handdator

Visa fullständig version : Har ni någon favorit tränings/kost"guru"?

skyffelmördarn
2022-05-07, 11:09
Har ni någon person på sociala medier som ni alltid tyckt verkar vettig och som hängt med i era flöden genom åren?

Kan vara allt ifrån Greg Doucette till Jacob Gudiol

Beachen
2022-05-07, 12:32
Biolayne, Layne Norton på Youtube är rätt abrasiv och skön, även om jag får känslan av att han ibland tappar udden i sina resonemang.

Natacha Océane på kvinnosidan verkar också ha ett skarpt intellekt, med sund och sprudlig personlighet, för att inte tala om att hon är väldigt fin att titta på!

Finns massa bra på Youtube!

trädgårdsmöbel
2022-05-07, 12:39
Edward Blom är min favorit när det kommer till matlagning, kost osv. Hans recept, matråd, historiska anekdoter om mat, ja han är helt underbar.

Inte i år men förra året köpte min fru en Venmo-födelsedagshyllning från Edward Blom till mig som jag uppskattade som fan. Mattips för födelsedagsmat osv.

Beachen
2022-05-07, 12:45
Edward Blom är min favorit när det kommer till matlagning, kost osv. Hans recept, matråd, historiska anekdoter om mat, ja han är helt underbar.

Inte i år men förra året köpte min fru en Venmo-födelsedagshyllning från Edward Blom till mig som jag uppskattade som fan. Mattips för födelsedagsmat osv.

Ah, Ja han är en riktig sköning och han faller väl på den ordentligt livsnjutiga sidan av influensarna, bra tips!

Beemel
2022-05-07, 12:52
Gällande youtubers så har jag en softspot för VitruvianPhysique.
Gille mycket av det Jeff Nippard säger också.

Inhemskt gillar jag Gudiol och Anki Sundin

Lafayette
2022-05-07, 12:54
Strävan, Rich Piana och Grub.

kvarnis
2022-05-07, 13:10
King Grub på kolo
Enda youtubern jag "följer" är Geoffrey Verity Schofield

https://www.youtube.com/channel/UCObA5o3mcc1felIMAv6cukw

Träningskanaler blir efter ett tag irrelevanta när man har annat mer vettigt att göra på fritiden, De flesta av dom riktar sig mot nybörjare, läsa på kolo och flashback har högre prio.

De mer avancerade kanalerna är det bara losers gymcels som följer.

Ett Orm
2022-05-07, 14:33
Grub och Gudiol kollar jag in vad som skrivs.
Gillar nör folk är korrekthetsnördar. Det finns inte jättemånga sådana på sociala medier.
För de flesta är det inte så noga bara det är inte helt fel och nytt och intressant. Vad nu som är så intressant med något som inte stämmer.

skyffelmördarn
2022-05-07, 15:08

Går det bra för Kenny eller? Minns att han var väldigt aktiv på youtube förr.

tomten1
2022-05-07, 17:15
King Grub.

Lafayette
2022-05-07, 17:18
Går det bra för Kenny eller? Minns att han var väldigt aktiv på youtube förr.

Flyter nog på. Fast lite hastigt sådär blev han mycket mindre aktiv på social media, vet ej varför. Saknar när han satt och pratade med sina skor

Wilshere
2022-05-07, 17:23
Will Tennyson. Ganska skön humor och gillar vad han säger när det gäller att ha balans till mat och träning.

skyffelmördarn
2022-05-07, 17:55
De mer avancerade kanalerna är det bara losers gymcels som följer.

Visst är det så, efter 10+ år på gymmet är det bara broscience som gäller i alla fall oavsett vad forskning säger!

G.W
2022-05-10, 09:11
Athlean-X på youtube har bra topplistor man kan följa.

40plus
2022-05-10, 09:14
Kyriakos Grizzly, the final boss of the fitness industry.

Uncle Joe
2022-05-10, 11:59
Kostguru och allmänna råd kring träning - K.G.
Träning och nöje - Israetel.

Scratch89
2022-05-10, 12:49
Mitt intresse för träning har minskat i takt med att jag arbetar mer och mer med det jag gör, så jag har nästan helt missat att det blivit en grej med Youtube-gurus, förutom att jag då och då tar mig för pannan när jag ser han den där Athlean-X.

Lennix
2022-05-10, 12:53
David Wigren

Kan dra några tips från David.
För att bli stark behöver du sluta va svag.
Skaffa skägg.

1x0
2022-05-10, 13:44
Jeff Nippard
Renaissance Periodization (Mike Israetel)
Brendan Tietz
Calgary Barbell (Bryce Krawczyk)

Prenumerar på en jäkla massa jag. Följer nog de flesta stora kost- och träningyoutubers. Brukar göra en titta-senare-spellista och kolla när äter.

Gillar givetvis Layne Norton. Tycker inte hans youtubekanal är speciellt bra och intressant. Följer många extremt kunniga som är stora på instagram men underpresterar på youtube.
Jag kräver någorlunda bra redigering och BRA LJUDKVALITET. Stänger alltid av om ljudkvaliteten är skräp (gör detsamma med podcasts).

