handdator

Visa fullständig version : Kost vid styrkelyft

Jakobssonfast
2022-07-08, 13:09
Hej allihopa!

Jag har tränat ''Bodybuilding inspirerat'' i ca 8 år men mer och mer gott över till styrkelyft och gillar det! Framförallt för att slippa sambandet med spegeln och det ytliga. Samt att jag är jävligt piss på att räkna varenda kalori som jag gjort de senaste 5-6 åren vilket i sin tur slitit på både psyket och familjelivet.

Jag har dock svårt att göra saker utan satta mål och planer att följa..
Nu är jag igång med en styrkelyftsprogrammering men har ingen aning om vad jag ska göra med kosten, jag vill inte räkna kalorier mer jag är förbi det men samtidigt så vet jag inte var jag ska börja nu när jag ändrat fokus.. Ska jag försöka hålla min vikt och bli starkare på den eller ska jag äta upp mig ordentligt för att få ännu mer fjång på vikterna på stången.

Känns som jag är i ett ingemansland och var nog naiv nog att tro att ändrar jag träningsfokus så kommer kostfokuset minska men ju mer jag läser desto mer förstår jag att även styrkelyftare har oerhört bra koll på sin kost.

Idag väger jag 75kg på 175cm i ''Bra strandform''..

Under alla år inom byggning så har jag aldrig grisbulkat utan legat på lågt överskott för att sedan mini cuta ner några kilon och så har det alltså pågått under flera år. Men när jag tittar på styrkelyftare på min längd så är de otroligt kompakta men inget riktigt överflödigt fett långt ifrån en rippad kropp men inte heller tjocka..

Ber om ursäkt för ett flummigt inlägg inte van att skriva på forum.

Pepz
2022-07-08, 13:42
låt hungern styra intaget.
så länge du äter vettig mat så kommer det bara att göra dig gott att inte räkna eller fokusera på vågen.