Visa fullständig version : Vid vilken fettprocent har ni lättast att få ragg?
Diomedea exulans
2022-08-26, 21:21
För en stund sedan när jag låg och lyssnade på eurodisco och lät tankarna vandra började jag fundera på om det i min långa livshistoria finns någon korrelation mellan vilken kroppsfettsprocent jag har haft och graden av min kärlekslycka.
Jag är fet just nu (över 20 % kroppsfett). Mitt dejtande går fantastiskt. Jag är tydligt nästan oemotståndligt attraktiv. Jag har lite svårt att minnas hur det såg ut när fettprocentssiffran var ensiffrig eller strax intill, men jag vill minns att det bannemig gick lite sämre med brudarna på den tiden. Jag må drabbas av vämjelse när blicken råkar falla på en speglande yta och jag ser min mage i profil nuförtiden, men åsikten verkar inte vara universell. Snygghet är subjektivt, och det direktdemokratiska beslutet är att jag är vackrast som lönnfet.
Hur är det med dig? Vid vilken fettprocent scorar du mest? Poll kommer.
skyffelmördarn
2022-08-26, 21:44
cKgREcyZb4M
StarkaUlf
2022-08-27, 04:30
Albatross.
Jag har alltid raggat med min personlighet som grundläggande förutsättning. När jag låg över 20, närmre 30, var det klart svårare, men det tror jag mer hade att göra med mitt självförtroende. Under 20 säger jag sak samma. Går inte direkt efter tjejtypen som mest trånar efter tvättbrädor heller. Har alltid haft lättare att få ragg genom samtal över öl på krogen än genom festande på nattklubb. Kanske hade det gått bättre på nattklubb om jag hade varit dagsformstrådhård, det har jag bara varit under en period när jag var i förhållande.
David_wigren
2022-08-27, 12:45
Jag raggar aldrig så mitt svar blev vid vilken fettprocent fler kvinnor raggar på mig. Och för mig är det vid en fettprocent mellan 7-10%. Jag tror att generellt så tycker fler kvinnor att en fettprocent mellan 10-20% ser bäst ut. Men vid 7-10% sticker man ut mer från mängden vilket gör att de kvinnor som föredrar lägre fettprocent lägger märke till en mer. Vilket gör att dessa kvinnor, som egentligen är färre till antalet, är mer benägen att ragga på en.
Inte för låg, blir benig, nästan hålig i ansiktet då.
PixelMiner
2022-08-28, 08:58
Inte för låg, blir benig, nästan hålig i ansiktet då.
Jo, jag har också fått höra att jag ser för utmärglad ut när jag är för deffad. (Är ju inget problem längre, då man numera har en klassisk dadbod. :) )
Visst, det finns en viss typ av tjejer som dras till riktigt rippade killar. Men de allra flesta vill nog ha en kille med runt 10-15% kroppsfett.
Som en tjejkompis sa en gång i tiden: "Som tjej vill man ju inte känna sig som den fetaste i förhållandet".
wintersnowdrift
2022-08-28, 09:11
Raggar inte men blir betydligt mer raggad på vid högre fettprocent än låg (jag röstade "jultomte"). Blir även mer raggad på nu vid 35 än när jag var 21.
Ur led är tiden.
PixelMiner
2022-08-28, 09:50
Raggar inte men blir betydligt mer raggad på vid högre fettprocent än låg (jag röstade "jultomte"). Blir även mer raggad på nu vid 35 än när jag var 21.
Ur led är tiden.
Även jag var långt mer populär efter 30 än innan. Sedan låter jag det vara osagt om det berodde på att jag slutade se ut som en snorvalp eller att tjejerna blev mer desperata där kring 30-strecket.
Diomedea exulans
2022-08-28, 11:06
Märker ingen skillnad med avseende på ålder här.
För mig fick det bättre med inte så hög BF. Tror det mer var för att självförtroendet var bättre om jag ska var ärlig.
Man känner sig ju lite smexigare med en tajt tröja som sitter bra än en pösig med begynnande gubbmage.
trädgårdsmöbel
2022-08-28, 13:26
Jag har räknat på detta, och kommit fram till att jag inte hade sett bra ut oavsett fettnivå.
Min vikt är hög, men min LBM är låg. Så jag kan inte säga att på XX eller X % hade jag haft snygg kropp. För att ha snygg kropp på låg fettprocent måste det finnas muskler, annars är man bara tanig, och det spelar ingen roll om man är fet eller tanig det ser inte bra ut ändå.
Fördelen med denna insikt är att jag inte behöver bry mig om jag är fet av estetiska orsaker, och de hälsomässiga bryr jag mig inte så värst om.
Armed Dingo
2022-08-28, 22:02
Jag har räknat på detta, och kommit fram till att jag inte hade sett bra ut oavsett fettnivå.
Visst är det fantastiskt när man lägger ner möda och värk på att räkna ut det mest fördelaktiga scenariot, bara för att komma fram till att det bara kan bli skit?
trädgårdsmöbel
2022-08-28, 22:05
Visst är det fantastiskt när man lägger ner möda och värk på att räkna ut det mest fördelaktiga scenariot, bara för att komma fram till att det bara kan bli skit?
Haha faktiskt är det fantastiskt ja, då slipper man anstränga sig eller förändra något.
Armed Dingo
2022-08-28, 22:05
Jag saknar 8-12% som alternativ. Skillnaden mellan 10% och 15% är stor. 15 = begynnande fetma. 25%+ är bara olika grader av fullständigt förfall.
Armed Dingo
2022-08-28, 22:08
Haha faktiskt är det fantastiskt ja, då slipper man anstränga sig eller förändra något.
Japp, det låter ironiskt men det är så skönt att för en gångs skull tvingas acceptera att det är som det är. Inga val. Sinnesro är att sakna val.
Är oskuld så har ingen aning.
TotteShaped4Life
2022-08-29, 03:53
Intressant. Blandar in även alkoholprocent i svaret. När jag var aktiv drinkare med issues och ute på krogen hade jag rejäl fettmassa, men även rejält med muskelmassa. Såg rejält biffig ut trots fluffet. Bör ha legat på runt 20% iaf.
Armarna var runt 45-47 cm på den tiden. Stora armar gich ofta hem hos damerna även om magen putade och dallrade. Med någon promille i kroppen var jag fan oslagbar på att ragga och självförtroendet var på topp. Gick alltid på de snyggaste och hade stor framgång. Men ju mer promille, desto sämre blev synen och talet. Bästa kombon var lite salongsberusad och framhävande av armar. Numera är jag nykter och har en fett% på under 10. Är 57 år, raggar väldigt sällan, men har väldigt lätt för att få ragg om jag sätter den sidan till. Inte sällan i åldersgruppen väldigt vältränade 35-45. Är dock måttligt intresserad idag. Gör det nog mest för att kolla om jag fortfarande "got it"... det är ju snabbt pågående förfall när jag nu närmar mig 60...
Svaret är att så länge du inte ser ut som Sievert Öholm så får du mest ragg på den fettprocent där DU känner dig snyggast och DU därmed utsänder Alpha male signaler.
Ovanstående gäller män. För kvinnor är lätt fläbbighet ofta att föredra då det expanderar dom delar som aktiverar våra kukneuroner. Dvs lite mer kött på rumpan, höfterna och brösten är av godo.
Men som erfarna män vet så är det oftast en illusion. För när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut, det var inte alls en så välformad och kurvig kropp där under yogatightsen eller jeansen som det såg ut att vara med kläderna på...
Lite of topic men det här med alfa och beta är ett riktigt bra sätt att hamna i morsans källare 4 life
Brofessorn
2022-08-29, 06:15
Lite of topic men det här med alfa och beta är ett riktigt bra sätt att hamna i morsans källare 4 life
+1
Sigma male mentality 4 lyfe
Fredszky
2022-08-29, 06:25
+2
Sigma pureblood checking in bre
Diomedea exulans
2022-08-29, 06:50
Svaret är att så länge du inte ser ut som Sievert Öholm så får du mest ragg på den fettprocent där DU känner dig snyggast och DU därmed utsänder Alpha male signaler.
