handdator

Visa fullständig version : Era favorit-film-recensenter på Youtube

Diomedea exulans
2022-08-03, 10:16
Det har inte ungått mig att det är ett väldigt cinefilt forum vi alla sitter och skriver på. Jag har även förstått att en väldigt stor andel av oss använder Youtube en hel del. Därför gissar jag att det finns fler än mig här som tycker om att kolla på filmrecensenter på Youtube.

Youtube-film-recensenter är ett intressant fenomen eftersom det vuxit sig till mycket mer än bara ett ställe man går till för att försöka ta reda på om en viss film är värd att se eller inte. För att parafrasera några kommentarer jag sett i kommentarsfälten:

"Jag får ut mycket mer underhållning av de här recensionerna än av själva filmerna".

"Ah, dags att njuta av ännu en recension av en film som jag aldrig kommer se".

"Jag såg den här filmen häromdagen, och det ska bli skönt att se den här recensionen så att jag vet vad jag tyckte om filmen".

Jag känner igen mig i alla de kommentarerna. Gällande den sistnämnda, att recensenterna påverkar ens egen åsikt om en film man redan sett, så är det väldigt vanligt att de säger saker som får mig att tänka "ah, just det", och sedan håller jag med dem istället.

Hursomhelst, trådens huvudtema är att vi ska tipsa om recensenter, inte filosofera om dem, även om jag personligen välkomnar dylikt filosoferande.

Min favorit måste vara Red Letter Media. Dels för att de är ett gäng jäkligt bildade och intelligenta snubbar med bra input och härlig, bitter generation X-humor. Men kanske ännu mer för att de är totalt jordnära och saknar all den fejkade, skrikiga "wohoo, kolla på mig"-personligheten som är så vanlig på Youtube. De har inte ens bakgrundsmusik i sina videor, bara en sån sak. Och mot slutet av videorna så säger de inte "prenumerera på vår kanal". Kanalen har mycket bra innehåll, men det jag gillar mest måste vara "Mr Plinkett's Phantom Menace Review".

Som bubblare slänger jag ut:
The Critical Drinker
MauLer
Pitch Meeting (mer en renodlad humorkanal, men berättar mycket om filmerna också, plus att humorn är sjukt bra).

TotteShaped4Life
2022-08-03, 10:47
Jag läser mest, men The critical drinker är underhållning på hög nivå. Tack för tipsen, ska kolla upp lite.

Brofessorn
2022-08-03, 17:05
Your Movie Sucks, trots namnet får man en del braiga rekommendationer på braiga filmer ibland.