40plus
2022-05-10, 13:51
Om jag ska vara allvarlig så när jag körde hårt för ca 3 år sedan så ville jag slippa allt jävla lull lull.

Då fann jag att Sean Nalewanyj, Jeremy Ethier och Scott Herman alla gav enkla och bra förslag med korta och koncisa videor på hur man gör och hur man inte gör.
Inte massa jävla rödbandsdragningar för att i detalj lära ut anatomiska faktum (Athlean) eller en massa ovidkommande dravel om oviktiga saker.

Athlean-X är bra om du vill förstå varför du fick tennisarmbåge och hur du rehabbar den, men för en nybörjare som skall köra hårt är ovanstående bättre.

TotteShaped4Life
2022-05-10, 13:53
Följer inte så mycket alls längre, förutom KG och Gudiol. Men i fallande ordning:

Sverige
Abelsson
Gudiol
Anki Sundin
Herr Aspartam, Erik Dunåker

Utrikes
Lyle McDonald
Jepp Nippard, underskattad i min mening. Snygga, pedagogiska och videos med väl underbyggd evidens.
Eric Helms

ChuckTesta
2022-05-10, 14:27

The trifecta

agazza
2022-05-10, 15:00
Svullo

Okarin
2022-05-10, 15:46
http://axonblogg.se/

:d

skyffelmördarn
2022-05-10, 16:50

Intressant att länken till hans IG till höger där verkar ha blivit såld?

https://www.instagram.com/theaxon/

trädgårdsmöbel
2022-05-10, 23:05

Intressant att länken till hans IG till höger där verkar ha blivit såld?

https://www.instagram.com/theaxon/

Vore ju ett smart drag för honom att bli av med "axon" som självvalt smeknamn, ihop med ett namnbyte av det riktiga namnet och han skulle kunna börja om på ny kula om ryktet blivit för dåligt.

skyffelmördarn
2022-05-11, 15:03
Vore ju ett smart drag för honom att bli av med "axon" som självvalt smeknamn, ihop med ett namnbyte av det riktiga namnet och han skulle kunna börja om på ny kula om ryktet blivit för dåligt.

Det hade ju varit aktuellt om man inte var en psykopat som fullständigt skiter i vad andra tycker och tänker om en och totalt saknar moralisk kompass.

kvarnis
2022-05-11, 16:21
Han har en egen övning uppkallad efter sig, axoncurls.

Youtubade och verkar som det bara är denna person utom Axon själv som utför den.
https://youtu.be/pcXQOH87IFg

Uncle Joe
2022-05-11, 17:07
Varför är Will Tennyson bra? Tycker det enda han gör är att filma sina pass och gör reklam för sina produkter.

Okarin
2022-05-11, 19:43

Youtubade och verkar som det bara är denna person utom Axon själv som utför den.

0Uz4VFG8tDA&t=28s

Bodybuilders' be mirin' mind 2 muscle connection.

Wilt the Stilt
2022-05-12, 07:40
Fredrik Paulun och hans vurmande för GI-metoden.

OBS: Jag har fastnat nånstans innan 2010-talet!

humancentipede
2022-05-12, 16:51
Kyriakos Grizzly, the final boss of the fitness industry.

Han är bäst .. Finns ingen ursäkt att va svag och trött bara för man är 48 :)

Wilshere
2022-05-12, 17:47
Varför är Will Tennyson bra? Tycker det enda han gör är att filma sina pass och gör reklam för sina produkter.

Är väl inte så ofta han filmar sina pass och har inget egentligt intresse över att se andra träna heller. Är mest hans humor jag uppskattar samt hans stil generellt där han tidigare var överviktig men nu verkar ha en sund balans och bra råd angående kost osv.

trädgårdsmöbel
2022-05-12, 18:48

Det var en enormt snygg man det där! Stilig och ser intelligent ut. Definitivt ett underuppskattat geni.

Anton Fräs
2022-05-13, 13:56
Favoritgurun är Scratch89, riktig no nonsense approach.

kvarnis
2022-05-13, 14:18
Det var en enormt snygg man det där! Stilig och ser intelligent ut. Definitivt ett underuppskattat geni.

Japp en riktig chad o fittnesguru, hade jag varit kvinna skulle jag inte tacka nej till gemensamt cardiopass med den mannen om du hajar. :naughty:

Ett Orm
2022-05-13, 14:28

Jag har bögskräck, men den där bitiga biten får en att tvivla på åt vilket håll man är lagd.:em:

trädgårdsmöbel
2022-05-13, 16:31
japp en riktig chad o fittnesguru, hade jag varit kvinna skulle jag inte tacka nej till gemensamt cardiopass med den mannen om du hajar. :naughty:

jag har bögskräck, men den där bitiga biten får en att tvivla på åt vilket håll man är lagd.:em:

:d :d

Lasse Kongo
2022-05-13, 17:34
Lakupiippu

trädgårdsmöbel
2022-05-14, 21:03
Lakupiippu

Väldigt lik i ansiktsstruktur och mimik, men inte samma person ändå :)