Stämmer inte på mig. Hatar mitt cirka hundra centimeters midjemått just nu.
Brukar å andra sidan inte tänka på mitt utseende, iallafall inte mitt under en dejt (har fullt sjå med att koncentrera mig på vad hon säger).
skyffelmördarn
2022-08-29, 07:50
Ingen dålig idé kanske i dessa ekonomiskt hårda tiderna.
Stämmer inte på mig. Hatar mitt cirka hundra centimeters midjemått just nu.
Brukar å andra sidan inte tänka på mitt utseende, iallafall inte mitt under en dejt (har fullt sjå med att koncentrera mig på vad hon säger).
Detta i sig kan vara en bidragande framgång med det täckta könet. Där andra sitter och är obekväma över att deras axelparti är alltför likt Adulf Klistersson eller att magen börjar bli lite havande så ser du ut som någon som lyssnar intensivt och har fokus på din kvinna.
+3
Sigma man här också, orka inordna sig lixom :hbang:
trädgårdsmöbel
2022-08-29, 08:43
Behöver hitta en egen kategori manligt horoskop-beteckning för mig. Är bokstaven I som i Imbecill-hane tagen?
Diomedea exulans
2022-08-29, 08:59
Behöver hitta en egen kategori manligt horoskop-beteckning för mig. Är bokstaven I som i Imbecill-hane tagen?
Det är grekiska bokstäver som benämner manstyperna. Vad jag har förstått så är de upptagna alfa, beta, gamma, omega, delta och sigma.
https://menshaircuts.com/male-personality-types/
Gone are the days when there were only two male personality types – Alpha and Beta. Nowadays, they are complemented by Gamma, Omega, Delta and Sigma. Each of them can be described as a set of specific qualities. Knowing your type of male personality helps you better navigate life and achieve your goals. To help you find out what male personality type you have, we have prepared this informative guide.
What Is A Male Personality Type?
Usually, we do not think about male personality types until they start to really matter for us. And this usually happens as we get more mature. If you know your personality type, it may help you to achieve your life goals more easily. There are six generally accepted types of male personality. Their names dub Greek Alphabet letters. Thus, there is an Alpha male, a Beta male, a Gamma male, an Omega male, a Delta male and a Sigma male. Every type possesses its individual characteristics that make it differ from the others.
The Alpha Male
So, what is an Alpha male? This is a men who have the following qualities:
Confidence
One of the most distinctive features that describe an Alpha personality is confidence. An Alpha man is an absolute leader of his pack, which takes origins in the animal world. To become one, you need to feel confident in yourself, which goes without saying. Yet, this is also one of those qualities that you gain as you age. It is not inborn.
Sociability
From the Alpha male meaning, it follows that Alphas can easily establish a connection with just anyone. They have an outgoing and easy personality, which endears people. Thus, they can easily approach any person no matter their gender or social position.
Leadership
As we have mentioned above, an Alpha is an absolute leader. He is always in charge and does not like to obey someone. People follow him eagerly and look up to him. He is happy to take the lead and inspire others.
Charisma
Last but not least feature that defines what is a Alpha male is his charisma. People want to meet this man and find out more about him, as he is so charismatic and charming.
Perfect Example:
One of the best examples of Alpha male archetypes is Donald Francis Draper, who was born under a name of Richard “Dick” Whitman. Although he is a fictional Alpha character featured in Mad Men, the TV series, you can still trace classic qualities of this type of male personality.
The Beta Male
Now that you know the Alpha male definition, let’s discuss what is a Beta male. This personality type is really underestimated. Here are the traits he has:
Friendliness
A friendly personality is arguably the first thing most people would name when giving the Beta male definition. Beta males treat other people with respect. They never go over other people’s heads.
Reservation
Many consider Betas shy and unconfident. Yet, this is not always the main reason why they are unwilling to engage in discussion or communicate at all. Beta men are simply reserved, so they do not try to manipulate people’s opinions by imposing their point of view.
Submissiveness
Probably, the main difference between the Alpha male vs Beta male is that Betas do not mind being submissive, whereas Alphas prefer to dominate. This is often expressed in the reluctance of a Beta male to argue with someone even if he does not agree with them. However, this can be hardly seen as a weakness. Sometimes, to win the fight, you simply should not start it.
Loyalty
When it comes to the Beta male meaning, loyalty should be attributed to the strongest features. This is what makes a Beta such a good partner, friend and employee.
Perfect Example:
We are sure you know this Beta personality types character pretty well. It is Chandler M. (which stands for Muriel) Bing. Brilliantly played by Matthew Perry, his charm and sense of humor cannot leave anyone indifferent.
The Gamma Male
Next is the Gamma male, who seems to borrow the best qualities from every male personality type. He also has the following features:
Adventurousness
Gammas do not depend on other people’s opinions, which allows them to act in accordance with their wishes. That is why Gammas’ lives seem fulfilled. These men have interesting hobbies, which they expand on a regular basis.
Eagerness
As it follows from the above, the Gamma is eager to try new things, be it hobbies, skills or even jobs. But this quality also makes him want others to feel affection for him. Yet, this does not always lead to a dependent relationship.
Awareness
Everything gamma males do is conscious, which means that they are always aware of the consequences their actions may have. This trait is their benefit over the rest of the male personality types. There is even a belief that Alphas turn into Gammas when they grow awareness.
Empathy
Men are often blamed for not being emphatic but this does not apply to the Gamma male. He is not afraid to show his empathy to
anyone who needs it, thus winning people over with ease.
Perfect Example:
Gamma male archetypes can be spotted in the Marvel character Bruce Banner. Both Edward Norton and Mark Ruffalo performed the role perfectly. If you do not recognize the name, maybe the Hulk sounds more familiar to you?
The Omega Male
The most distinctive qualities of Omega males are as follows:
Self Assurance
Omegas do not need to get approval from their mates, as they are self assured. This is one of the reasons why they do not compete for popularity, considering it unnecessary. This does not mean, however, that they do not have friends. They just choose quality over quantity.
Drivenness
Omega males have a lot of inner energy that drives them onward. They do not need anyone to cheer them up or motivate them, as they can do it themselves. They are their own incentive, which allows them to achieve a set goal without much ado.
Intelligence
An omega male can be sometimes called a nerd, but this does not take away from the fact that he is very intelligent. A complex formula or algorithm seems a child’s play for him. And this quality directly affects his next benefit.
Diverse Interests
As Omegas are so keen on learning, their interests are diversified. Hence, they can easily keep any conversation going. What is more, their hobbies and interests are not linked to anyone’s opinion. So, they can start absolutely any hobby even if it is unpopular.
Perfect Example:
Omega male is arguably the smartest personality type with Sherlock Holmes being one of the brightest examples. There is hardly a person who has not been fascinated by his deductive skills. English actor Benedict Cumberbatch was chosen to portray the legendary detective on screen and it was absolutely iconic. Dr. John Watson, who was played by Martin Freeman, is another great Omega example.
The Delta Male
Being one of the Deltas means that you have already had another type of personality and then evolved into the Delta. So, your main characteristics include:
Resignation
The experience of going through many challenges makes a Delta male handle difficulties with a straight face. Yet, he also becomes reserved, which is why it may require more time for him to get on with new people and start trusting them.
Resentfulness
Because of his experience, Delta may nurse a grievance and believe that it is other people’s fault that something has not worked out in his life. His sense of resentfulness toward people with whom he did not end on good terms is so strong that it can become an obsession.
Self Sabotage
The above characteristic leads to the reluctance of the Delta to face his own problems, as he tries to place them on someone else. Thus, he sabotages himself thinking that he is unable to improve the situation.
Loneliness
It comes as no surprise that Deltas may feel lonely, especially if with the previous personality type, they were communicative and friendly. Unfortunately, the situation only worsens with time, as Delta males are harboring more and more resentment.
