handdator

Visa fullständig version : Varför börjar tonfisk smaka rå/rutten fisk efter ett tag?

humancentipede
2022-06-15, 15:56
Jag har ätit en burk tonfisk varje dag sen i lördags.. idag har smaken blivit outhärdligt äcklig ..och smakar rå sill.. Öppnade en annan burk,men samma sak .. vad har hänt:)

Har märkt förut om jag ätit samma sak hela tiden i veckor .. så blir det till slut så äckligt att man inte kan svälja .. även om man gillade det från början..

Skulle aldrig hända med pizza iofs ;)

Magnus N
2022-06-15, 16:54
Tänka sig. Något man äter dagligen och är ensidig i sin smak tappar smaken efter ett tag

Chockerande

kvarnis
2022-06-15, 16:58
humancentipede måste vara ett troll?

humancentipede
2022-06-15, 16:59
Tänka sig. Något man äter dagligen och är ensidig i sin smak tappar smaken efter ett tag

Chockerande

Men att smaken förvrängs till något dåligt, det tycker jag är konstigt :D

Magnus N
2022-06-15, 17:11
Men att smaken förvrängs till något dåligt, det tycker jag är konstigt :D

Inte direkt.

humancentipede
2022-06-15, 17:32
Inte direkt.

Det är smaklökarna som blir korrupta av att äta samma sak? Eller hjärnan som undermedvetet feltolkar smaken, pga ensidig kost för man ska äta nått annat? :)

Magnus N
2022-06-15, 18:21
Det är smaklökarna som blir korrupta av att äta samma sak? Eller hjärnan som undermedvetet feltolkar smaken, pga ensidig kost för man ska äta nått annat? :)

ja

trädgårdsmöbel
2022-06-15, 19:27
Tonfisk på burk är inte alltid tonfisk. Det kan delvis vara annan sorts fisk och ibland marina däggdjur. Så smaken och även näringsinnehållet kan variera.