Visa fullständig version : Hur länge sitter ni på toaletten innan ni ger er?
skyffelmördarn
2022-07-26, 10:58
Jag har käkat en hel del carbz under semestern och har noterat att när jag bajsar så är det som att det absolut sista liksom inte kommer ut oavsett hur hårt jag försöker trycka på.
vGCIGEUB32M
Det här gör ju att oavsett hur mycket jag torkar så blir det aldrig riktigt rent. Jag har provat sitta länge men det ger liksom aldrig med sig. Jag är inte lös eller dålig i magen, det är bara som att själva konsistensen är otroligt blöt och det är de som ställer till det.
Hur länge brukar ni ge det innan ni skiter i det?
Det var länge sen vi hade en riktig shitpost här inne så håll inte igen nu med att dela med er av egna erfarenheter samt tips&trix.
Jag bara bajsar, torkar mig, spolar, tvättar händerna och så är det klart. Jag sitter aldrig och trycker, det bara kommer ut.
skyffelmördarn
2022-07-26, 11:16
Jag bara bajsar, torkar mig, spolar, tvättar händerna och så är det klart. Jag sitter aldrig och trycker, det bara kommer ut.
Tack för att du delade med dig av den här solskenshistorian.
Akerhage
2022-07-26, 11:18
Kan ju vara IBS eller liknande som gör att man har svårt tömma tarmen. Själv har jag alltid det problemet. Känns som man har så mycket mer där inne men det kommer aldrig ut. Vilket gör man får gå på toa 10 gånger per dag istället.
Vid sådan konsistens hjälper det inte att torka sig alltid, då får man spruta med duschen, har man inte tillgång till det får man blöta papper så mycket det bara går och sen avsluta med några torra torkningar.
skyffelmördarn
2022-07-26, 11:22
Kan ju vara IBS eller liknande som gör att man har svårt tömma tarmen. Själv har jag alltid det problemet. Känns som man har så mycket mer där inne men det kommer aldrig ut. Vilket gör man får gå på toa 10 gånger per dag istället.
Vid sådan konsistens hjälper det inte att torka sig alltid, då får man spruta med duschen, har man inte tillgång till det får man blöta papper så mycket det bara går och sen avsluta med några torra torkningar.
Jag skiter vanligtvis ca 16:05 varje dag och har inga problem med att tömma så till den grad att jag knappt behöver torka.
Men har noterat nu under semestern eftersom jag knappt äter kolhydrater annars, att nu när pasta, potatis, lösviktsgodis chips os.v kommit in i bilden så har det här problemet uppstått. Jag har väl helt enkelt ätit så mycket fet och sockrig mat så tarmen kollapsat mer eller mindre.
TotteShaped4Life
2022-07-26, 11:27
Våtservetter in the änd
https://www.apoteket.se/produktbilder/Validoo/446272js.jpg
Cykelcykel
2022-07-26, 11:46
Jag skiter vanligtvis ca 16:05 varje dag och har inga problem med att tömma så till den grad att jag knappt behöver torka.
Men har noterat nu under semestern eftersom jag knappt äter kolhydrater annars, att nu när pasta, potatis, lösviktsgodis chips os.v kommit in i bilden så har det här problemet uppstått. Jag har väl helt enkelt ätit så mycket fet och sockrig mat så tarmen kollapsat mer eller mindre.
Du kanske borde få i dig lite fibrer
Diomedea exulans
2022-07-26, 12:01
Jag har käkat en hel del carbz under semestern och har noterat att när jag bajsar så är det som att det absolut sista liksom inte kommer ut oavsett hur hårt jag försöker trycka på.
Det börjar så här för mig på morgonen. Sedan blir det stadigt värre i takt med att jag dricker med och mer kaffe. Framemot eftermiddagen har det övergått till vad som närmast kan beskrivas som ett stadigt droppande.
skyffelmördarn
2022-07-26, 12:23
Du kanske borde få i dig lite fibrer
Jag vet, men jag har semester och gillar att leva "on the edge" problemet är att mitt tarmsystem inte verkar gilla att leva "on the edge"
Fiberrik kost och bajspall löser alla problem
TotteShaped4Life
2022-07-26, 13:00
Loppfrön så får du i dig fiber OCH bajsar dubbelt så mycket, men med god kvalité
trädgårdsmöbel
2022-07-26, 13:31
Djup knäböj. Ge dig iväg långt ut i skogen, gräv en grop och bajsa i djup knäböjsposition. Toaletter tillåter inte detta pga sin höjd, och toaförhöjningar ger totalt motsatt effekt. Du behöver försänkning.