Perfect Example:
The crime TV series Dexter has made a lot of stir in the movie industry and no wonder. But it owes its popularity not only to the gripping plot but also to the main character Dexter Morgan, portrayed by Michael C. Hall. Working as a forensic technician who specializes in the analysis of blood stains, this charismatic Delta male tracks down unpunished murderers and restores his own justice.
The Sigma Male
Finally, here come Sigma males. The simplest Sigma male definition would be an Alpha introvert. They also have all the traits inherent in the true leader, but if they decide to reach the hierarchy top, they do it in a softer manner. Guess, who is the best example of a type a personality Sigma male has? You got it, John Wick, the retired hitman played by never aging Keanu Reeves.
Cunningness
Never lose guard when you are around Sigma men because it does not take much effort for them to trick you in pursuit of their interests. As they are manipulative and cunning, they do not need to use power like Alphas.
Self Confidence
The Sigma male meaning would be incomplete if we do not mention self confidence as one of his best qualities. The Sigma male does not wait for reassurance from surrounding people, as he knows his self worth.
Likability
It would take you quite some time and effort to find a person who would not like a Sigma male. He can easily make you feel affection toward him, as he can manipulate your feelings and has a very charming personality.
Prudence
Should you believe that a Sigma male acts impulsively, we are here to prove you wrong. This is not what is a Sigma male about. All of his decisions and steps are thoroughly calculated. So, if you think that you have found out his secret, this is only because he had allowed it to slip.
Perfect Example:
There are not many Sigma male movies, but we have one good example in mind. Tyler Durden from the Fight Club has typical sigma male traits. Not only does he choose to stay outside the hierarchy, but he even despises the concept itself.
Conclusion
Knowing what male personality types there are may help you a lot in life. Not only will you be aware of your own strengths and weaknesses, but it will allow you to approach and win over other people easier. Hopefully, after examining our guide, you have no more questions left.
+3
Sigma man här också, orka inordna sig lixom :hbang:
Skiter i om det är off-topic, omega män är underlägsna, jag är alpha.
https://www.quotev.com/quizzes/Alpha+Beta+Omega
Mature Alpha
You do well with a leader-type omega to back you up and be your second in command. A natural born leader, you value wisdom and a good defense for your family. You are calm and rational, but show strong affection for your mate.
Använder man begreppp som alpha, beta, omega oironiskt är man med stor risk en betahane.
trädgårdsmöbel
2022-08-29, 15:05
Det är grekiska bokstäver som benämner manstyperna. Vad jag har förstått så är de upptagna alfa, beta, gamma, omega, delta och sigma.
https://menshaircuts.com/male-personality-types/
Ur det manliga horoskopet är jag Delta då. Den stämmer in bäst.
Använder man begreppp som alpha, beta, omega oironiskt är man med stor risk en betahane.
Enligt ovanstående definitioner går det väl mer in under delta? Dock med ett större mått självförnekelse. I verkligheten kan det förklaras så enkelt som att det är gamla hederliga töntar det handlar om.
Diomedea exulans
2022-08-29, 16:24
Jag är en gamma-hane, och med det menar jag att jag ser ut som Bruce Banner efter att han blivit bombarderad av gammastrålar.
Ur led är tiden.
https://c.tenor.com/y3KNae4PPZoAAAAC/joey-friends-friends.gif
Rätt jävla alfa att slå sig ned vid datorn och bara knappa ihop definitioner på alla sina medmän. Natural leader.
MasterChief
2022-08-29, 17:49
När jag legat lågt (80kg) får jag massor av uppmärksamhet av kvinnor och när jag fläskat på mig (+95kg) blir jag osynlig. Min fru bryr sig dock inte.
Armed Dingo
2022-08-29, 21:14
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Tack. Tack.
Armed Dingo
2022-08-29, 21:15
Aah, signaturen kom inte med retro.
wintersnowdrift
2022-08-29, 21:40
https://c.tenor.com/y3KNae4PPZoAAAAC/joey-friends-friends.gif
https://media.tenor.com/images/a826111f371f31dcf886281f3cc30afe/tenor.gif
wintersnowdrift
2022-08-29, 21:53
Ovanstående gäller män. För kvinnor är lätt fläbbighet ofta att föredra då det expanderar dom delar som aktiverar våra kukneuroner. Dvs lite mer kött på rumpan, höfterna och brösten är av godo.
Men som erfarna män vet så är det oftast en illusion. För när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut, det var inte alls en så välformad och kurvig kropp där under yogatightsen eller jeansen som det såg ut att vara med kläderna på...
Jag skulle definitivt säga att din första paragraf gäller kvinnor också. Jag är beyond min utseendemässiga peak men trivs betydligt bättre som äldre och visare alfahona än vad jag gjorde som ung och oförstörd jungfru. En hyfsat stabil självkänsla som byggts av livserfarenhet, självdistans och humor tror jag är attraktivt oavsett kön och /eller läggning.
Jag skulle definitivt säga att din första paragraf gäller kvinnor också. En hyfsat stabil självkänsla som byggts av livserfarenhet, självdistans och humor tror jag är attraktivt oavsett kön och /eller läggning.
Agreed. Det är därför det står utförsäkrade mattanter med ischias på Dan Bilzerians båtar.
Jag skulle definitivt säga att din första paragraf gäller kvinnor också. Jag är beyond min utseendemässiga peak men trivs betydligt bättre som äldre och visare alfahona än vad jag gjorde som ung och oförstörd jungfru. En hyfsat stabil självkänsla som byggts av livserfarenhet, självdistans och humor tror jag är attraktivt oavsett kön och /eller läggning.
Nja, män skiter ganska rejält i om en kvinna verkar trygg och självsäker eller ej. Är hon het så blir hon intressant, oavsett hur hennes självkänsla är. Det kan till och med vara av godo om hon har dålig självkänsla/dåligt självförtroende för då är hon mindre benägen att spela högfärdig och svåråtkomlig och dessutom är ofta dessa kvinnor tacksamma när män visar dom intresse, vilket gör allt enklare, vilket gör båda gladare, och så föds ett förhållande.
Alltså män tänder på kvinnor med ögonen och ålen. Så länge dom inte verkar totalt galna och trasiga så är kasst självförtroende närmast en fördel.
För kvinnor är det precis tvärtom. Visst, ni har ögon också, men det är så mycket mer hos en man som är attraktivt för er. Så pass så att en gammal/fet/ful etc man kan vara attraktiv för att han kanske är känd, driven, har humor, rik, etc.
Ni kvinnor tänder verkligen inte på män som är osäkra, dåligt självförtroende etc, även om dom objektivt är snygga. Har själv sett det, riktigt snygg men blyg kille i kompisgruppen fick aldrig ligga ute på klubbarna för han var osäker och blyg medan vår skojfriske och fete och fula kompis fick beknulla ganska snygga tjejer var å varannan kväll. Så nej, det är inte samma för män och kvinnor.
Agreed. Det är därför det står utförsäkrade mattanter med ischias på Dan Bilzerians båtar.
:d
Går jag över 15-17% (95kg) slutar frugan ragga på mig ;) kommer jag neråt 12-14% igen kommer komplimangerna tillbaka :)
intepurewhey
2022-08-30, 07:41
Alfahona. Hahahahhaha
Wintersnowdrift är för rolig som vanligt.
Prata gärna mer om hur erfarenheter gör en vacker. Måste vara därför vi ser så många med tuffa liv som Victoria Secret-modeller och influencers som är fula som stryk (men med massa värdefull erfarenhet!) överallt. Alltid kul att höra hur du försöker prata bort hur fysisk objektiv snygghet är något slags manligt påhitt för att tycka ner "alfakvinnor" eller något liknande.
Sent from my SM-F721B using Tapatalk
Fredszky
2022-08-30, 07:47
40plus har rätt.
Män tittar efter:
80% Utseende
20% Personlighet
Kvinnor tittar efter:
40% Utseende
30% Social status
20% Pengar
10% Personlighet
På ett ungefär.
intepurewhey
2022-08-30, 08:06
40plus har rätt.
Män tittar efter:
80% Utseende
20% Personlighet
Kvinnor tittar efter:
40% Utseende
30% Social status
20% Pengar
10% Personlighet
På ett ungefär.
