zara91
2022-05-21, 18:44
Någon som har koll på appen Lifesum?
Jag skulle behöva hjälp!
Minns inte om man kan räkna ut hur mycket av varje ingrediens man ska ha från sina egna tillagda recept i appen.
Jag äter just nu 2500 kcal/dagligen (protein, kolhydrater och fetter).
Började på 1890 kcal/dagligen men efter att börja träna 5 dagar i veckan cirka 2 timmar per pass, blev jag mer och mer hungrig.
Med 1890 kcal såg min dagliga fördelning av kcal ut så här:
Dagligt intag:
• Frukost - 505 kcal
• Mellanmål 1 - 200 kcal
• Lunch - 500 kcal
• Mellanmål 2 - 200 kcal
• Kvällsmat - 495 kcal
När jag höjde mina kcal la jag bara tre extra mellanmål, då det var enklast så.
Min näringsfördelning just är uppdelad så här:
Kolhydrater: 50%
Protein: 30%
Fett: 20%
Fick hjälp av en PT och kostrådgivare och han räknade ut detta åt mig.
Jag är btw 163 cm lång och väger 60 kilo.
Om man tar med energidensiteten av varje makronäringsämne i beräkningen - 4.1 kalorier i varje gram kolhydrat, 4.1 kalorier i varje gram protein och 8.8 kalorier i varje gram fett - kommer man fram till att du behöver cirka 138 gram protein, cirka 230 gram kolhydrater och cirka 43 gram fett. Jag har använt mig av detta för att utveckla din kostplan och som du kan se på de följande sidorna stämmer din kostplan bra överens med dessa riktlinjer.
Jag skulle även vilja kolla med någon som har Lifesum premium om det blir samma uppdelning när man väljer som tabellen nedan.
Protein: 125g
Fetter: 83g
Kolhydrater: 313g
Fett: 30%
Kolhydrater: 40%
Jag skulle behöva hjälp!
Minns inte om man kan räkna ut hur mycket av varje ingrediens man ska ha från sina egna tillagda recept i appen.
Jag äter just nu 2500 kcal/dagligen (protein, kolhydrater och fetter).
Började på 1890 kcal/dagligen men efter att börja träna 5 dagar i veckan cirka 2 timmar per pass, blev jag mer och mer hungrig.
Med 1890 kcal såg min dagliga fördelning av kcal ut så här:
Dagligt intag:
• Frukost - 505 kcal
• Mellanmål 1 - 200 kcal
• Lunch - 500 kcal
• Mellanmål 2 - 200 kcal
• Kvällsmat - 495 kcal
När jag höjde mina kcal la jag bara tre extra mellanmål, då det var enklast så.
Min näringsfördelning just är uppdelad så här:
Kolhydrater: 50%
Fett: 20%
Fick hjälp av en PT och kostrådgivare och han räknade ut detta åt mig.
Jag är btw 163 cm lång och väger 60 kilo.
Om man tar med energidensiteten av varje makronäringsämne i beräkningen - 4.1 kalorier i varje gram kolhydrat, 4.1 kalorier i varje gram protein och 8.8 kalorier i varje gram fett - kommer man fram till att du behöver cirka 138 gram protein, cirka 230 gram kolhydrater och cirka 43 gram fett. Jag har använt mig av detta för att utveckla din kostplan och som du kan se på de följande sidorna stämmer din kostplan bra överens med dessa riktlinjer.
Jag skulle även vilja kolla med någon som har Lifesum premium om det blir samma uppdelning när man väljer som tabellen nedan.
Protein: 125g
Fetter: 83g
Kolhydrater: 313g
Fett: 30%
Kolhydrater: 40%