Visa fullständig version : Finns det något optimalt sätt att deffa?
Testar nu varannandagsfasta.
Har tidigare dieter kört periodisk fasta eller vanligt ätande. Alla med lika stort underskott.
Finns det något sätt som är överlägset ur hälsosynpunkt och muskelnedbrytning? (om man helt bortser från hur lätt det är att följa i avseende på hunger)
BisonLGcrew
2022-08-26, 08:00
Ja, överlägset är att ligga strax under din dagliga kaloribalans och att äta mat varje dag.
Finns det något sätt som är överlägset ur hälsosynpunkt och muskelnedbrytning? (om man helt bortser från hur lätt det är att följa i avseende på hunger)
Ja, överlägset är att ligga strax under din dagliga kaloribalans och att äta mat varje dag.
Säker på att du läst frågeställningen?
söderkisen
2022-08-26, 13:39
Har tidigare dieter kört periodisk fasta eller vanligt ätande. Alla med lika stort underskott.
De gånger jag slipat till mig lite har jag alltid upplevt bäst välmående och resultat av cykliskt intag av både kolhydrater och kalorier.
Inga extremer utan helt enkelt bryta av med lite refeeds emellanåt.
Har dock aldrig behövt köra längre deff än en handfull veckor som längst då jag är både väldigt lätt och ganska krispig året runt.
Edit. Ett högt proteinintag är givet.
+1
Och ja jag har också läst frågeställningen.
Vad som är "optimalt" är också väldigt individuellt och subjektivt.
En diet som du kan fullfölja och som ger dig resultat är alltid bättre än någon annans uppfattning om hur de gör det bäst.
Mycket trial and error när det kommer till sånt här.
BisonLGcrew
2022-08-27, 02:16
Säker på att du läst frågeställningen?
mm
MrMuggelSnuggel
2022-08-27, 10:49
Jakten på det "ultimata" blir sällan bra. Du hittar aldrig svaret. Ingen kommer hitta svaret. Det kommer aldrig ta slut. Så inte lönt att tänka på det. Vi alla kommer bara förevigt slungas runt i en snortrång torktumlare och inte komma någonvart om vi gör det.
Nej, det "ultimata" existerar inte.
Du kommer bara få massa åsikter från människor av vad dom anser är "ultimat".
Men om man ändå ska försöka så är...
Det enda "ultimata" riktig mat som ger dig tillräckligt med protein på ett kaloriunderskott som passar dig och ditt liv tillräckligt länge för att önskat resultat är uppnått.
Tråkigt svar, jag vet...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.