Skulle vilja se hur Wintersnowdrift Alfawomanpower tror att fördelningen ser ut.
Tror du missbedömt hur lite pengar spelar roll då man kan få vem fan som helst om man har tillräckligt med deg. Men kanske inte spelar någon roll i vardagliga dejtandet och livet då få är extremt rika.
Diomedea exulans
2022-08-30, 08:09
40plus har rätt.
Män tittar efter:
80% Utseende
20% Personlighet
Kvinnor tittar efter:
40% Utseende
30% Social status
20% Pengar
10% Personlighet
På ett ungefär.
Tror du har rätt i att det fetstilta är noll viktigt för män.
Jag kan inte tänka mig att en snygg, cool tjej skulle bli ointressant för mig bara för att hon berättade att hon är ensam och inte har några vänner (social status) eller för att hon sa att hon är skuldsatt och har svårt att ha råd med mat och hyra (pengar).
Edit: Möjligen skulle något av det kunna spela roll om hjärnan tog över tänkandet från kyken (typ, jag kan tänka "hon är skitintressant, men är hon värd det i längden om jag måste betala för henne?"), men det skulle inte påverka känslan av attraktion.
Skulle vilja se hur Wintersnowdrift Alfawomanpower tror att fördelningen ser ut.
Tror du missbedömt hur lite pengar spelar roll då man kan få vem fan som helst om man har tillräckligt med deg. Men kanske inte spelar någon roll i vardagliga dejtandet och livet då få är extremt rika.
Skulle vilja se Bezos ragga på något av alla vänstertroll på imgur som bokstavligt talat vill att alla som äger mer än en miljard ska avrättas.
Säger inte att du har fel... De kanske skulle falla pladask om de väl befann sig i den situationen (vänsterfolk har ju hycklat förr).
intepurewhey
2022-08-30, 08:35
Skulle vilja se Bezos ragga på något av alla vänstertroll på imgur som bokstavligt talat vill att alla som äger mer än en miljard ska avrättas.
Säger inte att du har fel... De kanske skulle falla pladask om de väl befann sig i den situationen (vänsterfolk har ju hycklat förr).
Sant iofs. Tror det är en lite minoritet dock.
Genuint deprimerande läsning. Är ni själva sociopater eller har ni haft sådan otur i vilka ni träffat som definierar er syn på mänskligheten?
Diomedea exulans
2022-08-30, 09:03
Genuint deprimerande läsning. Är ni själva sociopater eller har ni haft sådan otur i vilka ni träffat som definierar er syn på mänskligheten?
Vad god använd Quote-funktionen när du skriver sånt, så man vet exakt vad man ska skämmas över.
Var är lögnen?
Nja, jag tror att "gott om pengar" är av stor vikt såsom freddan skriver, för att initiera genuin attraktion hos en kvinna gentemot en man.
Men det du menar med att rika kan få vem som helst handlar nog mer om att kvinnan medvetet sväljer sin stolthet och kräks lite i munnen då och då när hon som 28-årig modell går till sängs med sin 83-årige miljardär på viagra. För att livet i övrig hon får med honom är så extravagant så det är en acceptabel uppgörelse för henne, och kanske väntar ett arv runt hörnet.
Men att hon blir kär eller sexuellt attraherad av honom pga pengarna, nä det tror jag inte, det hoppas jag inte. Jag vill tro att kvinnor är vettigare än så.
Du har tränat bort naturens konstanta regler som funnits där sedan tidernas begynnelse genom att läsa pamfletter från V och Fi samt deltagit på seminarium med gästtalare från Mp. Du har tappat din naturliga insikt. Det är du som är fel ute, inte vi.
Aah, signaturen kom inte med retro.
Signaturbidragare, detta borde vara en avatartext som sätts på dom som myntat uttryck som andra använder i sin signatur.
wintersnowdrift
2022-08-30, 10:19
Jag orkar inte citera, så svarar generellt:
Jag pratade inte om skönhet (tvärt om), jag pratade om attraktion vilket jag skulle beskriva som en holistisk känsla som uppstår för en annan människa. Ni vet själva bäst vad ni tänder på: är det unga, osäkra, något labila men snygga flicksnärtor som får k*ken att resa sig för er så har ni ju tolkningsföreträde. Ej heller adresserade jag fenomenet att rika män gärna omger sig med vackra kvinnor som komplement till sin Ferrari och sin rolex.
Min personliga erfarenhet som kvinna av medelutseende och numera medelålder(ish) är att det oavsett Kolozzeums preferenser för skönhet och ungdomlig osäkerhet finns (ganska många) män som raggar på kvinnor som definitivt inte är unga, osäkra och labila. Men kanske är det bara män som gick bet på de oskuldsfulla hindarna, vad vet jag.
Vill för övrigt ändra mitt tidigare statement efter att ha läst tråden lite noggrannare: jag är lätt en sigmakvinna med en touch av alfa, gamma, delta och beta i den ordningen.
Diomedea exulans
2022-08-30, 10:27
Min personliga erfarenhet som kvinna av medelutseende
Njaaa...
wintersnowdrift
2022-08-30, 10:32
Njaaa...
Knappast Victoria’s Secret-modell, då. Självklart finns det kvinnor som är helt sjukt snygga och kommer kunna leva på sitt utseende oavsett inre kvaliteer, men för alla andra kvinnor finns variationer som jag definitivt vill attribuera till personliga egenskaper.
Förslag, Wintersnowdrift lägger upp på bild på attractivenesstest.com så får vi saken ur världen, det är bättre att låta en superintelligent algoritm bedöma hur snygg hon är än lita på subjektiva åsikter.
Vad god använd Quote-funktionen när du skriver sånt, så man vet exakt vad man ska skämmas över.
Bra poäng. Syftade inte alls på dig, utan ffa Fredszky och 40plus.
Du har tränat bort naturens konstanta regler som funnits där sedan tidernas begynnelse genom att läsa pamfletter från V och Fi samt deltagit på seminarium med gästtalare från Mp. Du har tappat din naturliga insikt. Det är du som är fel ute, inte vi.
Din argumentationsförmåga sträcker sig som vanligt inte längre än ”du har fel”. Mitt inlägg som du citerade är iofs inte mycket bättre. Men som vanligt så är ”du har fel” ingen bärighet alls i subjektiva, kulturella frågor.
Var är lögnen?
Har jag anklagat någon för att ljuga? Eller anklagar du mig för att ljuga?
Brofessorn
2022-08-30, 11:45
Förslag, Wintersnowdrift lägger upp på bild på attractivenesstest.com så får vi saken ur världen, det är bättre att låta en superintelligent algoritm bedöma hur snygg hon är än lita på subjektiva åsikter.
Tyvärr bedömer inte den, såvitt jag vet, bröst, höfter och rumpa, vilka är avgörande.
Armed Dingo
2022-08-30, 12:17
Signaturbidragare, detta borde vara en avatartext som sätts på dom som myntat uttryck som andra använder i sin signatur.
Det borde det.
Tycker ni har spårat ur, handlade det inte om vilken fettprocent som lättast ger ragg?
Det borde det.
Tycker ni har spårat ur, handlade det inte om vilken fettprocent som lättast ger ragg?
Ett så dött forum som kolo kräver att urspårningar tillåts imo, för att forumet ska ha någon som helst puls!
Tror du har rätt i att det fetstilta är noll viktigt för män.
Jag kan inte tänka mig att en snygg, cool tjej skulle bli ointressant för mig bara för att hon berättade att hon är ensam och inte har några vänner (social status) eller för att hon sa att hon är skuldsatt och har svårt att ha råd med mat och hyra (pengar).
Lika barn leka bäst osv osv
trädgårdsmöbel
2022-08-30, 14:46
Jag misstänker att WSD är en sån som dricker te med tvåhandsfattning och har på sig en för stor kofta och alltid fryser, kanske även kallar en filt för "pläd" vilket automatiskt drar bort 2poäng.
Kanske även "på hösten tar jag på mig en för stor kofta, dricker te med tvåhandsfattning, kryper ner under en pläd i soffan med en god bok" vilket halverar.