Blir ju ohållbart att bajsa så varje gång, men som veckorutin.
djup knäböj. Ge dig iväg långt ut i skogen, gräv en grop och bajsa i djup knäböjsposition. Toaletter tillåter inte detta pga sin höjd, och toaförhöjningar ger totalt motsatt effekt. Du behöver försänkning.
Blir ju ohållbart att bajsa så varje gång, men som veckorutin.
bajspall
Wrenchgirl
2022-07-26, 15:03
Beror lite på. Ena dagen så är det hyfsat som normalt och man är färdig på några minuter. Nästa är det som betong för att tredje dagen sprutlackering. Så kan väl s'ga att man inte har den mest konsistenta magen.
Brofessorn
2022-07-26, 15:08
Det här gör ju att oavsett hur mycket jag torkar så blir det aldrig riktigt rent.
Äsch, vem bryr sig? Ibland behöver man få leva lite också.
skyffelmördarn
2022-07-26, 15:13
Äsch, vem bryr sig? Ibland behöver man få leva lite också.
Visst, men efter ett tag så börjar det ju klia
Jag gillar att tråden generellt har blivit om avföring och inte just hur länge man sitter, men ni verkar ha en del att prata om så ut med skiten bara!
bajspall
Alla seriösa muskelkonnässörer bör ha en sådan om detta saknas. Även om man gärna sitter i 30min extra så är det skönt att slippa sitta i 30min och försöka skita.
Agitator
2022-07-26, 15:58
Ni som har lite småproblem bör köpa loppfrön och använda 1-2 matskedar dagligen på era måltider.
Själv bara häller jag det i munnen och tar en klunk vatten i samband med något mål om dagen. Rätt gott dock att även bara hälla det på maten.
vGCIGEUB32M
Det här gör ju att oavsett hur mycket jag torkar så blir det aldrig riktigt rent. Jag har provat sitta länge men det ger liksom aldrig med sig. Jag är inte lös eller dålig i magen, det är bara som att själva konsistensen är otroligt blöt och det är de som ställer till det.
Hur länge brukar ni ge det innan ni skiter i det?
Det var länge sen vi hade en riktig shitpost här inne så håll inte igen nu med att dela med er av egna erfarenheter samt tips&trix.
Ah, jag är något av en konnässör när det kommer till detta.
Anledningen till att det känns som att torka en spritpenna är att köttrosen äro öppen. När du skitit ett tag, speciellt om du är kass i magen och därmed pressat ordentligt, så är hela ringen i full blom, den är utvecklad i all sin prakt.
Det finns bara ett botemedel, testa nästa gång; du torkar så länge som det känns rimligt, tills det är rent runt omkring även om det fortfarande finns folkamög i stormens öga. Sedan gör du något tillsynes kontraproduktivt; du ställer dig upp, drar upp byxorna och tvättar händerna. Alltså gör dig klar. Gå ut från toan och fortsätt med ditt liv i ca 10 minuter. Ju längre du kan hålla ut med analklådan desto bättre.
Det som händer under denna tiden är att du ger den svullna arga rosen tid att dra ihop sig och åter krypa in innanför skinkorna där den hör hemma. Analhålet sluter sig så att säga. När du sedan efter ca 10 min återvänder och torkar dig igen så är det oftast nästan helt rent, bara några få drag för att få bort ev rester och sedan är det rent och fint.
Givetvis skall du använda våtservetter vid bajsning.
Wilt the Stilt
2022-08-02, 07:28
Jag kommer från Örebro. Jag sitter o skiiiiter.
Det är ju mudbutt ni snackar om, tidlöst fenomen. Man har sådana dagar ibland helt enkelt .
Ni som konsekvent inte får ut det sista hur mycket ni än trycker på kanske inte har skit kvar i tarmen utan en liten analprolaps som ni trycker ut. Dags att vila lite med knäböjandet.
Diomedea exulans
2022-08-02, 10:04
I trådens eftersträvansvärda anda av öppenhjärtlighet vill jag göra vad som är snudd på ett sidospår och fråga er andra om ni brukar uppleva samma fenomen som jag; när jag hukande duschar min exit-öppning så brukar det trilla ner ett par bruna flagor och spolas ner i avloppet, vilket osökt leder till den hårresande insikten att jag vid varje givet tillfälle statistiskt sett går runt med några gram oborttorkad skit härbärgerandes någonstans mellan skinkorna.
Ni som konsekvent inte får ut det sista hur mycket ni än trycker på kanske inte har skit kvar i tarmen utan en liten analprolaps som ni trycker ut. Dags att vila lite med knäböjandet.
