handdator

Visa fullständig version : Kommer transaktivism vara det som utmärkte den här tiden?

trädgårdsmöbel
2022-09-29, 19:53
Även om första delen är intressant, så vet jag att nivån av uppmärksamhet är låg. Från c:a 4:45 och framåt håller Matt Walsh monolog om att transvården är demonisk och i nivå med andra historiska övergrepp, och kommer dömas i framtidens historieböcker som det värsta som hände på 2010- och 2020-talen, att det är dessa som historiskt kommer definiera vår tid.

https://youtu.be/fJh9ZotdT_k

Tycker ni han överdriver när han jämför den underliggande ondskan i transideologier med folkmordsideologier?

Tror ni han har fel att det är detta och inte covid, ryssland mot Ukraina, flyktingkris, fortsatt krig mot terror, arabisk vår, klimathot eller Trump som i framtiden kommer diskuteras som det stora på 2010 och 2020-talen ?

Vad hände på 40talet? Andra världskriget 1939-1945 är det som koms ihåg, även om det hände en massa andra grejer. Är transgrejen av samma dignitet sett historiskt?

Magnus N
2022-09-29, 19:55
Även om första delen är intressant, så vet jag att nivån av uppmärksamhet är låg. Från c:a 4:45 och framåt håller Matt Walsh monolog om att transvården är demonisk och i nivå med andra historiska övergrepp, och kommer dömas i framtidens historieböcker som det värsta som hände på 2010- och 2020-talen, att det är dessa som historiskt kommer definiera vår tid.

https://youtu.be/fJh9ZotdT_k

Tycker ni han överdriver när han jämför den underliggande ondskan i transideologier med folkmordsideologier?

Tror ni han har fel att det är detta och inte covid, ryssland mot Ukraina, flyktingkris, fortsatt krig mot terror, arabisk vår, klimathot eller Trump som i framtiden kommer diskuteras som det stora på 2010 och 2020-talen ?

Vad hände på 40talet? Andra världskriget 1939-1945 är det som koms ihåg, även om det hände en massa andra grejer. Är transgrejen av samma dignitet sett historiskt?

Transaktivism likställt med WW2?

trädgårdsmöbel
2022-09-29, 19:58
Transaktivism likställt med WW2?

Nja kanske inte nödvändigtvis, men det som utmärker årtiondena/perioden. Samma dignitet på det sättet, men kanske inte jämfört med varandra. Det som hände då (trots att det hänt massa grejer)

Magnus N
2022-09-29, 20:02
Nja kanske inte nödvändigtvis, men det som utmärker årtiondena/perioden. Samma dignitet på det sättet, men kanske inte jämfört med varandra. Det som hände då (trots att det hänt massa grejer)

Tror inte transaktivism kommer vara med i någon topp10 lista över 2000-2020talets större händelser/rörelser faktiskt. Om man inte enbart snöat in sig på just kulturstrider

Vinter
2022-09-29, 20:51
Du kan ju istället fråga dig varför det är en stor sak i USA men inte i Europa senaste 5 åren.

trädgårdsmöbel
2022-09-29, 22:52
Du kan ju istället fråga dig varför det är en stor sak i USA men inte i Europa senaste 5 åren.

För att vi är redan mer än tillräckligt transindoktrinerade?

bigtraps
2022-09-30, 05:07
Ytterligare ett ämne jag inte stöter på i vardagen.
Måste vara en liten klick människor på diverse forum som brinner för detta

stridis
2022-09-30, 07:06
Den är ju bara en del av kulturkriget och drunknar i migrationsperioden ändå.

Men visst en lättidentifierad;) pikant detalj. Akademiskt slappa kanske väljer att hänga upp sig på en sådan markör.

G.W
2022-09-30, 07:18
Som skolkurator på en högstadieskola stöter jag på detta en hel del i vardagen. Tycker att det är svårt att hantera, särskilt då "transidentiteten" är kopplat till en hel del ohälsa som påverkar situationen på skolan. Har svårt att ta dessa tonårstjejer, för det är bara tjejer jag stött på, som vill "korrigera". Hur ska man kunna veta det som tonåring egentligen.

Och vuxenvärden, inklusive jag, står mest ängsligt och tittar på.

blåvitt
2022-09-30, 07:48
Tror 2008-2040ish kommer vara fullt fokus på det internationella finansväsendet och klimatkrisen i historieböckerna. Där spelar Ukraina och liknande större händelser såklart en roll. Kulturkriget kommer förpassas till marginalnotiser. Inte ens den amerikanska polariseringen är särskilt viktig jämfört med annat som händer just nu, så länge det inte leder till inbördeskrig eller liknande med katastrofal innebörd för USA som stormakt.

trädgårdsmöbel
2022-09-30, 07:56
Jag brukar gilla Matt Walsh men här tycker jag han går för långt. Då nazisterna förutsåg den här utvecklingen i framtiden och försökte stoppa den i förtid tycker jag jämförelsen haltar.

stridis
2022-09-30, 08:16
så länge det inte leder till inbördeskrig eller liknande med katastrofal innebörd för USA som stormakt.

USA är världens enda supermakt. Om de skulle splittras(semifredligt) i två jämförbara delar hade de varit stormakter.

agazza
2022-09-30, 08:33
Tror det är en stor grej bland väldigt få människor.

blåvitt
2022-09-30, 08:40
USA är världens enda supermakt. Om de skulle splittras(semifredligt) i två jämförbara delar hade de varit stormakter.

Den kategoriska dikotomin existerar inte men jag förstår vad du menar. En semifredlig splittring har jag svårt att föreställa mig vid en så stor intern konflikt som det skulle innebära. Inre stridigheter av den graden skulle få dollarn att tanka och hela världen skulle plocka ut sina dollarreserver och sätta i yuan eller euro. Ett USA som inte sitter på en clearing$ för hela världens handel och som har fullt militärt fokus inrikes är väldigt snart ingen stormakt utan bara spillror.

MasterChief
2022-09-30, 08:49
Googleträffar "transactivism": 35 400
Googleträffar "Lisa Ann": 290 000 000

Hur stor skillnaden är? Tittar man på ett sökresultat/sekund så hinner du gå igenom allt om transactivism på 9 timmar. Alla sökträffar för Lisa Ann kommer ta över 9 år.

Vad utmärkte denna tid?

https://i.imgur.com/7b9LAZb.jpg

trädgårdsmöbel
2022-09-30, 12:28
Googleträffar "transactivism": 35 400
Googleträffar "Lisa Ann": 290 000 000

Hur stor skillnaden är? Tittar man på ett sökresultat/sekund så hinner du gå igenom allt om transactivism på 9 timmar. Alla sökträffar för Lisa Ann kommer ta över 9 år.

Vad utmärkte denna tid?

[Ipg[/IMG]

Den skatan var pådrivande i nätmobbing/cancelculture/dödshot som fick en annan aktris, August Ames att ta livet av sig. August Ames tackade nej till en roll med en pansexuell they/them som spelat in gayporr.

Så det var på sätt och vis inte ett orelaterat exempel.

stridis
2022-09-30, 13:28
Tack grabbar. Känner mig oskuldsfull och naiv istället för dystopiskt cynisk tack vare er.

Lisa Ann säger ni.cofffee