Diomedea exulans
2022-08-30, 15:35
Lika barn leka bäst osv osv
Fuck you, jag är rik.
Fuck you, jag är rik.
Och har många vänner*popcorn*
Diomedea exulans
2022-08-30, 16:35
Och har många vänner*popcorn*
Nej, jag är rik och har få vänner.
Antar att du har många vänner? Hur kan en elak fan som du ha det? Alltid lika jävla dryg.
Jag vet att i högstadiet fick man kompispoäng av att vara elak, men trodde det försvann sen?
Rikard Jansson
2022-08-30, 16:59
40plus har rätt.
Män tittar efter:
80% Utseende
20% Personlighet
Kvinnor tittar efter:
40% Utseende
30% Social status
20% Pengar
10% Personlighet
På ett ungefär.
Detta stämmer bara om man är dum i huvudet. Vilket iofs, många är.
trädgårdsmöbel
2022-08-30, 17:26
Antar att du har många vänner? Hur kan en elak fan som du ha det? Alltid lika jävla dryg.
Jag vet att i högstadiet fick man kompispoäng av att vara elak, men trodde det försvann sen?
Bara det inte finns starksprit eller speglar är nog Roosen snällare irl.
Diomedea exulans
2022-08-30, 17:54
Bara det inte finns starksprit eller speglar är nog Roosen snällare irl.
Jag kan relatera, jag blir också förbannad när jag ser mig själv i spegeln.
Min två månaders bebis har ett fetare bankkonto än dig*hug*
Jag är ganska dryg i verkligheten också, fråga dom vänner jag har på brädan:d
Diomedea exulans
2022-08-30, 18:04
Ursäkt godtagen!
Fredszky
2022-08-30, 18:15
Detta stämmer bara om man är dum i huvudet. Vilket iofs, många är.
Det är så vi är genetiskt programmerade.
Om du tycker det är att vara dum i huvudet får det stå för dig.
Fredszky
2022-08-30, 18:21
https://scontent.farn1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/301685119_10160099858628449_7001320126092009988_n. jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_eui2=AeFILSIrxCjRYJkJal_LpdEwuz11HamVbYy7PXUdq ZVtjDd2cnmB4-MOjxhiRNVelHE&_nc_ohc=xENlDhJDoAwAX-6m3nG&_nc_ht=scontent.farn1-2.fna&oh=00_AT8IcLsCWCWsE3hynq5IXFpOUBwjOPBl56s7NeTyhHyn-Q&oe=63129101
Lafayette
2022-08-30, 18:29
Väldigt kul om sant :D
MasterChief
2022-08-30, 19:04
Det är så vi är genetiskt programmerade.
Om du tycker det är att vara dum i huvudet får det stå för dig.
Så vad innebär i praktiken kvoten 80/20 för utseende/personlighet? Jag förstår inte. Och vad finns det för genetisk fördel att para sig med en snygg men helkorkad individ när en smart och halvsnygg person antagligen kommer lyckas bättre?
Bara en massa skitsnack.
Diomedea exulans
2022-08-30, 19:10
Så vad innebär i praktiken kvoten 80/20 för utseende/personlighet? Jag förstår inte. Och vad finns det för genetisk fördel att para sig med en snygg men helkorkad individ när en smart och halvsnygg person antagligen kommer lyckas bättre?
Bara en massa skitsnack.
Praktiska exempel: han tar hellre en tjej med 10/10 personlighet och 7/10 i utseende, än en tjej med 1/10 personlighet och 10/10 i utseende.
Däremot tar han hellre en tjej med 1/10 i personlighet och 10/10 i utseende, än en tjej med 10/10 i personlighet och 5/10 i utseende.
Har inte räknat så siffrorna stämmer exakt, men det illustrerar den övergripande principen, hoppas jag. Personligheten spelar viss roll, utseendet spelar större roll.
Fredszky
2022-08-30, 19:32
Bara en massa skitsnack.
När en man tittar efter en tjej väger utseendet till 80% av bedömningen och 20% till personligheten.
Mannen tittar på, men inte nödvändigtvis begränsat till;
Symetriskt ansikte
Markerade kindben
Fylligt hår
Välformade bröst
Breda höfter
Rosafärgade fylliga läppar
Lyster i hyn
Detta är markörer för kvinnans hälsa. Har hon rätt fysiska attribut minskar risken för en avkomma med genetiska defekter och sjukdomar.
Det skvallrar även om hennes förutsättningar för att ta hand om avkomman, och mannen vid behov.
Om man ska tro på genetik och biologi.
Tror man på Gud gäller säkert andra spelregler.
Fredszky
2022-08-30, 19:44
Jag gissar att behovet av intelligens hos kvinnan har varit underordnat historiskt sett.
Lever man i en klan på 40-80 individer så finns det nog alltid några ljushuvuden där som visar de andra hur man bäst trär på spjutspetsen på skaftet med älgsenan.
Att kunna föda och ta hand om barn har varit viktigare. Är du skör fysiskt spelar det ingen roll om du är smart eller har en bra personlighet, du klarar inte många vintrar ändå.
Så för att föra generna vidare har utseendet spelat större roll än personligheten, tänker jag.
Fredszky
2022-08-30, 19:49
ONT:
Jag har aldrig varit i närheten av att ha varit fet så jag kan inte svara på det.
OFFT:
Jag har märkt större uppmärksamhet från tjejer då jag lagt på mig lite muskler och flexat armarna däremot.
Dock har jag inte märkt någon skillnad i uppmärksamhet eller raggningsförsök då jag vunnit i schack, flexat gymnasiebetyg eller vunnit i betapet.
Diomedea exulans
2022-08-30, 20:10
Fredzkys sista mening fick mig att tänka på en grej. Jag har fått uppmärksamhet av brüdar via hönsintresset. När jag har hängt på höns-sidorna och skrivit massor engagerade inlägg om höns så har jag fått ragg-PM av kvinnor som tycker att jag skriver så himla roligt.
Passion och livsglädje, det är något som kvinnor gillar.
Jag gissar att behovet av intelligens hos kvinnan har varit underordnat historiskt sett.
Lever man i en klan på 40-80 individer så finns det nog alltid några ljushuvuden där som visar de andra hur man bäst trär på spjutspetsen på skaftet med älgsenan.
Att kunna föda och ta hand om barn har varit viktigare. Är du skör fysiskt spelar det ingen roll om du är smart eller har en bra personlighet, du klarar inte många vintrar ändå.
Så för att föra generna vidare har utseendet spelat större roll än personligheten, tänker jag.
Vad har skönhet med förmågan att föda barn under stenåldersvillkor att göra? Enligt din logik är det fysisk pondus och rigiditet som bör spela störst roll. Breda höfter, kraftig benstomme och jävlar anamma är fördelaktigt när man föder barn, inte ett dockansikte.
Fredszky
2022-08-30, 20:41
Vad har skönhet med förmågan att föda barn under stenåldersvillkor att göra? Enligt din logik är det fysisk pondus och rigiditet som bör spela störst roll. Breda höfter, kraftig benstomme och jävlar anamma är fördelaktigt när man föder barn, inte ett dockansikte.
Skönhet är välutvecklad skelettstruktur, markörer för högt östrogen, balanserad kroppsammansättning.
En slovensk köttbulleformad urstark kvinna med begynnande moppemustasch, ölmage och smala höfter har sämre chanser att trycka ut och nära en unge än en "skönhet". Kvinnor har behövt överleva vintrar (så inga sköra benrangel uppskattas), men inte slåss mot björnar eller andra klaner, det har varit männens uppgift.
Det är därför kvinnor generellt uppskattar långa muskulösa män.
Lol. Den skönhet som du beskrivit tidigare i tråden är knappast så enkel som välutvecklad skelettstruktur, markörer för högt östrogen, balanserad kroppsammansättning. Du har en högst kulturell och sexualiserad bild av vad som är kvinnlig skönhet. Det finns inget stöd för dig att få i evolutionsbiologi för din misogyna bild av en attraktiv kvinna och vad som attraherar könen emellan. Det får stå för dig och din miljöprägling.