På det temat vill jag även varna de i tråden som verkar ha för vana att sitta och klämma. Hemorrojder är vanligt förekommande bland äldre män och beror ofta på en livstid av klämmande på toan. Därav bajspall: Upp med fötterna, släpp på trycket utan att krysta. Går det inte så testa igen vid senare tillfälle. Krysta. Inte.
I trådens eftersträvansvärda anda av öppenhjärtlighet vill jag göra vad som är snudd på ett sidospår och fråga er andra om ni brukar uppleva samma fenomen som jag; när jag hukande duschar min exit-öppning så brukar det trilla ner ett par bruna flagor och spolas ner i avloppet, vilket osökt leder till den hårresande insikten att jag vid varje givet tillfälle statistiskt sett går runt med några gram oborttorkad skit härbärgerandes någonstans mellan skinkorna.
Fy fan, använd våtservetter för helvete.
Hur tänker du om du har en kvinna till sängs. Om du ligger på rygg och hon suger dig med näsan alldeles intill din orena röv med bajslukt, usch nej.
Uncle Joe
2022-08-02, 17:50
Jag torkar alltid det sista med fuktat wc papper. Sen blir det rent.
TotteShaped4Life
2022-08-03, 02:56
Fy fan, använd våtservetter för helvete.
Hur tänker du om du har en kvinna till sängs. Om du ligger på rygg och hon suger dig med näsan alldeles intill din orena röv med bajslukt, usch nej.
Det är en skyldighet
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=8284022&postcount=6
shut teh face
2022-08-06, 08:28
Varför våtservetter, man tar väl bara vatten på det vanliga pappret?
Själv skiter jag alltid på morgonen, 30 min efter man vaknar ungefär.
Skulle jag äta massa pasta, bröd och annan kass mat skulle jag få problemet du beskriver ts
Ge fan i att spola ner våtservetter i toan bara. De bryts inte ner och stoppar upp i reningsverk.
Fuktat papper funkar alldels utmärkt.
Ge fan i att spola ner våtservetter i toan bara. De bryts inte ner och stoppar upp i reningsverk.
Låter som broscience om det inte står på förpackningen.
Lafayette
2022-08-06, 13:47
Man kan ju torka sig med en handduk också sen tvätta den någon gång i måndaen, någon som gör det?
Själv kör jag rambo toalettpapper - ica basic. Har inga problem med att få ut korvarna, verkar som ett gubbproblem
TotteShaped4Life
2022-08-06, 14:19
https://i.imgur.com/Y5ihO4R.png
intepurewhey
2022-08-06, 14:38
Man kan ju torka sig med en handduk också sen tvätta den någon gång i måndaen, någon som gör det?
Bara folk som sitter inspärrade på anstalt som gör det.
Personligen har jag inga problem med tömningen.
King Grub
2022-08-06, 14:40
Eller riktigt grova byggare.
”Kovacs had been using the now stinky towels as a toilet paper replacement because he could not reach his rear end by himself. So he used the towels by holding each end with one hand and rubbing himself/pulling the towels back and forth between his legs.”
https://www.bodybuilding.com/fun/drobson329.htm
intepurewhey
2022-08-06, 16:23
Undrar om man kan få personlig assistent när man är så grov att man inte kan torka sig själv.
Diomedea exulans
2022-08-06, 17:10
Undrar om man kan få personlig assistent när man är så grov att man inte kan torka sig själv.
Sumobrottare har det, har jag för mig. Lägre rankade sådana torkar högre rankade. Men jag vågar inte googla för att verifiera.
https://i.imgur.com/Y5ihO4R.png
Nice!
Då tar jag tillbaka.
Torka på!*kissass*
Agitator
2022-08-06, 20:47
Nice!
Då tar jag tillbaka.
Torka på!*kissass*
inte många som står flushable på och vem på kolo kan tänka sig köpa NATTY papper? Låter helt orimligt!
Seriöst. Ni som håller på med våtservetter hemma. Inte bara enklare att spola sig med dushen de få gånger per vecka det händer att det är så kletigt? Eller vissa kanske alltid har världens klet bajs och hårig där nere så det kanske är större problem än man tänker sig.
Personligen de gånger jag märker att det blivit sådana sessioner så har man ju spolat i dushen bara och tvättat sig. Torka sig med våtservetter låter som något inte heller alltid blir rent heller utan att man bara kletar ut och spär ut det mer tills man tror det är tillräckligt rent.
