Diomedea exulans
2022-09-19, 12:04
Tänkte att vi kunde ha en Kolo-variant av "ta en drink varje gång..."-leken.
För er som inte vet vad det är: Leken är en drinklek, som går ut på att man nämner en företeelse som sker ofta, och bestämmer man att man ska ta en drink varje gång företeelsen inträffar. Exempel: En variant skulle kunna vara att man tittar på Star Wars och tar en drink varje gång en Stormtrooper missar ett skott, eller varje gång någon säger May the Force Be With You.
Okej, jag börjar. Ta en drink varje gång...
- Någon propagerar för högerextrem politik.
- King Grubs avatar lägger en bajskorv.
Och bara för att få det ur världen:
Ta en drink varje gång:
- Dio pratar om sig själv.
- Dio klagar över livet.
- Dio skryter om sitt sexliv.
Regler: Ja, jag har förhoppningsvis lyckats förklara reglerna, men utöver det så kan ni kanske försöka att inte vara alltför elaka mot varandra.
För er som inte vet vad det är: Leken är en drinklek, som går ut på att man nämner en företeelse som sker ofta, och bestämmer man att man ska ta en drink varje gång företeelsen inträffar. Exempel: En variant skulle kunna vara att man tittar på Star Wars och tar en drink varje gång en Stormtrooper missar ett skott, eller varje gång någon säger May the Force Be With You.
Okej, jag börjar. Ta en drink varje gång...
- Någon propagerar för högerextrem politik.
- King Grubs avatar lägger en bajskorv.
Och bara för att få det ur världen:
Ta en drink varje gång:
- Dio pratar om sig själv.
- Dio klagar över livet.
- Dio skryter om sitt sexliv.
Regler: Ja, jag har förhoppningsvis lyckats förklara reglerna, men utöver det så kan ni kanske försöka att inte vara alltför elaka mot varandra.