Fredszky
2022-08-31, 06:50
Lol. Den skönhet som du beskrivit tidigare i tråden är knappast så enkel som välutvecklad skelettstruktur, markörer för högt östrogen, balanserad kroppsammansättning. Du har en högst kulturell och sexualiserad bild av vad som är kvinnlig skönhet. Det finns inget stöd för dig att få i evolutionsbiologi för din misogyna bild av en attraktiv kvinna och vad som attraherar könen emellan. Det får stå för dig och din miljöprägling.
Jag vet inte riktigt vad du syftar på att jag skrivit.
Det finns hundratals markörer för bra genetik, jag tog upp tre övergripande exempel.
Men förklara gärna hur min bild av skönhet är högst kulturell och sexualiserad, och varför det är dåligt. Jag förstår inte riktigt vad det innebär, eller din poäng.
Säger inte att det är dåligt. Jag säger att dina preferenser gällande vad som är en snygg åtråvärd tjej är kulturellt format och det skiljer sig mellan människor vad som är vackert osv. Du försöker, av någon anledning, göra dina subjektiva preferenser till något objektivt. Förstår inte poängen med det, du får ju tycka att precis vad som helst är attraktivt. Du måste inte försöka stenåldersförankra allt i dig själv.
Fredszky
2022-08-31, 07:10
Ge något exempel på något som jag tycker är attraktivt som är kulturell betingat?
Hur vet vi att det är kulturen som formar och inte kulturen som formats av preferenserna?
Hur vet vi att det är kulturen som formar och inte kulturen som formats av preferenserna?
En bra fråga. Gissningsvis finns det en kontinuerlig dynamik däremellan. Men kulturen (och skönhetsidealen) förändras genom tiderna, vilket åtminstone pekar på att kulturen inte är stensäkert förankrad i några slags stenålderspremisser.
Ge något exempel på något som jag tycker är attraktivt som är kulturell betingat?
Hur sexigt ansågs breda höfter vara på 90-talet när Heroin Chic var som trendigast? Är inte gymnasiebetyg och schack attraktivt i vissa kretsar? Rör du dig i urbana Frankrike som ungdom kommer du längre på att kunna citera poesi än på dina biceps, sett till raggning. Hela din själv- och världsuppfattning är en kulturell yttring som är subjektiv utifrån din position och dina erfarenheter. Att stolpa upp vad som är objektivt snyggt och attraktivt och vad han och hon går igång på helt villkorslöst är fullständigt vettlöst. Du kan för all del tycka att när du ska välja en partner så handlar det om 80% utseende och 20% personlighet. För egen del stämmer det inte alls, men jag skulle inte heller försöka tvinga på dig någon 50/50 modell eller teori om att personligheten formar utseendet eller whatever, för det är subjektivt för mig. Du får gilla vad du vill, men det blir bara konstigt när du försöker motivera det genom pseudointellektuella hänvisningar till evolution och universella regler. Du behöver inte motivera det, du får gilla precis vad du vill :)
Fredulf räknade upp vissa attraktiva attribut för oss i västvärlden, och ja andra kulturer kanske anser att andra attribut är attraktiva.
Kärnan kvarstår; män får initialt intresse (attraktion) för en kvinna genom hennes utseende. Hennes personlighet eller liv i övrigt är i detta inledande skede irrelevant. Dina mansögon vet på en sekund om en kvinna är attraktiv eller ej. Sedan betyder inte det att du kommer fria till henne om hon är djupt skuldsatt, tråkig som fan etc. Om hon är snygg, villig och du är singel så beknullar du gärna henne och skiter fullständigt i om hon är blyg eller ointelligent, det har ingen bärighet på din kåthet för hennes kropp och utseende.
För kvinnor är det annorlunda. Ja dom kan tända på ett manligt utseende, men i högre grad tänder dom på vad som närmast kan beskrivas som en "aura" och i den ingår en satans massa saker i olika omfattning beroende på kvinnan ifråga. Det kan vara längd, ansikte, kroppsform, social status, inkomst, arbete, humor, utåtgående, lättsam etc.
Wintersnowdrift slår huvudet på spiken när hon skriver: "jag pratade om attraktion vilket jag skulle beskriva som en holistisk känsla som uppstår för en annan människa". Detta är klockrent för hur en kvinna öppnar pärmen för en man. Men det är inte alls hur en man hissar flaggan för en kvinna.
Ni män som bär trosskydd och röstar Mp kan tro att ni minsann inte attraheras av en kvinnas utseende för "hon är inget köttstycke och jag är en modern man". Men ni tror fel.
Fredszky
2022-08-31, 08:18
Hur sexigt ansågs breda höfter vara på 90-talet när Heroin Chic var som trendigast? Är inte gymnasiebetyg och schack attraktivt i vissa kretsar? Rör du dig i urbana Frankrike som ungdom kommer du längre på att kunna citera poesi än på dina biceps, sett till raggning. Hela din själv- och världsuppfattning är en kulturell yttring som är subjektiv utifrån din position och dina erfarenheter. Att stolpa upp vad som är objektivt snyggt och attraktivt och vad han och hon går igång på helt villkorslöst är fullständigt vettlöst. Du kan för all del tycka att när du ska välja en partner så handlar det om 80% utseende och 20% personlighet. För egen del stämmer det inte alls, men jag skulle inte heller försöka tvinga på dig någon 50/50 modell eller teori om att personligheten formar utseendet eller whatever, för det är subjektivt för mig. Du får gilla vad du vill, men det blir bara konstigt när du försöker motivera det genom pseudointellektuella hänvisningar till evolution och universella regler. Du behöver inte motivera det, du får gilla precis vad du vill :)
Nu skriver du om vad andras preferenser ändras utifrån den kultur dom lever i.
Jag uppfattade det som att du menade att jag personligen har uttalade preferenser påverkade av den kultur jag lever i. Om du menade det får du gärna ge exempel på vilka de är.
Jag tycker inte mina preferenser har ändrat sig genom åren. Jag tyckte inte om smala höfter på 90-talet exempelvis.
Och jag står fast i att saker som breda höfter, markerade kindben, hy med lyster, tjockt friskt hår mm. är universella för den absoluta majoriteten av människor oavsett kultur. Jag ser inte hur det kan vara pseudointellektuellt.
"Är inte gymnasiebetyg och schack attraktivt i vissa kretsar?"
Du kan ju göra ett exepriment, skapa en dejtinprofil där du radar upp massa schackframgångar o.s.v. med en man som har ett mediokert utseende.
Så skapar du en annan profil där du laddar upp en bild på en supermodell, och en generisk presentationstext.
Vilken tror du får flest uppmärksamhet från kvinnor? Oavsett vilken kultur de kommer ifrån.
Min poäng har aldrig varit eller emotsagt att det finns vissa få avvikande preferenser hos människor. En på hundra kanske värdesätter en bra schackspelare mer än fina kindben, men jag pratar om universiella preferenser hos den absoluta majoriteten människor.
Fredszky
2022-08-31, 08:27
Ett målande exempel är ett experiment som är gjorda på bebisar.
De stannar längre med blicken och föredrar ansikten som av allmänheten anses vackra.
Bebisar har inte hunnit påverkas av kultur, de följer sin genetiska instinkt.
ONT:
Bebisar har hög bf% och verkar dra till sig positiv uppmärksamhet hos kvinnor :D
Diomedea exulans
2022-08-31, 08:29
Det är tänkbart också att vi har en genetiskt inpräntad stenåldersnorm som går att träna bort. Typ: Män gillar breda höfter från grunden, men efter att ha sett affiscer med Twiggy flera gånger om dagen i ett halvår så börjar vi gilla det istället.
Fredszky
2022-08-31, 08:36
Det är tänkbart också att vi har en genetiskt inpräntad stenåldersnorm som går att träna bort. Typ: Män gillar breda höfter från grunden, men efter att ha sett affiscer med Twiggy flera gånger om dagen i ett halvår så börjar vi gilla det istället.