Installera en bide eller hoppa in i dushen är mitt tips :) Med det sagt kanske folk skiter 3-4 ggr om dagen och alltid har problemet och då känns det inte lika hållbart med dush heller varje gång. Men ni som är så kletiga, börja prova 2 matskedar loppfrön under dagen eller en sked vid lunch och en vid middag. Det skapar verkligen underverk för ens avföring i form av konsistens och hur det kommer ut.
skyffelmördarn
2022-08-07, 06:56
Inte bara enklare att spola sig med dushen de få gånger per vecka det händer att det är så kletigt?
Eller bara lägga om kosten, för mig är det sockret som gör att skiten fastnar.
intepurewhey
2022-08-07, 09:18
Sumobrottare har det, har jag för mig. Lägre rankade sådana torkar högre rankade. Men jag vågar inte googla för att verifiera.Det säger Ricky G till Karl P i ett xfm avsnitt så det måste stämma.
Våtservetter har inget med klet att göra, för mig iaf.
Jag bajsar minst 3 gånger per dag, oftast upp mot 5 skulle jag säga. En våtservett på slutet av torkningen gör att allt blir väldigt rent helt enkelt. En bidé skulle funka lika bra. Men en vanlig bide får jag inte plats med och sådana man installerar på toan känns lite B.
Diomedea exulans
2022-08-07, 09:35
Sidospår: Jag kände en italiensk tjej som flyttar till Sverige som vuxen, hon klagade över att det inte fanns bidéer överallt här, till skillnad från Italien, tydligen.
Sidospår: Jag kände en italiensk tjej som flyttar till Sverige som vuxen, hon klagade över att det inte fanns bidéer överallt här, till skillnad från Italien, tydligen.
En vän berättade att det är så med thailändare de har sällan toa papper, istället tvättar de av sig i bide efter de sina behov, utöver det rengör dom skötet minst två gånger per dag.
En vän berättade att det är så med thailändare de har sällan toa papper, istället tvättar de av sig i bide efter de sina behov, utöver det rengör dom skötet minst två gånger per dag.
Hemma har dom det, det är offentliga toaletter han menade. Inte bide heller utan en liten duschslang som sitter vid toan.
I Turkiet hade de ett litet rör på insidan toan som sprutade vatten i fisan på en. Jäkla otrevligt innan man vande sig.
Bra skönt med rövdusch faktiskt. Har ingen just så kör alltid en vanlig dusch efter jag krämat, kan aldrig gå tillbaka till papper enbart.
Slartibartfast
2022-08-11, 11:21
Bra skönt med rövdusch faktiskt. Har ingen just så kör alltid en vanlig dusch efter jag krämat, kan aldrig gå tillbaka till papper enbart.
Rövdusch e överlägset. Hatar att torka med papper, så himla äckligt och slösigt är det. Nöter sönder röven också.
I finland har alla toaletter en handdusch som standard.
Wrenchgirl
2022-08-14, 01:01
I Turkiet hade de ett litet rör på insidan toan som sprutade vatten i fisan på en. Jäkla otrevligt innan man vande sig.
Tror att den lösningen även finns hios en del med funktionsnedsättning som inte kan torka sig själv.
Gällande er som kör våtservetter, tar ni med dem på jobbet med? Eller håler ni er tills ni är hemma om behovet tränger på? :)
Är för den delen lite besviken att ingen har kommit med den här lösningen ;)
https://www.youtube.com/watch?v=n7nFEnFtvCM
Sålänge jag äter ok så har jag oftast inga problem.
Men lösningen om man käkat mycket skräp är kaffe på morgonen och installerade en rövdusch när jag renoverade badrummet för 2 år sen.
Man vill ju såklart ha toapapper också så man kan torka rent/torrt. I Thailand brukar dom ha toapapper också vid toan bara att man slänger det i papperskorgen pga deras avlopp är så kassa.
Som alla andra säger är det helt sjukt att det inte är standard.
Diomedea exulans
2022-08-14, 19:15
Fattar fortfarande inte hur det kan funka med rövdusch.
Att duscha fungerar ju bara för att man gnider med händerna mot smutsen samtidigt som vattnet rinner. Dessutom med tvål. Det måste ju vara ineffektivt som tusan att bara spola vatten på bajs? Hur många minuter spolar ni egentligen varje gång? Och hur ofta missbedömer ni tiden, så att det sitter en stor klump kvar när ni kör loss med pappret (jag antar att ni avslutar med papper, så ni inte drar upp brallorna med en deciliter vatten rinnande ner längs med benen)?
