingd scapula" samt gå på ovansidan av tårna.
Jag har också rätt stor tunga och förhud som man inte kan annnat än imponeras av.
Så nån form av burlesk-show får det nog bli.
RökteUppMinKatt
2022-11-11, 13:21
Då din penis sannolikt är helt ordinär, vilket de flesta som antyder att de har enorm penis på internet sannolikt egentligen har så hade det väl väckt viss anstöt hos någon, men resten av publiken inklusive juryn hade nog sagt "meh"
Min vän, du missförstår. Min penis är mikroskopisk och har många gånger varit huvudattraktionen på fester. Jag är säker på att det hade varit en succé.
cyklar enhjuling.
Allt på samma gång vore rätt ball.
Samma för Dio.
föra ut skulderbladen i en " wingd scapula"
Det hade jag glömt bort att jag kan! Minns nu att jag hade det som "partytrick" i skolan. Alla tyckte det såg helt mongo ut haha. Om jag får hålla händerna mot en vägg eller högt bord och trycka med så kan jag få ut skulderbladen mycket utåtpekande ut från kroppen.
Fast styrketräningen har försämrat min förmåga. Var lättare/värre förr.
King Grub
2022-11-11, 13:33
Jag kan rippla med musklerna.
https://vimeo.com/492762573
mattilainen
2022-11-11, 14:15
Första två är ju imponerande, tredje och fjärde not so much.
okej då, jag kan faktiskt stå på tårna, alltså böja in tårna och stå på dom och även hoppa om du behöver något lite mer tufft. Tycker det är ganska tufft på 90 kg :cool:
kan även lägga till att jag spöar typ 85 % av alla schackspelare på chess.com eller lichess. Om man skulle räkna in alldagligt folk och "normala" är det nog högre siffra än så :)
Ska man döma andras talanger så får man leverera sina egna!
skyffelmördarn
2022-11-11, 14:39
Hade slagit en front dubbel bikeps.
Spelat blinka lilla stjärna med näsan
Diomedea exulans
2022-11-11, 15:32
Jag kan sära på alla mina tår med vänsterfoten (kunde det med högerfoten innan jag fick en bandyboll på lilltån).
Jag kan böja bak fingrarna och händerna mer än de flesta.
Jag kan säga ”pizza” på kantonesiska.
Jag kan nudda golvet med raka ben.
Jag kan spela Lilla snigel på blockflöjt.
Kul tråd, man kommer på mer ju mer man funderar.
Lafayette
2022-11-11, 16:12
Tända eld på mina fisar.
Jag kan briljera med att stämpla in siffror och bokstäver i metall både hyffsat snabbt och snyggt.
Börjar också bli bra på att ignorera idioter om jag vill, vilket har krävt en del träning.
- Det skulle nog bli en rätt bra show! Det kommer in 20-30 klappträn som säger en massa dumt och jag ignorerar dem.
trädgårdsmöbel
2022-11-12, 16:14
Du är ju talangstark i axelpress samt talangbegåvad i att finna trivsamma honor på interwebbz.
För egen del har jag inte så många talanger.
* Duktig på att dricka väldigt många öl under en kväll. Blir långt och rätt tråkigt uppträde.
* Duktig på att mingla och få folk att fatta relativt tycke för mig rätt fort.
* Kunde tidigare (snudd på) alla Björn Rosenströms låtar (inte på instrument utan text), så hade väl fått sjunga typ Egon eller nåt.
:D Jag har aldrig hittat någon hona på internet, och axelpressarna får jag stryk av vilken medioker lyftare eller byggare på 90kg+ som helst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.