Ja det går nog att hjärntvätta bort sina grundläggande preferenser.
Kanske har att göra med att vi är ett flockdjur, säger många i flocken (pengahungrig media i detta fall) att det är attraktivt med mycket smala tjejer med pojkliknande kroppar ("modell-kropp") så påverkas nog många att värdesätta det utseendet.
Eller som hudbränna;
På 1800-talet ansågs det fint att ha så vit hy som möjligt, det betydde att du inte behövde vara ute på åkern och arbeta.
På 80-talet betydde en bränna att du hade råd att åka på semester utomlands och ansågs attraktivt :)
Grymma tips från blåvitt. Nästa gång jag träffar Margot Robbie och får nobben ska jag säga att hon bara är kulturellt snygg. Ska säga typ att "vem vet om den här träffen hade skett för bara hundra år sedan, då kanske du hade varit skitful"
https://assets.epuzzle.info/puzzle/086/218/original.jpg
Diomedea exulans
2022-08-31, 08:50
Det här tyckte de var en 10/10 för 3367 år sedan, över 300 mil bort. Jag skulle säga att det är ganska spot on vad vi tycker är 10/10 idag i Sverige.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/Nofretete_Neues_Museum.jpg/800px-Nofretete_Neues_Museum.jpg
Min poäng har aldrig varit eller emotsagt att det finns vissa få avvikande preferenser hos människor. En på hundra kanske värdesätter en bra schackspelare mer än fina kindben, men jag pratar om universiella preferenser hos den absoluta majoriteten människor.
Nu lyckas du plötsligt nyansera lite. Bra. Jag motsätter mig bara absoluta ratios och "så här är det"-tugg om egna ratios ryckta ur röven.
Det här tyckte de var en 10/10 för 3367 år sedan, över 300 mil bort. Jag skulle säga att det är ganska spot on vad vi tycker är 10/10 idag i Sverige.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/Nofretete_Neues_Museum.jpg/800px-Nofretete_Neues_Museum.jpg
1/10 skulle inte överleva en övervintring.
trädgårdsmöbel
2022-08-31, 08:57
Det är också möjligt att den gamla dängan "Vi påverkas av arv OCH miljö" stämmer. Gissningsvis i en kombi av 50/50 vad gäller om man uppskattar kvinnor med anorexiakropp eller timglasfigur.
Diomedea exulans
2022-08-31, 08:59
1/10 skulle inte överleva en övervintring.
Tycker den där hatten ser varm ut.
Hursomhelst är det en sjukt intressant diskussion med nature vs nurture och attraktionsideal, tycker jag. Måste vara grymt svårt att veta varför ideal är som de är. Det bästa man kan göra är väl att kolla hur det ser ut runtom i världen (ju vanligare ett skönhetsideal är, desto sannolikare är det att det är medfött) och använda sunt förnuft (det är ologiskt att det skulle vara attraktivt att ha dåligt immunförsvar, t ex).
Blir extra intressant för det är så politiskt laddat.
wintersnowdrift
2022-08-31, 09:39
ONT:
Jag har märkt större uppmärksamhet från tjejer då jag lagt på mig lite muskler och flexat armarna däremot.
Dock har jag inte märkt någon skillnad i uppmärksamhet eller raggningsförsök då jag vunnit i schack, flexat gymnasiebetyg eller vunnit i betapet.
Fredzkys sista mening fick mig att tänka på en grej. Jag har fått uppmärksamhet av brüdar via hönsintresset. När jag har hängt på höns-sidorna och skrivit massor engagerade inlägg om höns så har jag fått ragg-PM av kvinnor som tycker att jag skriver så himla roligt.
Passion och livsglädje, det är något som kvinnor gillar.
Utan att vara dissig så kanske era exempel någonstans tyder på att kaka söker maka? När jag träffade min make första gången satt han och programmerade med en kompis i ett hörn och sa knapp hej pga han var upptagen med sitt nördintresse. Sjukt hett. Absolut bästa och mest effektiva neggningen någonsin.
Jag har upplevt absolut flest raggningsförsök när jag pratat på konferenser om machine learning för effektiviserad långsiktig tillgångsförvaltning av transportinfrastruktur. Men vad vet jag, kanske såg mina höfter lite extra breda ut i scenljussättningen.
intepurewhey
2022-08-31, 09:47
Grymma tips från blåvitt. Nästa gång jag träffar Margot Robbie och får nobben ska jag säga att hon bara är kulturellt snygg. Ska säga typ att "vem vet om den här träffen hade skett för bara hundra år sedan, då kanske du hade varit skitful"
https://assets.epuzzle.info/puzzle/086/218/original.jpg
Jag behöver veta mer om hennes självkänsla, självdistans, livserfarenhet och humor för att kunna säga om hon är attraktiv eller inte. Det har Wintersnowdrift lärt mig.
Ska ut på torget och ragga A-lagare nu för de är så jävla snygga med sina sjuka livserfarenheter och humor.
Jag har upplevt absolut flest raggningsförsök när jag pratat på konferenser om machine learning för effektiviserad långsiktig tillgångsförvaltning av transportinfrastruktur. .
:laugh::laugh::laugh::laugh:
wintersnowdrift
2022-08-31, 09:51
Det här med vem som är bra på att föda barn är inte så himla relevant för den mänskliga artens överlevnad. Livmodern är en mycket trygg plats oavsett kvinnans höftmått, särskilt i jämförelse med vad som krävs när ungen väl är ute. Att försöka få avkomman att överleva sin tvåårsdag, vilket ffa beror på tillgången till mat samt mängden sjukdomar som florerar i samhället, är den verkliga utmaningen. Människor har förvisso ovanligt riskfyllda förlossningar jämfört med många andra arter men det är en så oerhört liten pusselbit i sammanhanget, och en kvinna kan föda många barn under en livstid om så krävs.
Brofessorn
2022-08-31, 09:54
Jag har upplevt absolut flest raggningsförsök när jag pratat på konferenser om machine learning för effektiviserad långsiktig tillgångsförvaltning av transportinfrastruktur. Men vad vet jag, kanske såg mina höfter lite extra breda ut i scenljussättningen.
Kanske har något att göra med att du är omgiven av ett gäng törstiga nördar.
Är det samma anledning till att hon har gudinne-status på detta forum?
Diomedea exulans
2022-08-31, 10:05
Ja?
wintersnowdrift
2022-08-31, 10:06
Absolut, törstiga nördar är och har alltid varit min målgrupp. Men jag trodde att alla män universellt premierar höftmått >>>>>>>>>>>>>>>>>> allt annat. Eller har nördar en evolutionär mutation som gör att de även går igång på kvinnor som kan snacka linjär algebra och vägytemått?
PS. Många nördar är hör och häpna snygga, gifta och hyfsat socialt kompetenta. Det hindrar inte deras törst kan jag säga.
Brofessorn
2022-08-31, 10:17
Absolut, törstiga nördar är och har alltid varit min målgrupp. Men jag trodde att alla män universellt premierar höftmått >>>>>>>>>>>>>>>>>> allt annat. Eller har nördar en evolutionär mutation som gör att de även går igång på kvinnor som kan snacka linjär algebra och vägytemått?
PS. Många nördar är hör och häpna snygga, gifta och hyfsat socialt kompetenta. Det hindrar inte deras törst kan jag säga.
Hur ser de här konferenserna ut, deltar många kvinnor?
wintersnowdrift
2022-08-31, 10:24
Hur ser de här konferenserna ut, deltar många kvinnor?
Det är absolut en mansdominerad bransch, men eftersom många av de kvinnor som jobbar inom mitt/(mina) fält har roller inom marketing/business development etc så skulle jag säga att en oproportionerligt hög andel kvinnor deltar på just konferenser.
Sälj grej med tjej is a thing i de mest oväntade av sammanhang.
Absolut, törstiga nördar är och har alltid varit min målgrupp. Men jag trodde att alla män universellt premierar höftmått >>>>>>>>>>>>>>>>>> allt annat. Eller har nördar en evolutionär mutation
Även om nu "alla" premierar vissa saker (säger inte att det är så) motsäger det inte att en hel del människor också är realister och tar vad som finns till hands istället för att bara sikta mot idealet.