Agitator
2022-08-14, 19:46
Att duscha fungerar ju bara för att man gnider med händerna mot smutsen samtidigt som vattnet rinner. Dessutom med tvål. Det måste ju vara ineffektivt som tusan att bara spola vatten på bajs? Hur många minuter spolar ni egentligen varje gång? Och hur ofta missbedömer ni tiden, så att det sitter en stor klump kvar när ni kör loss med pappret (jag antar att ni avslutar med papper, så ni inte drar upp brallorna med en deciliter vatten rinnande ner längs med benen)?
Folk som håller på med installerade rövdushar i toan eller en riktig bide har nog ett och annat knep. Har själv aldrig provat dessa metoder. Men de är ju knappast bättre än att hoppa in i dushen de gånger de händer att man behöver extra spolning samt lite tvåltvättande för att sedan torka sig och klä på sig som efter en vanlig dush.
Jag förstår vad du menar men aldrig haft några större problem om det inte är en sån där skit som känns som den ligger kvar för evigt. Kanske TMI men spolar kanske under 5 sekunder? Med rätt svag stråle, torkar med papper 1-2ggr sen är det rent 95% av gångerna. Antar att vattnet gör så skiten försvinner lättare (samma sätt om man blöter toapappret).
skyffelmördarn
2022-08-14, 20:34
Du måste nog spola av direkt innan något sätter sig. Vatten torkar ju in ganska fort på kroppen med så det är väl bara sitta någon minut eller två efter du spolat.
Tror att den lösningen även finns hios en del med funktionsnedsättning som inte kan torka sig själv.
Gällande er som kör våtservetter, tar ni med dem på jobbet med? Eller håler ni er tills ni är hemma om behovet tränger på? :)
Är för den delen lite besviken att ingen har kommit med den här lösningen ;)
https://www.youtube.com/watch?v=n7nFEnFtvCM
Japp! Har alltid ett paket Ica Basic våtservetter på jobbet och ett nödpaket i bilen också.
Bajs innehåller fett och endast vatten rengör inte ordentligt. Har man inte tvål så gnider man bara in skiten i huden även om vattnet spolar bort den synliga delen av bajset. Men hade någon luktat på din rövhud efter rövdusch så hade det luktat röv.
Våtservetter dock innehåller oftast en svag tvållösning som effektivt städar bort allt rövaktigt och är dom parfymerade så kan din mansröv till och med lukta sommarblomma när du är färdig.
Diomedea exulans
2022-08-15, 06:56
Våtservetter dock innehåller oftast en svag tvållösning som effektivt städar bort allt rövaktigt och är dom parfymerade så kan din mansröv till och med lukta sommarblomma när du är färdig.
Hur smakar det, då?
Hur smakar det, då?
Jag har ännu inte ätit röv betorkad av våtservetter så jag kan ej svara på detta. Men jag antar att smak och lukt av bajs alltid är värre än ev tvålrester.
Om man vet med sig att man ska få rövhålet ätit så kan man kanske med fördel avsluta med en liten skvätt vatten för att få bort ev tvålrester.
En kropp är en kropp. Du verkar ha en ohälsosam relation till sådana ting, 40plus. Det är väl inget fel att röv luktar röv? Avbryter du sexet om du råkar känna en ton av svettdoft från din armhåla, i rädsla för att din partner ska finna dig äcklig?
Gör som dina förfäder. Pop a squat, släpp på trycket, torka av dig med lite fuktig mossa och tacka universum för att livet plötsligt är så enkelt.
En kropp är en kropp. Du verkar ha en ohälsosam relation till sådana ting, 40plus. Det är väl inget fel att röv luktar röv? Avbryter du sexet om du råkar känna en ton av svettdoft från din armhåla, i rädsla för att din partner ska finna dig äcklig?
Gör som dina förfäder. Pop a squat, släpp på trycket, torka av dig med lite fuktig mossa och tacka universum för att livet plötsligt är så enkelt.
Absolut inte, vill bara inte gå omkring som en jävla sophög och lukta röv. När vi nu lever i ett av världens objektivt bästa länder och vi har tillgång till våtservetter så varför då gå omkring med smutsiga anus?
Och att kleta runt i bajs med handen som man gör vid analdusch, nej fy fan vad vidrigt.
En whiff av svett kan accepteras, men köra doggy med intensiv rövlukt, nej fy fan. Där går min gräns, även om din bara börjat.
hahavaffan
2022-08-15, 11:41
Där går min gräns, även om din bara börjat.:d:d
Wilt the Stilt
2022-08-15, 12:23
Jag är snabb på o skita mao rännskita.
Som Grub lärt oss är man i anabolare tillstånd om man har rännskita.
Rännskita = Gains
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.