Särskilt om man nästintill uteslutande socialiserar i nischade kretsar där till exempel andelen kvinnor är färre/begränsad.
Opti-onanerande individer får sällan vad de önskar (oavsett om det handlar om sex, gains eller ekonomi eller annat)
Men det skulle såklart inga Alphaindivider på Kolo erkänna. =)
Jag har självklart ingen koll på hur det ser ut vid just de konferenser du hänvisar till.
Men det är ändå inget märkligt fenomen om man ser till, åtminstone min möjligen något stereotypa bild, av nördkretsar och nördmiljöer (i detta fall tror jag de är mansdominerade).
Har rört mig mycket och gör det fortfarande, i sådana kretsar. Så lite empiriskt finns ändå bakom stereotyperna.
Sen känns det också som om nördar inte längre är något social skällsord. Och inte varit det senaste 20 åren.
Och inte heller längre likställt med finnar, tandställning, tejpade glasögon och föfallna kroppar.
wintersnowdrift
2022-08-31, 11:04
Även om nu "alla" premierar vissa saker (säger inte att det är så) motsäger det inte att en hel del människor också är realister och tar vad som finns till hands istället för att bara sikta mot idealet.
Särskilt om man nästintill uteslutande socialiserar i nischade kretsar där till exempel andelen kvinnor är färre/begränsad.
Opti-onanerande individer får sällan vad de önskar (oavsett om det handlar om sex, gains eller ekonomi eller annat)
Men det skulle såklart inga Alphaindivider på Kolo erkänna. =)
Jag har självklart ingen koll på hur det ser ut vid just de konferenser du hänvisar till.
Men det är ändå inget märkligt fenomen om man ser till, åtminstone min möjligen något stereotypa bild, av nördkretsar och nördmiljöer (i detta fall tror jag de är mansdominerade).
Har rört mig mycket och gör det fortfarande, i sådana kretsar. Så lite empiriskt finns ändå bakom stereotyperna.
Sen känns det också som om nördar inte längre är något social skällsord. Och inte varit det senaste 20 åren.
Och inte heller längre likställt med finnar, tandställning, tejpade glasögon och föfallna kroppar.
Håller absolut med om att "nörd" inte är något skällsord annat än på Kolozzeum. Snarare tvärt om. Jag interagerar mycket med programmerare och/eller ingenjörer vilket väl är mer klassiska nördyrken, men även VD:ar, jurister, läkare, finanshajar och politiker. Jag skulle inte säga att jag märker några stora skillnader varken i utseende, social kompetens, eller raggningsfrekvens.
trädgårdsmöbel
2022-08-31, 11:07
Beror nog mest på att hon har pallat med 15år lightmobbing utan att ens bli sur, vilket är en närmast absurt imponerande uthållighetsprestation.
wintersnowdrift
2022-08-31, 11:29
Beror nog mest på att hon har pallat med 15år lightmobbing utan att ens bli sur, vilket är en närmast absurt imponerande uthållighetsprestation.
Snart 18 år av lightmobbing och still going strong!
Nä men Kolozzeum var ganska snällt mot mig de första typ fem åren, så det är bara de senaste 13 som varit lite småettriga till och från. Sen skulle jag säga att jag är en ganska god kålsupare själv när det kommer till catfights. Stämningen har helt klart blivit råare dock, det mysiga vardagsrummet är lite mer av en trashad hemmafest numera.
Det var konstigt nog när jag var otränad och låg runt 20-25% som flest kvinnor visade intresse för mig. Tror det var för att jag var rundare i ansiktet, vilket klädde mig mer.
Beror ju lite på, om man har anletsdrag och ansiktsform som lämpar sig för lägre bf, medans man mest ser ut som en pluffsig blob vid typ 20% då blir det ju givetvis så att man ser trevligare ut vid lägre bf.
Personligen får jag långt mer uppmärksamhet vid lägre bf, av vita kvinnor närmast noll när jag är degig.
Håller absolut med om att "nörd" inte är något skällsord annat än på Kolozzeum. Snarare tvärt om.
Vilket är lite kul på ett forum befolkat av träningsnördar…
Håller absolut med om att "nörd" inte är något skällsord annat än på Kolozzeum. Snarare tvärt om. Jag interagerar mycket med programmerare och/eller ingenjörer vilket väl är mer klassiska nördyrken, men även VD:ar, jurister, läkare, finanshajar och politiker. Jag skulle inte säga att jag märker några stora skillnader varken i utseende, social kompetens, eller raggningsfrekvens.
Som både programmerare och maskiningenjör är jag stolt nörd. =)
Som både programmerare och maskiningenjör är jag stolt nörd. =)
Frågan är om du har nörd fysionomi? Troligtvis inte.
Diomedea exulans
2022-08-31, 14:40
HU8U5pn4vfs
trädgårdsmöbel
2022-08-31, 16:21
Nörd kräver ju nästan idag att man är smart och kompetent utöver sin töntighet. Jag behöver därför ett ord för oss som är nördiga utan att ha intellekt som tar udden av det. /mvh mattehatande och antiintellektuell på autismspektrat
Diomedea exulans
2022-08-31, 16:24
Nörd kräver ju nästan idag att man är smart och kompetent utöver sin töntighet. Jag behöver därför ett ord för oss som är nördiga utan att ha intellekt som tar udden av det. /mvh mattehatande och antiintellektuell på autismspektrat
Tönt?
trädgårdsmöbel
2022-08-31, 16:29
Tönt?
Ett bra ord, men lite torftigt.
Lafayette
2022-08-31, 16:31
Hunkig datanörd är något jag skulle vilja uppnå.
G2gYUVQrLzQ
Diomedea exulans
2022-08-31, 16:42
Jag har förresten samma problem: är inte smart/intresserad nog för att vara en riktig nörd.
Jag är t ex ingen riktig hönsnörd för jag är inte intresserad av t ex:
- Hur många ägg de olika raserna lägger.
- Hur raserna får poäng på utställningar.
- Hönsens exakta näringsbehov i olika åldrar.
- Hur man ska bota massor sjukdomar.
Har alltid massor ”luckor” i mina nördintressen, en riktig nörd har inte det.
Frågan är om du har nörd fysionomi? Troligtvis inte.
Fysionomi som en mild träningsnörd
Langster
2022-08-31, 19:02
En nörd har egentligen alltid varit en person med väldigt specifika intressen och väldigt mycket specialkunskap. Specialkunskap kan misstas för intelligens.
Att vi i Sverige på 80- och 90-talet använde ordet som en synonym till tönt ändrar inte ordets egentliga mening.
Nu används typ "aspie" för att beskriva en nörd istället.
Langster
2022-08-31, 19:16
Hur sexigt ansågs breda höfter vara på 90-talet när Heroin Chic var som trendigast?
Ja du, det var på 90-talet Anna-Nicole Smith ansågs het...
Jag tror att män generellt dragits till ett och samma ideal genom alla tider. Med vissa små variationer.
Däremot har kvinnor bytt sina egna ideal av hur en kvinna ska se ut - detta beror på hur skönhetsideal påverkas av samhälle och media osv. Detta påverkar hur kvinnor vill se ut, men det påverkar inte vad män tänder på.
Tro mig, det var ingen man som tyckte att feta kvinnor var snygga när det var så det rådande skönhetsidealet såg ut. Oavsett vad din feta skolfröken sa.
Inte heller har det pinnsmala Twiggy-modet varit ett ideal för män, det var idealet för kvinnor.
intepurewhey
2022-09-01, 07:34
En nörd har egentligen alltid varit en person med väldigt specifika intressen och väldigt mycket specialkunskap. Specialkunskap kan misstas för intelligens.
Att vi i Sverige på 80- och 90-talet använde ordet som en synonym till tönt ändrar inte ordets egentliga mening.
Nu används typ "aspie" för att beskriva en nörd istället.Tror bara det är ni 50-åringar som använder ordet "aspie".
Lmao
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.